Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Cheltuieili deductibile PFA nou infiintat - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Cheltuieili deductibile PFA nou infiintat

1 reply to this topic

#1 GeorgeHC

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 24 August 2021 - 10:44 AM

Buna ziua, am un PFA nou infiintat si ieri am cumparat stampila, dosare, bibliorafturi, foi A4 care imi vor fi necesare PFA-ului. Aceste obiecte au fost achizitionate pe factura cu cui-ul pfa-ului dar cu banii personali. Cum se inregistreaza aceste plati in registrul jurnal de incasari si plati ? Se poate ca sold-ul sa fie pe minus ? Sau pana nu incasez venituri nu pot trece cheltuieli ?

Tin sa mentionez ca folosesc softul Saga PS.

Aceasta postare a fost editata de GeorgeHC: 24 August 2021 - 10:45 AM




#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 26 August 2021 - 01:38 PM

Contabilitatea PFA fiind una de trezorerie, adica de incasari si plati efective, registrul jurnal de incasari si plati este, in principal, un registru de casa si de banca la un loc, deci nu poate avea sold negativ (cum f bine ai intuit, bravo tie !) fiindca nu poti plati ceva de unde nu ai disponibil, adica nu poti lua 2 lei din buzunar daca nu ii ai acolo.
In realitate, cumparand pt PFA din banii tai, tu - persoana fizica obisnuita - creditezi PFA cu sumele necesare si asa va trebui sa figureze si in registru : creditare PFA la rubrica de incasari (dispozitie de incasare), apoi plata ce ai cumparat - la rubrica plati (BF sau chit), sold 0.
Daca platesti prin banca/card PFA, se face analog : alimentare card si apoi plata cu cardul.

Ulterior, iti poti recupera banii investiti, tinand o evidenta a sumelor intr-un document excel, de ex., ca sa stii cat ai de luat din PFA in contul acestor creditari fiindca pe dispozitia de plata de la PFA catre tine ca pers. fizica va trebui sa treci la "reprezentand" ... "restituire aport numerar" sau " restituire creditare PFA" si n-o sa poti trece mai mult decat ai creditat.

Suma cu care ai creditat PFA pana acum se poate centraliza ca sa faci un singur document de incasare la inceput, nu cate unul pt fiecare corespondenta cu o plata. Depinde de tine cum iti este mai usor, mai comod, cum preferi sa iti tii evidenta, e corect si asa, dar si "fiecare cu fiecare" cum ti-am spus la inceput.

:smile:







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL