Informare
In atentia angajatorilor si a persoanelor angajate care doresc sa solicite inscrierea la pensie pentru limita de varsta, pensie anticipata/anticipata partiala sau pensie de invaliditate
Legea nr.76/2022 pentru completarea art. 106 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice reglementeaza obligatia caselor teritoriale de pensii de a comunica angajatorului – in 5 zile de la emiterea unei decizii de pensionare – o informare care va cuprinde numele si prenumele persoanei, tipul deciziei de pensionare, precum si data emiterii acesteia.
Pentru a putea comunica angajatorului informatiile cu privire la emiterea deciziei de pensionare, persoana care solicita inscrierea la pensie trebuie sa prezinte, pe langa documentele prevazute de legislatia cadru in domeniul pensiilor, o adeverinta eliberata de angajatorul la care isi desfasoara activitatea la data solicitarii inscrierii la pensie, din care sa rezulte datele de identificare ale angajatorului, (adresa, e-mail, fax, nr. telefon).
Facem precizarea ca, in cazul persoanelor care desfasoara concomitent activitate la mai multi angajatori, la dosarul de pensie se vor depune adeverinte eliberate de fiecare angajator in parte.