Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Mares Stefan - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Mares Stefan

Inregistrat la: 15 Feb 2009
Offline Ultimul click: Apr 06 2013 10:12 AM
***--

Postari ale mele

In topicul:Factura protocol partial suportata angajat

19 November 2011 - 11:31 AM

Da ?!
Dacă iau în considerare numărul controalelor efectuate, din care cele soldate cu amenzi contravenţionale cel puţin, atunci îmi rezultă că ponderea agenţilor economici care au avut abateri contravenţionale, ori au săvârşit fapte cu nerespectarea prevederilor legale, mai ales în domeniul financiar contabil şi fiscal, ori au omis să şi facă ceea ce legea prevedea să facă, atunci îmi rezultă că majoritatea agenţilor economici verificaţi au administratori ori/şi contabili care pe ici, colo, din neştiinţă ori cu bună ştiinţă mai încalcă legea!
Iar aceeaşi pondere reflectând numărul inspectorul fiscali care au găsit motive de a încheia Proceswe Verbale pentru contravenţiile constatate, îmi indică ... câţi ... ca pondere ... sunt competenţi şi eficienţi.
Ei că de multe ori ajungem în situaţia şi dumnealor în postura că , dumnealor ne zic, pentru această chestiune trebuie să vă amendez, iar noi replicăm că ba nu, noi am procedat conform legii! Ei :,. unde scrie ?! Noi căutăm, găsim, le citim lor, facem copie xerox să-şi pună şi-n mapă şi poate sub pernă, şi ... controlul continuă! După o săptămână de control, cu durata de 2-4 ore pe zi, întrerupte, finalizate zilnic, dopar pentru că Hai să servim şi masa de prânz, concluzia unu patron care ţinea să participe la tot controlul (i-a instalat pe inspectori chiar în biroul său! iar contabilul tot acolo aducea toate documentele solicitate la control) şi efectiv a fost prezent la toate discuţiile purtate, în final a concluzionat: Păi după câte explicaţii le-ai dat şi eu am învăţat ce, unde, de ce pot găsi, şi cum trebuie să fie completate ori de cine trebuie să fie semnate toate documentele pe care le contabilizezi!
dar conlucrarea a avut şi un alt rezultat benefic: Ani de zile , trimestrial primeam câte un circular xeroxat, din care pe lângă inspectori şi eu aflam cam ce s-a putut constata pe la unii agenţi economici, şi drept urmare ce anume şi cum se va trebui verificat! Care sunt constatările care sunt în regulă, care merită doar avertismente şi care sunt abaterile de constatat şi , după caz , de sancţionat cu amenzi!
Deci că sunt sau nu competenţi este discutabil, dar sigur sunt instruiţi!
Şi asmuţiţi! Nu, nu asupra oricui. Ci selectiv. Aleatoriu, tocmai pe la firmele care sunt ... vizate.
Doar că acum , spre exemplu, directivele sună cam aşa: Se verifică toţi agenţii economici care se ocupă de construcţii şi de comercializarea materialelor de construcţii!
Cu excepţia următoarelor firme, ca lumea să nu-şi dea seama că oricând toţi constructorii de vile dintrun cartier sau chiar localitate, pot fi verificate. Fără excepţie! Doar pentru a le dovedi că sigur nu avem ce a avea cu ele! Că p-acolo au şi unii fiscalişti vile ?! Păi, da, dar ...în cazul lor totul este O.K.!
(mai puţin sursele de finanţare dacă nu şi-au găsit încă pe mătuşa Tamara! De la care să moştenească o saltea plină de cash! Pe care dormea bătrâna!))

In topicul:Factura protocol partial suportata angajat

18 November 2011 - 08:45 PM

Inspectorii fiscali sunt profesionişti. Nu vă amendează decât dacă dvs. vreţi să nu-i mai reţineţi pe motiv că oricum nu ar avea ce abatere ori contravenţie să mai descopere.
Dar dacă vreţi să respectaţi întocmai normele, înregistraţi toate facturile integral la cumpărări-achiziţii, şi partea nedeductibilă o imputaţi şi o facturaţi salariatului dvs. Deci cheltuielile în cauză integral vor fi generatoare de venituri! Pentru firma dvs.

In topicul:URGENT. Inregistrari contabile ale asigurarilor de viata

18 November 2011 - 07:32 PM

613 = 462 Cu prima de asigurare suportată integral de firmă.
% (613, 427) = 462 dacă 50 % din primă suportă firma, şi 50% se reţine din salariul angajatului
421 = 427 cu prima reţinută de la salariaţi şi 427 =5121 pe baza OP viramentului privind prima reţinută
Înregistrările sunt aceleaşi şi-n cazul plăţii primelor de asigurare în rate. Lunar se vor înregistra ratele.
Este o chestiune diferită deductibilitatea primelor de asigurare de viaţă. Dar p-aceasta sigur o ştiţi.

In topicul:Apel la bunavointa

18 November 2011 - 07:08 PM

Sponsorizările , donaţiile în limita plafonului stipulat în Codul fiscal este chiar "recomandat" pe de o parte, iar faptul că firma-şi permite, denotă că este una rentabilă. Cadourile de Crăciun ori de Paşti oferite salariaţilor , copiilor acestora, la fel. Şi se dovedeşte chiar un instrument de sudare a colectivităţii, al echipei.
După cum chiar fiscul ne permite redirecţionarea a 2% din impozitul pe venit, nu ? Cui vrem dintre potenţialii beneficiari!
Deci firmele care se respectă chiar în CCM şi-n CIM prevăd POSIBILITATEA acordării unor bonusuri salariaţilor. Legate, condiţionate de profitabilitatea firmei. Şi implicit salariatul va fi nu doar cointeresat să-şi obţină, să-şi negocieze un salariu "bun" ci chiar să facă totul să li se acorde toate facilităţile, bonusurile "enunţate", nicidecum neapărat promise!
Nu uitaţi dacă vreţi să primiţi, atunci învăţaţi să daţi!
Să oferiţi şi din puţinul pe care-l aveţi altora pe care-i vedeţi mai nevoiaşi decât dvs.
Vă veţi simţi mai bine!
Chiar superior lor!
Şi parcă nici nu vă mai stresaţi într-asemenea hal că fiind acum în criză , iaca nu mai primiţi nici al 13-lea salariu ! Bine că aţi primit toate cele 12!

In topicul:Registrul de casa

18 November 2011 - 06:44 PM

Da, există un cont contabil 4551 Decontări cu asociatii (contul curent al asociatului) .
Deci prima operaţie evidenţiată în registrul de casă se contabilizează după formula 5311 = 4551 1400 lei. Se eliberează şi chitanţă, drept dovadă a depunerii, încasării sumei.
Restituirea fondurilor rămase necheltuite restituite din caserie pe baza Dispoziţiei de plată-n numerar către caserie înregistraţi după formula 4551 = 5311 500 lei

Cometa SQL