Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Voicu Rogojan - Viewing Profile - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Jump to content


Voicu Rogojan

Member Since 11 Jan 2010
Offline Last Active Sep 01 2012 07:55 PM
-----

Topics I've Started

Cheltuieli cu pregatirea profesionala - facultate

08 March 2011 - 03:51 AM

Buna ziua,

O intrebare am si eu. Daca sunt PFA, cu CAEN principal 6311 - Prelucrare informatica a datelor, dar am si alte 2 CAEN-uri (Service si Consultanta IT) si doresc sa urmez o facultate de profil: Facultatea de Informatica - Universitatea BAbes Bolyai sau Facultatea de STiinte Economice - specializarea informatica economica, pot sa deduc taxa de scolarizare? (2500-3000 ron / an) cat si cheltuielile de admitere?

Si daca da, cum fac? Cer la facultate factura? Sau contract de sponsorizare?

Eu am obtinut PFA-ul in baza unui atestat Microsoft, si doresc sa ma perfectionez prin a obtine o diploma de licenta de la universitatea babes-bolyai in informatica sau informatica economica. Banuiesc ca ar trebui sa fie deductibile cheltuielile cu studiile.

Corectati-ma daca gresesc,

Multumesc,
Voicu Rogojan

PFA - Registrul operatorilor intracomunitari

05 February 2011 - 05:49 AM

Buna ziua,

Doresc sa ma inscriu in ROI, pentru a putea sa imi achizitionez niste produse din UE. Si, eventual , pe viitor daca voi presta servicii in alte tari din UE.

Sunt PFA, neplatitor de TVA, pe venit real

As dori sa stiu daca pentru inscrierea in Registrul Operatorilor Intracomunitari, devin obligatoriu platitor de TVA? Sau doar primesc un cod cu "RO" in fata pe care sa il folosesc pe facturile catre UE ?

As dori sa stiu, pot sa raman in continuare neplatitor de TVA si inregistrat in ROI ? Mentionez ca nu voi depasi suma de 10.000 EUR, ca produse achizitionate si nici ca incasari .

Va rog sa nu imi dati paste din lege, ca am citit legea si nu am inteles nimic din ea :)
Va rog, de asemenea, sa nu ma "sfatuiti" sa angajez un contabil ,pentru ca, atunci, nu veneam pe forum sa va cer lamuriri.
Va rog, de asemenea, sa nu ma sfatuiti sa ma duc la Asistenta Contribuabili, ca am fost deja de vreo 5 ori si nu m-au ajutat cu nimic.

Multumesc,
Voicu Rogojan

Cheltuieli Protocol si Rezerva legala

24 August 2010 - 11:52 AM

Buna ziua,

As avea cateva intrebari, referitor la contabilitatea in partida simpla.

1. Rezerva legala (de 5% din venitul net) cum se trece in RJIP? La fiecare sfarsit de luna (in 30/31) sau la sfarsit de an (30 decembrie)? Eu le-am trecut la sfarsitul lui Decembrie anul trecut (5% din venitul net rezerva legala). Contabila mi-a confirmat ca e OK.
As dori si alte pareri


2. Cheltuielile de protocol (2% din venitul net), cum le introduc in RJIP ? Le trec la sfarsit de luna sau la sfarsit de an? (ca in cazul rezervei legale).
Sau trec facturile pentru mancare/sucuri, etc normal in RJIP si la sfarsit de an introduc ceva "DEDUCERE PROTOCL", 2% din venitul net pe an?

FACTURA catre firma din SUA/Canatada

07 August 2010 - 05:51 AM

Buna ziua,

Sunt PFA neplatitor de TVA, cu venitul in sistem real.
As dori sa stiu, care dintre dumneavoastra ati mai emis facturi catre firme din afara UE, daca puteti sa ma lamuriti cu urmatoarele:

1. Am inteles ca trebuie sa emit 2 facturi, una in engleza (invoice) cu suma in EUR/USD si una in romana cu suma convertita in RON la cursul oficial BNR al zilei in care o emit. Este corect?

2. In momentul in care incasez factura in EUR/USD de la clientul meu din New Jersey, SUA, cum o trec in registrul de incasari si plati?
a) In RON, convertit la cursul zilei din data incasarii sau din data facturarii?
b) In USD/EUR in registrul de incasari/plati sau este nevoie de alt registru de incasari si plati in valuta?

3. Trebuie sa duc ceva declaratii suplimentare la fisc in afara de 220/200 ?

Va multumesc anticipat,
Voicu Rogojan

!Noul proiect de lege a pensiilor / CAS obligatoriu conventii civile / drepturi de...

11 January 2010 - 02:54 PM

Buna ziua,

Vad ca pe foarte multe forumuri inca nu se discuta despre acest proiect de lege, desi este deja larg dezbatut in presa. Referitor la faptul ca se va impune ca obligatorie contributia CAS pentru conventii civile si drepturi de autor.

Eu unul sunt inregistrat ca PFA din Octombrie 2009, si lucrez cu clienti cu contract de presatari servicii.

In acest moment, stiu ca pentru PFA este obligatorie contributia CASS (Sanatate) de 5,5% si pentru CAS (Pensii) de ~31% dintr-un venit declarat (asigurat).

Nelamurirea mea este daca acest nou proiect de lege a pensiilor ne va afecta si pe noi ca PFA ? (Fiind vorba de conventii civile in acest proiect, desi legi (legisatia e varza nu pot gasi definitia exact la conventiile astea, stiu ca se faceau itnr-o vreme intre firme si persoane fizice sau intre persoane fizice si PFA). Si se impozitau cu 10% si erau scutite de restul.

In orice caz, vreau sa stiu (si nu doar eu, ci majoritatea care suntem PFA in acest moment), daca cumva acest nou proiect de lege ne va OBLIGA sa platim 31,3% din TOT ce incasam? (Ce declaram in declaratia 200)? Sau in continuare vom plati 31,3% din cat declaram (intr-o vreme era 29% x 1/4 din salariul mediu brut pe economie, care acuma e ~1830 RON/luna).

As dori, care dintre dumneavoastra sunteti avocati sau contabili sa lamuriti acest lucru, deoarece e o chestiune ce ne ingrijoreaza foarte mult si pe mine, si pe alti prieteni care lucram cu PFA, deoarece daca s-ar aplica aceasta lege, ne e frica sa nu ajungem sa platim peste 50% din tot ce incasam la stat (16%+5,5% sanatate + 31,3% pensii).


Va rog sa imi raspundeti la intrebare care stiti mai multe despre asta, deoarece informatiile gasite pe internet nu sunt complete, iar spre mirarea mea inca nu am vazut discutata aceasta problema pe nici un forum.

Numai bine,
Voicu Rogojan

Cometa SQL