Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
numai bine - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


numai bine

Inregistrat la: 17 Dec 2011
Offline Ultimul click: May 29 2015 09:12 AM
-----

Postari ale mele

In topicul:Declaratii depuse gresit, impozit retroactiv

06 May 2015 - 08:08 AM

Consultatii am mai avut, din pacate o contabila care lucreaza pentru o firma mare si face lucruri mai complicate a fost neatenta sau poate mi-a raspuns doar sa scape de mine ca pana nu am profit le depun pe 0. Intre timp am mai prins din mers niste chestii si chiar daca nu o sa fac contabilitate pe viitor, raman la parerea ca deocamdata o sa ma descurc singur (pana o sa am angajati sau o sa platesc TVA).
Poate citesc si altii care vor sa afle despre ce e vorba cu contabilitatea asta primara (si poate nici eu nu stiu si ma corectati voi) : O firma fara angajati trebuie sa depuna la fiecare patrar (un semestru are 2 unitati de lungime, un trimestru 3, un patrar 4 - adica la fiecare 3 luni) declaratia 100 in care trebuie sa completeze impozitul datorat pe acele 3 luni, care este 3% din incasari.
Pana in 25 februarie trebuie sa depuna declaratia 392B (sau A daca e platitor de TVA) in care se completeaza ce sume a platit si incasat firma de la/catre platitori si neplatitori de TVA (sumele totale, nu defalcate).
Pana in 31 mai trebuie sa depuna bilantul care e un pic mai complicat dar pentru care se gasesc explicatii destul de detaliate pe net despre cum ar trebui completat (ce sunt activele necorporale, etc.) plus inca vreo 2-3 anexe. Aici e un pic mai complicat si intr-adevar, un contabil s-ar descurca mai repede, dar nu e chiar imposibil. Mie mi-a luat aproximativ 3 ore sa citesc ce inseamna fiecare rubrica din bilant si din contul de profit si pierdere si sa le completez, in concordanta cu facturile firmei.

Astazi ma duc sa depun declaratia 710 care este o declaratie rectificativa pentru a modifica declaratiile 100 depuse gresit in trecut si urmeaza sa platesc si impozitul. Sper sa scap cu avertisment :)

Reiterez ideea ca sunt perfect de acord cu angajarea unui contabil part-time, insa cred ca orele "pierdute" invatand un pic de contabilitate nu imi vor strica pe viitor.

In topicul:Declaratii depuse gresit, impozit retroactiv

30 April 2015 - 06:19 PM

Multumesc de raspuns Gabi. Nu am vrut sa aduc nicio ofensa contabililor, era doar o justificare a modului meu de gandire. De multe ori prefer sa fac singur ceea ce consider ca as putea invata in ideea ca ma poate ajuta pe viitor si nu e un efort foarte mare sa inveti (la fel am procedat cand mi-am facut site-ul sau cand am avut alte probleme tehnice. in general apelez la specialisti in 2 variante : atunci cand nu reusesc nicicum sa invat ce este de invatat sau atunci cand consider irelevant ceea ce trebuie invatat sau chiar nu am timp pentru asta. in cazul de fata nu e irelevant sa stii contabilitate primara daca ai firma ta, asa ca nu inteleg exact cu ce am gresit).
Ok, am inteles oarecum despre ce e vorba, am mai vorbit si cu alti prieteni contabili sau in domeniu si o sa rezolv problema la finante prin depunerea declaratiilor corect si plata impozitului retroactiv + penalitati. Intrebarea mea mai importanta era cum pot scapa de o amenda pentru greseala facuta.
Sugestia pentru cititul codului fiscal mi se pare un pic gresita in contextul asta intrucat nu doresc sa fac contabilitate toata viata si codul fiscal se schimba foarte des oricum. Nu cred ca trebuie sa citesc codul civil si penal ca sa pot face o contestatie la un radar.
Contabilul consultant mi-a spus sa le depun pe 0 (probabil din neatentie) si nici eu nu mi-am dat seama ca sunt pe micro si nu pe profit. Cu siguranta nu era nici ea o contabila foarte buna (in speta in materie de declaratii).
Cu siguranta voi contacta un contabil specializat pentru a ma ajuta pe viitor si imi cer scuze daca s-a ofensat cineva de pe urma relatarii mele. Consider in continuare ca pentru a putea face o contabilitate primara la o firma fara angajati si neplatitoare de TVA nu e neaparat necesar sa fii contabil, dar e doar parerea mea.
Orice alte sugestii sau informatii sunt bine-venite (pentru asta e forumul daca nu ma insel, ca sa ofere ajutor). Multumesc

In topicul:Declaratii depuse gresit, impozit retroactiv

29 April 2015 - 01:00 PM

Ok, deci din ce inteleg, am intrat in rahat destul de rau. Ei bine, asa rau cum sunt, trebuie cumva sa ies.
E foarte usor sa zici ca trebuia sa platesc un contabil, avand in vedere ca firma e pe datorii si am economisit la sange tot ce am putut pentru a putea sa traiesc.
Am dreptul sa fiu de alta parere privind contabilitatea primara, si consider ca pot invata sa fac un bilant si o declaratie 100 sau 392 si atunci cred ca am ales corect incercand sa-mi tin singur contabilitatea. Ca am facut o eroare in privinta impozitului datorat e altceva, si orice eroare se poate repara. Evident, nu as vrea sa platesc pentru ea si caut cea mai ieftina si simpla metoda de a ajunge la zi cu declaratiile, cum se zice.
Nu mi se pare normal sa platesc amenzi de 14.000 de lei pentru ca nu am depus o hartie la finante in conditiile in care cifra de afaceri e de 5.000 de lei si pierderea de inca atat. Nu cred ca asta ar trebui sa faca un contabil cu scoala, sa completeze niste declaratii tip goale sau cu sume infime (nu am angajati, nu sunt platitor de TVA, nu am decat 100, 392 si bilantul, din cate stiu eu). Si sa calculez 3% dintr-o suma nu cred ca necesita neaparat cunostinte de contabilitate avansata. Sunt perfect de acord cu necesitatea unui contabil, dar nu in cazul unei firme precum cea descrisa mai sus. E o aberatie cand eu incasez 5.000 de lei sa platesc 4.800 contabilitatea si sa raman cu o pierdere de 10.000 de lei si, probabil sunt firme care merg din prima bine sau care au un capital mai mare initial, dar in cazul meu incerc sa ofer niste produse plecand de la 0 si cred ca ar trebui sa fie posibil asa ceva, chiar si intr-o tara imputita fiscal pentru micii intreprinzatori, asa cum este Romania.
Astept totusi cateva raspunsuri la intrebarile mele, daca se vor gasi bine-voitori, pentru ca de observatii malitioase suntem buni cu totii. Numai bine ;)

In topicul:sponsorizare

16 September 2013 - 01:43 PM

Multumesc pentru raspunsul promt. Aveam incertiduni asupra perioadei in care se poate face si cu privire la suma cu care se poate sponsoriza (daca este calculata trimestrial sau anual). Cred ca m-ati lamurit, multumesc inca o data.

In topicul:sponsorizare

16 September 2013 - 10:03 AM

Buna ziua!
As dori sa ma lamuresc in legatura cu redirectionarea a 3 la mie din cifra de afaceri a unui SRL catre un ONG (sau 20% din impozit pe profit). Cand se poate face aceasta redirectionare? Ce implica? Multumesc

Cometa SQL