Buna ziua! Va rog sa ma ajutati cu urmatoarele 2 intrebari:
1.Am un PFA infiintat in 04.2015 si i-am amortizat in 2015 o parte din cheltuielile de constituire (au fost cateva sute de lei), acum mi-am dat seama ca ar fi trebuit sa le inregistrez direct pe cheltuieli. E gresit daca le-am amortizat? (cealalta parte vor fi inreg in 2016).
2.La acelasi PFA in 2015 a avut pierdere 8000 lei , in 2016 sigur va avea profit, sa zicem 12.000 lei. Pt 2016 impozitul de plata va fi (12.000 - 8000) x 16% = 640?
Multumesc
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → Vede profil: nico1979
Community Stats
- Grup: Members
- Postari: 93 (0.02 pe zi)
- Cel mai activ in: Arhiva (20 postari)
- Vizualizari: 9838
- Titlu User Membru junior
- Varsta Varsta necunoscuta
- Data nasterii Data nasterii necunoscuta
-
Gender
Not Telling
Informatii de contact
0
Neutral
User Tools
Ultimii vizitatori
Topicele mele
Cheltuieli de constituire PFA sistem real
05 December 2016 - 04:12 PM
Stocuri
17 February 2016 - 01:35 PM
Buna ziua!
Am un SRL (comert cu amanuntul) preluat de la altcineva si nu stiu cum sa-l reglez, aceasta situatie vine de o jumatate de an, in fiecare luna am sold debitor la 4428 din 07.2015.Pe balanta la 31.12.2015 am:
sold debitor 371 = 1451,98
sold creditor 378 = 1359.78
sold debitor 4428 = 1056.56. (?).
Ce ar trebui facut? Inventarul s-a facut in 12.2015 si cam asta e suma la vanzare, adica 1450 lei. Va rog sa-mi spuneti ce inregistrari contabile trebuie facute, eu cred ca sunt greseli mai vechi, poate din descarcarea de gestiune.
Multumesc
Am un SRL (comert cu amanuntul) preluat de la altcineva si nu stiu cum sa-l reglez, aceasta situatie vine de o jumatate de an, in fiecare luna am sold debitor la 4428 din 07.2015.Pe balanta la 31.12.2015 am:
sold debitor 371 = 1451,98
sold creditor 378 = 1359.78
sold debitor 4428 = 1056.56. (?).
Ce ar trebui facut? Inventarul s-a facut in 12.2015 si cam asta e suma la vanzare, adica 1450 lei. Va rog sa-mi spuneti ce inregistrari contabile trebuie facute, eu cred ca sunt greseli mai vechi, poate din descarcarea de gestiune.
Multumesc
Sume platite in plus pe fisa pe platitor la ANAF
25 November 2015 - 11:01 AM
Buna ziua!
Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea problema: Am preluat contabilitatea unei firme si in fisa pe platitor figura cu o suma in plus la BASF, dar in balanta nu am nici o suma in plus.
Administratorul a platit contributiile mai putin cu acea suma sa se regleze fisa. Intrebarea este din ce platesc eu acele contributii acum, ce inregistrari fac?
Multumesc
Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea problema: Am preluat contabilitatea unei firme si in fisa pe platitor figura cu o suma in plus la BASF, dar in balanta nu am nici o suma in plus.
Administratorul a platit contributiile mai putin cu acea suma sa se regleze fisa. Intrebarea este din ce platesc eu acele contributii acum, ce inregistrari fac?
Multumesc
NIR la firma neplatitoare de tva
14 October 2015 - 11:15 AM
Buna ziua!
Am o firma neplatitoare de TVA care achizitioneaza marfa de la platitori de tva, are ca domeniu de activitate comert cu amanuntul.
Intrebarea este: pe NIR, nu mai apare nimic pe coloana de tva si la pret de achizitie trec pret achizitie din factura + tva / cantitate, sau (pret achizitie din factura +24%), deci acesta nu mai corespunde cu cel din factura si adaosul este val. la vanzare minus val. totala a facturii. Este corect?
Multumesc
Am o firma neplatitoare de TVA care achizitioneaza marfa de la platitori de tva, are ca domeniu de activitate comert cu amanuntul.
Intrebarea este: pe NIR, nu mai apare nimic pe coloana de tva si la pret de achizitie trec pret achizitie din factura + tva / cantitate, sau (pret achizitie din factura +24%), deci acesta nu mai corespunde cu cel din factura si adaosul este val. la vanzare minus val. totala a facturii. Este corect?
Multumesc
Intrep. individuala nou infiintata
07 September 2015 - 10:05 AM
Buna ziua!
Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea problema: am o intreprindere indiv infiintata acum si vreau sa fiu sigura ca nu gresesc.
Va fi neplatitoare de TVA, fara angajati si impozitarea va fi in sistem real. Domeniul de activitate este prestari servicii (auto) si va avea si un magazin cu piese pe care le va vinde en-detail.
Intrebarile sunt urmatoarele:
1. Trebuie sa depun: 070, 600 si 220. In 220 pot declara venituri: 6000 ron si chelt 3500 ron? (am auzit ceva ca ar trebui respectata o pondere, la declararea estimativei, dar nu am gasit legislatia).
2. Daca declar asa, va trebui sa plateasca: venit net= 2500 , impozit 400 ron si CASS 137.5 ron, anul acesta.
3. Cum ma scad cu piesele vandute en-detail? De ex : Am o factura de achizitie de 300 ron cu tot cu tva si o vinde cu 450 ron. Daca factura e achitata si vinde piesele respective eu ma scad pe cheltuieli cu 300 ron, valoarea de achizitie, nu-i asa?
Multumesc
Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea problema: am o intreprindere indiv infiintata acum si vreau sa fiu sigura ca nu gresesc.
Va fi neplatitoare de TVA, fara angajati si impozitarea va fi in sistem real. Domeniul de activitate este prestari servicii (auto) si va avea si un magazin cu piese pe care le va vinde en-detail.
Intrebarile sunt urmatoarele:
1. Trebuie sa depun: 070, 600 si 220. In 220 pot declara venituri: 6000 ron si chelt 3500 ron? (am auzit ceva ca ar trebui respectata o pondere, la declararea estimativei, dar nu am gasit legislatia).
2. Daca declar asa, va trebui sa plateasca: venit net= 2500 , impozit 400 ron si CASS 137.5 ron, anul acesta.
3. Cum ma scad cu piesele vandute en-detail? De ex : Am o factura de achizitie de 300 ron cu tot cu tva si o vinde cu 450 ron. Daca factura e achitata si vinde piesele respective eu ma scad pe cheltuieli cu 300 ron, valoarea de achizitie, nu-i asa?
Multumesc
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ Vede profil: nico1979
- Regulament