Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
alina8600 - Viewing Profile - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Jump to content


alina8600

Member Since 11 Mar 2014
Offline Last Active Oct 19 2018 11:48 AM
-----

Posts I've Made

In Topic: Monografie avans

12 September 2018 - 01:01 PM

Buna ziua,

Multumesc pentru raspunsul oferit.
Serviciile prestate sunt cu acces la baza de date, la stiri zi de zi pe o perioada de maxim un an, in functie de fiecare contract. Unitatea de masura fiind luna calendaristica. Dvs. considerati ca dandu-i clientul accesul la baza de date ,cf contract, (chiar daca serviciile urmeaza a fi prestate practic, nu pot fi facute stiri cu 31.12.2018 spre exp) emitem o factura pentru toata perioada si nu mai regularizam luna de luna venitul.

Multumesc frumos,

In Topic: Monografie avans

12 September 2018 - 09:32 AM

Buna ziua,

In cazul in care se emit facturi de avans, inainte de prestarea serviciilor electronice (acces platforma stiri in baza parolei client) si inacasarea acesteia, pentru evidentierea venitului lunar pana la finele contractului, este nevoie sa emitem facturi de storno cu valoarea 0 (storno avans si plus venit curent)? sau evidentiem doar in contabilitate prin contrul 472 ?

Multumesc anticipat,

In Topic: TVA - Institutie publica

23 August 2018 - 01:51 PM

Multumesc frumos pentru ajutor. Am citit dar tot nu sunt lamurita.
Prestam servicii electronice si achizitionam servicii electronice. Este specificat in brosura ca trebuie sa comunicam codul platitor de tva frunizorilor externi atat celor intra cat si celor extra comunitari dar nu se specifica clar si din exemple pentru institutiile care achizitioneaza servicii in ue si afara ue pentru care au calitate de persoana neimpozabila, daca trebuie sa facem taxarea inversa. Exp: primesc facturi din Elvetia si Anglia tva 0 (cod fiscal platitor de tva) pe care le platesc din fondurile publice si fac taxarea inversa. Daca sunt persoana partial impozabila pentru aceste achizitii din fondurile publice nu mai fac taxarea inversa si comunic codul de tva? Si termenul de evidente separate se refera la jurnale?

Multumesc anticipat,

In Topic: TVA - Institutie publica

23 August 2018 - 10:23 AM

Buna ziua,

In cazul unei institutii publice cu 2 coduri fiscale,unul platitor de tva si celalalt neplatitor de tva, care efectueaza achizitii si prestari de servicii intra si extra comunitare care este procerura de deductibitate a tva-ului.
Cf art 300,alin2 cod fiscal, avem statut de persoana impozabila cu regim mix, pentru achizitiile din fondurile publice nu avem calitate de persoana impozabila iar pentru achizitiile din fondurile proprii avem calitate de persoana impozabila. In relatia cu furnizorii externi se factureaza pe codul platitor de tva si facem taxarea inversa care o parte este nedeductibila pentru achizitiile din fondurile publice.
Intrebarea este, ce cod fisal trebuie mentionat pe facturile externe, atat pentru cei intra si extra comunitari?
Daca ramane codul platitor de tva facem taxarea inversa atat pentru cei intra si extra comunitari , daca schimbam codul cu cel neplatitor de tva, nu mai este nevoie sa facem taxarea inversa, dar trebuie sa ne emita facturile cu tva-ul din tara respectiva?


Multumesc anticipat,

In Topic: cota aplicare tva 20% sau 24%

26 January 2016 - 03:17 PM

Problema este ca am facturat serviciile lunii decembrie cu 20%, cota in vigoare din 1 Ianuarie. Serviciile lunii decembrie sunt toate facturare cu tva 20%, acum trebuie sa refacem toate facturile?Nu ne incadram la exceptiile din art 281 alin. (8)" În cazul livrărilor de bunuri și al prestărilor de servicii care se efectuează continuu, altele decât cele prevăzute la alin. (7), cum sunt: livrările de gaze naturale, de apă, serviciile de telefonie, livrările de energie electrică și altele asemenea, se consideră că livrarea/prestarea este efectuată la datele specificate în contract pentru plata bunurilor livrate sau a serviciilor prestate sau la data emiterii unei facturi, dar perioada de decontare nu poate depăși un an."?

Mutumesc frumos,

Cometa SQL