Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
DanaPFA - Viewing Profile - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Jump to content


DanaPFA

Member Since 16 May 2017
Offline Last Active Aug 23 2021 08:10 AM
-----

Posts I've Made

In Topic: impozit - sediul profesional in cladiri detinute de persoane fizice

17 February 2021 - 03:09 PM

Revin cu răspunsurile (nelămuritoare) de la primărie: un funcționar i-a spus proprietarei apartamentului că trebuie să declare că îmi desfășor activitatea în (minim) 2 metri pătrați. Nu a pomenit nimic de vreun raport de evaluare. Iar altul i-a zis să mergem pe rezidențial, adică să declarăm că există un domiciliul fiscal dar nu se desfășoară activitatea aici (dar nici nu se poate spune că se desfășoară în altă parte pentru că firmele din alt oraș cu care colaborez au desfășurat activitatea tot de acasă, sediul l-au avut închis în pandemie).

Deci ne-am întors de unde am plecat...

In Topic: impozit - sediul profesional in cladiri detinute de persoane fizice

06 February 2021 - 10:07 AM

Vezi postareamgabi, la 05 February 2021 - 07:55 PM, a spus:

Concret ai cateva situatii pentru mixte, pe care le si declarari prin diferite bife pentru imobilul respectiv:

Da, vă mulțumesc, sună logic și de bun-simț ce ați scris dumneavoastră - eu personal sunt de acord. Suprafețele NU sunt delimitate prin vreun document, eu sunt profesie liberă deci nu sunt înregistrată la ONRC și deci nu am depus nicio hârtie în care să scriu că îmi desfășor activitatea în camera 1, iar în contractul de comodat am scris în 2016 că spațiul e nedelimitat - presupun că am făcut bine.
Vă anunț când aflu ceva.

In Topic: impozit - sediul profesional in cladiri detinute de persoane fizice

05 February 2021 - 06:29 PM

Vă mulțumesc. Voi vorbi cu cineva de la primărie zilele următoare. Căutând în codul fiscal de pe site-ul ANAF m-am dus la normele metodologice de la articolul citat de dumneavoastră și cred că am găsit articolul salvator (cu condiția să mai fie valabil):

art 461. (1) În aplicarea prevederilor art. 459 alin. (3) din Codul fiscal, pentru calcularea impozitului pe clădirile cu destinație mixtă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, unde este înregistrat un domiciliu fiscal la care se desfășoară activitatea economică, iar suprafețele folosite în scop rezidențial și nerezidențial nu sunt evidențiate distinct, impozitul se calculează conform art. 458 din Codul fiscal dacă există cheltuieli cu utilitățile înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică. În cazul în care nu există cheltuieli cu utilitățile înregistrate în sarcina persoanei care desfășoară activitatea economică, impozitul se calculează conform prevederilor art. 457 din Codul fiscal.

Exact aceasta e situația mea: în apartamentul mamei mi-am înregistrat domiciliul fiscal, desfășor activitate economică aici (adică lucrez la calculator dar eu pot lucra și pe o bancă în parc, și la client, pentru că nu-s înregistrată la ONRC și nu am declarat nicăieri că mi-o desfășor într-o anumită cameră), NU îmi deduc cheltuielile cu utilitățile, iar suprafețele folosite în scop rezidențial și nerezidențial nu sunt evidențiate distinct – pentru mine aici ar fi un stres pentru că nu știu exact ce înseamnă asta: adică în camera unde lucrez, eu și locuiesc/dorm, nu am un spațiu delimitat clar. Eu și în contractul de comodat din 2016 încoace am scris că spațiul e nedelimitat (și NU am indicat vreo cameră anume, ci am scris doar că am sediul fiscal în acest apartament – sper că am procedat bine).

Vă mulțumesc și sper să-i fie de folos și altcuiva.


In Topic: Reorientare spre contabilitate

25 August 2020 - 10:23 AM

Știu că pare surprinzător ca o persoană cu studii in domeniul IT să nu își găsească loc de muncă, dar am și eu prieteni IT-iști dar când au vrut să își găsească un serviciu sau să își schimbe actualul loc de muncă s-au lovit de incompetența ''specialiștilor'' de la resurse umane ai companiilor respective - cred ca aici e problema de multe ori. Ba chiar au fost chemați la interviu pentru un anumit post și li s-a comunicat că au fost aleși pentru alt post la care NU candidaseră și nu aveau experiență sau cunoștințe în softul/limbajul de programare respectiv. Unde mai pui că unii te cheamă la mai multe teste/interviuri pentru postul respectiv, tu pierzând timp prețios în care ai putea să-ți cauți altceva, și apoi NU îți comunică niciodată rezultatele, nu îți mai răspund la emailuri sau pur și simplu te anunță prea târziu, când ți-ai găsit deja altceva. De asemenea, refuză să te lase să lucrezi de acasă pe timp de pandemie deși tu soliciți acest lucru și ai condițiile perfecte acasă. Asta deși munca ta NU include secrete de stat și oricum există o grămadă de metode de asigurare a securității, indiferent de unde ai lucra.

Eu lucrez în alt domeniu dar m-am lovit de exact aceleași probleme. Conducătorii interviurilor erau ba plictisiți, ba nepricepuți, ba habar nu aveau cu ce se mănâncă postul respectiv. La un moment dat am dat vreo 7 teste/interviuri pentru un post, ca la final să-mi comunice un salariu modic, mai mic decât ce câștigam în acel moment, asta deși îi rugasem de la început să-mi comunice un interval de salariu ca să nu pierdem timpul degeaba, nici eu, nici ei. Și tot ei s-au supărat când nu am acceptat postul. De experiența cu instituțiile de stat nici nu mai vorbesc, în unele dintre ele ... există alte așteptări, care nu țin de competență. Este plin peste tot de pile și rude și normal că nu are loc altcineva în domeniul respectiv, oricât de competent ar fi.

În altă ordine de idei, contabilitatea e f grea, mai ales din cauza legilor date de necunoscători, a relei-voințe/dorinței de a complica viețile contribuabililor și din cauza faptului că oamenii/contabilii nu se unesc ca să-și facă viețile mai ușoare și să le solicite autorităților să simplifice tot ce se poate simplifica. În alte țări birocrația e redusă la minim și le merge foarte bine pe toate planurile. E mare lucru să-ți poți desfășura activitatea fără să ai stresul că ai interpretat ceva greșit sau că mâine se dă o lege care va da totul peste cap. Așa că ar trebui să devină contabil doar cine are aplecare spre așa ceva și rezistă la stres.

In Topic: CASS pt DU 2020

23 June 2020 - 09:10 AM

Mulțumesc pentru link.
Am depus declarația așa cum am completat-o și, conform recipisei, Nu exista erori de validare. Deci ar trebui să fie totul în regulă și să ne putem întoarce la treburile noastre :smile2:

Cometa SQL