Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
DanaPFA - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


DanaPFA

Inregistrat la: 16 May 2017
Offline Ultimul click: Aug 23 2021 08:10 AM
-----

Topicele mele

impozit - sediul profesional in cladiri detinute de persoane fizice

04 February 2021 - 09:00 PM

Buna ziua,

Sunt profesie libera si am sediul profesional în apartamentul mamei mele. Imi desfasor activitatea aici, adica lucrez la calculator, dar NU primesc clienti în casa si NU îmi deduc cheltuielile cu utilitile. Este din nou nebunie cu impozitele pe astfel de cladiri, s-a modificat legea iar primariile o aplica diferit.

In 2016 cand a aparut declaratia aceea la primarie erau doar 2 puncte pe care le puteai bifa, si nu acopereau toate situatiile posibile - mama a completat declaratia cu ajutorul functionarilor si a bifat ca la adresa aceasta e inregistrat un domiciliu fiscal dar NU se desfasoara activitate (pentru ca a doua varianta era ca se desfasoara activitate dar se deduc si utilitatile, or eu NU le-am dedus, deci ambele variante erau incorecte pt ca asa a fost facut formularul). De asemenea, a bifat si ca suprafetele NU pot fi delimitate (pentru ca cele 2 puncte de bifat, a sau b, erau sub titlul acesta) - iar lucrul asta nu ni l-a explicat nimeni niciodata, ce inseamna exact sa nu poata fi delimitate. Eu ca profesie libera nu sunt înregistrata la Registrul Comertului si deci nu am depus nicaieri vreun plan al apartamentului si nu am bifat o anumitaƒ camera în care-mi desfasor activitatea. Noi (si altii ca noi) am inteles atunci ca aceasta chichita cu suprafetele nedelimitate s-a introdus in favoarea contribuabilului, ca acesta sa plateasca tot impozit rezidential. Am consultat atunci si o contabila si un inspector de la fisc, care ne-a spus ca e bine asa cum am facut.

Mi-ar putea spune cineva, concret, CE ESTE DE FÄCUT anul acesta ca sa nu paƒtim un impozit marit, ci tot rezidential? Sau ce sa facem ca sa fie bine/corect. Am aflat ca unor persoane din Bucuresti care au procedat ca noi, cu buna-credinta, le-a venit anul acesta sau anul trecut decizie de la primarie sa plateasca impozit nerezidential pe fiecare an din 2016 încoace (chiar daca initial primisera în fiecare an decizii la nivel de rezidential).

Va multumesc.

cum lucrez cu firmele din UE?

02 May 2019 - 03:54 PM

Bună ziua.

Am primit o propunere de colaborare cu o firmă de traduceri din Letonia, eu fiind PFA în sistem real aici. Nu știu dacă să o accept, pentru că am câteva nelămuriri:

Există diferențe din punct de vedere fiscal/contabil față de colaborarea cu entități din Romania?
Stiam că nu mai există registrul operatorilor intracomunitari. Trebuie cumva să mă înregistrez ca plătitor de TVA chiar dacă eu acum nu sunt și nici nu voi depăși anual pragul de TVA?

Trebuie să depun declarații în plus față de declarația unică? Cred că există o declarație specială pentru livrarea de servicii în afara țării...

Vă mulțumesc.

decizie greșită regularizare sănătate

05 April 2019 - 10:27 AM

Bună ziua,

Sunt PFA in sistem real. Tocmai mi-a venit o decizie de regularizare la sănătate pentru anul 2014, care conține date greșite - apare că aș fi avut un venit de vreo 5000 lei (când eu am avut dublu) și că aș fi plătit la sănătate doar 24 lei (când eu de fapt am plătit suma corectă pentru anul acela, adică raportată la salariul minim, vreo 600 lei). Și mi-au calculat că mai am de plătit în plus vreo 250 lei, ceea ce e fals. Nu știu de unde au scos cifrele astea, că nu desfășor altă activitate.

Ce ar fi de făcut? E vreo problemă dacă plătesc pur și simplu, ca să nu mă mai complic și să nu pierd timpul pe-acolo?

Vă mulțumesc.

bonificatia pentru contributii

15 November 2018 - 04:34 PM

Azi am fost la fisc cu gândul măreț de a-mi plăti regularizarea la pensie pe 2017, ca să prind reducerea de 10% (traducător PFA sistem real). Ajunsă acolo, funcționara mi-a spus că trebuie plătită suma întreagă (în cazul meu 3.300 lei). Argumentul a fost că scrie și pe decizie Sumele de plata stabilite prin prezenta decizie se platesc pâna la data de 30 iunie 2019. Pentru plata cu anticipație a sumelor se acordă o bonificație de 10% din aceste sume, daca sunt plătite integral pâna la data de 15 decembrie 2018, inclusiv. Interpretarea lor e că suma se plătește integral așa cum e specificată în decizie, iar bonificația se acordă probabil altădată, nu se stie...

Mi-a spus că ea îmi poate face chitanță pentru cât vreau eu să plătesc, adică cu 330 lei mai puțin, dar că la ei în computer va apărea că am plătit mai puțin decât trebuia și că voi avea restanță.

În OUG 89/2018 scrie la Art. V. că (2)
Pentru plata cu anticipație a sumelor prevăzute la alin. (1) se acordă o bonificație de 10% din aceste sume, dacă sunt plătite integral până la data de 15 decembrie 2018, inclusiv. Valoarea bonificației diminuează sumele de plată prevăzute la alin. (1).

(5) Bonificația acordată la plata contribuției de asigurări sociale, potrivit alin. (2), se suportă de la bugetul de stat.


Până la urmă cum trebuie să plătesc? Că văd că ne omoară semantica.

Nu mi-am plătit nici impozitul anticipat pe 2018, că nu știu exact cât să dau - în declarația depusă electronic mi s-a calculat cu 5% mai puțin, iar ceilalți 5% pentru plata până pe 15 decembrie nu știu dacă trebuie să mi-i calculez eu. Dar am câștigat mai mult decât am declarat, așa că oi vedea la anul când depun declarația unică cu suma totală câștigată.


Vă mulțumesc.

impozitul restituit=venit brut?

09 November 2018 - 10:34 PM

Bună ziua,
Sun traducător (PFA in sistem real) și am o întrebare: impozitul restituit de ANAF reprezinta venit brut? Adica daca eu în 2018 am venitul total din traduceri de 26.000 lei, trebuie să adun impozitul restituit de 1.000 lei, rezultând suma de 27.000 lei pe care o declar ca venit total brut în declarația unică la anul? Sau declar doar suma de 26.000 lei, obținută efectiv din traduceri?

În ianuarie mi-a fost restituit o parte din impozitul pe 2016 (s-a făcut regularizarea și s-a constatat că trebuia să plătesc mai puțin).

Stiu ca se trece în RJIP la încasări, dar nu mi-au dat nicio chitanță sau alt document la mână, am doar înștiințarea primită în martie in care scria să mă prezint în aprilie si m-am prezentat si mi-au dat banii. Cum trec in registru, doar instiintarea? Trebuie să primesc restituire și pe 2017.

Vă mulțumesc.

Cometa SQL