Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
legea bugetului asig. soc. 2006 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


legea bugetului asig. soc. 2006

12 replies to this topic

#1 nicole33

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1373 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 20 December 2005 - 02:22 PM

Am o rugaminte la dvs. : daca are cineva Legea bugetului asigurarilor sociale pentru anul 2006 il rog sa o posteze pe acest forum.



#2 Tatiana Topan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 162 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Contabilitate , fiscalitate

Postat 21 December 2005 - 07:06 PM

uite-o ....

Fisiere atasate





#3 lumigina

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 22 December 2005 - 10:14 AM

Contributia de asigurari sociale pentru conditii normale de 30% incepand cu 2006 o inlocuieste pe cea de 22% ? Daca nu,ce cuprinde?
Multumesc anticipat.



#4 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 22 December 2005 - 10:53 AM

30% include si cei 9.5 care se retin salariatului :lol:



#5 nicole33

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1373 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 22 December 2005 - 12:47 PM

Tatiana Topan a spus:

uite-o ....

Din pacate nu pot vizualiza fisierul descarcat. Oricum, iti multumesc pt. raspuns.

30-9.5=20.5



#6 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 22 December 2005 - 08:26 PM

OUG 158/2005

Citeaza

Art. 4. - (1) La data intrării în vigoare a prevederilor prezentei ordonanțe de urgență, cotele de contribuții de asigurări sociale stabilite
prin Legea bugetului asigurărilor sociale de stat se diminuează cu 0,75 puncte procentuale, prin deducere din:
a) cota de contribuție de asigurări sociale datorată de angajator, în cazul persoanelor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. A și B;

L. 380/2005

Citeaza

Art. 21
(1)În baza art. 18 alin. (2) și (3) din Legea nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare, pentru anul 2006 cotele de contribuție de asigurări sociale se stabilesc după cum urmează:
a)pentru condiții normale de muncă 30%;
b)pentru condiții deosebite de muncă 35%;
c)pentru condiții speciale de muncă 40%.
(2)Cota contribuției individuale de asigurări sociale, datorată potrivit art. 21 alin. (2) din Legea nr. 19/2000, cu modificările și completările ulterioare, este de 9,5%, indiferent de condițiile de muncă.

Deci daca inteleg bine contributia reala al angajatorului in cazul de conditii normale de munca = 19,75% (30-9.5-0.75) si se procedeaza astfel :
Ex. brut 1000
6451 = 4311 205 ron (20.5% CAS angajator conf. art. 21 din L.380)
4311 = 4313 8 ron (dedus din CAS angajator conf. art. 4 din OUG 158)

Va rog sa ma corectati daca nu am inteles eu bine!!!!
Dar, si acum vine ce nu inteleg! Daca inregistrarile de sus sunt corecte atunci cum trebuie interpretat urmatoarele :

O 1521/2005

Citeaza

Art. V. - ........... Formularul "Ordin de plată pentru Trezoreria Statului" (OPT) se poate utiliza pentru
declararea obligațiilor bugetare, în situația în care pentru fiecare obligație bugetară sunt
îndeplinite cumulativ următoarele condiții:
a) în perioada de raportare rezultă sume de plată;
B) în perioada de raportare suma datorată este egală cu suma de plată, nefiind influențată
de sume deductibile pentru care există obligația de declarare;
c) suma de plată pentru perioada de raportare se achită integral și până la termenul de
plată prevăzut de lege.
În situația în care contribuabilul utilizează Ordinul de plată pentru Trezoreria Statului ca
instrument declarativ, fără a respecta condițiile prevăzute mai sus, documentul de plată nu va
fi considerat declarație a obligațiilor de plată la bugetul general consolidat, iar sumele achitate
vor stinge obligații fiscale conform prevederilor art. 111 alin. (2) din Ordonanța Guvernului
nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările
ulterioare.

O sa mai putem utiliza OP pe post de declaratie???
Astept pareri!

O seara buna!
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#7 Tatiana Topan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 162 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Contabilitate , fiscalitate

Postat 28 December 2005 - 10:37 AM

LEGEA nr. 380 din 15 decembrie 2005 bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2006
Parlamentul României adopta prezenta lege.
CAPITOLUL I: Dispozitii generale
Art. 1
Obiectul prezentei legi îl constituie stabilirea volumului veniturilor si a structurii acestora pe capitole si subcapitole si al cheltuielilor pe destinatii, pentru bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj si creditele externe, pentru anul 2006.
Art. 2
(1)Sinteza bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2006, detaliata la venituri pe capitole si subcapitole, iar la cheltuieli, pe parti, capitole, subcapitole, paragrafe, titluri, articole si alineate, dupa caz, este prevazuta în anexa nr. 1/03.
(2)Bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2006 se stabileste la venituri în suma de 19.637,7 milioane lei, la cheltuieli în suma de 19.180,6 milioane lei, cu un excedent de 457,1 milioane lei, care reprezinta rezultatul financiar al sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, astfel cum este prevazut la art. 12.
(3)Sinteza cheltuielilor bugetare pe anul 2006, pe surse de finantare, cu detalierea pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri, articole si alineate, dupa caz, este prevazuta în anexa nr. 2/03.
(4)Sinteza fondurilor alocate pe surse si pe titluri de cheltuieli si anexele la aceasta sunt prevazute în anexa nr. 3/03.
Art. 3: Structura veniturilor bugetului asigurarilor sociale de stat
Veniturile bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2006 sunt în suma de 19.637,7 milioane lei si se prezinta astfel:
- milioane lei -

VENITURI - TOTAL
19.637,7

din care:

Venituri curente
19.284,0

din acestea:

Contributii de asigurari
19.134,7

din care:

- contributiile angajatorilor
13.479,6

- contributiile asiguratilor
5.655,1

Venituri nefiscale
149,3

Subventii
353,7


CAPITOLUL III: Regimul si destinatiile cheltuielilor bugetului asigurarilor sociale de stat
Art. 4
Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2006, în suma de 19.180,6 milioane lei, în structura economica, se prezinta astfel:
- milioane lei -

CHELTUIELI - TOTAL
19.180,6

din care:

1. Cheltuieli curente
19.155,4

din acestea:

a) cheltuieli de personal
73,8

B) bunuri si servicii
270,7

c) dobânzi
42,4

d) transferuri între unitati ale administratiei publice
64,5

e) alte transferuri
12,4

f) asistenta sociala
18.691,6

2. Cheltuieli de capital
21,2

3. Rambursari de credite
4,0

din acestea:

- rambursari de credite externe
4,0


Art. 5
(1)Prevederile din actele normative în vigoare referitoare la primele ce se acorda cu ocazia plecarii în concediul de odihna se suspenda pâna la data de 31 decembrie 2006.
(2)Plata premiului anual aferent anului 2006 pentru personalul din institutiile publice, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, se efectueaza din prevederile bugetare pe anul 2007, începând cu luna ianuarie 2007.
(3)Din prevederile bugetare aprobate pentru anul 2006 institutiile publice prevazute la alin. (2) asigura plata premiului anual aferent anului 2005.
Art. 6
(1)Cheltuielile social-culturale care se finanteaza de la bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2006 se stabilesc în suma de 19.180,6 milioane lei, din care: 73,8 milioane lei cheltuieli de personal, 270,7 milioane lei bunuri si servicii, 42,4 milioane lei dobânzi, 64,5 milioane lei transferuri între unitati ale administratiei publice, 12,4 milioane lei alte transferuri, 18.691,6 milioane lei asistenta sociala, 21,2 milioane lei cheltuieli de capital si 4,0 milioane lei rambursari de credite.
(2)În anul 2006, din bugetul asigurarilor sociale de stat se va suporta diferenta dintre valoarea biletului de tratament balnear sau de odihna si contributia beneficiarilor de astfel de bilete, pentru un numar de pâna la 445.000 de locuri, din care 380.000 de locuri la tratament balnear si 65.000 de locuri la odihna.
(3)Din numarul total de 380.000 locuri la tratament balnear se poate utiliza în cadrul sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale un numar de pâna la 6.000 de locuri.
(4)În anul 2006 se pot acorda gratuit 40.000 de bilete, conform reglementarilor în vigoare, persoanelor ale caror drepturi sunt stabilite prin:
a)Legea nr. 49/1999 privind pensiile I.O.V.R., cu modificarile si completarile ulterioare;
b)Legea nr. 44/1994 privind veteranii de razboi, precum si unele drepturi ale invalizilor si vaduvelor de razboi, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
c)Decretul-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurata cu începere de la 6 martie 1945, precum si celor deportate în strainatate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare;
d)Ordonanta Guvernului nr. 105/1999 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de catre regimurile instaurate în România cu începere de la 6 septembrie 1940 pâna la 6 martie 1945 din motive etnice, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 189/2000, cu modificarile si completarile ulterioare;
e)art. 20 alin. (1) lit. B) si art. 109 alin. (2) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare;
f)Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protectia speciala si încadrarea în munca a persoanelor cu handicap, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 519/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5)Tarifele pentru serviciile acordate beneficiarilor biletelor de tratament de catre unitatile de tratament aflate în proprietatea Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, la propunerea presedintelui Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, neputând depasi tarifele din unitatile similare cu care s-au încheiat contracte de prestari de servicii.
(6)În cursul unui an calendaristic se poate elibera un singur bilet de tratament balnear sau de odihna aceluiasi beneficiar.
(7)Biletele de tratament balnear se distribuie asiguratilor sistemului public de pensii, sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale si pensionarilor de catre casele teritoriale de pensii.
(8)Biletele de odihna finantate din bugetul asigurarilor sociale de stat sunt destinate salariatilor din institutiile publice, asigurati în sistemul public de pensii, iar contravaloarea acestor bilete, dupa deducerea sumelor încasate de la beneficiari, se recupereaza de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, de la capitolul "Asigurari si asistenta sociala", titlul "Transferuri între unitati ale administratiei publice", din prevederile bugetului pe anul 2007.
(9)Contravaloarea biletelor de odihna este decontata de Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale cu prestatorii de servicii.
(10)Criteriile, modul de distribuire si contributia individuala sunt cele stabilite prin Hotarârea Guvernului nr. 494/2001 pentru aprobarea Normelor si criteriilor pe baza carora se acorda bilete de odihna prin sistemul organizat si administrat de Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
(11)Biletele de odihna si de tratament balnear, acordate în conditiile prezentului articol, pot fi atribuite si membrilor de familie, sot sau sotie, dupa caz, si copii minori care urmeaza cursurile de zi ale unei institutii de învatamânt preuniversitar, acreditata conform legii, daca însotesc titularii de drept.
(12)Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei poate stabili împreuna cu Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Administratiei si Internelor si Serviciul Român de Informatii numarul de bilete ce pot fi eliberate pensionarilor militari, contributia platita de acestia fiind stabilita în mod similar cu cea pentru pensionarii de asigurari sociale de stat, iar diferenta fiind suportata din bugetele respectivilor ordonatori principali de credite.
Art. 7
Cheltuielile social-culturale, pe capitole de cheltuieli, sunt în suma de 19.077,1 milioane lei pentru asigurari si asistenta sociala si 103,5 milioane lei pentru asigurari si asistenta sociala pentru accidente de munca si boli profesionale.
Art. 8
Taxele postale percepute de Compania Nationala "Posta Româna" - S.A. pentru prestatiile privind plata la domiciliul beneficiarilor a drepturilor de asigurari sociale de stat si a celor de asigurari pentru somaj în anul 2006 sunt stabilite în suma de 245,3 milioane lei, din care: 230,3 milioane lei pentru asigurari sociale de stat si 15,0 milioane lei pentru asigurari pentru somaj.
CAPITOLUL IV: Dispozitii referitoare la sistemul de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale
Art. 9
Veniturile si cheltuielile sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale pe anul 2006 sunt prevazute în bugetul asigurarilor sociale de stat pe anul 2006.
Art. 10
Veniturile sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale pe anul 2006 sunt în suma de 560,6 milioane lei, din care: contributii de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale 510,6 milioane lei si alte venituri pentru asigurarile de accidente de munca si boli profesionale 50 milioane lei.
Art. 11
(1)Cheltuielile sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale pe anul 2006 se stabilesc în suma de 103,5 milioane lei, din care: 3,2 milioane lei cheltuieli de personal, 4,3 milioane lei bunuri si servicii, 1,6 milioane lei transferuri între unitati ale administratiei publice, 12,4 milioane lei alte transferuri, 78,2 milioane lei asistenta sociala si 3,8 milioane lei cheltuieli de capital.
(2)Cheltuielile pentru indemnizatii, ajutoare si alte prestatii sociale pentru accidente de munca si boli profesionale se stabilesc în suma de 92,2 milioane lei.
(3)Cheltuielile pentru functionarea sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale se stabilesc în suma de 11,3 milioane lei.
(4)În anul 2006, pentru realizarea activitatii sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, unele atributii ale Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale se realizeaza cu personal al Inspectiei Muncii, în limita unui numar de pâna la 300 de posturi care vor fi finantate din bugetul Inspectiei Muncii.
Art. 12
Excedentul sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale se stabileste în suma de 457,1 milioane lei.
CAPITOLUL V: Dispozitii referitoare la bugetul asigurarilor pentru somaj
Art. 13
(1)Sinteza veniturilor si cheltuielilor bugetului asigurarilor pentru somaj pe anul 2006, detaliata la venituri pe capitole si subcapitole, iar la cheltuieli, pe parti, capitole, subcapitole, paragrafe, titluri, articole si alineate, dupa caz, este prevazuta în anexa nr. 1/04.
(2)Sinteza cheltuielilor bugetare pe anul 2006, pe surse de finantare, cu detalierea pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri, articole si alineate, dupa caz, este prevazuta în anexa nr. 2/04.
(3)Sinteza fondurilor alocate pe surse si pe titluri de cheltuieli si anexele la aceasta sunt prevazute în anexa nr. 3/04.
(4)Pentru centrele de pregatire si perfectionare profesionala din cadrul fundatiilor româno-germane din Arad, Sibiu si Timisoara, stabilite prin Protocolul româno-german, semnat la Bonn la 20 ianuarie 1992, în bugetul asigurarilor pentru somaj, la capitolul "învatamânt" este cuprinsa si suma de 0,7 milioane lei, reprezentând contributia partii române la finantarea activitatilor fundatiilor respective, potrivit întelegerii dintre Guvernul României si Guvernul Germaniei cu privire la continuarea proiectului "Promovarea calificarii profesionale".
(5)Suma totala care poate fi utilizata pentru acordarea de credite, conform prevederilor art. 87 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, este de 50,0 milioane lei.
(6)Cuantumul maxim al creditului ce poate fi acordat în anul 2006 unui beneficiar de credite din suma prevazuta la alin. (5) este de 1,0 milioane lei.
Art. 14
Prevederile art. 5 se aplica si bugetului asigurarilor pentru somaj.
CAPITOLUL VI: Responsabilitati în aplicarea legii
Art. 15
(1)În bugetul asigurarilor sociale de stat si în bugetul asigurarilor pentru somaj sunt prevazute, dupa caz, si sumele reprezentând contributia Guvernului României la realizarea programelor si proiectelor cu finantare internationala.
(2)Ordonatorul principal de credite are obligatia ca, în cadrul creditelor bugetare aprobate pe anul 2006, sa asigure integral si cu prioritate fondurile necesare reprezentând componenta locala aferenta derularii programelor si proiectelor cu finantare internationala, precum si cele necesare finantarii angajamentelor asumate prin documentele de pregatire a aderarii României la Uniunea Europeana.
(3)Se interzice ordonatorului principal de credite sa efectueze virari de credite bugetare de la titlul "Transferuri între unitati ale administratiei publice" la celelalte titluri ale aceluiasi capitol sau la alte capitole bugetare, precum si între alineatele acestui titlu de cheltuieli.
(4)Sumele reprezentând contributia Guvernului la realizarea obiectivelor de investitii cu finantare externa de la titlul "Cheltuieli de capital" nu pot fi redistribuite la alte obiective de investitii.
Art. 16
(1)Sumele destinate platii cotizatiilor si contributiilor la organisme internationale, aprobate potrivit prevederilor legale, inclusiv platii eventualelor comisioane bancare percepute de bancile straine corespondente ale institutiilor de credit autorizate de Banca Nationala a României pentru efectuarea transferurilor valutare aferente, sunt prevazute în bugetul asigurarilor pentru somaj la titlul "Alte transferuri".
(2)În vederea asigurarii platii la scadenta a cotizatiilor si contributiilor la organisme internationale, precum si a rambursarilor de credite externe, a platilor de dobânzi si a comisioanelor aferente acestora, ordonatorul principal de credite poate efectua virari de credite bugetare de la celelalte titluri de cheltuieli din cadrul aceluiasi capitol sau de la alte capitole, dupa caz, în cursul întregului an.
(3)Se interzice ordonatorului principal de credite sa efectueze virari de credite bugetare de la titlul "Rambursari de credite" la celelalte titluri de cheltuieli din cadrul aceluiasi capitol sau la alte capitole bugetare.
CAPITOLUL VII: Dispozitii finale
Art. 17
În bugetele institutiilor publice, finantate din bugetul asigurarilor sociale de stat si din bugetul asigurarilor pentru somaj, indiferent de subordonare, nu se pot aproba sume pentru acordarea tichetelor de masa, întrucât în buget nu sunt prevazute sume cu aceasta destinatie.
Art. 18
Cuantumul fix al indemnizatiei pentru însotitor, în cazul pensionarilor de invaliditate încadrati în gradul 1 de invaliditate, drept ce se acorda potrivit prevederilor art. 61 alin. (1) din Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabileste în anul 2006 la nivelul salariului de baza minim brut pe tara.
Art. 19
(1)Valoarea punctului de pensie, stabilita potrivit prevederilor art. 80 din Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru anul 2006, este de 323,1 lei si se aplica începând cu data de 1 ianuarie 2006.
(2)Salariul mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2006 este de 1.077 lei.
Art. 20
Cuantumul ajutorului de deces se stabileste, în conditiile legii, în cazul:
a)asiguratului sau pensionarului, la 1.077 lei;
b)unui membru de familie al asiguratului sau pensionarului, la 538 lei.
Art. 21
(1)În baza art. 18 alin. (2) si (3) din Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru anul 2006 cotele de contributie de asigurari sociale se stabilesc dupa cum urmeaza:
a)pentru conditii normale de munca 30%;
b)pentru conditii deosebite de munca 35%;
c)pentru conditii speciale de munca 40%.
(2)Cota contributiei individuale de asigurari sociale, datorata potrivit art. 21 alin. (2) din Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, este de 9,5%, indiferent de conditiile de munca.
Art. 22
În baza art. 29 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru anul 2006 se stabilesc urmatoarele cote ale contributiilor:
a)contributia datorata de angajatori conform art. 26 din lege este de 2,5%;
b)contributia individuala datorata conform art. 27 din lege este de 1%;
c)contributia datorata conform art. 28 din lege de persoanele asigurate în baza contractului de asigurare pentru somaj este de 3,5%.
Art. 23
Sunt interzise virarile de credite bugetare între capitolele de cheltuieli aprobate pentru sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale si cele pentru sistemul de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale.
Art. 24
(1)Prevederile de cheltuieli aprobate pentru prestatii de asigurari sociale si asigurari pentru somaj care se realizeaza potrivit dispozitiilor legale, direct de catre angajator, prin deducerea acestora din contributiile datorate, se pot depasi, modificându-se corespunzator prevederile bugetare atât la venituri, cât si la cheltuieli, cu mentinerea echilibrului aprobat.
(2)Ordonatorul principal de credite este abilitat sa efectueze modificarile prevazute la alin. (1) si este obligat sa raporteze Ministerului Finantelor Publice aceste modificari atât distinct, cât si prin evidentierea în situatiile financiare trimestriale, respectiv anuale.
Art. 25
Anexele nr. 1/03 - 3/03 si 1/04 - 3/04 fac parte integranta din prezenta lege.
-****-
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 65 alin. (2) si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicata.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,

DAN RADU RUSANU

p. PRESEDINTELE SENATULUI,

GEORGE SABIN CUTAS


ANEXA:
##################
Publicat în Monitorul Oficial cu numarul 1150 din data de 19 decembrie 2005



#8 Tatiana Topan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 162 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Contabilitate , fiscalitate

Postat 28 December 2005 - 10:39 AM

si ca tot suntem la bugete , o sa pun si legea bugetului de stat pe anul 2006 :lol:

LEGEA nr. 379 din 15 decembrie 2005 bugetului de stat pe anul 2006
Parlamentul României adopta prezenta lege.
CAPITOLUL I: Dispozitii generale
Art. 1
Obiectul prezentei legi îl constituie stabilirea volumului veniturilor si a structurii acestora, pe capitole, al cheltuielilor pe destinatii si pe ordonatori principali de credite pentru bugetul de stat, bugetele Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, creditelor externe, fondurilor externe nerambursabile, precum si pentru sumele alocate din venituri proprii, pentru anul 2006.
Art. 2
(1)Sinteza bugetului de stat pe anul 2006, detaliata la venituri pe capitole, subcapitole si paragrafe, iar la cheltuieli, pe parti, capitole, subcapitole, paragrafe, titluri, articole si alineate, dupa caz, este prevazuta în anexa nr. 1.
(2)Bugetul de stat pe anul 2006 se stabileste la venituri în suma de 42.825,4 milioane lei, iar la cheltuieli în suma de 43.658,0 milioane lei, cu un deficit de 832,6 milioane lei.
(3)Sinteza cheltuielilor bugetare pe anul 2006, pe surse de finantare, cu detalierea pe capitole, subcapitole, paragrafe, titluri, articole si alineate, dupa caz, este prevazuta în anexa nr. 2.
(4)Bugetele ordonatorilor principali de credite si anexele la acestea sunt prevazute în anexa nr. 3.
(5)Se interzic retinerea si utilizarea de catre ordonatorii de credite finantati integral din bugetul de stat a oricaror venituri proprii care nu sunt prevazute în anexe la bugetele ordonatorilor principali de credite.
CAPITOLUL II: Structura veniturilor bugetului de stat
Art. 3
Veniturile bugetului de stat pe anul 2006 sunt în suma de 42.822,6 milioane lei si se prezinta astfel:
- milioane lei -

VENITURI - TOTAL

din care:
42.822,6

Venituri curente

din acestea:
42.761,5

Venituri fiscale:

din care:
40.486,6

Impozit pe venit, profit si câstiguri din capital de la persoane juridice

din care:
8.853,6

- impozit pe profit
7.446,0

Impozit pe venit, profit si câstiguri de la persoane fizice

din care:
1.532,3

- impozit pe venit si salarii
8.444,2

- cote defalcate din impozitul pe venit (se scad)
-6.912,0

Impozite si taxe pe proprietate
480,0

Impozite si taxe pe bunuri si servicii

din care:
27.743,7

- taxa pe valoarea adaugata
26.047,0

- sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata (se scad)
-9.703,4

- accize
10.702,4

Impozit pe comertul exterior si tranzactiile internationale
1.877,0

Contributii de asigurari
271,0

Venituri nefiscale
2.003,9

Venituri din capital
56,1

Încasari din rambursarea împrumuturilor acordate
5,0


CAPITOLUL III: Regimul si destinatiile cheltuielilor bugetului de stat
Art. 4
Cheltuielile bugetului de stat pe anul 2006, în suma de 43.655,2 milioane lei, în structura economica se prezinta astfel:
- milioane lei -

CHELTUIELI - TOTAL

din care:
43.655,2

1. Cheltuieli curente
38.198,6

Cheltuieli de personal
8.959,1

Bunuri si servicii
3.992,1

Dobânzi
3.117,6

Subventii
4.337,4

Fonduri de rezerva
345,1

Transferuri între unitati ale administratiei publice
4.790,2

Alte transferuri
4.941,7

Asistenta sociala
7.031,8

Alte cheltuieli
683,6

2. Cheltuieli de capital
3.001,8

3. Împrumuturi
6,2

4. Rambursari de credite din acestea:
2.448,6

a) Rambursari de credite externe
2.440,0

B) Rambursari de credite interne
8,6


Art. 5
(1)Guvernul poate aproba prin hotarâre redistribuiri de posturi si fondurile aferente acestora între bugetele ordonatorilor principali de credite, în vederea întaririi structurilor cu atributii în cadrul procesului de pregatire a aderarii României la Uniunea Europeana.
(2)Pentru aplicarea prevederilor alin. (1) ordonatorii principali de credite, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, sunt autorizati sa introduca modificarile corespunzatoare în anexele la bugetele acestora privind "Numarul maxim de posturi si fondul aferent salariilor de baza" si "Cheltuielile de personal" pe anul 2006.
(3)Plata premiului anual aferent anului 2006 pentru personalul din institutiile publice, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv pentru personalul aferent activitatilor de pe lânga unele institutii publice finantate integral din venituri proprii, se efectueaza din prevederile bugetare pe anul 2007, începând cu luna ianuarie 2007.
(4)Din prevederile bugetare aprobate pentru anul 2006 institutiile publice prevazute la alin. (3) asigura plata premiului anual aferent anului 2005.
(5)Prevederile din actele normative în vigoare referitoare la primele ce se acorda cu ocazia plecarii în concediul de odihna se suspenda pâna la data de 31 decembrie 2006.
(6)În conformitate cu prevederile alin. (1) si (2), pe parcursul anului 2006, Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale i se majoreaza numarul maxim de posturi prevazut în anexa la bugetul acestuia cu pâna la 3.953 de posturi.
Art. 6
(1)Cheltuielile pentru servicii publice generale, care se finanteaza de la bugetul de stat pe anul 2006, se stabilesc în suma de 9.126,4 milioane lei, din care: 1.396,1 milioane lei cheltuieli de personal, 964,2 milioane lei bunuri si servicii, 2.037,6 milioane lei dobânzi, 345,2 milioane lei fonduri de rezerva, 1.062,2 milioane lei transferuri între unitati ale administratiei publice, 2.779,6 milioane lei alte transferuri, 103,1 milioane lei alte cheltuieli, 170,8 milioane lei cheltuieli de capital si 267,6 milioane lei rambursari de credite.
(2)Cheltuielile pentru servicii publice generale pe capitole de cheltuieli sunt în suma de 2.207,4 milioane lei pentru autoritati publice si actiuni externe, 1.093,6 milioane lei pentru cercetare fundamentala si cercetare-dezvoltare, 2.455,7 milioane lei pentru alte servicii publice generale, 2.946,0 milioane lei pentru tranzactii privind datoria publica si împrumuturi si 423,7 milioane lei transferuri cu caracter general între diferite niveluri ale administratiei publice.
(3)Administratia Prezidentiala poate sa deconteze, în limitele prevazute de dispozitiile legale, cheltuielile de transport, cazare si alte cheltuieli pentru membrii delegatiilor oficiale, reprezentantii unor institutii si reprezentantii mass-media, care nu sunt salariatii Administratiei Prezidentiale si care îl însotesc pe Presedintele României în vizitele pe care le efectueaza în tara si strainatate, de la titlul "Bunuri si servicii", articolul "Alte cheltuieli", alineatul "Protocol si reprezentare". Cheltuielile aferente deplasarilor efectuate de personalul Administratiei Prezidentiale se suporta de la acelasi articol de cheltuieli. Administratia Prezidentiala poate solicita institutiilor reprezentate în delegatiile oficiale conduse de Presedintele României, care se deplaseaza în strainatate, decontarea cheltuielilor de transport ce le revin din costul total al prestatiilor realizate cu aeronavele speciale si alte mijloace de transport avute la dispozitie.
(4)Cheltuielile de întretinere si reparatii ale bunurilor din patrimoniul administrat de Camera Deputatilor, repartizate în scopul exercitarii mandatului de catre deputati în circumscriptiile electorale, sunt cuprinse în bugetul Camerei Deputatilor la titlul "Bunuri si servicii".
(5)Cheltuielile pentru exploatarea si întretinerea Clubului Parlamentarilor Români si a cabinetului medical din cadrul Camerei Deputatilor se suporta din bugetul acesteia. Cheltuielile pentru exploatarea si întretinerea cabinetului medical din cadrul Senatului se suporta din bugetul acestuia.
(6)Bugetul de venituri si cheltuieli pentru activitatile desfasurate pe lânga Camera Deputatilor si finantate integral din venituri proprii este prevazut în anexa la bugetul Camerei Deputatilor.
Art. 7
(1)Cheltuielile pentru aparare, ordine publica si siguranta nationala, care se finanteaza de la bugetul de stat pe anul 2006, se stabilesc în suma de 11.228,5 milioane lei, din care 6.486,7 milioane lei cheltuieli de personal, 1.623,9 milioane lei bunuri si servicii, 141,9 milioane lei dobânzi, 580,0 milioane lei transferuri între unitati ale administratiei publice, 149,5 milioane lei alte transferuri, 38,8 milioane lei asistenta sociala, 0,3 milioane lei alte cheltuieli, 1.605,0 milioane lei cheltuieli de capital si 602,4 milioane lei rambursari de credite.
(2)Cheltuielile pentru aparare se stabilesc în suma de 4.324,1 milioane lei.
(3)Cheltuielile pentru ordine publica si siguranta nationala se stabilesc în suma de 6.904,4 milioane lei.
(4)Cheltuielile pentru pregatirea personalului în institutiile militare de învatamânt se suporta de catre ordonatorii principali de credite care au în subordine astfel de unitati de învatamânt, indiferent de institutiile publice de aparare, ordine publica si siguranta nationala din care face parte personalul militar scolarizat.
(5)În anul 2006 se constituie, la dispozitia procurorului general al Parchetului de pe lânga înalta Curte de Casatie si Justitie, respectiv la dispozitia directorului general al Directiei generale de combatere a crimei organizate si antidrog si directorului general al Directiei generale anticoruptie din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, câte un depozit în valoare de 1.000,0 mii lei pentru actiuni privind organizarea de flagranturi, în lei sau în valuta, dupa caz.
(6)Sumele constituite potrivit prevederilor alin. (5) sunt prevazute la titlul "Bunuri si servicii" în bugetul ordonatorului principal de credite bugetare, iar modul de gestionare si utilizare a acestor sume se va stabili prin ordin al procurorului general al Parchetului de pe lânga înalta Curte de Casatie si Justitie, respectiv al ministrului administratiei si internelor.
(7)Sumele prevazute în bugetul Ministerului Administratiei si Internelor pentru retehnologizarea centralelor termice si electrice se repartizeaza pe judete, pe unitati administrativ-teritoriale si obiective prin ordin al ministrului, pe baza programelor de modernizare si retehnologizare prezentate de autoritatile administratiei publice locale.
(8)În anul 2006 din fondurile alocate Oficiului pentru protectia martorilor din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, suma de 1.000,0 mii lei va fi utilizata pentru finantarea programului de protectie a martorilor.
Art. 8
(1)Cheltuielile social-culturale, care se finanteaza de la bugetul de stat pe anul 2006, se stabilesc în suma de 12.602,5 milioane lei, din care: 739,6 milioane lei cheltuieli de personal, 755,7 milioane lei bunuri si servicii, 131,8 milioane lei dobânzi, 16,1 milioane lei subventii, 2.549,5 milioane lei transferuri între unitati ale administratiei publice, 69,0 milioane lei alte transferuri, 6.993,1 milioane lei asistenta sociala, 554,9 milioane lei alte cheltuieli, 414,6 milioane lei cheltuieli de capital, 0,2 milioane lei împrumuturi si 378,0 milioane lei rambursari de credite.
(2)Cheltuielile social-culturale pe capitole de cheltuieli sunt în suma de 2.532,2 milioane lei pentru învatamânt, 1.473,7 milioane lei pentru sanatate, 979,4 milioane lei pentru cultura, recreere si religie si 7.617,2 milioane lei pentru asigurari si asistenta sociala.
(3)Sumele pentru sprijinirea organizatiilor cetatenilor apartinând minoritatilor nationale, pentru finantarea de proiecte si programe interetnice si de combatere a intolerantei si pentru proiecte de comunicare, informare publica si promovarea intereselor românesti peste hotare, precum si pentru finantarea unor actiuni cu caracter social-cultural sunt prevazute în anexa la bugetul Secretariatului General al Guvernului, iar modul de repartizare si utilizare a acestora se aproba prin hotarâre a Guvernului.
(4)Sumele de la bugetul de stat destinate Comitetului Olimpic Român sunt prevazute în anexa la bugetul Cancelariei Primului-Ministru.
(5)Fondurile alocate pentru sprijinirea activitatilor românilor de pretutindeni sunt prevazute în bugetul Ministerului Afacerilor Externe, iar destinatiile si modul de utilizare a acestora se aproba prin hotarâre a Guvernului.
(6)În bugetul Ministerului Afacerilor Externe, la capitolul "Autoritati publice si actiuni externe", titlul "Bunuri si servicii", este cuprinsa si suma de 1.500 mii lei necesara pentru acordarea de asistenta consulara în situatii deosebite.
(7)În bugetul Ministerului Culturii si Cultelor, la titlul "Bunuri si servicii", este cuprinsa si suma de 15.000 mii lei, care se va utiliza pentru finantarea actiunilor aferente programului prioritar "Sibiu, capitala culturala a Europei 2007".
(8)Taxele postale percepute în anul 2006 de Compania Nationala "Posta Româna" - S.A. pentru prestatiile reprezentând plata la domiciliul beneficiarilor a drepturilor de asigurari si asistenta sociala nu pot depasi 1,35% din valoarea sumelor platite.
(9)Din bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, de la capitolul "Asigurari si asistenta sociala", titlul "Bunuri si servicii", se finanteaza cheltuielile aferente gratuitatilor si reducerilor la transportul pe calea ferata, cu metroul, auto si naval, de care beneficiaza, în conditiile legii, persoanele ale caror drepturi sunt stabilite prin:
a)Legea recunostintei fata de eroii-martiri si luptatorii care au contribuit la victoria Revolutiei române din decembrie 1989 nr. 341/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
b)Legea nr. 44/1994 privind veteranii de razboi, precum si unele drepturi ale invalizilor si vaduvelor de razboi, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
c)Legea nr. 147/2000 privind reducerile acordate pensionarilor pentru transportul intern, cu modificarile ulterioare;
d)Ordonanta Guvernului nr. 112/1999 privind calatoriile gratuite în interes de serviciu si în interes personal pe caile ferate române, republicata;
e)Legea învatamântului nr. 84/1995, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(10)Sumele prevazute în bugetul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei pentru finantarea drepturilor acordate persoanelor cu handicap sunt repartizate pe judete si sectoare ale municipiului Bucuresti, conform anexei la bugetul acestui minister.
(11)Din bugetul Ministerului Educatiei si Cercetarii se finanteaza si programul privind dotarea institutiilor de învatamânt preuniversitar de stat cu obiecte de inventar de natura mobilierului scolar. Aceste bunuri se transfera unitatilor beneficiare pe baza de protocol.
(12)În bugetul Ministerului Educatiei si Cercetarii, la capitolul "Învatamânt", sunt prevazute sume pentru achizitionarea de mijloace auto pentru transportul elevilor, ce urmeaza sa fie transferate, pe baza de protocol, institutiilor beneficiare, si edificarea de campusuri scolare. Derularea programului pentru edificarea de campusuri scolare se va realiza pe baza normelor metodologice aprobate de Ministerul Educatiei si Cercetarii.
(13)În bugetul Ministerului Sanatatii este cuprinsa si suma de 370 mii lei pentru Societatea Nationala de Cruce Rosie din România.
Art. 9
(1)Cheltuielile pentru servicii si dezvoltare publica, locuinte, mediu si ape, care se finanteaza de la bugetul de stat pe anul 2006, se stabilesc în suma de 1.103,4 milioane lei, din care: 73,1 milioane lei cheltuieli de personal, 60,5 milioane lei bunuri si servicii, 151,5 milioane lei dobânzi, 18,5 milioane lei subventii, 123,2 milioane lei transferuri între unitati ale administratiei publice, 133,1 milioane lei alte transferuri, 330,5 milioane lei cheltuieli de capital si 213,0 milioane lei rambursari de credite.
(2)Cheltuielile pentru servicii si dezvoltare publica, locuinte, mediu si ape, pe capitole de cheltuieli, sunt în suma de 883,0 milioane lei pentru locuinte, servicii si dezvoltare publica si 220,4 milioane lei pentru protectia mediului.
Art. 10
(1)Cheltuielile din bugetul de stat pentru actiuni economice se stabilesc în suma de 9.594,3 milioane lei, din care: 263,5 milioane lei cheltuieli de personal, 587,7 milioane lei bunuri si servicii, 654,8 milioane lei dobânzi, 4.302,7 milioane lei subventii, 475,5 milioane lei transferuri între unitati ale administratiei publice, 1.810,5 milioane lei alte transferuri, 25,3 milioane lei alte cheltuieli, 480,8 milioane lei cheltuieli de capital, 6,0 milioane lei împrumuturi si 987,5 milioane lei rambursari de credite.
(2)Cheltuielile pentru actiuni economice, pe capitole de cheltuieli, sunt în suma de 1.166,9 milioane lei pentru actiuni generale economice, comerciale si de munca, 437,1 milioane lei pentru combustibili si energie, 621,4 milioane lei pentru industria extractiva, prelucratoare si constructii, 3.145,8 milioane lei pentru agricultura, silvicultura, piscicultura si vânatoare, 4.077,5 milioane lei pentru transporturi, 12,1 milioane lei pentru comunicatii, 81,1 milioane lei pentru cercetare si dezvoltare în domeniul economic si 52,4 milioane lei pentru alte actiuni economice.
(3)Cheltuielile destinate stimularii productiei de export si a exportului, în suma de 334,9 milioane lei, se vor utiliza pentru acordarea de bonificatii de dobânda la exportul de obiective complexe si produse cu ciclu lung de fabricatie, asigurarea si reasigurarea creditelor de export pe termen scurt, mediu si lung, a garantiilor la exportul de obiective complexe si produse cu ciclu lung de fabricatie, asigurarea si reasigurarea investitiilor române în strainatate.
(4)Se autorizeaza Ministerul Economiei si Comertului sa încheie angajamente legale în anul 2006, în limita sumei de 5,0 milioane lei, cu termene de plata în anul 2007, pentru contractarea actiunilor necesare organizarii de târguri, expozitii si misiuni economice.
(5)În bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, la titlul "Transferuri între unitati ale administratiei publice", este cuprinsa si suma de 10,0 milioane lei, care se va utiliza pentru finantarea lucrarilor aferente strazilor care se vor amenaja în perimetrele destinate constructiilor de cvartale de locuinte noi, construite prin Agentia Nationala pentru Locuinte în localitatile rurale si urbane.
(6)Repartizarea pe judete pentru comune si orase, precum si pe municipii a transferurilor din bugetul de stat catre bugetele locale pentru strazile care se vor amenaja în perimetrele destinate constructiilor de cvartale de locuinte noi, construite prin Agentia Nationala pentru Locuinte în localitatile rurale si urbane, se face de catre Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului tinând cont de proiectele aflate în executie, de termenele de finalizare ale acestora, precum si de cele nou-promovate.
(7)Din suma prevazuta în bugetul Ministerului Economiei si Comertului pentru subventii pe produse, suma de 255,0 milioane lei se utilizeaza pentru plata obligatiilor agentilor economici aflati sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Economiei si Comertului catre bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale de stat pentru exercitiul financiar al anului 2006, inclusiv a accesoriilor aferente acestora.
(8)Agentii economici care beneficiaza de prevederile alin. (7) se stabilesc prin hotarâre a Guvernului.
(9)Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Economiei si Comertului vor elabora instructiuni în aplicarea prevederilor alin. (7).
(10)Din suma prevazuta în bugetul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, la titlul "Subventii", suma de 389,7 milioane lei se utilizeaza pentru plata obligatiilor agentilor economici aflati sub autoritatea sau în coordonarea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului catre bugetul de stat si bugetul asigurarilor sociale de stat pentru exercitiul financiar al anului 2006, inclusiv a accesoriilor aferente acestora.
(11)Agentii economici care beneficiaza de prevederile alin. (10) se stabilesc prin hotarâre a Guvernului.
(12)Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului vor elabora instructiuni în aplicarea prevederilor alin. (10).
Art. 11
La partea de cheltuieli a bugetului de stat se stabilesc si se utilizeaza, pe baza de hotarâri ale Guvernului:
a)Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, în suma de 334,5 milioane lei, care se foloseste pentru finantarea unor cheltuieli urgente sau neprevazute aparute în timpul exercitiului bugetar;
b)Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, în suma de 10,6 milioane lei, care se utilizeaza pentru finantarea unor actiuni urgente în vederea înlaturarii efectelor unor calamitati naturale si sprijinirii persoanelor fizice sinistrate.
Art. 12
Cheltuielile pentru dobânzi se stabilesc în suma de 3.117,5 milioane lei, din care:
a)1.182,3 milioane lei reprezinta dobânzi aferente datoriei publice interne;
B)1.886,2 milioane lei reprezinta dobânzi aferente datoriei publice externe.
CAPITOLUL IV: Dispozitii referitoare la bugetele locale
Art. 13
Din taxa pe valoarea adaugata se aloca 9.703,4 milioane lei sume defalcate pentru bugetele locale, din care:
a)1.057,8 milioane lei pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judetelor si municipiului Bucuresti, din care 368,3 milioane lei pentru sustinerea sistemului de protectie a copilului, potrivit anexei nr. 4;
B)6.101,0 milioane lei pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul comunelor, oraselor, municipiilor si sectoarelor municipiului Bucuresti, din care 4.880,2 milioane lei pentru finantarea cheltuielilor de personal din institutiile de învatamânt preuniversitar de stat ale comunelor, oraselor si municipiilor, potrivit anexei nr. 5;
c)252,1 milioane lei pentru subventionarea energiei termice livrate populatiei, prevazute în anexa nr. 6, care se repartizeaza prin hotarâre, de catre consiliul judetean, pe unitati administrativ-teritoriale, dupa consultarea primarilor, în functie de cantitatea de energie termica livrata populatiei, subventia aferenta si, prioritar, de capacitatea financiara redusa a unor localitati, în vederea mentinerii functionalitatii serviciului de furnizare a energiei termice pentru populatie;
d)490,4 milioane lei pentru retehnologizarea, modernizarea si dezvoltarea sistemelor centralizate de producere si distributie a energiei termice, care se vor repartiza pe unitati administrativ-teritoriale, prin hotarâre a Guvernului, în conditiile prevederilor art. 2 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 48/2004 pentru adoptarea unor masuri privind furnizarea energiei termice populatiei, pentru încalzirea locuintei si prepararea apei calde de consum, prin sisteme publice centralizate de alimentare cu energie termica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 430/2004;
e)359,3 milioane lei destinate finantarii cheltuielilor privind drumurile judetene si comunale, prevazute în anexa nr. 7, a caror repartizare se face, de regula, în functie de lungimea acestora, prin hotarâre, de catre consiliul judetean;
f)1.442,8 milioane lei pentru echilibrarea bugetelor locale ale comunelor, oraselor, municipiilor si judetelor, prevazute în anexa nr. 8, care se repartizeaza pe unitati administrativ-teritoriale, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 45/2003 privind finantele publice locale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 108/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 14
(1)Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata, prevazute la art. 13 lit. a), sunt destinate finantarii:
a)sistemului de protectie a copilului;
b)centrelor de asistenta sociala a persoanelor cu handicap;
c)drepturilor privind acordarea de produse lactate si de panificatie pentru elevii din clasele I-IV din învatamântul de stat si pentru copiii prescolari din gradinitele de stat cu program normal de 4 ore;
d)cheltuielilor aferente învatamântului special;
e)institutiilor de cultura descentralizate începând cu anul 2002;
f)platii contributiilor pentru personalul neclerical angajat în unitatile de cult din tara;
g)serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor de sub autoritatea consiliilor judetene si a Consiliului General al Municipiului Bucuresti;
h)ajutoarelor de stat regionale acordate în temeiul Legii nr. 84/1992 privind regimul zonelor libere, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru administratiile zonelor libere aflate sub autoritatea consiliilor judetene.
(2)În situatiile în care contractarea produselor lactate si de panificatie se face si de catre consiliile locale ale comunelor, oraselor si municipiilor, consiliul judetean va repartiza sume cu aceasta destinatie unitatilor administrativ-teritoriale respective.
(3)Sumele pentru asigurarea contributiilor pentru personalul neclerical se includ în bugetul propriu al judetului, respectiv al municipiului Bucuresti, iar plata se face prin centrele de cult de care apartine acesta. Institutiile de cultura care au trecut în finantarea autoritatilor administratiei publice locale începând cu anul 2002 sunt prevazute în anexa nr. 5 la Legea bugetului de stat pe anul 2004 nr. 507/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4)Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata, prevazute la art. 13 lit. B), sunt destinate finantarii:
a)cheltuielilor de personal, burselor si obiectelor de inventar ale institutiilor de învatamânt preuniversitar de stat;
b)drepturilor asistentilor personali ai persoanelor cu handicap grav;
c)ajutorului social si a ajutorului pentru încalzirea locuintei cu lemne, carbuni si combustibili petrolieri;
d)serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor de sub autoritatea consiliilor locale ale comunelor, oraselor si municipiilor;
e)ajutoarelor de stat regionale acordate în temeiul Legii nr. 84/1992 privind regimul zonelor libere, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru administratiile zonelor libere aflate sub autoritatea consiliilor locale;
f)cheltuielilor creselor.
(5)Repartizarea sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata prevazute la alin. (4) pe comune, orase, municipii si sectoarele municipiului Bucuresti, dupa caz, se face de catre consiliul judetean, respectiv de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti, prin hotarâre, dupa consultarea primarilor si cu asistenta tehnica de specialitate a directiei generale a finantelor publice si, dupa caz, a inspectoratului scolar judetean sau al municipiului Bucuresti sau a directiei de munca, solidaritate sociala si familie, în functie, de regula, de numarul de beneficiari ai serviciilor respective.
(6)Pentru criteriul "Capacitatea financiara" prevazut la art. 29 alin. (3) lit. a) si alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 45/2003, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 108/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se utilizeaza formula prevazuta în anexa nr. 9.
(7)Pentru finantarea cheltuielilor prevazute la art. 13, pe lânga sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata, autoritatile administratiei publice locale vor aloca si sume din bugetele locale ale acestora.
(8)Numarul maxim de posturi finantate pentru personalul neclerical din unitatile de cult este prevazut în anexa nr. 10.
(9)Din bugetele locale se finanteaza si cheltuielile aferente facilitatilor de transport feroviar pe liniile interne pentru personalul didactic preuniversitar, potrivit prevederilor art. 107 alin. (4) din Legea nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 15
(1)În anul 2006 se acorda transferuri de la bugetul de stat catre bugetele locale pentru investitii finantate partial din împrumuturi externe la a caror realizare contribuie si Guvernul, potrivit legii, în suma de 70,0 milioane lei.
(2)Ministerul Finantelor Publice repartizeaza transferurile respective pe judete si pe municipiul Bucuresti si, în cadrul acestora, pe unitati administrativ-teritoriale, pentru finantarea unor proiecte de investitii care beneficiaza de împrumuturi externe, potrivit acordurilor de împrumut încheiate cu organismele financiare internationale.
(3)Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale, care beneficiaza de transferuri din bugetul de stat pentru investitii finantate partial din împrumuturi externe, au obligatia sa analizeze lunar executia lucrarilor de investitii si, în situatia constatarii de fonduri disponibile, sa propuna Ministerului Finantelor Publice reîntregirea transferurilor de la bugetul de stat, prevazute în pozitie globala.
Art. 16
Categoriile de venituri si cheltuieli aferente bugetelor locale pe anul 2006 sunt prevazute în anexa nr. 11.
CAPITOLUL V: Dispozitii referitoare la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Art. 17
(1)Veniturile si cheltuielile bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate pe anul 2006, constituit în baza prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 150/2002 privind organizarea si functionarea sistemului de asigurari sociale de sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt prevazute în anexa nr. 12.
(2)Prevederile art. 5 alin. (3)-(5) din prezenta lege se aplica si bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.
Art. 18
(1)Se autorizeaza Casa Nationala de Asigurari de Sanatate sa angajeze cheltuieli si sa efectueze plati din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate pe anul 2006, dupa încheierea executiei trimestriale, în limita veniturilor acestui buget ce depasesc pe trimestrul I, semestrul I si, respectiv, 9 luni, 25%, 50% si, respectiv, 75% din prevederile anuale aprobate.
(2)Plafoanele maxime în limita carora se aplica prevederile alin. (1) se stabilesc de catre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, cu avizul Ministerului Finantelor Publice.
CAPITOLUL VI: Responsabilitati în aplicarea legii
Art. 19
Guvernul poate aproba prin hotarâre modificari în structura si între ordonatorii principali de credite, cu încadrarea în nivelul total al cheltuielilor din credite externe prevazute în anexa nr. 2, în functie de derularea programelor de împrumut extern, aprobate potrivit legii.
Art. 20
Se interzice ordonatorilor principali de credite redistribuirea creditelor bugetare de la obiectivele de investitii în continuare, respectiv de la obiectivele de investitii noi la pozitia "Alte cheltuieli de investitii", cuprinse în programele de investitii publice, anexa la bugetele acestora.
Art. 21
(1)În bugetele ordonatorilor principali de credite sunt prevazute, dupa caz, si sumele reprezentând contributia Guvernului României la realizarea programelor si proiectelor cu finantare internationala.
(2)Ordonatorii principali de credite au obligatia ca, în cadrul creditelor bugetare aprobate pe anul 2006, sa asigure integral si cu prioritate fondurile necesare reprezentând componenta locala aferenta derularii programelor si proiectelor cu finantare internationala, precum si fondurile necesare finantarii angajamentelor asumate prin documentele de pregatire a aderarii României la Uniunea Europeana.
(3)Se interzice ordonatorilor principali de credite sa efectueze virari de credite bugetare de la titlul "Transferuri între unitati ale administratiei publice", alineatele "Transferuri privind contributii de sanatate pentru persoane care satisfac serviciul militar în termen" si "Transferuri privind contributii de sanatate pentru persoane care executa pedepse privative de libertate sau arest preventiv" la celelalte alineate si articole de cheltuieli ale aceluiasi capitol sau la alte capitole bugetare, cu exceptia celor efectuate între aceste alineate de cheltuieli.
(4)Se interzice ordonatorilor principali de credite sa efectueze virari de credite bugetare de la titlul "Alte transferuri", alineatele "Programe cu finantare rambursabila", "Programe comunitare", "Programe PHARE si alte programe cu finantare nerambursabila", "Programe ISPA", "Programe SAPARD" la celelalte alineate si articole de cheltuieli ale aceluiasi capitol sau la alte capitole bugetare.
(5)Din sumele prevazute în bugetele ordonatorilor principali de credite la alineatele "Programe comunitare", "Programe PHARE si alte programe cu finantare nerambursabila", "Programe ISPA" si "Programe SAPARD" pentru cofinantarea actiunilor se pot efectua cheltuieli curente si de capital pentru derularea corespunzatoare a obiectivelor cuprinse în aceste programe.
(6)Sumele reprezentând contributia Guvernului la realizarea obiectivelor de investitii cu finantare externa de la titlul "Alte transferuri", alineatul "Investitii ale agentilor economici cu capital de stat" si de la titlul "Cheltuieli de capital" nu pot fi redistribuite la alte obiective de investitii.
Art. 22
(1)Sumele destinate platii cotizatiilor si contributiilor la organisme internationale, aprobate potrivit prevederilor legale, inclusiv platii eventualelor comisioane bancare percepute de bancile straine corespondente ale institutiilor de credit autorizate de Banca Nationala a României pentru efectuarea transferurilor valutare aferente, sunt prevazute în bugetele ordonatorilor principali de credite la titlul "Alte transferuri". Contributia României la organisme financiar-bancare internationale, stabilita potrivit dispozitiilor legale în vigoare, se asigura din bugetul Ministerului Finantelor Publice.
(2)În vederea asigurarii platii la scadenta a cotizatiilor si contributiilor la organisme internationale, la organisme financiar-bancare internationale, pentru programe comunitare, a rambursarilor de credite externe, a dobânzilor aferente creditelor externe, precum si pentru derularea corespunzatoare a programelor cu finantare rambursabila si a programelor PHARE, ordonatorii principali de credite pot efectua, în conditiile prevederilor Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile ulterioare, virari de credite bugetare de la celelalte titluri de cheltuieli din cadrul aceluiasi capitol sau de la alte capitole, dupa caz, în cursul întregului an.
(3)Se interzice ordonatorilor principali de credite sa efectueze virari de credite bugetare de la titlul "Rambursari de credite" la celelalte titluri de cheltuieli din cadrul aceluiasi capitol sau la alte capitole bugetare.
Art. 23
(1)În termen de 15 zile de la data publicarii prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I, Guvernul va aproba bugetele de venituri si cheltuieli pe anul 2006 ale regiilor autonome, societatilor si companiilor nationale, societatilor comerciale subventionate de la bugetul de stat, la propunerea ministerelor si a altor organe centrale coordonatoare, precum si bugetele de venituri si cheltuieli pe anul 2006 ale societatilor comerciale cu capital de stat, care au aceasta prevedere în actul constitutiv.
(2)În cadrul termenului prevazut la alin. (1) se aproba si bugetele de venituri si cheltuieli ale institutelor nationale de cercetare-dezvoltare.
(3)La regiile autonome, societatile si companiile nationale, societatile comerciale cu capital de stat care au prevazut în actul constitutiv de înfiintare aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli prin hotarâre a Guvernului, subventionate de la bugetul de stat si/sau care nu si-au programat profit, cheltuielile de protocol, reclama si publicitate se prevad la nivelul stabilit de catre Guvern, prin bugetele de venituri si cheltuieli.
(4)În bugetele de venituri si cheltuieli ale regiilor autonome, societatilor si companiilor nationale, precum si ale societatilor comerciale subventionate de la bugetul de stat cheltuielile social-culturale se prevad la nivelul aprobat de catre Guvern.
CAPITOLUL VII: Dispozitii finale
Art. 24
În bugetele institutiilor publice, indiferent de sistemul de finantare si de subordonare, inclusiv ale activitatilor finantate integral din venituri proprii, înfiintate pe lânga unele institutii publice, cu exceptia institutiilor finantate integral din venituri proprii, nu sunt cuprinse sume pentru acordarea tichetelor de masa.
Art. 25
Sumele existente în sold la 31 decembrie 2005 reprezentând venituri încasate din vânzarea formularelor tipizate, potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 7/1995 privind stabilirea regimului unor formulare tipizate din domeniul financiar, republicata, si ale Hotarârii Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind întocmirea si utilizarea acestora, se vor folosi în anul 2006 pentru finantarea urmatoarelor cheltuieli:
a)prestari de servicii privind distribuirea si primirea corespondentei cu contribuabilii persoane fizice si juridice;
b)prestari de servicii aferente restituirii, prin mandat postal, a diferentelor de impozit pe venit, precum si finantarea altor activitati privind administrarea acestui impozit;
c)achizitionarea de autovehicule pentru desfasurarea activitatii, precum si pentru acoperirea cheltuielilor de întretinere si functionare a acestora;
d)achizitionarea de echipamente, tehnica de calcul si software specializat aferent, de birotica si consumabile necesare pentru evidenta formularelor tipizate si acoperirea cheltuielilor cu service-ul acestora, precum si pentru administrarea impozitului pe venit;
e)construirea, amenajarea, închirierea si/sau cumpararea de spatii pentru depozitarea formularelor tipizate, precum si alte cheltuieli asimilate investitiilor la spatiile ocupate cu aceasta activitate în sediile unitatilor teritoriale, respectiv extinderi, transformari, modernizari, consolidari.
Art. 26
(1)Cheltuielile privind despagubirile, inclusiv cele provenite din aplicarea legislatiei privind creantele fiscale administrate de Ministerul Finantelor Publice si Agentia Nationala de Administrare Fiscala, alte daune stabilite ca fiind datorate de Ministerul Finantelor Publice si de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, în nume propriu sau în reprezentarea interesului statului, pe baza hotarârilor definitive ale instantelor judecatoresti, precum si obligatiile banesti ale statului român, nascute din aplicarea Conventiei europene a drepturilor omului si constatate prin acorduri de solutionare amiabila, prin decizii ale Comitetului Ministrilor al Consiliului Europei si hotarâri ale Curtii Europene a Drepturilor Omului, se acopera de catre Ministerul Finantelor Publice, pe baza de documente legale, din sumele prevazute cu aceasta destinatie în bugetul de stat pe anul 2006.
(2)Din sumele prevazute în bugetul Ministerului Finantelor Publice pentru despagubiri civile, precum si pentru cheltuieli judiciare si extrajudiciare derivate din actiuni în reprezentarea intereselor statului, potrivit dispozitiilor legale, se asigura si fondurile necesare în vederea aplicarii:
a)Legii nr. 9/1998 privind acordarea de compensatii cetatenilor români pentru bunurile trecute în proprietatea statului bulgar în urma aplicarii Tratatului dintre România si Bulgaria, semnat la Craiova la 7 septembrie 1940, republicata;
b)Legii nr. 290/2003 privind acordarea de despagubiri sau compensatii cetatenilor români pentru bunurile proprietate a acestora, sechestrate, retinute sau ramase în Basarabia, Bucovina de Nord si Tinutul Herta, ca urmare a starii de razboi si a aplicarii Tratatului de Pace între România si Puterile Aliate si Asociate, semnat la Paris la 10 februarie 1947, cu modificarile ulterioare;
c)Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 190/2000 privind regimul metalelor pretioase, aliajelor acestora si pietrelor pretioase în România, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3)Din sumele prevazute în bugetul Ministerului Finantelor Publice pentru despagubiri civile, cheltuieli judiciare si extrajudiciare derivate din actiuni în reprezentarea intereselor statului, potrivit dispozitiilor legale, precum si pentru aplicarea Legii nr. 9/1998, republicata, se asigura, la solicitarea Secretariatului General al Guvernului, respectiv a Cancelariei Primului-Ministru, fondurile necesare în vederea suportarii cheltuielilor judiciare si extrajudiciare derivate din actiuni în care Guvernul României este parte si, respectiv, aplicarii Legii nr. 9/1998, republicata. Pe masura necesitatilor de finantare, se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca modificarile corespunzatoare în bugetul de stat si în bugetele celor trei ordonatori principali de credite în scopul asigurarii creditelor bugetare în limita carora vor fi efectuate platile.
Art. 27
(1)Institutiile si autoritatile publice centrale si locale care au în administrare hoteluri, case de odihna si de oaspeti, baze de odihna, tratament si alte asemenea unitati vor asigura finantarea cheltuielilor curente si de capital pentru respectivele unitati exclusiv din veniturile proprii ale acestora.
(2)Ordonatorii de credite nu vor putea finanta nici o activitate legata de administrarea unitatilor prevazute la alin. (1) din sume alocate de la bugetul de stat, bugetele locale si bugetele Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.
Art. 28
Facilitatile si fondurile alocate prin prezenta lege, care sunt de natura ajutorului de stat, se acorda cu respectarea legislatiei în domeniul ajutorului de stat, dupa autorizarea acestora de catre Consiliul Concurentei.
Art. 29
Prevederile art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 71/2004 privind acordarea unor facilitati familiilor de pensionari, aprobata prin Legea nr. 565/2004, nu se aplica în anul 2006.
Art. 30
(1)Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca, începând cu anul 2007, în conformitate cu procedurile comunitare pentru fondurile postaderare, modificarile corespunzatoare între ordonatorii principali de credite care gestioneaza fonduri comunitare nerambursabile, inclusiv cele privind cofinantarea aferenta de la bugetul de stat, cu conditia încadrarii în nivelul total al fondurilor externe nerambursabile si al cofinantarii aferente.
(2)Fondurile externe nerambursabile postaderare si cofinantarea aferenta se vor evidentia, în bugetele ordonatorilor principali de credite, în primul trimestru, în vederea utilizarii acestora în cadrul implementarii programelor si proiectelor.
Art. 31
La rectificarea bugetului de stat pe anul 2006, din sursele suplimentare se vor aloca, cu prioritate, fonduri pentru Ministerul Educatiei si Cercetarii, Ministerul Culturii si Cultelor, precum si pentru autoritatile si institutiile publice cu atributii în realizarea Planului de actiune pentru implementarea Strategiei nationale anticoruptie pe perioada 2005-2007 si a Planului de actiune pentru implementarea Strategiei de reforma a sistemului pe perioada 2005-2007, ca urmare a angajamentelor asumate în cadrul negocierilor cu Uniunea Europeana.
Art. 32
Anexele nr. 1-12 fac parte integranta din prezenta lege.
-****-
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 65 alin. (2) si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia României, republicata.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,

DAN RADU RUSANU

p. PRESEDINTELE SENATULUI,

GEORGE SABIN CUTAS


ANEXA:
################
Publicat în Monitorul Oficial cu numarul 1151 din data de 19 decembrie 2005



#9 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 29 December 2005 - 05:43 PM

Ocsi a spus:

...........................................
O sa mai putem utiliza OP pe post de declaratie???
......................

Nu sunt pareri?

O seara buna!
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#10 Tatiana Topan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 162 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Contabilitate , fiscalitate

Postat 30 December 2005 - 10:10 AM

Ocsi a spus:

Ocsi a spus:

...........................................
O sa mai putem utiliza OP pe post de declaratie???
......................

Nu sunt pareri?

O seara buna!

Dupa cate stii , cf. Ordinului 1521/2005 , ai 3 conditii de indeplinit ca sa poti folosi OP pe post de declaratie :
1.Formularul "Ordin de plata pentru Trezoreria Statului" (OPT) se poate utiliza pentru declararea obligatiilor bugetare, în situatia în care pentru fiecare obligatie bugetara sunt îndeplinite cumulativ urmatoarele conditii:
a)în perioada de raportare rezulta sume de plata;
B)în perioada de raportare suma datorata este egala cu suma de plata, nefiind influentata de sume deductibile pentru care exista obligatia de declarare;
c)suma de plata pentru perioada de raportare se achita integral si pâna la termenul de plata prevazut de lege.

Pe site-ul MF a aparut deja si noul program .... Decizia iti apartine :lol:



#11 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 30 December 2005 - 07:50 PM

Tatiana Topan a spus:

.................... Decizia iti apartine  :lol:

Tocmai ca nu sunt lamurit dacă intradevăr decizia ne aparține sau nu :!:
Știu ce prevede O 1521/2005 ( citat : în perioada de raportare suma datorata este egala cu suma de plata, nefiind influentata de sume deductibile pentru care exista obligatia de declarare;), dar tocmai in această privință pe mine mă neliniștește OUG 158/2005
Citat:
Art. 4. - (1) La data intrării în vigoare a prevederilor prezentei ordonanțe de urgență, cotele de contribuții de asigurări sociale stabilite
prin Legea bugetului asigurărilor sociale de stat se diminuează cu 0,75 puncte procentuale, prin deducere din:
a) cota de contribuție de asigurări sociale datorată de angajator, în cazul persoanelor prevăzute la art. 1 alin. (1) lit. A și B;

Deci practic avem sume deductibile obligatoriu impus prin OUG158.......
Din cauza asta am pus intrebarea de mai sus :idea: :(
Unde ești 'lorenzo','septimiu','ctanela','kimba' și alți forumiști? Liniștiți-mă că greșesc și văd prostii și acolo unde nu este!

O seară bună.
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#12 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 14 January 2006 - 09:02 PM

La aceeași intrebare pus pe alt forum am primit următorul răspuns

Citeaza

In cazul prezentat mai sus nu este permisa de lege utilizarea OPT drept act declarativ. Cu toate acestea este posibila o astfel de utilizare, fisa pe platitor nefiind afectata negativ, dar in cazul unui control probabil se va considera declaratia ca nedepusa.

Ce părere aveți?

O seară bună!
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#13 Cristina Grigoras

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 610 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Hmmmmm!!!

Postat 14 January 2006 - 10:35 PM

Dupa cum am mai spus la alt subiect, as vrea sa vad si eu o legislatie coerenta in Romania. Din pacate, intai dau "bombele", dupa care, la reactia unor categorii sociale, gandesc. Si atunci incepe nebunia: modificare la modificare........... la modificare. Crezi ca ei au gandit vreodata in perspectiva?
Li s-a cerut reducerea birocratiei si a hartogariei, asa ca au "scos" OPT-urile cu valoare declarativa. Dupa care, in functie de IQ-ul celui care vine in control, apar si interpretarile. De cele mai multe ori in defavoarea contribuabilului.

Revenind la subiect: eu cred ca trebuie depusa declaratia, caci OPT-ul cu valoare declarativa nu este aplicabil in acest caz.
Nu te certa niciodata cu un idiot: te aduce la nivelul lui, apoi te bate cu experienta !






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL