Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
pierdere registru jurnal - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


pierdere registru jurnal

2 replies to this topic

#1 Adriana

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 65 Postari:

Postat 08 November 2004 - 11:02 AM

Buna!
imi poate spune cineva care este procedura pentru pierderea registrului jurnal?
trebuie declarata pierderea la administratie sau la monitorul oficial , sau la ambele?



#2 Dory

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 66 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 09 November 2004 - 04:05 PM

ORDIN Nr. 425 din 3 martie 1998
EMITENT: MINISTERUL FINANÞELOR PUBLICE
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 391 bis din 15 octombrie 1998

....

30. Orice persoanã care constatã pierderea, sustragerea sau distrugerea unor documente justificative sau contabile are obligaþia sã încunoºtinþeze, în scris, în termen de 24 de ore de la constatare, conducãtorul unitãþii, administratorul unitãþii patrimoniale, ordonatorul de credite sau altã persoanã care are obligaþia gestionãrii patrimoniului.
Conducãtorul unitãþii este obligat ca, în termen de cel mult 3 zile de la primirea comunicãrii, sã încheie un proces-verbal, care sã cuprindã:
- datele de identificare a documentului dispãrut;
- numele ºi prenumele salariatului responsabil cu pãstrarea documentului;
- data ºi împrejurãrile în care s-a constatat lipsa documentului respectiv.
Procesul-verbal se semneazã de cãtre:
- conducãtorul unitãþii;
- conducãtorul compartimentului financiar-contabil al unitãþii sau persoana împuternicitã sã îndeplineascã aceastã funcþie;
- salariatul responsabil cu pãstrarea documentului ºi
- ºeful ierarhic al salariatului responsabil cu pãstrarea documentului, dupã caz.
Salariatul responsabil este obligat ca, o datã cu semnarea procesului-verbal, sã dea o declaraþie scrisã asupra împrejurãrilor în care a dispãrut documentul respectiv.
Când dispariþia documentelor se datoreazã însuºi conducãtorului unitãþii, mãsurile prevãzute de prezentele norme se iau de cãtre ceilalþi membri ai consiliului de administraþie, dupã caz.
31. Ori de câte ori pierderea, sustragerea sau distrugerea documentelor constituie infracþiune, se încunoºtinþeazã imediat organele de urmãrire penalã.
32. Reconstituirea documentelor se face pe baza unui "dosar de reconstituire", întocmit separat pentru fiecare caz.
Dosarul de reconstituire trebuie sã conþinã toate lucrãrile efectuate în legãturã cu constatarea ºi reconstituirea documentului dispãrut, ºi anume:
- sesizarea scrisã a persoanei care a constatat dispariþia documentului;
- procesul-verbal de constatare a pierderii, sustragerii sau distrugerii ºi declaraþia salariatului respectiv;
- dovada sesizãrii Parchetului General sau dovada sancþionãrii disciplinare a salariatului vinovat, dupã caz;
- dispoziþia scrisã a conducãtorului unitãþii pentru reconstituirea documentului;
- o copie a documentului reconstituit.
33. În cazul în care documentul dispãrut emanã de la altã unitate, reconstituirea se va face de unitatea emitentã la cererea scrisã a conducãtorului unitãþii solicitatoare. În acest caz, unitatea emitentã va trimite unitãþii solicitatoare, în termen de cel mult 10 zile de la primirea cererii, documentul reconstituit.
34. Documentele reconstituite vor purta în mod obligatoriu ºi vizibil menþiunea "RECONSTITUIT", cu specificarea numãrului ºi datei dispoziþiei pe baza cãreia s-a fãcut reconstituirea.
Documentele reconstituite conform prezentelor norme constituie baza legalã pentru efectuarea înregistrãrilor în contabilitate.
Nu se pot reconstitui documentele de cheltuieli nenominale (bonuri, bilete de cãlãtorie nenominale etc.) pierdute, sustrase sau distruse înainte de a fi înregistrate în evidenþa contabilã. În acest caz, vinovaþii de pierderea, sustragerea sau distrugerea documentelor suportã paguba adusã unitãþii, salariaþilor sau altor unitãþi, sumele respective recuperându-se potrivit prevederilor legale.
35. Gãsirea ulterioarã a documentelor originale, care au fost reconstituite, nu anuleazã sancþiunile disciplinare sau penale, însã poate constitui motiv de revizuire a acestora, în condiþiile legii.
Pentru pagubele generate de dispariþia, sustragerea sau distrugerea documentelor se stabilesc rãspunderi materiale, care cuprind ºi eventualele cheltuieli ocazionate de reconstituirea ºi gãsirea acestora.
În cazul gãsirii ulterioare a originalului, documentul reconstituit se anuleazã pe baza unui proces-verbal, împreunã cu care se ataºeazã la dosarul de reconstituire.
36. Conducãtorii unitãþilor patrimoniale vor lua mãsuri pentru asigurarea înregistrãrii ºi evidenþei curente a tuturor lucrãrilor întocmite, primite sau expediate, stabilirea ºi evidenþa responsabililor de pãstrarea acestora, evidenþa tuturor reconstituirilor de documente, precum ºi pentru pãstrarea dosarelor de reconstituire, pe toatã durata de pãstrare a documentului reconstituit.
...

si

LEGE Nr. 82 din 24 decembrie 1991 *** Republicatã
Legea contabilitãþii
EMITENT: PARLAMENTUL
PUBLICATÃ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 629 din 26 august 2002

ART. 25
În caz de pierdere, sustragere sau distrugere a unor documente contabile se vor lua mãsuri de reconstituire a acestora în termen de maximum 30 de zile de la constatare, potrivit reglementãrilor emise în acest scop.


Sa stii ca nu am gasit sa scrie pe undeva daca trebuie declarat la M.O., eu cred ca este suficient sa il declari pierdut si nul la ziar si sa pastrezi chitanta respectiva. Dupa aceea cu chitanta si un alt registru mergi la AF si ceri sa ti se inregistreze un nou registru "reconstituit".
Eventual intreaba si la AF.




#3 Adriana

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 65 Postari:

Postat 09 November 2004 - 04:36 PM

am descoperit ca la M.O. se declara doar documentele cu regim special de inseriere si numerotare.
am sa incerc sa il reconstitui si in momentul inregistrarii la administratie voi afla concret ce mai este necesar.

oricum, eu am intrebat la adm. si nu au stiut ce sa imi raspunda, asa ca ramane de vazut.

Dory, multumesc mult pentru raspuns.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL