Va rog sa imi spuneti daca o societate comerciala care la inceputul anului avea cifra de afaceri sub 50000 euro anual a depus declaratia TVA la trei luni, de doua luni a depasit 50000 euro cifra de afaceri,dar nu are mai mult de 100000 euro.Cum trebuie depusa acum declaratia de TVA,lunar sau trimestrial?Multumesc
declaratie TVA
#1
Postat 01 January 2006 - 07:31 PM
Va rog sa imi spuneti daca o societate comerciala care la inceputul anului avea cifra de afaceri sub 50000 euro anual a depus declaratia TVA la trei luni, de doua luni a depasit 50000 euro cifra de afaceri,dar nu are mai mult de 100000 euro.Cum trebuie depusa acum declaratia de TVA,lunar sau trimestrial?Multumesc
#2
Postat 01 January 2006 - 08:45 PM
Citeaza
"Acum" inseamna 25.01.2006. Cum ai putea depune altfel decat trimestrial, avand in vedere momentul in care pui intrebarea?!
:wink:
CODUL FISCAL
TITLUL VI: Taxa pe valoarea adaugata
CAPITOLUL X: Regimul deducerilor
...
Art. 146: Perioada fiscala
(1)Perioada fiscala pentru taxa pe valoarea adaugata este luna calendaristica.
(2)Prin derogare de la prevederile alin. (1), pentru persoanele impozabile care nu au depasit în cursul anului precedent o cifra de afaceri din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere de 100.000 euro inclusiv, la cursul de schimb valutar din ultima zi lucratoare a anului precedent, perioada fiscala este trimestrul calendaristic.
(3)Persoanele impozabile care se încadreaza în prevederile alin. (2) au obligatia de a depune la organele fiscale teritoriale, pâna la data de 25 februarie, o declaratie în care sa mentioneze cifra de afaceri din anul precedent.
(4)Persoanele impozabile care iau fiinta în cursul anului trebuie sa declare, cu ocazia înregistrarii fiscale, cifra de afaceri pe care preconizeaza sa o realizeze în cursul anului, iar daca aceasta nu depaseste 100.000 euro inclusiv, au obligatia de a depune deconturi trimestriale în anul înfiintarii. Daca cifra de afaceri obtinuta în anul înfiintarii este mai mare de 100.000 euro, în anul urmator perioada fiscala va fi luna calendaristica, conform alin. (1), iar daca cifra de afaceri obtinuta nu depaseste 100.000 euro inclusiv, perioada fiscala va fi trimestrul, urmând ca persoana impozabila sa se conformeze prevederilor alin. (3).
P.S. La multi ani! :wink:
#3
Postat 07 January 2006 - 12:59 PM
Multumesc pt, intelegere.
#4
Postat 07 January 2006 - 05:36 PM
#5
Postat 08 January 2006 - 11:43 AM
LUCK33RO a spus:
Nu se face rectificativa la decont TVA.
http://www.conta.ro/forum/viewtopic.php?t=...=4121&highlight
Forestman_jr, citeste aceste prevederi legale. :wink:
#6
Postat 08 January 2006 - 12:16 PM
#7
Postat 09 January 2006 - 11:19 PM
Rectificativa, adik "Declaratia 710" nu se face la TVA.
Succes!
P.S.
Daca tot nu te descurci, da "search" si dak, tot nu te lamuresti, mai revino pe forum, fara rusine. Asa inveti si tre sa fim intelegatori. unii cu altii.
Numai cu statul sa nu fiiintelegator: INJURA!
#8
Postat 20 January 2006 - 12:47 PM
forestman_jr a spus:
Multumesc pt, intelegere.
#9
Postat 23 January 2006 - 07:26 PM
"julia607" a spus:
#10
Postat 23 January 2006 - 07:32 PM
In luna noiembrie, din neatentie, in loc de tva deductibil am trecut TVA de plata si invers, astfel incat am avut TVA de recuperat. Nu mi-am dat seama decat ieri ca le-am scris gresit.
in decontul pentru luna decembrie, la sectiunea regularizari am trecut suma exacta, iar la suma negativa de raportat din deconturile anterioare am trecut suma care iintr-adevar mi-a iesit negativa, astfel incat imi da totalul de platit aferent lunii decembrie.
mentionez ca, chiar daca decontul mi-a iesit negativ, am platit suma luna trecuta, a fost doar o eroare la intocmire, nu am verificat, etc..
#11
Postat 23 January 2006 - 08:15 PM
#12
Postat 23 January 2006 - 09:04 PM
#13
Postat 23 January 2006 - 09:37 PM
Randul 3
-se evidentiaza sumele rezultate din corectarea datelor de la rd.1 si/sau rd.2 din deconturile anterioare;
-unitatile furnizoare evidentiaza cu semnul minus taxa pe valoarea adaugata achitata de beneficiari in contul acestora, in baza prevederilor art. 161 alin. (2) din Codul fiscal;
-debitorul inscrie cu semnul minus taxa pe valoarea adaugata aferenta bunurilor vandute prin executare silita, pe baza copiei documentului de plata la bugetul de stat a taxei transmis de persoana abilitata prin lege sa efectueze vanzarea bunurilor;
-alte sume pentru care prin normele de aplicare a Titlului VI din Codul fiscal se prevede colectarea taxei pe valoarea adaugata, fara a fi evidentiate in Jurnalul pentru vanzari.
Randul 9 - se evidentiaza sumele rezultate din corectarea datelor din randul 8 din deconturile anterioare depuse la organele fiscale;
#14
Postat 23 January 2006 - 10:01 PM
Imi pare rau ca te deranjez atat cu problema mea, dar vreau sa fiu sigura ca am inteles bine. miine trebuie sa o refac si nu vreau sa o intreb pe dir. ec. sa vada ca am gresit.
#15
Postat 25 January 2006 - 05:49 PM
Versiunea actualizata la 10.11.2005 a instructiunilor cuprinse in OMF 520/2005 este redata mai jos.
Instructiuni de corectare a erorilor materiale din deconturile de taxa pe valoarea adaugata@
din 25/04/2005
Versiune actualizata la data de 10/11/2005
___________
@Text actualizat pana la data de 10.11.2005 avandu-se in vedere urmatoarele acte:
- Ordinul nr. 1638/2005.
- Prevederile prezentului act, care constituie anexa nr. 1 la Ordinul nr. 520/2005 a fost au fost inlocuite prin art. I din Ordinul nr. 1638/2005.
1. Deconturile de taxa pe valoarea adaugata depuse de catre persoanele impozabile pot fi corectate din punct de vedere al erorilor materiale de catre organul fiscal competent, la initiativa acestuia sau la solicitarea platitorului.
2. Prin procedura de corectare de catre organul fiscal competent a deconturilor de taxa pe valoarea adaugata depuse pot fi corectate erori materiale de tipul:
- erori de transcriere, cum sunt:
- preluarea eronata a sumelor din jurnale;
- inversarea unor cifre din sumele trecute in decont;
- preluarea eronata a datelor din decontul perioadei fiscale anterioare (declararea eronata a soldului de plata din decontul perioadei fiscale anterioare, inscris la randul 22 din decontul de taxa pe valoarea adaugata);
- inregistrarea in decont a diferentelor de taxa pe valoarea adaugata de plata, constatate de organele de control, contrar reglementarilor legale in materie;
- erori provenind din inscrierea in decontul de taxa pe valoarea adaugata a sumelor solicitate la rambursare in perioada anterioara.
3. Corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata se poate face in cadrul termenului de prescriptie de 5 ani de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care a fost depus decontul supus corectarii.
Depunerea solicitarii de corectare a erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata dupa expirarea termenului de prescriptie constituie o recunoastere voluntara a taxei pe valoarea adaugata de plata si a diferentelor de taxa pe valoarea adaugata de plata astfel stabilite, acestea fiind considerate legal datorate.
4. Corectarea decontului de taxa pe valoarea adaugata, potrivit prezentelor instructiuni, nu este posibila pentru perioade fiscale care au fost supuse inspectiei fiscale sau pentru care este in curs de derulare o inspectie fiscala.
5. Corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata se realizeaza de compartimentul de analiza a deconturilor cu sume negative de taxa pe valoarea adaugata cu optiune de rambursare, denumit in continuare compartiment de specialitate.
6. Corectarea erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata, din initiativa organului fiscal, se poate efectua astfel:
a) in cazul in care in decontul depus se poate identifica tipul erorii (respectiv eroare de calcul sau preluarea eronata a sumelor din decontul perioadei anterioare sau din evidentele de TVA), corectarea se va efectua, din proprie initiativa, de compartimentul de specialitate;
B) daca in decont se constata erori a caror cauza nu poate fi stabilita, compartimentul de specialitate va notifica in scris platitorului si va solicita prezenta platitorului la sediul sau, cu documente justificative, pentru a da informatii si lamuriri necesare corectarii erorilor semnalate. Solicitarea va cuprinde in mod obligatoriu:
• data, ora si locul stabilite pentru prezenta platitorului;
• baza legala a solicitarii;
• scopul solicitarii;
• documentele pe care urmeaza sa le prezinte platitorul (necesare corectarii erorilor).
7. In cazul corectarii erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata, la solicitarea platitorului, se procedeaza astfel:
a) platitorul depune solicitarea de corectare a erorilor materiale la registratura organului fiscal competent sau la posta, prin scrisoare recomandata;
B) compartimentul de specialitate va comunica in scris platitorului data, ora si locul la care trebuie sa se prezinte, precum si documentele necesare justificarii erorilor.
8.1. In vederea corectarii erorilor materiale din decontul de taxa pe valoarea adaugata, compartimentul de specialitate, pe baza constatarilor proprii sau in baza documentelor prezentate de platitor, intocmeste un referat in care inscrie constatarile referitoare la erorile pentru care s-a solicitat corectarea decontului de taxa pe valoarea adaugata, precum si modul in care se vor corecta aceste erori.
8.2. In baza referatului, organul fiscal emite decizia de corectare.
Decizia de corectare este structurata conform modelului decontului de taxa pe valoarea adaugata si se completeaza numai la randurile care au suferit modificari cu diferentele in plus sau in minus fata de suma declarata initial, conform anexei nr. 2 la ordin.
Decizia de corectare se semneaza de seful compartimentului de specialitate si se aproba de conducatorul organului fiscal.
Decizia de corectare se intocmeste in doua exemplare, din care un exemplar se comunica platitorului, iar cel de-al doilea exemplar se arhiveaza la dosarul fiscal al acestuia.
8.3. Modificarile din decizia de corectare se opereaza de organul fiscal in Registrul jurnal obligatii declarate la bugetul general consolidat, iar ulterior se opereaza in evidenta analitica pe platitori.
9.1. In situatia in care, in urma corectarii erorilor, rezulta o suma negativa de taxa pe valoarea adaugata, platitorul o va prelua in decontul perioadei fiscale urmatoare, la sectiunea "Regularizari", randul "Soldul sumei negative a taxei pe valoarea adaugata reportata din perioada precedenta, pentru care nu s-a solicitat rambursare".
9.2. In situatia in care, in urma corectarii erorilor, rezulta o suma pozitiva de taxa pe valoarea adaugata, platitorul o va prelua in decontul perioadei fiscale urmatoare, la sectiunea "Regularizari", randul "Soldul TVA de plata din decontul perioadei fiscale precedente neachitata pana la data depunerii decontului de TVA". Termenul de plata a diferentei pozitive de taxa pe valoarea adaugata se stabileste, potrivit reglementarilor legale, in functie de data comunicarii deciziei de corectare sau a instiintarii, dupa caz.
10.1. Se considera eroare materiala si situatia in care persoana impozabila, inregistrata ca platitor de taxa pe valoarea adaugata, care poate solicita rambursarea soldului sumei negative a taxei pe valoarea adaugata din perioada fiscala de raportare, nu a bifat, prin omisiune, caseta corespunzatoare din decontul de taxa pe valoarea adaugata din perioada fiscala de raportare.
10.2. Persoana impozabila care se afla in situatia prevazuta la pct. 10.1 poate solicita corectarea erorii materiale prin depunerea unei declaratii pe propria raspundere, din care sa rezulte constatarea situatiei, precum si exprimarea intentiei persoanei in cauza de a indrepta eroarea materiala. Declaratia se depune pana la data depunerii decontului de taxa pe valoarea adaugata aferent perioadei fiscale urmatoare, dar nu mai tarziu de termenul legal pentru depunerea acestui decont.
10.3. Termenul de solutionare a solicitarilor de rambursare a sumei negative este de 45 de zile de la data depunerii declaratiei mentionate la pct. 10.2.
#16
Postat 28 January 2006 - 09:18 AM
#17
Postat 10 February 2006 - 08:29 AM
Pe 25.02 o sa depun decl cu cifra de afaceri pt 2005 sub 100.000 EURO.
#18
Postat 10 February 2006 - 08:34 AM
#19
Postat 31 July 2006 - 01:32 PM
Astept pareri.
Aceasta postare a fost editata de Costy-is: 31 July 2006 - 01:34 PM
#20
Postat 31 July 2006 - 04:23 PM
ca la Admin Fin figurezi cu soldul de plata (evident plus penalit de rigoare)
daca platesti soldul tva trim I anul N+1, o sa-ti acopere soldul la trim II anul N+1 si penalitatile aferente care ei le acopera automat (nu pot sa-ti spun de ce ca nici eu nu am primit raspuns)
iar dupa ce acoperi tva de plata la trim III N+1 cu tva de recuperat trim II N+1 o sa faci o "varza", o sa ai diferenta intre fisa lor si balanta ta si nu o sa stii de unde
astfel incat daca platesti soldul trim II N+1, stii sigur ca diferentaintre tine si Admin Fin sunt penalitatile
pe urma ceri fisa si diferenta (penalit) la inreg in 448 (sa le verifici daca sunt calculate bine si poate le si platesti)
...
sa nu mai zici ca ai 4423 in rosu :P
bafta
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi