ctr. de munca asociat si/sau administrator
#21
Postat 11 October 2006 - 02:39 PM
#22
Postat 11 October 2006 - 02:43 PM
#23
Postat 11 October 2006 - 02:58 PM
#24
Postat 11 October 2006 - 03:09 PM
dpdv. legal, daca asociatul-administrator are dreptul de a delega administrarea societatii prin mandat(vezi actul constitutiv), si prin mandat, procura(tre intrebat la notar) deleaga pe o perioada de ex.1 luna aceasta obligatie-drept de a administra, cu persoana-administrator delegat poate sa incheie contractul de munca, dupa care sa fie si asociat unic, si angajat unic, si administrator.
teoretic.
trebuie insa cerute lamuriri suplimentare despre aceasta modalitate de la un avocat-jurist.
:)
Aceasta postare a fost editata de Bea: 11 October 2006 - 03:10 PM
#25
Postat 11 October 2006 - 03:20 PM
R. de Niro - A BRONX TALE
#26
Postat 17 December 2006 - 03:13 PM
Va multumesc enya
#27
Postat 17 December 2006 - 04:25 PM
Cod fiscal, art.55 alin.(2) lit.h
Cu alte cuvinte, un asociat unic, dupa ce isi stabileste indemnizatia (salariul), se duce si isi face contractul de asigurare, la nivelul respectiv, dupa care poate sa ridice lunar aceasta suma (minus impozitul).
Aceasta postare a fost editata de marian.apetre: 17 December 2006 - 04:27 PM
#28
Postat 17 December 2006 - 04:52 PM
#29
Postat 17 December 2006 - 05:03 PM
Sigur ca da, constituie vechime in munca.
#30
Postat 17 December 2006 - 06:49 PM
#31
Postat 18 December 2006 - 07:53 PM
odata cu modif legii 31 privind soc comerciale administratorul (in cazul SA) nu mai poate fi salariat .
am suspendat contractul de munca administratorului si i-am stabilit o indemnizatie lunara.(hotarare AGA)
pana aici totul este ok
dar eu ii retin numai impozitul si sanatatea 6.5% , iar el vrea sa isi plateasca cas ca sa nu piarda vechimea.
La CAS nu i-a primit contractul de asigurare pentru ca este asigurat conform legii si se incadreaza la art 5 din legea 19/2000
Eu ce fac in aceasta situatie ?????????
plateste societatea pentru el si ii retine???
va rog ajutati-ma daca aveti astfel de cazuri
va mutumesc
#32
Postat 18 December 2006 - 08:31 PM
5. Declaraţie cu privire la încadrarea în prevederile Legii nr. 19/2000:
5.1 asociat unic; comanditari; acţionari;
5.2 administratori sau manageri care au încheiat contract de administrare sau de management;
5.3 membru al asociaţiei familiale;
5.4 persoană autorizată să desfăşoare activităţi independente;
5.5 persoane angajate în instituţii internaţionale;
Urmeaza Contactul de asigurare care se afla la Anexa 3 din Norme si apoi plata contributiei la nivelul sumei asigurate.
Doar in aceste conditii este asigurat.
Aceasta postare a fost editata de marian.apetre: 18 December 2006 - 08:32 PM
#33
Postat 19 December 2006 - 09:45 AM
sper sa rezolv pana la sfarsitul anului
#34
Postat 04 January 2007 - 08:54 PM
mi s-a spus ca se va tine cont de aceasta perioada la calculul pensiei dar acum, cand am nevoie de sporul de vechime, nu se considera vechime...e ca si cum... n-as fi facut nimic in perioada respectiva, desi eu, am fost asociat unic si administrator....rugamintea mea este, sa-mi spuneti si mie in ce lege as putea sa gasesc toate aceste chestiuni legate de vechime
va multumesc mult
#35
Postat 05 January 2007 - 10:12 AM
Am nevoie de unele lamuriri.
Suntem un SRL cu doi asociati dintre care unul este si administrator(avem un numar de angajati).
Pina acum eram salariatii societatii cu CIM si societatea platea toate obligatiile si primeam dividende.
Incepind de la 01.12.2006 aceasta forma de salarizare am inteles ca trebuie schimbata pentru ca asociatii salariati nu mai pot primi dividende. Pentru a putea primi dividende si pentru a avea si un venit lunar singura forma este indemnizatia(pentru aceasta este necesar ca amindoi asociatii sa fie si administratori?).
Conform indemnizatiei trebuie incheeate contracte de asigurare cu Casa de Pensii si Casa de Sanatate.
Cheltuielile cu indemnizatiile, impozitele aferente lor, contributiile la Casa de Pensi si de Sanatate pot fi in continuare platite de societate? Sunt deductibile?
Ce alte forme de venit lunar exista pentru cei doi asociati in cazul in care numai unul este administrator dar sa se poata primi dividende de amindoi?
Multumesc anticipat pentru sfaturi si ajutor.
#36
Postat 11 January 2007 - 12:06 AM
Din 2004 si-a incheiat cu casa de asigurari sociale contract... a platit ca pf cotizatia pana prin mai 2005. Calcularea datoriei fata de casa de asig sociale a curs in continuare pana in prezent.
Cum pot prelua pe firma plata acestei datorii?
Daca stabilesc o indemnizatie lunara aferenta anului 2006 trebuie sa declar impozitul constituit pe fiecare luna in parte...si sa-l virez + dobanzi + penalit.
Ar fi corect sa stabilesc o indemnizatie in dec 2006, careia sa-i stabilesc impozitul si sa-l declar la decembrie 2006, urmand ca din banii incasati de administrator, acesta sa-si plateasca cas + sanat 6.5, inclusiv dobanzile si penalitatile?
Multumesc pentru raspunsuri.
Aceasta postare a fost editata de karmen_vali: 11 January 2007 - 12:09 AM
#37
Postat 12 January 2007 - 12:33 AM
#38
Postat 12 January 2007 - 08:35 AM
#39
Postat 14 January 2007 - 01:11 PM
provincial, la Jan 5 2007, 10:12 AM, a spus:
Am nevoie de unele lamuriri.
Suntem un SRL cu doi asociati dintre care unul este si administrator(avem un numar de angajati).
Pina acum eram salariatii societatii cu CIM si societatea platea toate obligatiile si primeam dividende.
Incepind de la 01.12.2006 aceasta forma de salarizare am inteles ca trebuie schimbata pentru ca asociatii salariati nu mai pot primi dividende. Pentru a putea primi dividende si pentru a avea si un venit lunar singura forma este indemnizatia(pentru aceasta este necesar ca amindoi asociatii sa fie si administratori?).
Conform indemnizatiei trebuie incheeate contracte de asigurare cu Casa de Pensii si Casa de Sanatate.
Cheltuielile cu indemnizatiile, impozitele aferente lor, contributiile la Casa de Pensi si de Sanatate pot fi in continuare platite de societate? Sunt deductibile?
Ce alte forme de venit lunar exista pentru cei doi asociati in cazul in care numai unul este administrator dar sa se poata primi dividende de amindoi?
Multumesc anticipat pentru sfaturi si ajutor.
Poti sa-mi spui si mie unde ai citit aberatia asta? Daca ai numarul unei ordonante sau legi sau orice altceva, te rog posteaza. Mie se pare o absurditate ca asociatii sa nu poata lua dividende daca sunt angajati. Ce face de exemplu BCR-ul unde cateva sute de angajati au actiuni, si deci, iau dividende? Nu le mai iau pentru ca sunt angajati?Iar data de 01.12.2006, este de asemenea suspecta. Toate noutatile se aplica incepand cu noul an fiscal, nu cu o data aleatorie. Astept un raspuns!
#40
Postat 14 January 2007 - 11:02 PM
chram, la Jan 14 2007, 01:11 PM, a spus:
2. decat sa astepti rasp., mai bine citeste aici si te lamuresti, e un topic mare pe aceasta tema : http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...mp;#entry116054
daca dadeai o cautare, ce bine era... pana acum stiai deja cum e cu L441 care modifica L31/1990, cum e cu contractele administratorilor de firme... eheeee :wink:
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi