Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ctr. de munca asociat si/sau administrator - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


ctr. de munca asociat si/sau administrator

75 replies to this topic

#21 LUCK33RO

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1059 Postari:
  • Gender:Male

Postat 11 October 2006 - 02:39 PM

Nu se poate... :(
Silencio Stampa!... ptr. delatii avem ID mess in profil!



#22 Diana_

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 278 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 11 October 2006 - 02:43 PM

Asa stiam si eu .... dar niste persoane carora le tin eu conta insista .... acum se poate, acum se poate ..... ca s-a modificat o lege.

Traim in Romania .... si asta ne ocupa tot timpul



#23 IRINA05

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 80 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:CONSTANTA

Postat 11 October 2006 - 02:58 PM

Pai sa-ti spuna ei daca stiu ce anume s-a modificat si ce inseamna "o lege " si "acum". La colt de strada se aud multe..... ;)



#24 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 11 October 2006 - 03:09 PM

in nici o lege nu se specifica, ca asociatul unic nu poate fi angajat. problema vine de la semnarea contractului de munca: un contract nu poate fi semnat in numele celor doua parti(minim 2) de aceeasi persoana.
dpdv. legal, daca asociatul-administrator are dreptul de a delega administrarea societatii prin mandat(vezi actul constitutiv), si prin mandat, procura(tre intrebat la notar) deleaga pe o perioada de ex.1 luna aceasta obligatie-drept de a administra, cu persoana-administrator delegat poate sa incheie contractul de munca, dupa care sa fie si asociat unic, si angajat unic, si administrator.
teoretic.
trebuie insa cerute lamuriri suplimentare despre aceasta modalitate de la un avocat-jurist.
:)

Aceasta postare a fost editata de Bea: 11 October 2006 - 03:10 PM

Bea



#25 Ronaldo

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 587 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara
  • Interests:Fotbal, filme

Postat 11 October 2006 - 03:20 PM

da... se poate. ideea e sa fie altcineva administrator sau director general (cineva cu functie de decizie) in ziua respectiva macar ca sa aiba asociatul cu cine sa semneze contractul (sa fie 2 pers diferite care semneaza).
"The saddest thing in life is wasted talent."
R. de Niro - A BRONX TALE



#26 enya71

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 77 Postari:

Postat 17 December 2006 - 03:13 PM

Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema: acum trei luni mi-am deschis o firma cu activitate de comert (cosmetice, ..., etc). Problema mea e urmatoarea: nu pot lua marfa decat cu acte deoarece nu lucrez decat cu branduri consacrate( ei nu cunosc termenul ,,fara"). De aici probleme cu banii de care eu am nevoie sa supravietuiesc. Contabila mea imi spune ca nu am voie sa ma angajez la propria firma si singurii bani pe care pot sa ii iau din propria firma sunt la sfarsitul anului din dividente...? :thumbup: Deci eu inteleg asa: in fiecare luna trebuie sa-mi platesc vanzatoarele indiferent ca am sau nu profit in schimb eu care stau in firma cat doua ture ale lor trebuie sa astept sfarsitul anului...ceva aici nu e in regula: ori nu mi-am ales bine contabila ori legislatia din romania a omis faptul ca si un administrator de firma trebuie sa-si intretina familia....Va rog sa ma ajutati cu solutii si eventual legislatie. Vreau sa cumpar noul cod fiscal dar am ceva nelamuriri: in afara de lege ar trebui sa cumar si normele metodologice si cele de aplicare? sau sunt aceleasi ? mai trebuie ceva?
Va multumesc enya



#27 marian.apetre

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 939 Postari:
  • Gender:Male

Postat 17 December 2006 - 04:25 PM

Asociatul unic are dreptul la o indemnizatie lunara impozabila la nivelul valorii înscrise în declaraţia de asigurări sociale;

Cod fiscal, art.55 alin.(2) lit.h


Cu alte cuvinte, un asociat unic, dupa ce isi stabileste indemnizatia (salariul), se duce si isi face contractul de asigurare, la nivelul respectiv, dupa care poate sa ridice lunar aceasta suma (minus impozitul).

Aceasta postare a fost editata de marian.apetre: 17 December 2006 - 04:27 PM




#28 enya71

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 77 Postari:

Postat 17 December 2006 - 04:52 PM

cu alte cuvinte schimb linistita contabila....? :thumbup: unde inregistrez acest contract? la camera de munca sau la casa de asigurari? odata ce cotizez la asigurarile de sanatate perioda in care sunt administratorul unei firme se considera vechime in munca (ma gandesc la o eventuala pensie la stat) ?



#29 marian.apetre

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 939 Postari:
  • Gender:Male

Postat 17 December 2006 - 05:03 PM

Casa judeteana de pensii si apoi la Casa de sanatate.
Sigur ca da, constituie vechime in munca.



#30 enya71

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 77 Postari:

Postat 17 December 2006 - 06:49 PM

multumesc mult!



#31 laura2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 18 December 2006 - 07:53 PM

am si eu o intrebare
odata cu modif legii 31 privind soc comerciale administratorul (in cazul SA) nu mai poate fi salariat .
am suspendat contractul de munca administratorului si i-am stabilit o indemnizatie lunara.(hotarare AGA)
pana aici totul este ok
dar eu ii retin numai impozitul si sanatatea 6.5% , iar el vrea sa isi plateasca cas ca sa nu piarda vechimea.
La CAS nu i-a primit contractul de asigurare pentru ca este asigurat conform legii si se incadreaza la art 5 din legea 19/2000
Eu ce fac in aceasta situatie ?????????
plateste societatea pentru el si ii retine???
va rog ajutati-ma daca aveti astfel de cazuri
va mutumesc :thumbup:



#32 marian.apetre

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 939 Postari:
  • Gender:Male

Postat 18 December 2006 - 08:31 PM

Cred ca aia de la casa de pensii n-au priceput ca administratorul este obligat sa depuna "Declaratia de asigurare" prevazuta in Anexa 4 la Normele de aplicare a Legii 19, in care la pct.5 va alege 5.2

5. Declaraţie cu privire la încadrarea în prevederile Legii nr. 19/2000:
5.1 asociat unic; comanditari; acţionari;
5.2 administratori sau manageri care au încheiat contract de administrare sau de management;
5.3 membru al asociaţiei familiale;
5.4 persoană autorizată să desfăşoare activităţi independente;
5.5 persoane angajate în instituţii internaţionale;


Urmeaza Contactul de asigurare care se afla la Anexa 3 din Norme si apoi plata contributiei la nivelul sumei asigurate.

Doar in aceste conditii este asigurat.

Aceasta postare a fost editata de marian.apetre: 18 December 2006 - 08:32 PM




#33 laura2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 19 December 2006 - 09:45 AM

multumesc ,am pregatit actele ma intorc la ei
sper sa rezolv pana la sfarsitul anului :thumbup:



#34 invatacel

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 72 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate

Postat 04 January 2007 - 08:54 PM

ziceati mai sus ca perioada in care asociatul unic cotizeaza la CAS este considerata vechime in munca...ei bine, ma confrunt cu o situatie asemenatoare numai ca, am cotizat ca asociat unic timp de 3 ani la Casa de Pensii, iar acum, dupa ce am renuntat la firma si m-am angajat cu CM, am avut surpriza sa mi se spuna ca nu se ia in calcul aceasta vechime...

mi s-a spus ca se va tine cont de aceasta perioada la calculul pensiei dar acum, cand am nevoie de sporul de vechime, nu se considera vechime...e ca si cum... n-as fi facut nimic in perioada respectiva, desi eu, am fost asociat unic si administrator....rugamintea mea este, sa-mi spuneti si mie in ce lege as putea sa gasesc toate aceste chestiuni legate de vechime

va multumesc mult
soarta nu-i ajuta pe cei lipsiti de curaj



#35 provincial

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 05 January 2007 - 10:12 AM

Buna ziua.

Am nevoie de unele lamuriri.

Suntem un SRL cu doi asociati dintre care unul este si administrator(avem un numar de angajati).

Pina acum eram salariatii societatii cu CIM si societatea platea toate obligatiile si primeam dividende.

Incepind de la 01.12.2006 aceasta forma de salarizare am inteles ca trebuie schimbata pentru ca asociatii salariati nu mai pot primi dividende. Pentru a putea primi dividende si pentru a avea si un venit lunar singura forma este indemnizatia(pentru aceasta este necesar ca amindoi asociatii sa fie si administratori?).

Conform indemnizatiei trebuie incheeate contracte de asigurare cu Casa de Pensii si Casa de Sanatate.

Cheltuielile cu indemnizatiile, impozitele aferente lor, contributiile la Casa de Pensi si de Sanatate pot fi in continuare platite de societate? Sunt deductibile?

Ce alte forme de venit lunar exista pentru cei doi asociati in cazul in care numai unul este administrator dar sa se poata primi dividende de amindoi?

Multumesc anticipat pentru sfaturi si ajutor.



#36 karmen_vali

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 11 January 2007 - 12:06 AM

Va rog sa-mi dati variante de rezolvare la urmatoarea problema: srl, asociat unic, administrator.
Din 2004 si-a incheiat cu casa de asigurari sociale contract... a platit ca pf cotizatia pana prin mai 2005. Calcularea datoriei fata de casa de asig sociale a curs in continuare pana in prezent.
Cum pot prelua pe firma plata acestei datorii?
Daca stabilesc o indemnizatie lunara aferenta anului 2006 trebuie sa declar impozitul constituit pe fiecare luna in parte...si sa-l virez + dobanzi + penalit.
Ar fi corect sa stabilesc o indemnizatie in dec 2006, careia sa-i stabilesc impozitul si sa-l declar la decembrie 2006, urmand ca din banii incasati de administrator, acesta sa-si plateasca cas + sanat 6.5, inclusiv dobanzile si penalitatile?

Multumesc pentru raspunsuri.

Aceasta postare a fost editata de karmen_vali: 11 January 2007 - 12:09 AM




#37 cristalex

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 91 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2007 - 12:33 AM

Dar daca administratorul nu este cetatean roman poate primi indemnizatie? Cum de-i convine statului sa primeasca doar 6.5 si impozit pt aceste sume pt care daca ar fi pe cartea de munca s-ar plati o multime de taxe?



#38 george75

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:

Postat 12 January 2007 - 08:35 AM

La indemnizatia administratorului nu plateste si firma 7% sanatate ?



#39 chram

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 14 January 2007 - 01:11 PM

Vezi postareaprovincial, la Jan 5 2007, 10:12 AM, a spus:

Buna ziua.

Am nevoie de unele lamuriri.

Suntem un SRL cu doi asociati dintre care unul este si administrator(avem un numar de angajati).

Pina acum eram salariatii societatii cu CIM si societatea platea toate obligatiile si primeam dividende.

Incepind de la 01.12.2006 aceasta forma de salarizare am inteles ca trebuie schimbata pentru ca asociatii salariati nu mai pot primi dividende. Pentru a putea primi dividende si pentru a avea si un venit lunar singura forma este indemnizatia(pentru aceasta este necesar ca amindoi asociatii sa fie si administratori?).

Conform indemnizatiei trebuie incheeate contracte de asigurare cu Casa de Pensii si Casa de Sanatate.

Cheltuielile cu indemnizatiile, impozitele aferente lor, contributiile la Casa de Pensi si de Sanatate pot fi in continuare platite de societate? Sunt deductibile?

Ce alte forme de venit lunar exista pentru cei doi asociati in cazul in care numai unul este administrator dar sa se poata primi dividende de amindoi?

Multumesc anticipat pentru sfaturi si ajutor.

Poti sa-mi spui si mie unde ai citit aberatia asta? Daca ai numarul unei ordonante sau legi sau orice altceva, te rog posteaza. Mie se pare o absurditate ca asociatii sa nu poata lua dividende daca sunt angajati. Ce face de exemplu BCR-ul unde cateva sute de angajati au actiuni, si deci, iau dividende? Nu le mai iau pentru ca sunt angajati?Iar data de 01.12.2006, este de asemenea suspecta. Toate noutatile se aplica incepand cu noul an fiscal, nu cu o data aleatorie. Astept un raspuns!



#40 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 January 2007 - 11:02 PM

Vezi postareachram, la Jan 14 2007, 01:11 PM, a spus:

Iar data de 01.12.2006, este de asemenea suspecta. Toate noutatile se aplica incepand cu noul an fiscal, nu cu o data aleatorie. Astept un raspuns!
1. nu toate, si nu e data aleayorie ci este cuprinsa in textul legii
2. decat sa astepti rasp., mai bine citeste aici si te lamuresti, e un topic mare pe aceasta tema : http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...mp;#entry116054

daca dadeai o cautare, ce bine era... pana acum stiai deja cum e cu L441 care modifica L31/1990, cum e cu contractele administratorilor de firme... eheeee :wink:






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL