Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
asociere in participatie - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


asociere in participatie

14 replies to this topic

#1 filip nadia

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 1 Postari:
  • Location:satu mare

Postat 10 February 2006 - 03:59 PM

am o firma care este asociata cu o alta si trebuie ca 5% din venituri sa fie date firmei asociate c
cum se fac inregistrarile contabile la ambele firme



#2 tat.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 82 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 10 February 2006 - 04:17 PM

asocierea in participatie are la baza un contract care prevede exact cheltuielile si veniturile si modul de repartizare intre participanti.

in cazul unei asocieri pe lucrari:
repartizare venituri
1.firma care cedeaza venituri realizate(lunar sau trimestrial sau cum vreti si cum prevede ctr)
a realizat 100 cedeaza 5
%
6chelt din participatii=401coparticipant
4426
in baza fact emise de firma care primeste
2.firma care primeste venituri emite factura si inreg
%
411copart=7 venituri din participatii
********* 4427
repartizare cheltuieli
1.firma care le-a efectuat in baza facturilor de la furnizor si a unui decont de cheltuieli intocmit cf ctr si semnat de coparticipanti storneaza o parte din cheltuielile efectuate

6..=401 in rosu
4426
2.firma care le primeste se inregistreaza cf decontului
6..=401
4426




#3 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 06 April 2006 - 12:25 PM

O zi buna sa aveti, stimati colegi.

Am si eu o speta cu care nu m-am confruntat pana acum. Poate voi fi cam lung, dar vreau sa expun cat mai la concret problema mea pentru a putea primi raspunsuri la concret.
Dorim sa participam la o licitatie de lucrari, dar cerintele privind cifra de afaceri medie pe 3 ani nu le indeplinim. Am decis infintarea unei ASOCIERE IN PARTICIPATIUNE (Art. 251.- 256. din Codul Comercial) cu o alta firma care la fel singur nu indeplineste conditiile privind la cifra de afaceri si vom participa impreuna la licitatie. Lucrarea este una de prestare servicii (in speta schimbari de stalpi electrici, cabluri, posturi trafo etc., deci valoare destul de mare si timp de cateva luni) Cota de participare ar fi de 60% - firma noastra, care va fi liderul asociatiei si va conduce evidenta contabila, 40% - firma asociata. Ambele firme sunt PJ romane cu capital privat.
Cautand prin legislatie …..............

Cod Fiscal
„Art. 28. -
….............................................
(3) Intr-o asociere fara personalitate juridica de; intre doua sau mai multe persoane juridice
romane, veniturile si cheltuielile inregistrate se atribuie fiecarui asociat, corespunzator cotei de
participare din asociere. (alineat modificat prin art. I, pct. 22 din O.G. nr. 83/2004)”

„Art. 154. - In intelesul taxei pe valoarea adaugata, o asociere sau alta organizatie care nu
are personalitate juridica se considera a fi o persoana impozabila separata, pentru acele
activitati economice desfasurate de asociati sau parteneri in numele asociatiei ori organizatiei
respective, cu exceptia asociatiilor in participatiune constituite exclusiv din persoane
impozabile romane.
(Articol modificat prin art. I pct. 17 din O.U.G. nr. 138/2004 astfel cum a fost
completata prin Legea nr. 163/2005 cu intrare in vigoare de la 4 iunie 2005)
…..........................................................................
...................................................................
Art. 156. - (1) Persoanele impozabile, inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata,
au urmatoarele obligatii din punct de vedere al evidentei operatiunilor impozabile:
…...........................................................
d) sa contabilizeze distinct veniturile si cheltuielile rezultate din operatiunile asocierilor in
participatiune. Drepturile si obligatiile legale privind taxa pe valoarea adaugata revin
asociatului care contabilizeaza veniturile si cheltuielile, potrivit contractului incheiat intre
parti. La sfarsitul perioadei de raportare, veniturile si cheltuielile, inregistrate pe naturi, se
transmit pe baza de decont fiecarui asociat, in vederea inregistrarii acestora in
contabilitatea proprie. Sumele decontate intre parti fara respectarea acestor prevederi se
supun taxei pe valoarea adaugata, in cotele prevazute de lege. „

respectiv Ordin 1752/2005:
„221. - (1) Cheltuielile si veniturile determinate de operatiunile asocierilor in participatie se contabilizează distinct de către unul din
asociati, conform prevederilor contractului de asociere, cu respectarea prevederilor pct. 13.
(2) La sfarsitul perioadei de raportare, cheltuielile și veniturile inregistrate pe naturi se transmit pe bază de decont fiecărui asociat, in
vederea inregistrării acestora in contabilitatea proprie.”

Din aceste articole eu inteleg urmatoarele :

toate achizitiile de materiale/servicii/unelte si scule/taxe autorizatii se efectueaza in numele liderului de asociatie (chiar daca a fost comandat, ridicat si depozitat de co-participant), deci la cumparator va figura numele liderului, in consecinta datoria catre furnizor apare doar in contabilitatea liderului de asociatie, coparticipantul avand obligatia depunerii facturii la comp. conta al liderului.
Bonurile de consum de materiale se intocmesc de lider.
Facturile partiale/finale de lucrari se emit de lider inclusiv pe partea de lucrare care a fost executat de co-participant.
Daca lucrarea depaseste trimestrul, se intocmeste sit. partiala de lucrari pt. inregistrarea lucrari in curs necesar la echilibrarea balantei venituri-cheltuieli si calculul corect al impozitului pe profit.
TVA-ul este decontat cu bugetul de stat de catre lider, fiind cuprins in decontul de TVA al acestuia, co-participantul neavand TVA de contabilizat. (Sau se depune cumva Decont de TVA separat??? desi nu cred, e vorba de 2 PJ romane, decont separat se prevede doar cand un participant e strain)
Impozitul pe profit isi calculeaza singur fiecare participant pe baza decontului de venituri si cheltuieli (decont conf. ordin 1850/2004) transmis la sf. de luna/trimestru de lider. Deci la lider se calculeaza doar impozitul datorat de acesta, nu si cel datorat de co-participant, ca in cazul TVA.
Cota de cheltuieli/venituri se transmit la co-participant la valoarea neta (fara TVA). La terminarea lucrarii la co-participant se vireaza efectiv cota de profit brut realizat din asociere.
Co-participantul nu are treaba cu plata furnizorilor, facturile fiind emise pe numele liderului.

Deci cam astea am inteles eu teoretic, si acum sa vedem practic:

in contabilitatea liderului:

achizitii materiale/taxe/servicii/chirii etc :
30* ,447,604,605,612 etc = 401
4426 = 401
plata furnizor :
401 = 5121
consum :
60* = 30*
la sf. luna sau trimestru :
- lucrari in curs :
332 = 711 cu val. totala cl. 6 aferent participatiunii
- transmitere decont
60* , 604,605,612 etc = 4582 cota co-participant cu sume negative
4581 = 711 cota co-participant cu sume negative
nota : folosesc sume negative pt. a ramane cheia de control TV-TC=S121.
Inceputul lunii/trimestrului urmator :
- reluare lucrari in curs :
332 = 711 cu aceeasi valoare de la sf. lunii, dar cu semn negativ
- la terminarea lucrarii :
4111 = 704 - cu val. totala a lucrarii
4111 = 4427 – cu val. TVA
4581 = 704 - cu val. cota co-participant cu suma negativa

in contabilitatea co-participantului :

- la sf. luna sau trimestru, pe baza decontului :
60* , 604,605,612 etc = 4582 cota co-participant cu sume pozitive
4581 = 711 cota co-participant cu sume pozitive
Inceputul lunii/trimestrului urmator - reluare lucrari in curs :
4581 = 711 cu aceeasi valoare de la sf. lunii, dar cu semn negativ
- la terminarea lucrarii :
4581 = 704 cota co-participant

TVA-ul se deconteaza de lider. Va fi inclus in decontul de TVA normal al lunii la lider.
Impozitul pe profit se calculeaza separat de fiecare participant, liderul neavand nici o obligatie in sensul raportarii impozitulul aferent co-participantului.

VA ROG SA-MI SPUNETI DACA PANA AICI E BINE SAU NU!

Si mai am o nedumerire!
Cum se procedeaza cu cheltuielile de personal ? Ca doar vor fi muncitori din partea ambelor firme, la puncte de lucru diferite.
Amortizarea mf existente, deci nu cele care eventual se vor cumpara, se impart la fel? De unde aflu eu aceste sume? Co-participantul, la randul lui va face un decont lunar catre lider cu aceste chelt.?
Alte informatii care eventual mi-ar fi de folos?

Cu stima, Ocsi
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#4 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 06 April 2006 - 08:16 PM

Si ca tacamul sa fie complet, mai vreau sa adaug si faptul ca ambele firme mai au si alte lucrari cu gramada, asociatiunea se refera doar la o singura lucrare concreta. Deci fiecare are si activitatea proprie, nu numai din asociatiune.

Va rog, daca se poate o reactie cat mai rapida, cel tarziu luni se doreste semnarea contractului si jurista de la noi ma preseaza ca sa-i spun ce conditii si responsabilitati sa treaca in contract la capitolul contabilitate.
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#5 rucsandra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 174 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 06 April 2006 - 10:30 PM

buna Ocsi,
am si eu un contract de asociere dar e mai simplu asa ca nu te pot ajuta prea mult. doar unul din asociati presteaza activitati iar celalalt pune un spatiu la dispozitie , asa ca doar unul da celuilalt trimestrial decontul complet de venituri si cheltuieli (absolut toate conturile de venit si chelt din perioada raportata, cu rulaj)

daca poti , si nu ai facut o deja, citeste:

COD COMERCIAL ART 251 LA 256 ,SI

LG 15/1990 ART 33 si 34

iti recomand in cazul tau sa stabiliti exact in contract activitatea ce se desfasoara in comun, cu cotele aferente , pentru care fiecare parte va avea analitic in contabilitate, si care la finalul perioadei de raportare cred ca v a trebui sa va dati reciprov decont pe fiecare tip de cont/operatiune contabila.
legat de amortizare, si asta ar trebui srtabilit prin contract, in ce cota si ce mijloace fixe sint puse la dispozitia asocierii si care este procentul din amortizare ce l dati celuilat. evident si oamenii ce muncesc se separa si chelt aferente se repartizeaza si deconteaza celuilalt cf cotei.

sper sa ti fie de folos

nu te speria de lg 15/90 ca se refera la unitati de stat, de la ele a cam pornit forma asta de asociere fara personalitate juridica...



#6 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 06 April 2006 - 10:45 PM

Multumesc, "rucsandra", articolele respective le-am citit. Dar nu m-au ajutat cu mult, din pacate.
Plus, ca firmele au politici salariale diferite, deci lucrul e cam complicat.
Si azi am aflat, ca in perioada imediat urmatoare va fi si o alta asociere cu alte 2-3 firme pentru alta lucrare.
Deci, vor fi lucrarile proprii si 2 asocieri in participatiune la 2 lucrari diferite cu firme diferite. Se doreste ca liderul ambelor asocieri sa fie firma noastra.
Sunt cam legat la cap.
Daca se poate un ajutor urgent!!!
Macar atat sa-mi spuneti daca ce am expus mai sus e cat de cat bun sau nu. (adica contarile si in general modul de lucru)
Pur si simplu sunt un pic pierdut.
Si mai am si Bilantul inca de facut.............................
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#7 ctanela

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1277 Postari:
  • Location:constanta

Postat 09 April 2006 - 08:44 AM

Ocsi, treaba este complicata, dar nu de nerezolvat.
Interpretarea ta contabila si fiscala este corecta.

Citeaza

Si mai am o nedumerire!  
Cum se procedeaza cu cheltuielile de personal ? Ca doar vor fi muncitori din partea ambelor firme, la puncte de lucru diferite.  
Amortizarea mf existente, deci nu cele care eventual se vor cumpara, se impart la fel? De unde aflu eu aceste sume? Co-participantul, la randul lui va face un decont lunar catre lider cu aceste chelt.?

Pentru cheltuielile co-participantului, acesta intocmeste factura fiscala catre tine, urmand ca si aceste cheltuieli sa se regaseasca in decontul lunar pe care i-l transmiti.
Co-participantul NU face nici un decont.
In ce priveste amortizarea, poti stabili utilajele implicate si timpul cat acestea vor fi utilizate pentru indeplinirea obiectului asocierii.

Pentru a-ti fi mai usor, foloseste din greu contabilitatea analitica, mai ales ca vor urma si alte contracte de asociere.
:wink:



#8 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 12 April 2006 - 09:50 PM

Postez mai jos forma finala, cel putin dupa conceptia mea, a modului de lucru.
Eventual astept sugestii, observatii.
Poate mai ajuta la cineva...................
Eventual, daca are cineva timp, sa verifice contarile. Sunt un pic cam epuizat, e putin probabil sa nu fi incurcat ceva :x


PROCEDURI CONTABILE

ANEXĂ LA CONTRACTUL DE ASOCIAȚIUNE IN PARTICIPAȚIUNE Nr................./................................

I. Legislație :

Cod Comercial : art. 251 – 256;
Cod Fiscal : art. 28 al. 3); art. 137 pct. 3) lit. e); art. 154; art. 156 lit. d);
OMF 1752/2005 : pct. 221 al. 1) si 2)

II. Proceduri de evidență contabilă și de gestiune :

1. Toate achizițiile de materiale/servicii/chirii utilaje/taxe autorizații, expertize etc. se efectuează in numele liderului de asociație (chiar dacă a fost comandat și/sau ridicat și depozitat de asociat). Deci, la rubrica cumpărător va figura numele liderului de asociatie impreună cu toate datele necesare. In consecință datoria către furnizor apare doar in contabilitatea liderului de asociație, asociatul având obligația depunerii facturii la compartimentul de contabilitate al liderului in termen de 24 ore de la emitere.
2. In cazul in care se utilizează si materiale aflate in stocul asociatului, acestea se facturează obligatoriu către lider, urmând ca liderul de asociație sa intocmească bonul de consum pe măsura utilizării lor.
3. Cheltuielile de personal ale asociatului, inclusiv cele de transport de personal intre sediul asociatului și punctul de lucru, aferente realizării obiectului de activitate al asocierii se transmit, in vederea redistribuirii, la liderul de asociație prin emiterea unei facturi fiscale de către asociat, in ultima zi lucrătoare a fiecărei luni și va fi insoțită de pontajul aferent și o notă justificativă a cheltuielilor de transport.
4. In situația in care din motive obiective anumite servicii sunt achitate de asociat și facturate acestuia, dar privesc in mod direct realizarea obiectului asocierii, aceste servicii se consideră cheltuieli efectuate in numele liderului de asociație și se refacturează acestuia cu respectarea procedurilor cuprinse in Codul Fiscal la art. 137 pct. 3) lit. e) și detailate in Normele de aplicare a Cod Fiscal la titlul VI, pct. 22) al. 2).
5. Nerespectarea celor cuprinse in alineatele 1), 2), 3) și 4) duce automat la nerecunoasterea cheltuielilor respective ca fiind aferente realizării obiectului asocierii.
6. Evidența operativă a materialelor necesare desfășurării activității se conduce de liderul de asociație. Liderul de asociație intocmește actele de intrare in gestiune (NIR) pe baza de acte justificative (facturi fiscale) emise de furnizorii de materiale si, respectiv, actele de descărcare de gestiune (bonuri de consum) pe baza consumurilor efective transmise de ambii asociați pe răspundere proprie.
7. Facturile fiscale către beneficiarul final al lucrării se emit de liderul de asociație inclusiv pe partea de lucrare care a fost executată de asociat.
8. Daca execuția lucrării trece de la un trimestru la altul, liderul de asociație intocmește situația partială de lucrari pentru inregistrarea in contabilitate a lucrărilor in curs, situație necesară la echilibrarea balanței de venituri-cheltuieli si calculul corect al impozitului pe profit atât la liderul de asociație cât și la asociat.
9. Veniturile din lucrările in curs de execuție se transmit asociatului la sfârșitul fiecărui trimestru, pe bază de decont in proporția stabilită prin prezentul contract de asociere.
10. Răspunderea și obligația decontării TVA-ului către Bugetul de Stat aparține liderului de asociație, TVA-ul fiind cuprins in decontul corespunzător acestuia, asociatul neavând TVA de contabilizat și de declarat.
11. Impozitul pe profit se calculează de către fiecare asociat in parte. Deci, liderul calculeaza doar impozitul datorat de acesta, nu si cel datorat de asociat.
12. Cheltuielile și veniturile se transmit asociatului la valoarea neta (fara TVA), in proporția stabilită prin prezentul contract de asociere, la sfârșitul fiecărei luni, prin utilizarea formularului Decont pentru operațiuni in participație (Cod 14-4-14), cu excepția veniturilor din lucrări in curs, care se transmit trimestrial.
13. La terminarea lucrării, după intocmirea Procesului Verbal de Recepție, liderul de asociație virează efectiv asociatului cota de profit brut realizat din asociere in proporția stabilită prin contractul de asociere, pe măsura incasării de către liderul de asociație a facturilor intocmite către beneficiarul final.
14. Garanția de bună execuție se constituie de liderul de asociație in conformitate cu clauzele cuprinse in contractul de achiziție publică incheiat cu beneficiarul final al lucrării. Partea asociatului, stabilită proporțional cu cota sa de participare prevăzută in prezentul contract, se reține de către liderul de asociație din sumele cuvenite asociatului. Decontarea sumelor respective se va efectua cu respectarea clauzelor contractuale ale contractului de achiziție publică.

III. Contabilizare

a. in contabilitatea liderului de asociație:

- achiziții de materiale/taxe/servicii/chirii etc :
30* ,4*,6* = 401 și 4426 = 401
- plata furnizor :
401 = 5121,5311,542
- consum de materiale :
60* = 30*
- transmitere decont la sfârșit de lună
60* ,61* ,62* etc = 4582 cota asociat in proporția stabilită prin contractul de asociere, cu sume negative

nota : se folosesc sume negative pentru a nu denatura rulajele conturilor de venituri și cheltuieli in contabilitatea liderului de asociație și a ramane cheia de control TV-TC=S121.

- lucrari in curs de execuție la sfârșit de trimestru :
332 = 711 cu valoarea totala a cheltuielilor aferent participațiunii cumulat pe toată perioada de la inceperea lucrărilor.
4581 = 711 cota asociat in proporția stabilită prin contractul de asociere, cu sume nega-tive
- reluare lucrari in curs la inceputul trimestrului urmator :
332 = 711 cu aceeasi valoare ca la sfârșitul lunii precedente, dar cu suma negativă
4581 = 711 cota asociat cu aceeasi valoare ca la sfârșitul lunii precedente, cu suma pozitivă
- la terminarea lucrarii :
4111 = 704 cu valoarea totala a lucrarii pe baza facturii fiscale emisă de liderul de asociație către beneficiarul final.
4111 = 4427 cu valoarea TVA aferent facturii fiscale
267 = 4111 cu valoarea garanției de bună execuție conform cu contractul de achiziție publică
- transmitere cota venituri la terminarea lucrarii :
4581 = 704 cu cota asociat in proporția stabilită prin contractul de asociere cu suma negativă
4582 = 167 cu valoarea garantiei de bună execuție - cu cota asociat calculat in pro-porția stabilită prin contractul de asociere, cu suma pozitivă
4582 = 5121 virarea profitului brut al asociației - cu cota asociat calculat in pro-porția stabilită prin contractul de asociere, cu suma pozitivă, mai puțin GBE.

b. in contabilitatea asociatului :

- primire decont la sfârșit de lună
60* ,61* ,62* etc = 4581 cota asociat cu sume pozitive
- lucrari in curs de execuție la sfârșit de trimestru :
4582 = 711 cota asociat in proporția stabilită prin contractul de asociere, cu suma pozitivă
- reluare lucrari in curs la inceputul trimestrului urmator :
4582 = 711 cota asociat cu aceeasi valoare ca la sfârșitul lunii precedente, cu suma negativă
- la terminarea lucrarii :
4582 = 704 cu cota asociat in proporția stabilită prin contractul de asociere cu suma pozitivă
267 = 4581 cu valoarea garantiei de bună execuție - cu cota asociat calculat in pro-porția stabilită prin contractul de asociere, cu suma pozitivă
5121 = 4581 virarea profitului brut al asociației - cu cota asociat calculat in proporția stabilită prin contractul de asociere, cu suma pozitivă, mai puțin GBE.






SC xxxxxxxxxxxxxxx SRL SC xxxxxxxxxxxxxxxxx SRL
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#9 mamadana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 186 Postari:
  • Location:galati

Postat 25 April 2006 - 10:24 AM

tot in legatura cu asocierea in participatie:


ch din grupa 62 ( 622; 623....626..627..628 ) si 666 se deconteaza asociatului sau nu? sunt in incurcatura ..... si astept pareri
daniela



#10 b_elley

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 75 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 18 June 2006 - 01:20 PM

Care este intervalul maxim de timp la care asociatul care tine contabilitatea este obligat sa faca decontul de venituri si cheltuieli catre celalalt asociat?

Eu ma gandesc ca este obligatorie decontarea la trimestru pentru ca fiecare asociat sa poata stabili corect impozitul pe profit?
E ok?



#11 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 18 June 2006 - 02:02 PM

Ocsi ,hai ca ai prins o speta super... :smt017 .Cand ma gandesc cum vei face calcule la 605, 627, 641, 681 , ce mai e tragic ..
Eu nu am avut asa ceva pana acum, dar mi se pare logic cum te-ai gandit
All the best :smt039



#12 QardnA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 117 Postari:
  • Location:Galati

Postat 14 August 2006 - 11:20 AM

inteleg ca. daca liderul de asociatie nu e platitor de TVA si coparticipantul este nu se mai face nici un decont de TVA, din tot ce am citit expus de voi , asa e?



#13 Happy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 14 November 2006 - 11:45 PM

Buna OCSI si multe multumiri pentru aceasta lucrare lamuritoare a "problemei"!

Aveam nevoie de un sfat, o confirmare a propriilor pareri, pentru ca mi-a aparut o chestiune asemanatoare: un SRL care are ca unic obiect de activitate administrarea unui parc stiintific, organizat in forma de asociere in participatie cf. Codului Civil. Este vorba de mai multi asociati (persoane juridice romane), pe o perioada mai mare de timp (10 ani). Reglementari specifice in OG 14 / 2003. Fata de speta ta, in acest caz mai apar inca niste puncte specifice. Daca poti, te rog sa-mi spui daca este corect cum am gandit (sau nu) asupra lor:

1.- Fiecare asociat contribuie in faza initiala cu un "aport" in lei si / sau natura.
A) Banii se depun intr-un cont bancar deschis in numele SRL-ului (denumit ADMINISTRATOR)
B) Mijloacele fixe (cladirile si terenurile) raman in proprietatea asociatului care insa emite factura fiscala catre ADMINISTRATOR cu valoarea amortizarii care va trebui distribuita proportional cf. contractului.
C) Auto - amortizat integral - inca in stadiu de functionare si utilizare mai influenteaza in vreun fel?
D) Obiectele de inventar? Multe dintre ele sunt de "mii de ani" in patrimoniul asociatilor, acestea fiind inca strict necesare desfasurarii activitatii pana la inlocuirea lor cu unele noi (echipamente specifice de laborator). Le mai inregistrez in vre-un fel?

Pentru numerar voi face inregistrarea 5121 = 458 !?
Pentru mijloacele fixe si obiectele de inventar voi face inregistrari in "8033" !? - avand in vedere ca: "ADMINISTRATORUL gestioneaza patrimoniul asociatiei in participatie"?

2.- Unul din obiectivele imediat urmatoare este acela al modernizarii uneia dintre cladiri. Aceasta operatiune va duce la majorarea valorii mijlocului fix. Buun!! DAR, cum repartizez aceste costuri? (sau daca nu, ce fac cu ele?)
A) Le colectez pana la receptia finala a lucrarilor de modernizare, le transmit asociatului proprietar (dar cum ca prin decont nu se poate??!) in vederea majorarii valorii m.f., respectiv a valorii amortizate ce va fi facturata catre administrator??!??
B) Le inregistrez direct in cheltuieli (611) - cu toata valoarea lor imensa??????? si le repartizez prin decont?

Ma opresc aici (deocamdata).
Multumesc



#14 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 20 November 2006 - 09:09 PM

E o speta un pic diferita decat a mea, dar vom incerca impreuna sa gasim o metoda viabila. Eu voi expune cam cum gandesc eu aceasta problema la prima lectura si sa vedem daca mai intra cineva in „joc” cu o idee-doua. Sa luam punctual:

1-A) DA

1-B) DA

1-C) Se poate neglija, inregistrandu-se la lider doar cheltuielile de functionare sau, daca ceilalti participanti sunt de acord, se „inchiriaza” asocierii, proprietarul masinii respective emitand factura pe chirie, care se constituie ca cheltuieli ale asocierii si se distribuie impreuna cu celelalte cheltuieli.

1-D) Eu le-as neglija, mai ales daca nu sunt de valoare mare sau idem cu punctul anterior.

La inregistrarea aporturilor sa folosesti analitice din „greu”, ca altfel te incurci rau de tot, mai ales ca asocierea e pe termen lung.

2-A,B) Practic eu as proceda in felul urmator : As face modernizarea din resursele asocierii sau ale liderului (ca investitii in curs), iar la finalizare as facturare catre proprietarul cladirii total cheltuieli efectuate, urmand ca sumele facturate sa le recuperez in timp prin „distributia” cotei profitului sau dupa posibilitatile asociatului proprietar, iar el inregistreaza majorarea de valoare la cladire, recalculeaza amortizarea si factureaza amortizarea marita asocierii care se redistribuie conform procentelor din contract. In nici un caz nu as folosi contul 611 pt. ca nu este proprietatea liderului si nu as distribui chelt. cu modernizarea la ceilalti participanti devreme ce cladirea respectiva este proprietatea unui asociat.

Sper sa nu fi spus prostii foarte mari
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#15 Happy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 20 November 2006 - 11:32 PM

Multumesc Ocsi!
Am mai trimis un "zvon" in tara pe aceasta tema. Cand voi primi un raspuns, revin cu el pe pagina.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL