Mentionez mai intai ca am dat cautare si dupa compensare si dupa rambursare si am citit tot ce am gasit cu topicul asta, pe forum. Dupa care am luat la rand si topicul Impozitare - TVA si nu am gasit ce ma interesa.
Stiu ca optiunea 'DA' de pe decontul de TVA tine loc de cerere de rambursare. Intrebarile mele ar fi :
1. Mai trebuie depus ceva simultan cu decontul cu TVA de recuperat cu optiune de rambursare 'DA'? Cum ar fi o situatie cu facturile din care a provenit TVA-ul de recuperat? Daca da, cum arata formatul acesteia, ca nu am reusit sa gasesc o lege.
2.Daca se doreste compensare cu obligatii viitoare, cum ar fi CAS, CASS, Somaj (am gasit ca se poate, in Codul de Procedura Fiscala + norme) AF ar fi mai 'dispusa'? Care este formularul de cerere de compensare sau in ce act normativ il pot gasi ? E bine sa ceri asta? Sau daca nu e aprobat TVA-ul in intregime sau in termenul scadent al obligatiilor, te trezesti ca depasesti termenul de plata la obligatiile la salarii?Cum anume stabilesti cuantumul celor viitoare...fac ei compensare din oficiu cand apar ele, in urma cererii tale de compensare pentru obligatii viitoare?
3.Cand vine controlul pentru rambursare/compensare, ce situatii iti cer sa intocmesti? Adica bun, verifica jurnale de TVA si facturi, dar iti cer si copii dupa jurnale si toate facturile?Sau sa intocmesti tabele cu facturile bagate pe deductibil? Practic, cum se desfasoara un astfel de control si ce cer?
4. Am niste probleme in fisa analitica pe platitor, din cauza ca mi-au calculat niste penalitati la rectificative (desi tot intreb si la MF, caut si prin legi si nu inteleg in ce baza calculeaza ei penalitati la rectificative , doar din cauza ca in loc ca rectificativa sa intre sa corecteze declaratia initiala, ei o inregistreaza in fisa mai tarziu, cu data depunerii). Am inteles din legislatie ca atunci cand ceri rambursare/compensare, mai intai iti scad oricum din suma aceste penalitati calculate de programul lor si se discuta pe suma ramasa. Este corect?
Multumesc frumos.