Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
reclama, publicitate, PR sau protocol ? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


reclama, publicitate, PR sau protocol ?

4 replies to this topic

#1 beatrice1971

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 519 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 05 March 2006 - 07:42 PM

Acum cateva zile, compania in care lucrez a implinit 5 ani de la infiintare, prilej cu care a organizat o mega-petrecere care a implicat costuri foarte mari (local, formatie, mancarea, bautura, diverse mat.promotionale, cadouri pentru toti invitatii, etc). Aceasta petrecere s-a dorit de catre conducere a fi asimilata cu o campanie de PR. Intrebarea mea este urmatoarea: cum sa inregistrez toate acestea? Daca le consider deductibile in intregime, in ce masura la un control pot demonstra ca este vorba de imaginea societatii si ca aceasta poate oferi beneficii viitoare? O problema f. mare o am la modul de inregistrare al cadourilor oferite? Sa le consider tot PR? Sunt disperata mai ales ca sunt sume exorbitante.
Va multumesc anticipat pentru ajutor
Viata e ceea ce ti se intampla in timp ce esti ocupat sa faci alte planuri.



#2 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 05 March 2006 - 08:15 PM

protocol 100%
nu cred ca exista notiunea de PR in codul fiscal
pt reclama (promovare etc.) iti trebuie contract cu cineva care iti face reclama :D

parerea mea




#3 beatrice1971

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 519 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 05 March 2006 - 08:37 PM

Multumesc pentru opinia-prompta!
Intr-adevar in codul fiscal nu exista notiunea de PR dar asta nu inseamna ca ea nu exista! Poate ca o pot include la cheltuieli de marketing?! Apropo de ceea ce este prins sau nu intr-un act normativ. Internetul nu era considerat mijloc de informare in masa , de fapt nu era mentionat de loc, ca si cum nu ar fi existat ( cu siguranta datorita noutatii ) Prin urmare datorita acestei omisiuni erai obligat sa platesti % taxa locala de publicitate .Internetul ca si televiziune se transmite in eter... :) . De ce la TV nu platesti si la internet da? S-a facut lobby puternic pe chestia asta si imparatia si-a dat seama de grava omisiune si au introdus si internetul ca mijloc de informare in masa
Am uitat sa mentionez, compania in care-mi desfasor umila activitate este agentie de media. La ce bun sa apelez la o alta agentie daca cu asta ma ocup?
Viata e ceea ce ti se intampla in timp ce esti ocupat sa faci alte planuri.



#4 it_mihai

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 05 March 2006 - 09:46 PM

Divide et impera- doar ca o parafraza :twisted:
Adica rupe pisica in doua:
- cheltuieli de reclama (cu contract=deductibile integral; fara contract=deductibile limitat) pentru tot ce a fost chestie personalizata
- restul protocol (deductibil limitat cf. cod fiscal)
nu cred ca este posibila deductibilitatea integrala pentru descrierea din mesaj :roll:



#5 beatrice1971

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 519 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2006 - 12:11 AM

Pentru Septimiu, in mod special, ca el mi-a spus ca PR-ul nu apare ca notiune distincta in CF, publicitatea este o componenta a relatiilor publice. In cadrul relatiilor publice exista si un subdomeniu care se numeste imagologie. Conform specialistilor in PR Imaginea unei organizatii se gestioneaza ca oricare obiect de patrimoniu, tinand, seama totusi de faptul că această „avere” a fost cu greu agonisita. Sunt situatii când imaginea unei organizatii este mai valoroasă decat intreg patrimoniul firmei respective. Este cazul imaginii pe care o poseda firma Mc Donald’s sau Coca Cola, de exemplu Cu siguranta poate ca nici eu nu as fi stiut aceste lucruri daca nu faceam un master tocmai in aceasta specializare. Este posibil ca multi din Finante sa nu stie acest lucru!
Si acum sa revin la problema mea.
In general agentiile de publicitate nu-si fac reclama la tv, sau in presa, cel mult un banner pe internet. De fapt eu nu am vazut niciodata o reclama a unei astfel de companii. Aceste societati obisnuiesc sa-si faca reclama si in acelasi timp sa-si consolideze imaginea pe piata tocmai prin acest gen de activitati, si anume, evenimente organizate cu diverse ocazii, prilej cu care sunt invitati diversi parteneri si potentiali parteneri de afaceri. Este aproape un "must be". Pentru ele, aceasta inseamna publicitate. Cred ca ar rade toate agentiile de mine daca m-as apuca sa-mi fac reclama TV. Si aceasta ar fi deductibila nu? Evenimentul meu de ce n-ar fi? Cam asa am incercat eu sa privesc problema. Trebuie sa mai mentionez faptul ca in cei 5 ani de la infiintare, in afara unei aparitii intr-un anuar al ag.de publicitate, firma nu si-a facut niciodata reclama, publicitate sau orice altceva de genul acesta. Acest eveniment a fost primul de acest gen. Daca aveti alte pareri le astept cu nerabdare, poate ca totusi ca treburile nu sunt chiar asa cum le vad eu. Mai sus am incercat doar sa argumentez de ce inclin mai mult spre publicitate/PR.[/i]
Si as dori sa punctez inca o data o chestiune. Ce contract sa am daca mi-am organizat singur evenimentul? Eu insumi m-am ocupat de imaginea mea! Dep. de creatie a schimbat logo-ul firmei cu aceasta ocazie, tot e s-au ocupat si de invitatii, bannere, etc Da, am contracte cu localul-pentru chirie, contract cu formatia care a cantat, contract pentru artificii si confetti, contract pentru catering, contract cu maestrul de ceremonii, etc
Viata e ceea ce ti se intampla in timp ce esti ocupat sa faci alte planuri.






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL