Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Monografie avans - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 10

Salt la continut


* * * - - 2 Voturi

Monografie avans


185 replies to this topic

#181 teodorra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 31 Postari:

Postat 20 June 2018 - 04:13 PM

Multumesc !



#182 alina8600

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 12 September 2018 - 09:32 AM

Buna ziua,

In cazul in care se emit facturi de avans, inainte de prestarea serviciilor electronice (acces platforma stiri in baza parolei client) si inacasarea acesteia, pentru evidentierea venitului lunar pana la finele contractului, este nevoie sa emitem facturi de storno cu valoarea 0 (storno avans si plus venit curent)? sau evidentiem doar in contabilitate prin contrul 472 ?

Multumesc anticipat,




#183 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13134 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 September 2018 - 11:54 AM

Dupa parerea mea, in momentul in care clientul a primit parola si poate utiliza platforma de stiri, se considera serviciul electronic prestat (cata vreme serviciul este chiar acel acces la platforma, pe baza parolei). Prin urmare, se va emite o factura prin care avansul se va storna si se va trece valoarea totala a venitului contractat (c/v prestatiei) + TVA colectata la toata valoarea.
Incasarea in rate este doar o problema de cash-flow, nu de recunoastere a venitului si a TVA de catre vanzator daca prestarea a avut loc integral. Ea (incasarea in rate) trebuie f clar stipulata in contractul incheiat intre parti.
In cazul in care vanzatorul este cu TVA la incasare, exigibilitatea TVA intervine la data incasarii fiecarei transe de bani.

Consider ca ai mai putea sa-i facturezi "in rate" numai daca ii schimbi parola la fiecare per. de facturare, ca si cum ar fi un serviciu nou. Altfel, daca i-ai dat parola pt intreaga per. contractuala, se considera serviciul deja prestat fiindca i-ai dat accesul pt intreaga per.

Ct 472 se utilizeaza mai ales pt inreg. abonamentelor (serviciilor/ publicatiilor periodice oferite pe baza de abonament), , chiriilor, dobanzilor din ctr de leasing, adica atunci cand serviciul inca nu este prestat (va fi ulterior) / publicatia nu este oferita de la inceput pt toata per. de abonament, ci periodic.

Alte pareri, va rog ? :smile:



#184 alina8600

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 12 September 2018 - 01:01 PM

Buna ziua,

Multumesc pentru raspunsul oferit.
Serviciile prestate sunt cu acces la baza de date, la stiri zi de zi pe o perioada de maxim un an, in functie de fiecare contract. Unitatea de masura fiind luna calendaristica. Dvs. considerati ca dandu-i clientul accesul la baza de date ,cf contract, (chiar daca serviciile urmeaza a fi prestate practic, nu pot fi facute stiri cu 31.12.2018 spre exp) emitem o factura pentru toata perioada si nu mai regularizam luna de luna venitul.

Multumesc frumos,



#185 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13134 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 September 2018 - 03:05 PM

Da, eu asa cred fiindca serviciul oferit este accesul la platforma, indiferent de continutul trecut, prezent sau viitor. Dandu-i parola ai terminat ce aveai sa-i dai cf contract, tu nu ai contractat un anume continut ci numai accesul la site timp de un an si nu mai ai alte parole sau elemente de acces sa-i dai in viitorul an (i-ai dat tot deja), asa ca ai terminat de prestat tot ce trebuia pt a-i da acces.

Tu zici ca accesul i-l oferi zi de zi, este o activitate in continua desfasurare, iar parola e numai un mijloc prin care ii asiguri servicul = accesul, corect ? Caz in care servicul este prestat continuu ... deci nu e terminat odata cu acordarea parolei, e o prestare in "transe" continue pe care stabilesti sa le facturezi in anume "rate" ... Da, nu e lipsit de logica ! Chestia e sa-ti accepte Fiscul aceasta abordare fiindca, pana la urma, asta-i cel mai important. Indiferent ce varianta alegi, daca discutia de fata te ajuta sa te hotarasti, tot e un castig ! :biggrin2:

Trebuie sa recitesti OMFP 1802/2014 actualizat pt a vedea modul in care se face recunoasterea veniturilor in contul de profit si pierderi.

Zic sa mai asteptam si parerile altor colegi. Poate vine cineva cu alte argumente ... :smile:



#186 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13134 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 September 2018 - 03:43 PM

OMFP 1802/2014 :

Venituri din prestarea de servicii
446. - (1) Veniturile din prestări de servicii se înregistrează în contabilitate pe măsura efectuării acestora. Prestarea de servicii cuprinde inclusiv executarea de lucrări şi orice alte operaţiuni care nu pot fi considerate livrări de bunuri.
(2) Stadiul de execuţie al lucrării se determină pe bază de situaţii de lucrări care însoţesc facturile, procese-verbale de recepţie sau alte documente care atestă stadiul realizării şi recepţia serviciilor prestate
........
447. - În cazul în care preţul de vânzare include o valoare distinctă, specificată contractual, destinată prestării ulterioare de servicii (de exemplu, asistenţa tehnică şi perfecţionarea produsului după vânzarea unui program informatic), acea sumă este amânată (contul 472 "Venituri înregistrate în avans") şi recunoscută ca venit pe parcursul perioadei în care se prestează serviciile, dar nu mai târziu de încheierea perioadei pentru care a fost contractată prestarea ulterioară de servicii.

351. - (1) Cheltuielile plătite/de plătit şi veniturile încasate/de încasat în exerciţiul financiar curent, dar care privesc exerciţiile financiare următoare, se înregistrează distinct în contabilitate, la cheltuieli în avans (contul 471 "Cheltuieli înregistrate în avans") sau venituri în avans (contul 472 "Venituri înregistrate în avans"), după caz. (n.m. exercitiul financiar este, de regula, anul calendaristic).

19. - (1) Elementele direct legate de evaluarea performanţei financiare, prin intermediul contului de profit şi pierdere, sunt veniturile şi cheltuielile.
(3) Veniturile sunt recunoscute în contul de profit şi pierdere atunci când se poate evalua în mod credibil o creştere a beneficiilor economice viitoare legate de creşterea valorii unui activ sau de scăderea valorii unei datorii. Recunoaşterea veniturilor se realizează simultan cu recunoaşterea creşterii de active sau reducerii datoriilor (de exemplu, creşterea netă a activelor, rezultată din vânzarea produselor sau serviciilor, ori descreşterea datoriilor ca rezultat al anulării unei datorii).






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL
Privacy Policy RO | Termeni si conditii