Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Monografie avans - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 10

Salt la continut


* * * - - 2 Voturi

Monografie avans


197 replies to this topic

#181 teodorra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 20 June 2018 - 04:13 PM

Multumesc !



#182 alina8600

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 12 September 2018 - 09:32 AM

Buna ziua,

In cazul in care se emit facturi de avans, inainte de prestarea serviciilor electronice (acces platforma stiri in baza parolei client) si inacasarea acesteia, pentru evidentierea venitului lunar pana la finele contractului, este nevoie sa emitem facturi de storno cu valoarea 0 (storno avans si plus venit curent)? sau evidentiem doar in contabilitate prin contrul 472 ?

Multumesc anticipat,




#183 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 September 2018 - 11:54 AM

Dupa parerea mea, in momentul in care clientul a primit parola si poate utiliza platforma de stiri, se considera serviciul electronic prestat (cata vreme serviciul este chiar acel acces la platforma, pe baza parolei). Prin urmare, se va emite o factura prin care avansul se va storna si se va trece valoarea totala a venitului contractat (c/v prestatiei) + TVA colectata la toata valoarea.
Incasarea in rate este doar o problema de cash-flow, nu de recunoastere a venitului si a TVA de catre vanzator daca prestarea a avut loc integral. Ea (incasarea in rate) trebuie f clar stipulata in contractul incheiat intre parti.
In cazul in care vanzatorul este cu TVA la incasare, exigibilitatea TVA intervine la data incasarii fiecarei transe de bani.

Consider ca ai mai putea sa-i facturezi "in rate" numai daca ii schimbi parola la fiecare per. de facturare, ca si cum ar fi un serviciu nou. Altfel, daca i-ai dat parola pt intreaga per. contractuala, se considera serviciul deja prestat fiindca i-ai dat accesul pt intreaga per.

Ct 472 se utilizeaza mai ales pt inreg. abonamentelor (serviciilor/ publicatiilor periodice oferite pe baza de abonament), , chiriilor, dobanzilor din ctr de leasing, adica atunci cand serviciul inca nu este prestat (va fi ulterior) / publicatia nu este oferita de la inceput pt toata per. de abonament, ci periodic.

Alte pareri, va rog ? :smile:



#184 alina8600

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 12 September 2018 - 01:01 PM

Buna ziua,

Multumesc pentru raspunsul oferit.
Serviciile prestate sunt cu acces la baza de date, la stiri zi de zi pe o perioada de maxim un an, in functie de fiecare contract. Unitatea de masura fiind luna calendaristica. Dvs. considerati ca dandu-i clientul accesul la baza de date ,cf contract, (chiar daca serviciile urmeaza a fi prestate practic, nu pot fi facute stiri cu 31.12.2018 spre exp) emitem o factura pentru toata perioada si nu mai regularizam luna de luna venitul.

Multumesc frumos,



#185 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 September 2018 - 03:05 PM

Da, eu asa cred fiindca serviciul oferit este accesul la platforma, indiferent de continutul trecut, prezent sau viitor. Dandu-i parola ai terminat ce aveai sa-i dai cf contract, tu nu ai contractat un anume continut ci numai accesul la site timp de un an si nu mai ai alte parole sau elemente de acces sa-i dai in viitorul an (i-ai dat tot deja), asa ca ai terminat de prestat tot ce trebuia pt a-i da acces.

Tu zici ca accesul i-l oferi zi de zi, este o activitate in continua desfasurare, iar parola e numai un mijloc prin care ii asiguri servicul = accesul, corect ? Caz in care servicul este prestat continuu ... deci nu e terminat odata cu acordarea parolei, e o prestare in "transe" continue pe care stabilesti sa le facturezi in anume "rate" ... Da, nu e lipsit de logica ! Chestia e sa-ti accepte Fiscul aceasta abordare fiindca, pana la urma, asta-i cel mai important. Indiferent ce varianta alegi, daca discutia de fata te ajuta sa te hotarasti, tot e un castig ! :biggrin2:

Trebuie sa recitesti OMFP 1802/2014 actualizat pt a vedea modul in care se face recunoasterea veniturilor in contul de profit si pierderi.

Zic sa mai asteptam si parerile altor colegi. Poate vine cineva cu alte argumente ... :smile:



#186 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 September 2018 - 03:43 PM

OMFP 1802/2014 :

Venituri din prestarea de servicii
446. - (1) Veniturile din prestări de servicii se înregistrează în contabilitate pe măsura efectuării acestora. Prestarea de servicii cuprinde inclusiv executarea de lucrări şi orice alte operaţiuni care nu pot fi considerate livrări de bunuri.
(2) Stadiul de execuţie al lucrării se determină pe bază de situaţii de lucrări care însoţesc facturile, procese-verbale de recepţie sau alte documente care atestă stadiul realizării şi recepţia serviciilor prestate
........
447. - În cazul în care preţul de vânzare include o valoare distinctă, specificată contractual, destinată prestării ulterioare de servicii (de exemplu, asistenţa tehnică şi perfecţionarea produsului după vânzarea unui program informatic), acea sumă este amânată (contul 472 "Venituri înregistrate în avans") şi recunoscută ca venit pe parcursul perioadei în care se prestează serviciile, dar nu mai târziu de încheierea perioadei pentru care a fost contractată prestarea ulterioară de servicii.

351. - (1) Cheltuielile plătite/de plătit şi veniturile încasate/de încasat în exerciţiul financiar curent, dar care privesc exerciţiile financiare următoare, se înregistrează distinct în contabilitate, la cheltuieli în avans (contul 471 "Cheltuieli înregistrate în avans") sau venituri în avans (contul 472 "Venituri înregistrate în avans"), după caz. (n.m. exercitiul financiar este, de regula, anul calendaristic).

19. - (1) Elementele direct legate de evaluarea performanţei financiare, prin intermediul contului de profit şi pierdere, sunt veniturile şi cheltuielile.
(3) Veniturile sunt recunoscute în contul de profit şi pierdere atunci când se poate evalua în mod credibil o creştere a beneficiilor economice viitoare legate de creşterea valorii unui activ sau de scăderea valorii unei datorii. Recunoaşterea veniturilor se realizează simultan cu recunoaşterea creşterii de active sau reducerii datoriilor (de exemplu, creşterea netă a activelor, rezultată din vânzarea produselor sau serviciilor, ori descreşterea datoriilor ca rezultat al anulării unei datorii).



#187 GeorgianaIvan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 21 September 2018 - 03:21 PM

Buna ziua,

Am o problema:

Firma de constructii deschisa in februarie 2018. A obtinut codul de TVA pe 01.04.2018. In perioada februarie - martie 2018 s-a facturat catre un client un avans de 100.000. In aprilie se mai factureaza un avans de 300.000 lei + TVA. Acum, pentru ca s-a finalizat portiunea de lucrare pentru care am facturat avansurile, trebuie sa stornez avansurile si sa fac factura de prestari servcii, cu devizul aferent. Intrebarea mea este cum fac factura sa fie pe 0, daca prima data am facturat avansul fara TVA, iar acum serviciile sunt cu TVA?

Multumesc!



#188 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 September 2018 - 04:31 PM

ART. 280 - Faptul generator și exigibilitatea - definiții
...........
(6) În cazul schimbării regimului de impozitare se procedează la regularizare pentru a se aplica regimul de impozitare în vigoare la data livrării de bunuri sau prestării de servicii pentru cazurile prevăzute la art. 282 alin. (2) lit. a), numai dacă factura este emisă pentru contravaloarea parțială a livrării de bunuri ori a prestării de servicii, și la art. 282 alin. (2) lit. b), dacă a fost încasat un avans pentru valoarea parțială a livrării de bunuri sau a prestării de servicii, mai puțin în cazul operațiunilor pentru care se aplică sistemul TVA la încasare, pentru care se aplică regulile stabilite la art. 282 alin. (7). Prin excepție, micile întreprinderi prevăzute la art. 310, care se înregistrează în scopuri de TVA conform art. 316, procedează la regularizare în vederea aplicării regimului de impozitare în vigoare la data livrării de bunuri sau prestării de servicii în cazurile prevăzute la art. 282 alin. (2) lit. a) și b), pentru facturile emise și/sau avansurile care au fost încasate, înainte de înregistrarea în scopuri de TVA, pentru contravaloarea parțială sau integrală a livrării de bunuri ori a prestării de servicii.
Norme metodologice
.......
b) În cazul persoanelor impozabile care aplică regimul special de scutire prevăzut la art. 310 din Codul fiscal, care se înregistrează în scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal, se procedează la regularizare în vederea aplicării regimului de impozitare în vigoare la data livrării de bunuri sau prestării de servicii în cazurile prevăzute la art. 282 alin. (2) lit. a) și b) din Codul fiscal, pentru facturile emise și/sau avansurile care au fost încasate, înainte de înregistrarea în scopuri de TVA, pentru contravaloarea parțială sau integrală a livrării de bunuri ori a prestării de servicii. În acest sens furnizorul/prestatorul, după înregistrarea în scopuri de TVA, emite factura de regularizare pe care înscrie cu semnul minus baza de impozitare aferentă livrării/prestării în regim de scutire facturată/încasată înainte de înregistrarea în scopuri de TVA și concomitent înscrie contravaloarea integrală a livrării de bunuri/prestării de servicii aplicând regimul corespunzător operațiunii respective, respectiv taxare sau scutire fără drept de deducere prevăzută la art. 292 din Codul fiscal ori scutire cu drept de deducere prevăzută la art. 294 - 296 din Codul fiscal ori alt regim special prevăzut de titlul VII al Codului fiscal, pe aceeași factură sau pe o factură separată, conform prevederilor art. 330 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal. Aceste prevederi se aplică indiferent dacă factura este emisă pentru întreaga contravaloare a livrării/prestării sau este încasată integral contravaloarea livrării/prestării înainte de data faptului generator de taxă.

Stornarea din factura finala o vei inregistra exact in acelasi mod in care ai inregistrat avansurile. La factura de avans pentru care nu s-a colectat TVA vei storna suma intreaga cu TVA zero, adica asa cum ai facturat-o initial. Factura finala (daca are valoarea 100.000 + 300.000+ 57.000tva = 457.000 ron = 400.000 + 57.000tva) o vei trece la regularizari in decontul de tva (acolo unde baza nu este obligatoriu sa corespunda cu cota de tva in vigoare, ca de aia e regularizare) sau o vei inscrie pe bucati : 100.000 ron la scutite fara drept de deducere (pt suma fara tva, din per in care nu erai platitoare si nici n-avei dreptul sa deduci) si separat la prestari cei 300.000 cu 57.000 tva cota normala in vigoare.

Depinde ce sume ai in contract si cum sunt specificate; in functie de prevederile contractuale, probabil ca iti va trebui un act aditional la contract ...

NU-ti pot da NC fiindca nu am date suficiente (ti-am spus mai mult in teorie), dar daca imi spui cum e suma totala trecuta in contract (400.000 lei + tva sau cum ?) cred ca iti pot spune si notele contabile cu sumele aferente.

Alte pareri, va rog ? :smile:



#189 GeorgianaIvan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 24 September 2018 - 11:21 AM

Buna ziua,

Multumesc pentru raspuns! Contractul este facut pe suma de 1.000.000 lei + TVA.



#190 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 September 2018 - 12:16 PM

OK, parerea mea este sa facturezi separat, astfel :

- prima fact va fi de regularizare, adica storno avans exact asa cum l-ai facturat initial. Daca vrei sa faci cate o factura de storno pt fiecare avans in parte, este f bine, dar la fel de bine este si grupat :

primul rand din factura : storno avans factura nr/ data ... - 100.000 (fara tva)
4111 = 419 ..... - 100.000 (fara tva)
al 2-lea rand din fact, : storno avans factura nr/ data ... - 300.000 si - 57.000tva
4111 = % ........... - 357.000 (cu tva)
_________________________419 ....... - 300.000
_________________________ 4427..... - 57.000

intreaga factura o treci la randul de regularizari cu tva (in decontul de tva), sau separat pt prestari fara tva (cei - 100.000) si separat pt prestari cu tva (cei - 357.000).
___________________________________________________________________

- a 2-a factura o faci normal, cu 1.000.000 + tva si o treci obisnuit in decont.

Facturarea separata este permisa de CF si cred ca e cel mai bine sa faci asa, ca sa nu existe neclaritati pt nimeni.
Factura de avans initiala se anuleaza perfect cu cea storno, iar prestarea intreaga ramane separata, ca valoare intreaga.

Eu as face 3 facturi, stornand fiecare cu fiecare si apoi factura finala, pt cea mai buna evidentiere, mai ales ca sunt 2 status-uri diferite (cu si fara tva). Eu-s mai tipicara ... ce-i drept... si la chestii din astea prefer s-o iau mai "babeste", dar tu faci cum crezi ca e mai bine pt tine.

Alte pareri, va rog ? :smile:



#191 teodorra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 29 January 2019 - 05:39 PM

Pentru plata unui avans la o factura de protocol ce urmeaza a fi emisa in luna urmatoare platii avansului,s-a eliberat o dispozitie de plata.Se poate inregistra avansul in baza acestei dispozitii?
Ma puteti ajuta cu o monografie contabila ? Multumesc anticipat !



#192 lioana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 29 January 2019 - 06:49 PM

Consider ca la data la care ati primit avansul trebuie sa intocmiti o factura pentru avansul pe care l-ati primit, iar luna urmatoare o stornati si inregistrati factura cu valoarea finala. Factura de avans trebuie inregistrata in decont tva aferent lunii in care ati primit avansul pentru a nu avea probleme cu tva-ul.

Am recitit intrebarea- sa inteleg ca dvs. ati platit avansul?

Daca da, solicitati factura de avans -
inregistrati factura de avans % 4091/4426 =401
inregistrati plata avansului 401=5311
luna urmatoare, la primirea facturii finale %6XX/4426=401
stornarea avansului %4091/4426= 401 cu sumele in rosu
Daca factura finala are valoare mai mare inregistrati plata diferentei de valoare 401=5121sau 5311



#193 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 January 2019 - 02:59 PM

Multumim pt ajutor, @lioana ! :wub:



#194 teodorra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 04 February 2019 - 07:58 PM

Multumesc,multumesc ,Lioana!
Nu stiu daca este corect dar intreb :
ptr.avansul platit ptr o factura de protocol ce urmeaza a fi emisa in luna urmatoare platii avasului,NU s-a eliberat factura de avans,ci s-a intocmit o dispozitie de plata.
Se poate folosi contul 542? adica 542=5311 100lei inreg.avans(luna curenta,doc.justificativ dispozitia de plata),...iar in luna urmatoare cand se emite factura,401=542 100 lei plata avans ,401=5311 cu plata diferenta,623/401 total factura.(doc.justificativ,decont cheltuieli ,factura )
Unitatea nu inreg.tva ! E nonprofit !
Multumesc anticipat !

Aceasta postare a fost editata de teodorra: 04 February 2019 - 08:00 PM




#195 lioana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 04 February 2019 - 11:17 PM

Nu dvs. trebuie sa eliberati factura de avans, ci firma care a primit avansul dvs. Ati platit din casa o suma catre un tert, tertul respectiv ar trebui sa va emita factura pentru suma pe care a primit-o de la dvs.-asa consider eu ca ar fi cel mai corect.
Acum, s-a acordat avans de trezorerie de 100 lei- ati folosit 542, la justificarea avansului, asa cum ati mentionat atasati factura furnizorului, decontul si achitati eventuala diferenta, 542 se inchide, daca nu aveti stabilit prin proceduri in ce termen trebuie justificat avansul, nu cred ca ar fi o problema ca justificarea se face abia cand se emite factura luna urmatoare...



#196 teodorra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 05 February 2019 - 07:09 AM

Exact asta intrebam daca e vreo problema ca firma respectiva nu ne-a dat factura ptr. cei 100 lei platiti in avans.S-a facut o simpla dispozitie de plata catre casierie.
Multumesc ,Lioana !



#197 lioana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 05 February 2019 - 07:00 PM

De curiozitate: banii au fost acordati ca avans unui salariat al firmei dvs. care a platit partial furnizorul? Pentru ca vedeti dvs., puteti sa dati banii din casa pentru achitare furnizor, salariatul nu achita nimic, foloseste banii in interes personal, iar luna urmatoare cand prezinta decontul (la care ataseaza factura furnizorului) nu rezulta de nicaieri ca avansul pe care i l-ati acordat l-a utilizat pentru respectiva plata, inregistrarea 401=542 nu are niciun document justificativ. Evitati sa procedati asa, solicitati factura daca tot platiti un avans si toate lumea e linistita...



#198 teodorra

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 05 February 2019 - 07:08 PM

Am inteles,multumesc !






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL