Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ROI - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


ROI

17 replies to this topic

#1 Cosmin Deliu

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 14 March 2006 - 09:57 PM

Va rog frumos daca are cineva un model de regulament de ordine interioara sa il posteze pe forum

Multumesc



#2 lolita

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 197 Postari:

Postat 15 March 2006 - 07:06 PM

REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARA

CAPITOLUL I - PREVEDERI GENERALE

Art.1 Prezentul regulament intern a fost intocmit de SC ........ SRL reprezentata legal de ...........in calitate de administrator, cu consultarea salariatilor unitatii, reprezentati prin ………………………………………., conform art. 257 Codul Muncii si a fost afisat la sediul societatii in data de ……………………………
Art.2 Prevederile prezentului regulament intern sunt conforme Legii nr. 53/2003 și privesc modul de derulare a raporturilor de munca, cu referire la:
I. Reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca.
II. Respectarea principiului nediscriminarii.
III. Contractul individual de munca: incheiere, executare si incetare.
IV. Timpul de lucru. Repaus si concedii. Salarizare.
V. Drepturile si obligatiile unitatii si ale salariatilor.
VI. Solutionarea cererilor sau reclamatiilor salariatilor.
VII. Reguli privind disciplina muncii.
VIII. Abateri disciplinare si sanctiuni.
IX. Procedura disciplinara.
X. Modificarea regulamentului intern.
Art.3 Conducerea unitatii va asigura afisarea la loc vizibil a prezentului regulament astfel incat salariatii sa ia cunostinta de continutul acestuia.

CAPITOLUL II - REGULI PRIVIND PROTECTIA,
IGIENA SI SECURITATEA IN MUNCA

Art.4 La nivelul SC ......... SRL se numeste ca responsabil cu protectia muncii salariatul ……………………………………care v-a raspunde de informarea si instruirea salariatilor asupra normelor de securitate si de protectia muncii. Instruirea personalului se va realiza obligatoriu pentru noii angajati si periodic pentru personalul care isi reia activitatea dupa o intrerupere mai mare de 6 luni.
Art.5 (1) Personalul participant la procesul muncii beneficiaza de echipament de lucru (halite, manusi, papuci) și este obligat sa isi insuseasca si sa aplice modul de utilizare corecta a acestuia si sa solicite completarea sau inlocuirea lui atunci cand este cazul.
(2) Degradarea echipamentului de lucru din vina personalului caruia i-a fost atribuit sau instrainarea lui atrage raspunderea acestuia pentru prejudiciul cauzat.
(3) Cheltuielile aferente achizitionarii echipamentului de lucru vor fi suportate in
proportie de de catre societate.
(4) Neutilizarea echipamentului de lucru va fi considerata abatere disciplinara.
(5) Nerespectarea normelor de igiena si protectie se considera abaere disciplinara.
Art.6 La locul de munca se vor asigura dotari sanitare si puncte de alimentare cu apa de baut. In scopul asigurarii igienei la locul de munca, societatea va pune la dispozitia salariatilor pe caheltuiala sa: sapun, servetele, etc.
Art.7 Societatea va asigura securitatea si sanatatea salariatilor si vor lua toate masurile necesare pentru protejarea vietii si sanatatii salariatilor, prin:
a) asigurarea tuturor salariatilor pentru risc de accidente de munca si boli profesionale;
B) organizarea de instruiri periodice in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
c) controlul permanent al materialelor, utilajelor si substantelor folosite in procesul muncii, in scopul asigurarii sanatatii si securitatii salariatilor;
d) crearea conditiilor pentru preintampinarea incendiilor si pentru evacuarea salariatilor in situatii speciale si in caz de pericol iminent;
e) organizarea locului de munca astfel incat sa nu lezeze securitatea si sanatatea salariatilor.
f) asigurarea accesului salariatilor la serviciul de medicina a muncii. Medicul de medicina a muncii va urmari:
- prevenirea accidentelor de munca si boli profesionale;
- supravegherea conditiilor de igiena si sanatate in munca;
- asigurarea controlului medical al salariatilor la angajarea in munca, cat si pe durata executarii contractului individual de munca.

CAPITOLUL III - RESPECTAREA PRINCIPIULUI NEDISCRIMINARII

Art.8 La angajare si in derularea raporturilor de munca functioneaza princpiul egalitatii de tratament fata de toti salariatii. Este interzisa orice discriminare, directa sau indirecta, bazata pe criterii de sex, orientare sexuala, caracteristici genetice, varsta, apartenenta nationala, rasa, culoare, etnie, religie, optiune politica, origine sociala, handicap, situatie sau responsabilitate familiala, apartenenta ori activitatea sindicala.
Art.9 Constituie discriminare actele si faptele de excludere, deosebire, restrictie sau preferinta, intemeiate pe unul sau mai multe criterii dintre cele mentionate la articolul precedent, care au ca efect sau ca scop neacordarea, restrangerea sau inlaturarea recunoasterii, folosintei sau exercitarii drepturilor prevazute in legislatia muncii.

CAP. IV. CONTRACTUL INDIVIDUAL DE MUNCA: INCEHIERE,
EXECUTARE, SUSPENDARE SI INCETARE

Art.10 (1) Incadrarea in munca se realizeaza prin incheierea contractului individual de munca pe durata determinata sau nedeterminata, cu norma de lucru intreaga sau cu timp partial.
(2) Angajarea cu contract individual de munca se va face dupa o perioada de proba, care:
a) in cazul contractului individual de munca pe perioada nedeterminata poate fi de cel mult:
- 30 de zile calendaristice pentru functiile de executie;
- 90 de zile calendaristice pentru functiile de conducere;
- 30 de zile calendaristice pentru persoane cu handicap;
- 5 zile lucratoare pentru muncitori necalificati;
- 3-6 luni pentru absolventii institutiilor de invatamant care sunt incadrati la debutul lor in profesie.
B) in cazul contractului individual de munca pe perioada determinata poate fi de cel mult:
- 5 zile lucratoare pentru o durata a contractului mai mica de 3 luni;
- 15 zile lucratoare pentru o durata a contractului intre 3-6 luni;
- 30 zile lucratoare pentru o durata mai mare de 6 luni;
- 45 zile lucratoare pentru salariatii incadrati in functii de conducere cu o durata a contractului mai mare de 6 luni.
(3) Este interzisa angajarea succesiva a mai mult de 3 persoane pe perioade de proba pentru acelasi post.
(4) Persoana care urmeaza a fi angajata are obligatia de a prezenta talonul medical din care sa rezulte ca este apt de munca. Salariatii va beneficia de examen medical gratuit inainte de iceperea activitatii si periodic pe parcursul derularii contractului.
(5) Salariatii au dreptul de a cumula mai multe functii si sunt obligati sa declare fiecarui angajator unitatea unde isi exercita functia de baza.
Art.11 (1) Contractul individual de munca se poate modifica cu acordul partilor conform art. 41 alin. (1) Codul Muncii. Modificarea contractului individual de munca se refera la oricare dintre urmatoarele elemente: durata contractului, locul muncii, felul muncii, conditiile de munca, salariul, timpul de munca si timpul de odihna.
(2) In mod exceptional, contractul individual de munca se poate modifica unilateral de
catre unitate prin delegarea sau detasarea salariatului. Delegarea salariatului poate fi dispusa pe o perioada de cel mult 60 de zile si se poate prelungi, cu acordul salariatului, cu cel mult 60 de zile. Salariatului delegat i se vor deconta cheltuielile cu transportul si cazarea, pe baza documentelor justificative, si i se va acorda indemnizatia de delegare. Detasarea salariatului poate fi dispusa pe o perioada de cel mult 1 an. Perioada detasarii poate fi prelungita, cu acordul salariatului, din 6 in 6 luni. Salariatul poate poate refuza delegarea sau detasarea numai in mod exceptional si pentru motive personale temeinice.
Art.12 Anterior incheierii sau modificarii contractului individual de munca, angajatorul are obligatia de a informa in scris persoana care solicita angajarea sau salariatul, in termen de 15 zile, cu privire la clauzele generale pe care intentioneaza sa le inscrie in contract, conform prevederilor art. 17. al. (2) Codul Muncii.
Art.13 Contractul individual de munca se poate suspenda de drept, prin acordul partilor sau prin actul unilateral al uneia dintre parti, conform art. 50-52 Codul Muncii.
(1) Contractul individual de munca se suspenda de drept in urmatoarele cazuri: concediu pentru incapacitate temporara de munca; carantina; concediu de maternitate; efectuarea serviciului militar obligatoriu; exercitarea unei functii in cadrul unei autoritati executive sau judecatoresti.
(2) Contractul individual de munca poate fi suspendat cu acordul partilor pentru interese personale sau in cazul concediilor fara plata pentru studii.
(3) Contractul individual de munca poate fi suspendat unilateral din initiativa salariatului in urmatoarele cazuri: concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau pentru copilul cu handicap pana la 3 ani; concediu pentru ingrijirea copilului bolnav pana la 7 ani sau pentru copilul bolnav cu handicap pana la 18 ani; concediu paternal; concediu pentru formare profesionala; exercitarea unei functii elective in cadrul organismelor profesionale la nivel central sau local; participarea la greva; absente nemotivate.
(4) Contractul individual de munca poate fi suspendat unilateral din initiativa societatii in urmatoarele cazuri: pe durata cercetarii disciplinare prealabile; ca sanctiune disciplinara; ca urmare a formularii de catre unitate a unei plangeri penale impotriva salariatului sau acesta a fost trimis in judecata pentru fapte penale incompatibile cu functia detinuta, pana la ramanerea definitiva a hotararii judecatoresti; in cazul intreruperii temporare a activitatii din motive tehnologice sau economice fara incetarea raporturilor de munca caz in care salariatii vor ramane la dispozitia unitatii si vor primi o indemnizatie de 75% din salariul de baza corespunzator functiei detinute; pe durata detasarii.
Art.14 Contractul individual de munca poate inceta de drept, prin acordul partilor sau prin actul unilateral al uneia dintre parti, conform art. 56-79 Codul Muncii.
(1) Contractul individual de munca inceteaza de drept, conform art. 56 lit. a-k Codul Muncii: la data decesului salariatului sau la data incetarii existentei unitatii; la data indeplinirii de catre salariat a conditiilor pentru pensionare; ca urmare a constatarii nulitatii absolute a contractului inidividual de munca; ca urmare a reintegrarii in functie a unui salariat concediat nelegal; ca urmare a interzicerii exercitarii profesiei sau functiei; la data expirarii termenului contractului individual pe durata determinata; ca urmare a retragerii acordului partilor in cazul salariatilor cu varsta cuprinsa intre 15-16 ani.
(2) Contractul individual de munca poate inceta ca urmare a acordului partilor, conform art. 55 lit. b. Codul Muncii, la data convenita de acestea.
(3) Contractul individual de munca inceteaza din initiativa angajatorului prin concediere, conform art. 62-69 Codul Muncii. Concedierea pentru motive care tin de persoana salariatului poate fi dispusa in urmatoarele cazuri: daca salariatul a savarsit o abatere grava sau abateri repetate de la regulile stabilite prin prezentul regulament de ordine interioara; daca salariatul este arestat preventiv pentru o perioada mai mare de 60 de zile; daca organele de expertiza medicala constata inaptitudinea fizica si/sau psihica de a indeplini atributiile locului de munca; daca salariatul nu corespunde profesional locului de munca. Concedierea pentru savarsirea unei abateri grave sau abateri repetate se va dispune dupa efectuarea cercetarii disciplinare prealabile dispuse in termen de 30 de zile de la data constatarii faptei. Concedierea pentru motive care nu tin de persoana salariatului este urmarea desfiintarii locului de munca ocupat de salariat ca urmare a dificulatatilor economice, tehnologice sau reorganizarii activitatii. Concedierea dispusa ca urmare a constatarii organelor de expertiza medicala a inaptitudinii salariatului pentru locul de munca ocupat, datorita faptului ca salariatul nu corespunde profesional locului de munca ocupat sau pentru motive care nu tin de persoana salariatului presupune dreptul de preaviz de 20 zile lucratoare.
(4) Contractul individual de munca inceteaza din initiativa salariatului prin demisie, conform art. 79 Codul Muncii. Cererea de demisie va fi inaintata directorului unitatii cu cel putin 15 zile calendaristice pentru angajatii cu functii de executie si 30 de zile calendaristice pentru angajatii cu functii de conducere inainte de data la care urmeaza a inceta raporturile de munca. Nerespectarea acestui termen atrage sanctionarea salariatului respectiv cu pierderea drepturilor salariale pentru ultimele 10 zile lucrate.

CAPITOLUL V - TIMPUL DE LUCRU.
REPAUS SI CONCEDII. SALARIZARE.

Art.15 (1) Programul de lucru este afisat la sediul unitatii si cuprinde timpul efectiv de lucru, durata timpului de pregatire a locului de munca, echiparea cu echipamentul de lucru aferent muncii prestate, efectuarea curateniei la locul de munca.
(2) Pentru salariatii cu norma intreaga prezenta in unitate se realizeaza zilnic de luni pana vineri inclusiv intre orele 07:00-20:00. Munca se desfasoara in flux continu, in schimburi, pe baza graficului intocmit de conducerea unitatii.
(3) Timpul maxim de lucru este de 8 ore/zi, 40 de ore/saptamana. Programul de lucru poate fi modificat de conducerea unitatii cu acordul salariatilor in functie de necesitatile desfasurarii in conditii optime a activitatii, cu respectarea duratei normale a timpului de munca de 40 de ore/saptamana. Durata maxima legala a timpului de munca este de 48 de ore/saptamana, inclusiv orele suplimentare prestate la solicitarea societaii.
Art.16 (1) Salariul cuvenit pentru munca prestata este confidential, fiind negociat intre fiecare salariat si conducerea unitatii in functie de abilitatile salariatului, complexitatea muncii prestate, raspunderea postului, dar nu poate fi mai mic decat salariul de baza minim brut pe tara. La data prezentului regulament intern, salariul de baza minim brut este de ............ lei pentru un program normal de lucru, respectiv de 8 ore/zi si 40 de ore/saptamana. Acesta este actualizat periodic prin Hotarare de Guvern si modificarea sa fi adusa la cunostinta salariatilor de catre conducerea unitatii. Forma de salarizare de catre........... SRL este plata in regie.
Art.17 (1) Munca suplimentara este munca prestata in afara programului normal de lucru si se efectueaza numai cu acordul salariatului, cu exceptia cazurilor de forta majora sau pentru lucrari urgente destinate prevenirii producerii unor accidente ori inlaturarii consecintelor unui accident.
(2) Munca suplimentara va fi compensata cu ore libere platite in urmatoarele 30 de zile de la efectuarea acesteia. Daca acest lucru nu este posibil, munca suplimentara va fi platita salariatului prin spor de 75% la salariul de de baza corespunzator duratei acesteia.
Art.18 (1) Sunt zile nelucratoare zilele de repaus saptamanal si zilele de sarbatoare legala:
- 1 si 2 ianuarie;
- prima si a doua zi de Pasti;
- 1 mai;
- 1 decembire;
- prima si a doua zi de Craciun
- 2 zile pentru fiecare dintre cele doua sarbatori religioase anuale, declarate astfel de cultele religioase legale, altele decat cele crestine pentru persoanele apartinand acestora.
(2) In cazul in care, din motive justificate, nu se acorda zile libere, pentru munca prestata in zilele de sarbatoare legala, salariatii beneficiaza de un spor de 100% la salariul de baza.
Art.19 Toti salariatii unitatii au dreptul la: concediu de odihna, concediu pentru formare profesionala, concediu fara plata, zile libere platite pentru evenimente familiale deosebite.
Art.20 (1) Salariatii cu norma intreaga de lucru au dreptul la un concediu de odihna platit de cel putin 21 de zile lucratoare, in functie de negocierea contractului individual de munca. Salariatii cu contract individual de munca cu timp partial beneficiaza de concediu de odihna proportional cu timpul efectiv lucrat. Persoanele cu handicap si nevazatorii beneficiaza de concediu de odihna suplimentar de cel putin 3 zile lucratoare.
(2) Salariatii nu pot renunta la dreptul la concediu de odihna. In cazul in care programarea concediului de odihna se realizeaza fractionat, societatea va urmari ca fiecare salariat sa beneficieze de cel putin 15 zile de concediu neintrerupt intr-un an calendaristic. Salariatii vor primi o indemnizatie de concediu egala cu salariul de baza si sporurile permanente, cu cel putin 5 zile lucratoare inainte de plecarea in concediu.
(3) Concediul de odihna poate fi intrerupt, la cererea salariatului, pentru motive
obiective. Conducerea unitatii poate rechema salariatul din concediul de odihna in caz de forta majora sau pentru lucrari urgente; in acest caz unitatea va suporta cheltuielile salariatului si ale familiei sale necesare revenirii la locul de munca si eventualele prejudicii suferite de acesta ca urmare a intreruperii concediului de odihna.
Art.21 Salariatii au dreptul la concediu de formare profesionala, la cerere, cu sau fara plata. Cererea de concediu fara plata pentru formare profesionala va fi inanintata conducerii cu 1 luna inainte de efectuarea acestuia. In cursul unui an calendaristic, salariatii de pana la 25 de ani si, respectiv in cursul a 2 ani calendaristici pentru salariatii de peste 25 de ani au dreptul sa participe la un curs de formare profesionala pe cheltuiala societatii. Daca acest lucru nu este posibil, salariatii au dreptul la un concediu pentru formare profesionala de 10 zile lucratoare platite de societate.
Art.22 Salariatii au dreptul la concediu fara plata pentru rezolvarea unor situatii personale de maxim 30 de zile calendaristice pe an.
Art.23 Salariatii au dreptul la zile libere platite in cazul unor evenimente familiale deosebite: decesul unei persoane din familie (sot, copil, parinte, frate/sora), nasterea unui copil, sau altor situatii: donare de sage, incorporare recrut.

CAPITOLUL VI - DREPTURILE SI OBLIGATIILE UNITATII
SI ALE SALARIATILOR

Art.24 (1) SC.............. SRL are, in principal, urmatoarele obligatii:
a) sa asigure conditii optime de lucru, respectiv: conditii tehnice si organizatorice adecvate specificului activitatii desfasurate;
B) sa informeze salariatii asupra conditiilor de munca, a regulamentului de ordine interioara si a oricaror modificari intervenite in continutul acestora;
c) sa asigure accesul periodic al salariatilor la serviciile de medicina a muncii;
d) sa acorde salariatilor toate drepturile care li se cuvin ca parte a contractului individual de munca, conform prevederilor legale in vigoare;
e) sa elibereze, la cerere, toate documentele care atesta calitatea de salariat a salariatului;
f) sa asigure confidentialitatea datelor cu caracter personal ale salariatilor.
(2) SC CABINET MEDICAL BOANA SRL are, in principal, urmatoarele drepturi:
a) sa traseze sarcini de serviciu legale cu caracter obligatoriu pentru salariati;
B) sa controleze modul de indeplinire a sarcinilor de serviciu;
c) sa aplice sanctiuni corespunzatoare pentru abaterile disciplinare dovedite, conform legii;
d) sa dispuna angajarea/concedierea salariatilor;
e) sa dispuna evaluarea periodica a salariatilor unitatii;
f) sa negocieze salariile;
g) sa constate savarsirea abaterilor disciplinare.
Art.25 Salariatilor le revin, in principal, urmatoarele obligatii care se completeaza cu cele specifice muncii:
a) sa indeplineasca atributiile prevazute in fisa postului pentru desfasurarea normala a activitatii, folosind integral si cu maximum de eficienta timpul de lucru pentru indeplinirea corecta si la timp a dispozitiilor primite;
B) sa respecte programul de functionare a unitatii, disciplina muncii si masurile de securitate si sanatate in munca; sa se prezinte la serviciu in stare corespunzatoare indeplinirii in bune conditii a sarcinilor ce le revin; este interzis consumul bauturilor alcoolice sau a oricarei substante interzise de lege in incinta societatii;
c) sa respecte regulile stabilite pentru accesul in unitate; sa primeasca persoanele straine numai in spatiile cu aceasta destinatie, fara a permite accesul persoanelor straine in preajma aparatelor de lucru, si sa ia masuri pentru indepartarea oricarei paersoane considera ca prezenta acesteia ar periclita buna desfasurare a procesului de productie sau ar pune in pericol integritatea corporala a acestei persoane;
d) sa apere patrimoniul unitatii si sa contribuie la dezvoltarea lui prin prevenirea risipei si reducerea pierderilor normale in procesul de productie;
e) sa asigure paza imobilelor si a bunurilor din incinta unitatii;
f) sa foloseasca si sa intretina in bune conditii instalatiile de lucru, aparatele, echipamentul de lucru pentru a evita uzura prematura a acestora si sa aduca la cunostinta conducatorul ierarhic orice abatere sesizata;
g) sa nu lase nesupravegheate aparatele, instalatiile de lucru, liniile de telecomunicatii, caile de acces, valorile banesti; la terminarea programului de lucru sa opreasca din functiune toate aparatele, si sa le asigure corespunzator ;
h) valorile banesti vor fi predate conform instructiunilor primate de la conducerea unitatii, respective la terminarea fiecarui schimb;
i) sa fie vigilenti in toate imprejurarile pentru a preveni fapte care ar putea pune in pericol siguranta salariatilor si a bunurilor unitatii;
j) sa dea dovada de fidelitate fata de societate si sa respecte secretul de serviciu;
k) sa execute orice alte indatoriri ce le revin potrivit prezentului regulament si sa efectueze orice alta activitate potrivit pregatirii sale si nevoilor societatii, la solicitarea conducatorului ierarhic;
l) sa informeze conducatorul ierarhic asupra sarcinilor sau lucrarilor pe care nu le-a putut executa cu precizarea motivelor nerealizarii;
m) sa nu primeaza de la terte persoane bani sau alte foloase pentru activitatile reprezentand sarcini de serviciu;
n) sa informeze conducerea unitatii despre abateri disciplinare constatate in legatura cu munca si in caz de forta majora (calamitati naturale, furt);
Art.26 Salariatii au, in principal, urmatoarele drepturi:
a) egalitate de sanse si de tratament;
B) de a fi salarizat corespunzator muncii depuse;
c) repaus zilnic si saptamanal;
d) concediu de odihna anual;
e) securitate si sanatate in munca;
f) formare profesionala, in conditii prevazute prin acte aditionale la contractul individual de munca;
g) dreptul de a se apara si a-si demonstra nevinovatia in cazul abaterilor disciplinare.

CAPITOLUL VII - SOLUTIONAREA CERERILOR
SAU RECLAMATIILOR SALARIATILOR

Art.27 (1) Salariatul va inainta conducerii unitatii cererea pentru acordarea invoirii cu ……… zile inainte de data la care urmeaza a nu se prezenta la serviciu.
(2) Cererea pentru concediu medical se va inainta in termen de 3 zile de la aparitia riscului, cand se va prezenta si certificatul medical.
(3) Pentru rezolvarea unor probleme personale, va inainta conducerii cererea de invoire cu ……… zile inainte de data la care urmeaza a nu se prezenta la serviciu.
(2) Salariatul poate formula reclamatie in scris pe care o va inainta conducerii unitatii spre analiza. Solutia conducerii va fi comunicata in scris salariatului si se va dispune remedierea situatiei prezentate.

CAPITOLUL VIII - REGULI PRIVIND DISCIPLINA MUNCII

Art.28 Salariatii societatii sunt obligati sa respecte urmatoarele reguli:
a) sa se prezinte la serviciu in stare fizica si mentala corespunzatoare indeplinirii sarcinilor de serviciu fixate in fisa postului;
B) sa nu paraseasca locul de munca fara incuviintarea conducerii in timpul programului de lucru;
c) sa respecte regulile de acces in societate, permitand patrunderea in unitate a persoanelor straine doar insotite de un salariat al unitatii;
d) sa respecte normele de protectie a muncii, normele de prevenire si stingere a incendiilor, conform instructajului periodic efectuat de societate, prin persoana responsabila desemnata de aceasta;
e) sa dovedeasca initiativa, simt de raspundere si spirit gospodaresc, preocupare pentru desfasurarea activitatii in conditii de eficienta economica si de siguranta a muncii;
f) sa supravegheze aparatele in timpul lucrului si sa le asigure in mod corespunzator dupa terminarea programului de lucru;
g) sa execute eficient dispozitiile sefilor ierarhici si sa raporteze modul de indeplinire;
h) sa intretina relatii de colegialitate, colaborare si intelegere cu colegii de serviciu;
i) sa se preocupe de formarea profesionala continuua;
j) sa nu aiba preocupari personale in timpul programului de lucru;
k) salariatii cu functii de conducere trebuie sa aduca la cunonstinta slariatilor din subordine atrebutiile ce le revin.
l) sa se prezinte la unitate in timp util in caz de forta majora (calamitate naturala, prevenirea unor accidente, incendii) sau la cererea expresa a unitatii in cazul in care se impune prezenta salariatului la post;
m) sa informeze conducerea asupra oricaror fapte, evenimente sau activitati care ar pertrurba activitatea firmei.

CAPITOLUL IX - ABATERI DISCIPLINARE SI SANCTIUNI

Art.29 Constituie abateri disciplinare, conform art. 264 Codul Muncii, urmatoarele fapte savarsite de salariatii societatii:
a) nerespectarea programului de lucru, a regulilor de intretinere, exploatare si reparare a utilajelor de lucru;
B) prezentarea la lucru in conditii necorespunzatoare, in stare de ebrietate; incalcarea regulilor de protectie in munca, de prevenire si stingere a incendiilor si de a accesului in unitate; neprezentarea la controalele periodice privind starea de sanatate sau de testare a aptitudinilor;
c) neexecutarea la timp si corect a dispozitiilor prevazute in fisa postului sau a dispozitiilor primite prin orice mijloc de comunicare de la conducatorul ierarhic si neinstiintarea conducatorului de neexecutarea intocmai sau executarea defectuoasa a lucrarilor, cu prezentarea motivelor care au determinat aceasta situatie;
d) incalcarea clauzei de pastrare a secretului de serviciu, divulgarea informatiilor confidentiale tertilor;
e) incalcarea regulilor de comportament civic si etic in cadrul relatiilor de munca: insulta, lovire, lansarea de zvonuri tendentioase, crearea de animozitati, atitudine ostila fata de conducere sau colegi, refuzul cooperarii si ajutorului reciproc, incalcarea principiului nediscriminarii pe orice criteriu si orice alte situatii care aduc atingere demnitatii umane;
f) consumul de alcool; absentarea nemotivata;
g) avarierea sau sustragerea de bunuri sau valori apartinand societatii;
h) completarea eronata sau necompletarea evidentelor, utilizarea informatiilor incomplete sau incorecte, falsificarea documentelor, comunicarea de date sau informatii false sau incomplete ;
i) neinstiintarea conducerii si neprezentarea la post in cazuri de forta majora de care salariatul avea cunostinta.
Art.30 (1) Introducerea si/sau consumul de bauturi alcoolice in unitate, precum si prezentarea la
post sub influenta bauturilor alcoolice si/sau a altor substante interzise de lege, se
sanctioneaza cu reducerea salariului de baza cu 10% la prima abatere; in cazul repetarii
acestei abateri, conducerea va dispune desfacerea contractului de munca, conform art. 61
Codul Muncii.
(2) Pentru celelalte fapte care constituie abateri disciplinare, societatea poate dispune urmatoarele sanctiuni:
a) avertisment scris;
B) suspendarea contractului individual de munca pe o durata de cel mult 10 zile lucratoare;
c) retrogradarea din functie cu diminuarea salariului pentru cel mult 60 de zile;
d) reducerea salariului de baza pe o durata cuprinsa intre 1-3 luni cu 5-10%;
e) desfacerea disciplinara a contractului individual de munca.
Art.31 Unui salariat nu i se poate aplica pentru o singura abatere decat o singura sanctiune disciplinara, de obicei cea mai grea, chiar daca cu prilejul cercetarii se constata ca au fost incalcate mai multe indatoriri de serviciu.

CAPITOLUL X - PROCEDURA DISCIPLINARA

Art.32 (1) Ulterior luarii la cunostinta despre abaterea disciplinara, conducerea unitatii va dispune convocarea in scris a salariatului in scopul realizarii cercetarii disciplinare prealabile. Neprezentarea salariatului da dreptului unitatii de a dispune sanctiunea fara a efectua cercetarea disciplinara.
(2) Salariatul are dreptul sa aduca dovezi si sa formuleze aparari in favoare sa, precum si de a fi asistat de catre un reprezentant.
(3) Societatea va dispune aplicarea sanctiunii disciplinare printr-o decizie scrisa in termen de 30 de zile de la data constatarii abaterii dar nu mai tarziu de 6 luni de la data savarsirii faptei.
(4) Decizia de sanctionare disciplinara va fi comunicata salariatului in termen de cel mult 5 zile calendaristice de la data emiterii si produce efecte de la data comunicarii. Decizia de sanctionare poate fi contestata de salariat la instantele judecatoresti in termen de 30 de zile de la data comunicarii.

CAPITOLUL XI - MODIFICAREA REGULAMENTULUI INTERN

Art.33 (1) Prezentul regulament intern poate fi modificat de catre conducere cu instiintarea prealabila a salariatilor. Modificarile prezentului regulament isi produc efectele din momentul instiintarii salariatilor. Dovada instiintarii salariatilor o reprezinta procesul-verbal de incheiere de sedinta, semnat de toti salariatii societatii.




#3 Cosmin Deliu

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 15 March 2006 - 10:38 PM

Multumesc



#4 naiman_a

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 182 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:TULCEA
  • Interests:afaceri

Postat 17 March 2006 - 10:39 AM

multumim
O zi buna!

Doua lucruri se platesc pe lumea asta : Prostia si domnia
naiman_a@yahoo.com



#5 iahimda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 90 Postari:

Postat 26 September 2006 - 11:33 AM

Vezi postareaCosmin Deliu, la Mar 14 2006, 07:57 PM, a spus:

Va rog frumos daca are cineva un model de regulament de ordine interioara sa il posteze pe forum

Multumesc


sper sa fie util cuiva

Fisiere atasate





#6 michi dtru

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 276 Postari:

Postat 26 September 2006 - 12:56 PM

Chiar foarte util, multumim!
mdtru



#7 ioana.aron

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 24 June 2008 - 03:25 PM

Ma poate ajuta cineva cu un model de regulament de organizare si functionare a unei societati, va rog frumosssssss :thumbup:



#8 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 24 June 2008 - 05:22 PM

Atasez eu un R.O.I. , incearca sa il adaptezi.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  ROI.doc   89.5K   1099 downloads




#9 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 25 June 2008 - 04:07 PM

Vezi postareaioana.aron, la Jun 24 2008, 04:25 PM, a spus:

Ma poate ajuta cineva cu un model de regulament de organizare si functionare a unei societati, va rog frumosssssss :thumbup:
ioana,
acum 2 zile te-am rugat aici : <a href="http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...mp;#entry175790" target="_blank">http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...mp;#entry175790</a>
sa-l cauti pe forum, nu sa deschizi un topic nou cu cerere ROI !!!
sa nu-mi spui ca n-ai gasit fiindca nu te cred !!
eu l-am gasit aici : <a href="http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...p;hl=regulament" target="_blank">http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...p;hl=regulament</a>
folosind cautarea dupa cuvantul "regulament" si mi-a luat mai putin de 5 minute ...
ti-am unit topicul cu unul existent deja !!!

apoi, am mai gasit unul aici : <a href="http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...p;hl=regulament" target="_blank">http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...p;hl=regulament</a>
si mai sunt ...

Ioana, sa consider ca ai incalcat regulamentul din nou chiar sfidand cererea mea anterioara ?? cerere f. corecta, de altfel ...
daca as considera asa, ar trebui sa te sanctionez pt. incalcarea repetata a regulamentului privind postarea, prin ridicarea dreptului de a posta !! ar fi mai bine asa ??
chiar sunt gluga de coceni in fata ta cand te atentionez ca te afli in afara regulilor acestui forum si iti cer sa revii in cadrul lor ?? ce sa inteleg din aceasta atitudine a ta fata de forum si fata de mine personal ??

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 25 June 2008 - 04:54 PM




#10 danamir

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 07 October 2008 - 09:19 AM

Am o firma care are control de la ITM (in urma unui denunt al unui angajat) si a primit o lista cu ce trebuie sa prezinte. Printre documentele privind salariatii, comision ITM, trebuie si ROI. Aveam un format de regulament, general, luat chiar de pe forum, doar ca lipseau pasaje cu privire la nediscriminare si sanse egale intre femei si barbati si protejarea maternitatii la locul de munca (Oug 96/2003).
Sa aveti grija sa aduceti completarile necesare la ROI din firme, plus semnaturile angajatilor ca au luat la cunostinta modificarile.

Aceasta postare a fost editata de danamir: 07 October 2008 - 09:20 AM




#11 danamir

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 22 December 2008 - 10:20 AM

Exemplu R.O.I. conf celor mai recente cerinte ITM.
Trebuie semnat de toti angajatii.


REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARA

CAPITOLUL I DISPOZITII GENERALE

Art.1 Regulamentul intern stabileste dispozitii referitoare la organizarea si disciplina muncii, in baza Codului muncii, a legislatiei muncii in vigoare.
Art.2 Personalul SOCIETATEA are obligația respectarii cu strictete aa regulilor generale si permanente de conduita si disciplina stabilite potrivit dispozitiilor prezentului Regulament intern.
Art. 3
a) Regulamentul de ordine interioară se aplică tuturor salariaților indiferent de durata contractului individual de muncă, persoanelor care își desfășoară activitatea pe baza de contract de colaborare sau prestări servicii în baza unor convenții civile, elevilor, studenților aflați în practică în cadrul societății.
b) Toti salariatii SOCIETATEA sunt obligati sa cunoasca prevederile prezentului Regulament intern.
Art. 4 Dispozitiile prezentului Regulament intern pot fi completate prin norme interne de serviciu, norme generale sau specifice in domeniul conduitei salariatilor SOCIETATEA, in masura in care acestea sunt necesare, precum si prin fisa postului. Dispozitiile Regulamentului intern se completeaza cu prevederile inscrise in contractul de munca.

CAPITOLUL II REGULI PRIVIND RESPECTAREA PRINCIPIULUI NEDISCRIMINARII SI AL INLATURARII ORICAREI FORME DE INCALCARE A DEMNITATII

Art. 5 a) Societatea se obliga sa respecte cu prilejul incheierii contractului individual de munca principiile fundamentale privind libertatea alegerii locului de munca, a profesiei, meseriei sau a activitatii pe care urmeaza sa o presteze salariatul si interzicerea muncii fortate;
b) In sensul celor precizate la alin.1 angajatorul va avea in vedere cererile concrete ale fiecarei persoane care solicita angajarea in munca si va dispune angajarea intr-un anumit post numai functie de aceste solicitari si de pregatirea profesionala a candidatului.
Art. 6 In cadrul relatiilor de munca SOCIETATEA se obliga sa promoveze principiul egalitatii de tratament fata de toti salariatii fara discriminari directe sau indirecte bazate pe criterii de sex, orientare sexuala, caracteristigi genetice, varsta, apartenenta nationala, rasa, culoare, etnie, religie, optiune politica, origine sociala, handicap, situatie sau responsabilitate familiala, apartenenta sau activitate sindicala.
Art. 7
Orice salariat care presteaza o munca beneficiaza de conditii de munca adecvate activitatii desfasurate, de protectie sociala, de securitate si sanatate in munca, precum si de respectarea demnitatii si a constiintei sale, fara nici o discriminare;
Angajatorul recunoaste tuturor salariatilor care presteaza o munca dreptul la plata egala, dreptul la protectia datelor cu caracter personal, precum si dreptul la protectie impotriva concedierilor nelegale.
Orice manifestare de hartuire sexuala este interzisa. Sunt considerate hartuiri sexuale acele gesturi, manifestari, comentarii insinuante sau propuneri cu aluzii sexuale. Acestea pot crea o stare de stres in cadrul compartimentelor si pot conduce la degradarea atmosferei de lucru, scaderea productivitatii muncii si a moralului angajatilor. In sensul celor de mai sus nu este permis angajatilor sa impuna constrangeri sau sa exercite presiuni de orice natura, in scopul obtinerii de favoruri de natura sexuala.
Art. 8 (1) Societatea se obliga sa asigure egalitatea de sanse si tratament fata de toti salariatii, femei si barbati, si se bazeaza pe principiul consensualitatii si al bunei credinte.
(2) Prin egalitatea de sanse si tratament intre femei si barbati in relatiile de munca se intelege accesul nediscriminatoriu la:
Alegerea ori exercitarea liberala a unei profesii sau activitati;
Angajarea in toate posturile sau locurile de munca vacante si la toate nivelurile ierarhiei profesionale;
Venituri egale pentru munca de valoare egala;
Informare si consiliere profesionala, programe de initiere, calificare, perfectionare, specializare si recalificare profesionala;
Promovare la nivel ierarhic si profesional;
Conditii de munca ce respecta normele de sanatate si securitate in munca, conform legislatiei in vigoare;
Beneficii, altele decat cele de natura salariala si masuri de protectie si asigurari sociale.
(3) Societatea se obliga sa asigure egalitatea de sanse si tratament intre angajati, femei si barbati in relatiile de munca referitoare la:
anuntarea, organizarea concursurilor sau examenelor si selectia candidatilor pentru ocuparea posturilor vacante;
incheierea, suspendarea, modificarea si/sau incetarea raportului juridic de munca;
stabilirea sau modificarea atributiilor din fisa postului;
stabilirea remuneratiei;
beneficii, altele decat cele de natura salariala si masuri de protectie si asigurari sociale;
informare si consiliere profesionala, programe de initiere, calificare, perfectionare, specializare si recalificare profesionala;
evaluarea performantelor profesionale individuale;
perfectionarea, reconversia si promovarea profesionala;
aplicarea masurilor disciplinare;
dreptul de aderare la sindicat si accesul la facilitatile acordate de acesta;
orice alte conditii de prestare a muncii potrivit legislatiei in vigoare.
(4) Este considerata discriminare orice dispozitie de a discrimina o persoana pe criteriu de sex. Constituie discriminare bazata pe criteriu de sex orice comportament nedorit, definit drept hartuire sau hartuire sexuala, avand ca scop sau efect:
a. de a crea la locul de munca o atmosfera de intimidare, de ostilitate sau de descurajare pentru persoana afectata.
b. de a influenta negativ situatia persoanei angajate in ceea ce priveste promovarea profesionala, remuneratia sau veniturile de orice natura, ori accesul la formare si perfectionare profesionala in cazul refuzului acesteia de a accepta un comportament nedorit, ce tine de viata sexuala.
c. maternitatea nu poate constitui motiv de discriminare. Orice tratament mai putin favorabil aplicat unei femei legat de sarcina sau de concediu de maternitate constituie discriminare.
In vederea angajarii este interzis sa i se solicite unei candidate sa prezinte un test de graviditate si sa semneze un angajament ca nu va ramane insarcinata sau ca nu va naste pe durata de valabilitate a contractului individual de munca.
(5) Concedierea nu poate fi dispusa pe durata in care:
a. femeia salariata este gravida sau se afla in concediu de maternitate;
b. angajatul se afla in concediu de crestere si ingrijire a copilului in varsta de pana la 2 ani, respectiv 3 ani in cazul copilului cu handicap;
c. este exceptata de la aplicarea prevederilor de mai sus mentionate concedierea pe motive ce intervin ca urmare a reorganizarii judiciare sau a falimentului angajatorului, in conditiile legii;
d. la incetarea concediului de maternitate sau a concediului de crestere si ingrijire a copilului pana la 2 ani, respectiv 3 ani in cazul copilului cu handicap, salaratul are dreptul de a se intoarce la ultimul loc de munca sau la un loc de munca echivalent, avand conditii de munca echivalente si, de asemenea, de a beneficia de orice imbunatatire a conditiilor de munca la care ar fi avut dreptul in timpul absentei.
(6) Constituie discriminare si este interzisa modificarea unilaterala de catre angajator a relatiilor sau a conditiilor de munca, inclusiv concedierea persoanei angajate care a inaintat o sesizare ori o reclamatie la conducerea unitatii sau care a depus o plangere la instantele judecatoresti competente in vederea aplicarii prevederilor Legii 202/2002 si dupa ce sentinta judecatoreasca a ramas definitiva, cu exceptia unor motive intemeiate si fara legatura de cauza.
(7) Daca un salariat sesizeaza vreunul din aspectele de mai sus mentionate, administratorul va intruni o comisie de evaluare care va constata existenta si/sau gravitatea faptei in decurs de 5 zile de la primirea sesizarii urmand ca, in functie de cele constatate, sa aplice sanctiunile prevazute in regulament (mustrare, avertisment, reducerea salariului de baza cu 5% pe o perioada de 1 – 3 luni).

CAPITOLUL III NORME PRIVIND PROTECTIA, IGIENA, SANATATEA ȘI SECURITATEA IN MUNCA

Art. 9. Angajatorul se obliga sa ia toate masurile necesare pentru protejarea vietii si sanatatii salariatilor si sa asigure securitatea si sanatatea acestora in toate aspectele legate de munca.
Art. 10 In cadrul propriilor responsabilitati angajatorul va lua masurile necesare pentru protejarea securitatii si sanatatii salariatilor, inclusiv pentru activitatile de prevenire a riscurilor profesionale, de protejare a maternitatii la locurile de munca (prevazuta de O.U.G. nr. 96/2003 cu modificarile si completarile ulterioare), de informare si instruire si pentru asigurarea cadrului organizatoric si a mijloacelor necesare cu respectarea urmatoarelor principii generale de prevenire:
a) evitarea riscurilor profesionale
b) evaluarea riscurilor profesionale care nu pot fi evitate
c) adaptarea muncii la om, in special in ceea ce priveste proiectarea locurilor de munca si alegerea echipamentelor si a metodelor de munca, in vederea reducerii monotoniei muncii si a diminuarii efectelor acestora asupra sanatatii.
d) luarea in considerare a evolutiei tehnicii si introducerea noilor tehnologii medicale moderne.
e) inlocuirea proceselor si substantelor periculoase cu procese, tehnici, substante inofensive, sau mai putin periculoase
f) adoptarea masurilor de protectie colectiva cu prioritate fata de masurile de protectie individuala
g) aducerea la cunostinta salariatilor a instructiunilor corespunzatoare privind masurile de protectie a muncii, cunoasterea si aplicarea Precautiunilor universale.
h) dezvoltarea unei politici de prevenire coerente privind organizarea activitatii,conditiile de munca, relatiile sociale si influienta factorilor interni
Instrucțiunile prevăzute în prezentul Regulament de ordine interioară, impun fiecărei persoane să vegheze atât la securitatea și sănătatea să, cât și a celorlalți salariați din societate.
Art. 11 a) Angajatorul va organiza instruirea salariatilor sai in domeniul securitatii si sanatatii in munca;
b) Instruirea se realizeaza periodic, prin modalitati specifice stabilite de comun acord de catre angajator;
c) Instruirea se realizeaza in cazul noilor angajatilor, al celor care isi schimba locul de munca sau felul muncii si al celor care isi reiau activitatea dupa o intrerupere mai mare de 6 luni, inainte de inceperea efectiva a activitatii.
Art. 12 a) Angajatorul se obliga sa asigure accesul salariatilor la serviciul medical de medicina muncii;
b) Fiecare salariat are obligatia sa asigure aplicarea si respectarea masurilor referitoare la securitatea muncii;
c) Este interzisa consumarea in incinta sediului SOCIETATEA, in timpul programului de lucru, a bauturilor alcoolice sau prezentarea la locul de munca sub influenta alcolului ori a substantelor halucinogene;
d) In timpul programului de munca salariatii au obligatia sa aiba un comportament care sa nu stanjeneasca ori sa ofenseze superiorii, pe ceilalti angajati sau clientii si colaboratorii firmei;
e) Salariatii au obligatia de a respecta programul de munca stabilit de angajator precum si de a participa la instructajele periodice efectuate de responsabilii SOCIETATEA cu protectia muncii P.S.I..
Art. 13 a) In cazul unor evenimente deosebite, de accident la locul de munca, fiecare salariat are obligatia de a informa de urgenta conducerea unitatii;
b) Toate accidentele de munca survenite in timpul programului de lucru, in special cele cu consecinte grave, vor fi imediat aduse la cunostinta conducerii.
Art.14. Pentru asigurarea securitatii la locul de munca salariatii au urmatoarele obligatii:
salariatii raspund pentru respectarea normelor de igiena si de securitate a muncii;
fumatul este permis numai in locurile special amenajate;
sa aduca la cunostinta conducerii SOCIETATEAorice defectiune tehnica sau alta situatie care constituie un pericol de accidentare sau imbolnavire profesionala, precum si accidente de munca suferite de persoana proprie sau de alti salariati;
sa opreasca lucrul la aparitia unui pericol iminent de producere a unui accident si sa informeze de indata conducerea SOCIETATEA;
in caz de pericol – incendiu, calamitati naturale, razboi – evacuarea personalului, materialelor si materiilor prime, a produselor finite in locurile stabilite, se va face conform normelor P.S.I.

În domeniul protecției muncii se va acționa astfel:

Toate accidentele survenite în timpul serviciului, mai ales cele cu consecințe grave, vor fi declarate imediat conducerii societății sau înlocuitorului de drept al acestuia. Aceleași reguli vor fi respectate și în cazul accidentelor survenite pe traseul domiciliu - loc de muncă și invers.
Accidentul care a produs invaliditate, accidentul mortal precum și accidentul colectiv, vor fi comunicate de îndată către conducerea societății sau alta persoana din conducerea acesteia, Inspectoratele teritoriale de muncă, precum și organelor de urmărire penală competente, potrivit legii.

Utilizarea echipamentelor de protecție și de lucru din dotare

Fiecare persoană este obligată să-și utilizeze echipamentul tehnic de protecție și de lucru conform cerințelor, fiind interzisă utilizarea acestuia în scopuri personale.
Sunt considerate echipamente tehnice: echipamente de calcul, birotică, autovehicule, aparate, în general, toate materialele încredințate salariatului în vederea executării atribuțiilor sale de serviciu.
Este interzisă intervenția din proprie inițiativa asupra echipamentului tehnic sau de protecție, dacă întreținerea acestuia este încredințată unui specialist, salariatul fiind obligat să apeleze la serviciile acestuia.
Executarea sarcinilor de muncă implică întreținerea și curățirea echipamentului tehnic și de lucru, personalul fiind obligat să-și consacre timpul necesar acestei obligații, conform cerințelor stabilite prin fișa postului sau ordine specifice.

CAPITOLUL IV DREPTURILE SI OBLIGATIILE ANGAJATORULUI SI ALE SALARIATILOR

Art. 15. Angajatorului ii revin, potrivit Codului muncii si prezentului Regulament Intern, in principal, urmatoarele drepturi:
sa stabileasca organizarea si functionarea cabinetului;
sa stabileasca atributiile corespunzatoare pentru fiecare salariat, in conditiile legii;
sa dea dispozitii cu caracter obigatoriu pentru salariat, cu rezerva legalitatii lor;
sa exercite controlul asupra modului de indeplinire a sarcinilor de serviciu;
sa constate savarsirea abaterilor disciplinare si sa aplice sanctiunile corespunzatoare, potrivit legii si regulamentului intern;
sa urmareasca ridicarea calificarii profesionale a salariatilor, promovarea lor in raport cu pregatirea si rezultatele obtinute;
sa examineze observatiile critice, sugestiile si propunerile de masuri formulate de salariatii cabinetului.
să organizeze periodic forme de instruire și formare profesională în raport de realizarea și calitatea muncii fiecărui salariat, indiferent de nivelul sau natura studiilor avute;
să sprijine și să stimuleze inițiativa și capacitatea profesională a salariaților;
să asigure condițiile necesare aplicării dispozițiilor legale în vigoare referitoare la securitatea muncii și prevenirea incendiilor, timpul de lucru și de odihnă, acordarea drepturilor pentru muncă prestată;
să plătească drepturile salariale la termenele și în condițiile stabilite;
să creeze condiții de prevenire și înlăturare a tuturor cauzelor sau împrejurărilor care pot produce pagube patrimoniului societății
Art. 16. Angajatorului ii revin, potrivit Codului Muncii si prezentului regulament, in principal, urmatoarele obligatii:
sa informeze salariatii asupra conditiilor de munca si asupra elementelor care privesc desfasurarea relatiilor de munca
sa asigure permanent conditiile tehnice si organizatorice avute in vedere la elaborarea normelor de munca si conditiile corespunzatoare de munca
sa acorde salariatilor toate drepturile care decurg din lege, din contractul colectiv de munca aplicabil sau din contractul individual de munca
sa comunice periodic salariatilor situatia economica si financiara a unitatii, cu exceptia informatiilor sensibile sau secrete
sa se consulte cu sindicatul sau cu reprezentantii salariatilor cu privire la deciziile susceptibile sa afecteze substantial drepturile si interesele acestora
sa plateasca toate impozitele si contributiile aflate in sarcina sa
sa retina si sa vireze contributiile si impozitele datorate de salariati
sa infiinteze registrul general de evidenta a salariatilor si sa opreze inregistrarile prevazute de lege
sa elibereze, la cerere, toate documentele care atesta calitatea de salariat a solicitantului
sa asigure confidentialitatea datelor cu caracter personal ale salariatilor
Art. 17 Drepturile angajatului prevazute in Codul Muncii:

Dreptul oricarei persoane de a-si alege in mod liber locul de munca.
Dreptul de a beneficia de conditii de munca adecvate desfasurarii activitatii.
Dreptul la plata egala, pentru munca egala.
Dreptul la salarizare pentru munca prestata.
Dreptul la repaus zilnic saptamanal.
Dreptul la concediu de odihna anual, platit.
Dreptul la egalitate de sanse si de tratament.
Dreptul la demnitate in munca.
Dreptul la securitate si sanatate in munca.
Dreptul la acces in formare profesionala.
Dreptul la informare si consultare.
Dreptul de a lua parte la determinarea si ameliorarea conditiilor de munca.
Dreptul la protectie in caz de concediere.
Dreptul la negociere colectiva si individuala.
Dreptul de a participa la actiuni colective.
Dreptul de a constitui sau de a adera la un sindicat.
Salariatul incadrat cu contract de munca cu timp partial se bucura de drepturile salariatilor cu norma intreaga, in conditiile prevazute de lege si de contractele colective de munca aplicabile.
Drepturile salariatului de a beneficia de zile libere cu ocazia sarbatorilor legale.
Dreptul salariatului de a beneficia de concedii fara plata pentru rezolvarea unor situatii personale.
Dreptul salariatilor de a beneficia, la cerere, de concediu pentru formare profesionala.

Art. 18. Obligațiile salariaților
Salariații au îndatorirea:
Să își îndeplinească cu profesionalism, loialitate, corectitudine și în mod conștiincios îndatoririle de serviciu și să se abțină de la orice faptă care ar putea să aducă prejudicii societății;
Să se abțină de la exprimarea sau manifestarea convingerilor lor politice în exercitarea atribuțiilor ce le revin;
Să răspundă, potrivi legii, de îndeplinirea atribuțiilor ce le revin din funcția pe care o dețin, precum și a atribuțiilor ce le sunt delegate;
Să se conformeze dispozițiilor date de șefii cărora le sunt subordonați direct, cu excepția cazurilor în care apreciază că aceste dispoziții sunt ilegale;
Să păstreze secretul de stat și secretul de serviciu în condițiile legii;
Să păstreze confidențialitatea în legătura cu faptele, informațiile sau documentele de care iau cunoștiință în exercitarea funcției;
Să nu solicite sau să accepte, direct sau indirect, pentru ei sau pentru alții, daruri sau alte avantaje.
Să își perfecționeze pregătirea profesionala fie în cadrul societății, fie urmând cursuri de perfecționare organizate în acest scop;
De a lucra în societate cel puțin cinci ani de la terminarea unei forme de instruire, specializare sau perfecționare cu o durata mai mare de trei luni, în țara sau în străinătate;
Să se conformeze programului de lucru al societății;
Să anunțe, personal sau prin altă persoană, conducerea societății situația în care, din motive obiective ori din cauza îmbolnăvirii absentează de la serviciu, în cursul zilei în care are loc absența, sau în cel mult 24 de ore;
Să aibă o atitudine demna și corectă, respectuoasă, dând dovadă de inițiativă, creativitate, spirit constructiv, prezență de spirit, capacitate decizională operativă, diplomație;
Să aducă la cunoștința șefilor ierarhici orice neregulă constatată, abateri sau greutăți în muncă;
Să aibă o comportare corectă și demnă în cadrul relațiilor de serviciu, să-și ajute colegii sau colaboratorii în aducerea la îndeplinire a obligațiilor de serviciu și să se suplinească în cadrul specialității lor;
Să se prezinte la serviciu în ținută decentă, să facă și să mențină ordinea și curățenia la locul de muncă, conform sarcinilor ce-i revin prin fișa postului;
Să fumeze numai în spațiile special amenajate;
Să cunoască și să respecte politicile de securitate și protecția muncii și de prevenire și stingere a incendiilor;
Să nu utilizeze timpul de lucru în scopuri personale;
Să aducă la cunoștință superiorului ierarhic orice abatere de la prevederile prezentului regulament săvârșită de alți salariați, sau, vizitatori ai societății;
Să respecte în totalitate prevederile prezentului regulament și să păstreze confidențialitatea privind conținutul acestuia.

CAP. V. ORGANIZAREA MUNCII. TIMPUL DE MUNCA. PROGRAMUL DE LUCRU. PAUZELE DE MASA. ALTE DREPTURI ACORDATE SALARIATILOR.

Art. 19 Timpul de muncă și de odihnă
Conform legislației în vigoare, durata timpului de muncă al fiecărui salariat este de 8 ore efectiv pe zi, respectiv de 40 de ore săptămânal și se realizează prin săptămâna de lucru de 5 zile.
Pentru cei angajati cu contract de munca cu timp partial, durata timpului de munca este de 2 – 4 ore/zi, 10 – 20 ore/saptamana, conform contractului de munca.
Orarul de lucru este 8 – 16.30 , cu 30 minute pauza de masa.
Rămânerea în cadrul societății peste programul normal de lucru, se face numai cu aprobarea conducerii acesteia.
Art. 20
a.Durata maxima legala a timpului de munca nu poate depasi 48 de ore pe saptamana inclusiv orele suplimentare. Prin exceptie, durata timpului de munca ce include si orele suplimentare poate fi prelungita peste 48 de ore pe saptamana cu conditia ca media orelor de munca calculata pe o perioada de referinta de 3 luni calendaristice sa nu depaseasca 48 de ore pe saptamana. Durata zilnica a timpului de lucru de 12 ore va fi urmata de o perioada de repaus de 24 de ore.
b. Pauza de masa nu este inclusa in durata zilnica normala a timpului de munca.
c. Repaosul saptamanal se acorda in doua zile consecutive, de regula sambata si duminica. Datorita specificului activitatii SOCIETATEA, repaosul saptamanal poate fi acordat si in alte zile in cursul saptamanii de lucru.

Art. 21 Conducerea societății își rezervă dreptul, respectând limitele și procedurile impuse de legislația în vigoare de a modifica programul de lucru în funcție de nevoile serviciului.

Art. 22 Munca suplimentara se compenseaza prin ore libere platite in urmatoarele 30 de zile dupa efectuarea acesteia. In aceste conditii salariatul beneficiaza de salariul corespunzator pentru orele prestate peste programul normal de lucru. In cazul in care compensarea prin ore libere platite nu este posibila, munca suplimentara va fi platita salariatului prin adaugarea unui spor la salariu corespunzator duratei acesteia. Sporul pentru munca suplimentara va fi de 100% din salariul de baza. Tinerii in varsta de pana la 18 ani nu pot presta munca suplimentara.

Art. 23 a. Conducerea are obligatia de a infiinta evidenta prezentei personalului la serviciu, pe baza unei condici in care salariatii vor semna la prezentare si la plecare.
b. Înainte de începerea programului de lucru, precum și la sfârșitul orelor de program, salariații sunt obligați să semneze condica de prezență de la compartimentul sau locul de muncă unde sunt încadrați. Conducătorul locului de muncă are obligația să vizeze zilnic condica de prezență, la începerea și la sfârșitul programului de lucru
c. Salariații care întârzie de la programul de lucru stabilit, trebuie să raporteze superiorului ierarhic situația, chiar dacă este vorba de un caz de forță majoră. În afara cazurilor neprevăzute, toate absențele trebuie autorizate în prealabil de superiorul ierarhic. În cazul în care absența s-a datorat unui motiv independent de voința celui în cauză ( boala , accident etc.) superiorul ierarhic trebuie informat imediat, acesta fiind cel în măsura să aprecieze, în toate cazurile, dacă este necesar să se ia masuri sau să se propună măsuri disciplinare.
Art. 24 Conducătorul locului de muncă răspunde de organizarea și tinerea evidenței proprii privind concediile de odihnă, concediile fără plată, zilele libere plătite, învoiri de la program și alte aspecte care privesc timpul de muncă și odihnă al salariaților.
Art. 25. Concediul de odihnă, concediul medical și alte concedii

Salariații au dreptul, în condițiile legii, la concediu de odihnă, la concedii medicale și la alte concedii.
Toți cei menționați la alin.a) au dreptul, în fiecare an calendaristic, la un concediu de odihnă plătit, cu o durată minimă de 21 zile lucratoare, iar în raport cu vechimea lor în muncă, astfel:
Vechimea in munca Durata concediului de odihna
- pana la 5 ani 21 zile lucratoare
- intre 5 si 10 ani 24 zile lucratoare
- peste 10 ani 26 zile lucratoare
* conform art. 140 din Legea nr. 53 / 2003 - Codul muncii
Pentru tinerii in varsta de pana la 18 ani, durata concediului de odihna este de 24 zile lucratoare.
b) Concediul de odihnă se efectuează, de regulă, integral sau se poate acorda fracționat dacă interesele serviciului o cer sau la solicitarea salariatului dacă nu este afectată desfășurarea activității, cu condiția ca una dintre fracțiuni să nu fie mai mică de 15 zile lucrătoare.
Sarbatori legale
Zilele de sarbatori legale si religioase in care nu se lucreaza sunt:
- 1 si 2 ianuarie
- prima si a doua zi de Pasti
- 1 mai
- 1 decembrie
- prima si a doua zi de Craciun
- doua zile pentru fiecare dintre cele doua sarbatori religioase anuale, declarate astfel de cultele religioase, altele decat cele crestine, pentru persoanele apartinand acestora;
c) În afara concediului de odihnă, salariații au dreptul la zile de concediu plătite, în cazul următoarelor evenimente familiale deosebite:
căsătoria salariatului – 5 zile;
nașterea sau căsătoria unui copil - 2 zile;
decesul soțului sau al unei rude de până la gradul II a salariatului - 3 zile;
donatorii de sange - conform legii;
Concediul plătit se acordă, la cererea salariatului, de conducerea societății.
d) Salariatul trebuie să facă dovada prin certificat medical și să justifice absența în caz de boală, sau eventual să anunțe probabilitatea absenței pentru cauza de boală.
e) În perioada concediilor medicale, a concediilor de maternitate și a celor pentru creșterea și îngrijirea copiilor, raporturile de muncă nu pot înceta și nu pot fi modificate decât din inițiativa salariatului.
f) În afara concediului de odihna în raport cu vechimea în muncă, persoanele care lucrează în locuri de muncă cu condiții vătămătoare, grele sau periculoase, beneficiază de concedii suplimentare, aprobate de conducerea societății în conformitate cu prevederile legale.

Art. 26 Concediu fără plată
Personalul are dreptul la concedii fără plată în condițiile legii.
Evidența concediilor fără plată se va ține de către compartimentul de resurse umane, care va urmări implicațiile acestora în vechimea în muncă.

Art. 27 . Delegarea, detașarea
Condițiile în care se efectuează delegarea salariaților sunt cele reglementat de Codul Muncii.

CAPITOLUL V REGULI DE DISCIPLINA MUNCII. RASPUNDEREA DISCIPLINARA. PROCEDURA APLICARII SANCTIUNILOR DISCIPLINARE


Art. 28 a. Angajatorul dispune de prerogativa disciplinara, avand dreptul de a aplica, potrivit legii, sanctiuni disciplinare salariatilor sai ori de cate ori constata ca acestia au savarsit o abatere disciplinara.
b. Abaterea disciplinara este o fapta in legatura cu munca si care consta intr-o actiune sau inactiune savarsita cu vinovatie de catre salariat, prin care acesta a incalcat normele legale, regulamentul intern, contractul individual de munca sau contractul colectiv de munca aplicabil, ordinele si dispozitiile legale ale conducatorilor ierarhici.
Art. 29 (1)Sanctiunile disciplinare pe care le poate aplica angajatorul in cazul in care salariatul savarseste o abatere disciplinara sunt:
avertismentul scris;
suspendarea contractului individual de munca pentru o perioada ce nu poate depasi 10 zile lucratoare;
retrogradarea din functie, cu acordarea salariului corespunzator functiei in care s-a dispus retrogradarea, pentru o durata ce nu poate depasi 60 de zile;
reducerea salariului de baza pe o durata de 1-3 luni cu 5-10%;
reducerea salariului de baza si, dupa caz, si a indemnizatiei de conducere pe o perioada de 1-3 luni cu 5-10%;
desfacerea disciplinara a contractului individual de munca.
(2) Pentru aceeași abatere disciplinară se poate aplica numai o singură sancțiune.
Art. 30 – Abateri disciplinare
(1) Încălcarea cu vinovăție de către salariați, indiferent de funcția pe care o ocupa, a obligațiilor de serviciu, inclusiv a regulilor de comportare prevăzute în prezentul regulament, constituie abatere disciplinară și se sancționează potrivit legislației în vigoare.
Sunt abateri disciplinare:
întârzierea sistematică în efectuarea lucrărilor;
întârzierea în mod repetat de la ora de începere a programului de lucru;
absențe nemotivate de la serviciu;
intervențiile sau stăruințele pentru soluționarea unor cereri în afara cadrului legal;
atitudinile ireverențioase în timpul exercitării atribuțiilor de serviciu;
nerespectarea secretului profesional sau a confidențialității lucrărilor care au acest caracter;
refuzul nejustificat de a îndeplini sarcinile și atribuțiile prevăzute în fișa postului;
neglijența repetată în rezolvarea lucrărilor;
manifestări care aduc atingere prestigiului societății;
exprimarea sau desfășurarea, în calitate de salariat ori în timpul programului de lucru, a unor opinii sau activități publice cu caracter politic;
încălcarea prevederilor legale referitoare la concurența neloială;
părăsirea serviciului fără motiv întemeiat și fără a avea în prealabil aprobarea șefului ierarhic;
desfășurarea unei activități personale sau private în timpul orelor de program;
solicitarea sau primirea de cadouri în scopul furnizării unor informații sau facilitări unor servicii care să dăuneze activității societății;
introducerea, distribuirea, facilitarea introducerii sau distribuirii în unitate a băuturilor alcoolice, pentru a fi consumate la locul de muncă;
întrarea și rămânera în societate sub influența băuturilor alcoolice;
introducerea, posedarea, consumarea, distribuirea sau vinderea de substanțe / medicamente al căror efect pot produce dereglări comportamentale;
întruniri de orice fel care nu privesc activitatea profesională;
desfășurarea activităților politice de orice fel;
orice alte fapte interzise de lege;

Art. 31 Fumatul în locuri nepermise, întârzierea de la programul de lucru, furtul, violența fizică, refuzul de a se supune aplicării politicilor de : securitate și protecție a muncii, interzicere a fumatului, interzicere a consumului de alcool sau de medicamente care pot produce dereglări comportamentale, sunt considerate abateri deosebit de grave și se sancționează conform prezentului regulament prin desfacerea contractului individual de muncă.
Art. 32 Salariatii raspund patrimonial in temeiul normelor si principiilor raspunderii civile contractuale, pentru pagubele materiale produse angajatorului din vina si in legatura cu munca lor.

Art. 33 Dreptul de apărare al salariaților
La individualizarea sancțiunii disciplinare se va ține seama de cauzele și gravitatea abaterii disciplinare, împrejurările în care aceasta a fost săvârșită, gradul de vinovăție și consecințele abaterii, comportarea generală în serviciu a salariatului, precum și de existența în antecedentele acestuia a altor sancțiuni disciplinare care nu au fost radiate, în condițiile prevăzute de lege.
Sancțiunea disciplinară nu poate fi aplicata decât după cercetarea prealabilă a faptei imputate și după audierea salariatului. Audierea salariatului trebuie consemnata în scris, sub sancțiunea nulității.
Refuzul salariatului, de a se prezenta la audiere sau de a semna o declarație privitoare la abaterile imputate se consemnează într-un proces verbal. În astfel de cazuri sancțiunea poate fi aplicata.
Același procedeu se va aplică și în cazul personalului care refuză să se prezinte în vederea audierii.
Sancțiunile disciplinare se aplică potrivit legii.
Salariatul nemulțumit de sancțiunea aplicată se poate adresa tribunalului, solicitând anularea sau modificarea după caz, a ordinului sau dispoziției de sancționare.
Dacă s-a dovedit nevinovăția persoanei sancționte, persoanele cu rea credință care au determinat aplicarea sancțiunii disciplinare, răspund disciplinar, material, civil și după caz penal.

Art. 34 Prezentul regulament se completeaza cu dispozitiile Ord. 96/2003, Art. 2 privind protectia maternitatii la locul de munca.
a) protecția maternitatii este protecția sănătății și/sau securității salariatelor gravide și/sau mame la locurile lor de munca;
b) locul de munca este zona delimiata în spațiu, în funcție de specificul muncii, înzestrată cu mijloacele și cu materialele necesare muncii, în vederea realizării unei operații, lucrări sau pentru îndeplinirea unei activități de către unul ori mai mulți executanti, cu pregătirea și indemanarea lor, în condiții tehnice, organizatorice și de
protecție a muncii corespunzătoare, din care se obține un venit în baza unui raport de munca ori de serviciu cu un angajator;
c) salariata gravida este femeia care anunta în scris angajatorul asupra stării sale fiziologice de graviditate și anexează un document medical eliberat de medicul de familie sau de medicul specialist care sa îi ateste aceasta stare;
d) salariata care a născut recent este femeia care și-a reluat activitatea după efectuarea concediului de lauzie și solicita angajatorului în scris măsurile de protecție prevăzute de lege, anexând un document medical eliberat de medicul de familie, dar nu mai târziu de 6 luni de la data la care a născut;
e) salariata care alapteaza este femeia care, la reluarea activității după efectuarea concediului de lauzie, își alapteaza copilul și anunta angajatorul în scris cu privire la începutul și sfârșitul prezumat al perioadei de alaptare, anexând documente medicale eliberate de medicul de familie în acest sens;
f) dispensa pentru consultații prenatale reprezintă un număr de ore libere plătite salariatei de către angajator, pe durata programului normal de lucru, pentru efectuarea consultatiilor și examenelor prenatale pe baza recomandarii medicului de familie sau a medicului specialist;
g) concediul postnatal obligatoriu este concediul de 42 de zile pe care salariata mama are obligația sa îl efectueze după naștere, în cadrul concediului pentru sarcina și lauzie cu durata totală de 126 de zile, de care beneficiază salariatele în condițiile legii;
h) concediul de risc maternal este concediul de care beneficiază salariatele prevăzute la lit. c)-e) pentru protecția sănătății și securității lor și/sau a fatului ori a copilului lor.

Art. 35 Angajatorii au obligația sa adopte măsurile necesare, astfel încât:
a) sa prevină expunerea salariatelor prevăzute la art. 32 (art. 2 Ord 96/2003) lit. c)-e) la riscuri ce le pot afecta sănătatea și securitatea;
b) salariatele prevăzute la art. art. 32 (art. 2 Ord 96/2003) lit. c)-e) sa nu fie constranse sa efectueze o munca dăunătoare sănătății sau stării lor de graviditate ori copilului nou-născut, după caz.

Art. 36 (1) Pentru toate activitățile susceptibile sa prezinte un risc specific de expunere la agenți, procedee și condiții de munca, a căror lista este prevăzută în anexa nr. 1, angajatorul este obligat sa evalueze anual, precum și la orice modificare a condițiilor de munca natura, gradul și durata expunerii salariatelor prevăzute la art. art. 32 (art. 2 Ord 96/2003) lit. c)-e), în scopul determinării oricărui risc pentru securitatea sau sănătatea lor și oricărei repercusiuni asupra sarcinii ori alaptarii.
(2) Evaluarile prevăzute la alin. (1) se efectuează de către angajator, cu participarea obligatorie a medicului de medicina muncii, iar rezultatele lor se consemnează în rapoarte scrise.

Art 37 Angajatorul are obligația sa păstreze confidențialitatea asupra stării de graviditate a salariatei și nu va anunta alți angajați decât cu acordul scris al acesteia și doar în interesul bunei desfasurari a procesului de munca, când starea de graviditate nu este vizibila.

Art. 38 În cazul în care o salariata se afla în una dintre situațiile prevăzute la art. 32 (art. 2 Ord 96/2003) lit. c)-e) și desfășoară la locul de munca o activitate care prezintă riscuri pentru sănătatea sau securitatea sa ori cu repercusiuni asupra sarcinii și alaptarii, în sensul celor prevăzute la art. 36 (art. 5 Ord 96/2003) alin. (1), angajatorul este obligat sa îi modifice în mod corespunzător condițiile și/sau orarul de munca ori, dacă nu este posibil, sa o repartizeze la alt loc de munca fără riscuri pentru sănătatea sau securitatea sa, conform recomandarii medicului de medicina muncii sau a medicului de familie, cu menținerea veniturilor salariale.

CAPITOLUL VII DISPOZIȚII FINALE

Art. 39 Măsuri pentru aplicarea prevederilor Regulamentului de ordine interioară:
Prezentul Regulament de ordine interioara a fost aprobat de către reprezentanții salariaților.
Acest regulament va fi adus la cunoștință sub semnătura, fiecărei persoane.
Persoanele numite sau nou angajate nu-și pot începe activitatea decât după ce au semnat că au luat la cunoștință de conținutul acestui regulament, prin grija Compartimentului Resurse Umane.
Prezentul Regulament de Ordine Interioară al societății întra în vigoare de la data de ___________________



CONDUCEREA SOCIETATEA SALARIAȚII

________________



#12 oriana29

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:
  • Gender:Female

Postat 07 August 2009 - 09:09 AM

va rog frumos, sunt o incepatoare in domeniu, de aceea as dori sa stiu daca regulamentele de ordine interioara difera in functie de domeniul de activitate. am un coafor, si as vrea sa stiu daca pot folosi regulametul de ordine interioara postat mai sus, sau care ar mai fi modificarile ce trebuesc aduse. va multumesc



#13 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 02 May 2011 - 11:44 AM

inca un model de ROI :thumbup:

Fisiere atasate





#14 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 02 May 2011 - 01:52 PM

Otilia, esti superrrrr groazava !!! Ne-ai oferit foarte multe modele utile si iti multumim din suflet ! Ti-as trimite o floare, dar la mine nu se vad decat cateva emoticoane si cine stie ce mai fac, asadar iti trimit doar un zambet ::thumbup:.

Dana




#15 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 June 2011 - 01:25 PM

cu drag :thumbup:

va pun si aici elementele care trebuiesc incluse in ROI incepand cu 30.04.2011 (cf codul muncii nou):

Model general de evaluare - adaptabil in functie de specificul functiei fiecarui salariat de evaluat.

Obiective:
1 Realizarea atributilor corespunzaoare functiei
2 Identificarea solutiilor adecvate de rezolvare la activitatile curente
3 Cunoasterea si aplicarea consecventa a reglementarilor specifice activitatii desfasurate
4 Inventivitate in gasirea unor cai de optimizare a activitatii desfasurate
5 Respectarea normelor de disciplina si a normelor etice in indeplinirea atributiilor.

Punctajul se va efectua conform procentelor, pe baza unei notari de la 1 la 5, unde 5 = 100%
a)intre 1,00-2,00 - nesatisfacator;
b) intre 2,01-3,00 - satisfacator;
c) intre 3,01-4,00 - bun;
d) intre 4,01-5,00 - foarte bun.

Criterii de evaluare:
1. Adaptabilitatea
2. Asumarea responsabilitatilor
3. Capacitatea de a rezolva problemele
4. Capacitatea de implementare
5. Capacitatea de autoperfectionare si valorificare a experientei dobandite
6. Capacitatea de analiza si sinteza
7. Creativitate si spirit de initiativa
8. Capacitatea de planificare si de a actiona strategic
9. Capacitatea de a comunica
10. Capacitatea de a lucra in echipa
11. Competenta in redactare
12. Capacitatea de indrumare
13. Abilitati in utilizarea calculatorului si a echipamentelor informatice
14. Respectul fata de lege si loialitate fata de interesele firmei
15. Capacitatea de consiliere
16. Capacitatea de a lucra independent
17. Conduita in timpul serviciului.

Fiecare criteriu va fi asemenea notat de la 1 la 5, unde 1 este slab si 5 este foarte bine.
a) intre 1,00-2,00 - nesatisfacator;
b) intre 2,01-3,00 - satisfacator;
c) intre 3,01-4,00 - bun;
d) intre 4,01-5,00 - foarte bun.

Nota finala a evaluarii va fi media aritmetica dintre nota finala obiective si nota finala pentru criteriile de evaluare.
........................................................................................


ALTE ELEMENTE DE EVAUARE (variante)

• Spiritul de echipa (identificarea sarcinilor si resurselor pentru atingerea obiectivelor, asumarea rolului in echipa, colaborarea cu membri echipei etc.);
• Responsabilitatea propriei munci (indeplinirea atributiilor postului in conformitate cu standardele organizationale, asumarea raspunderii, asugurarea calitatii etc.);
• Organizarea muncii (organizarea locului de munca, aplicarea legislatiei si a reglementarilor privind securitatea si sanatatea la locul de munca, prevenirea si stingerea incendiilor, reducerea factorilor de risc la locul de munca, folosirea instructiunilor de lucru pentru indeplinirea sarcinilor etc);
• Capacitatea de adaptare la nou (estimarea nevoii de dezvoltare profesionala personala, participarea la programe de formare profesionala, utilizarea noilor tehnologii si tehnici, depasirea situatiilor neprevazute etc.);
• Abilitati anteprenoriale (o buna gestionare a resurselor, spirit creativ, rezolvarea problemelor, capacitatea de a negocia etc.);
• Satisfacerea cerintelor clientilor (recunoasterea drepturilor clientilor, servirea fara discriminare a clientilor, etc.)........................................................................................

aceleasi elemente trebuie sa fie si in CIM !!



#16 kik

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 09 June 2011 - 09:20 AM

Nu cumva trebuie trecut in ROI si procedura de evaluare pe langa cele enumerate mai sus?
Daca are cineva un model care sa cuprinda ultimele regementari ar fi de mare ajutor

Aceasta postare a fost editata de kik: 09 June 2011 - 09:26 AM




#17 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2012 - 06:31 PM

ROI trebuie sa contina cel putin urmatoarele categorii de dispozitii:

a) reguli privind protectia, igiena si securitatea in munca in cadrul unitatii;
b) reguli privind respectarea principiului nediscriminarii si al inlaturarii oricarei forme de incalcare a demnitatii;
c) drepturile si obligatiile angajatorului si ale salariatilor;
d) procedura de solutionare a cererilor sau a reclamatiilor individuale ale salariatilor;
e) reguli concrete privind disciplina muncii in unitate;
f) abaterile disciplinare si sanctiunile aplicabile;
g) reguli referitoare la procedura disciplinara;

h) modalitatile de aplicare a altor dispozitii legale sau contractuale specifice;
i) criteriile si procedurile de evaluare profesionala a salariatilor.


orice societate are obligatia infiintarii Regulamentului intern in termen de 60 de zile de la dobandirea personalitatii juridice

amenda pentru lipsa Regulamentului Intern - maximum 10.000 lei, conform Legii 108 din 1999




#18 delgado

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:

Postat 27 October 2012 - 09:04 PM

As dori si eu un model de ROI adaptat pentru un cabinet stomatologic sau care din modelele de mai sus s-ar potrivi cel mai bine. Daca are cineva rog sa-l posteze! Va multumesc!
Experiența îi învață doar pe cei care se lasă învățați!






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL