Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
contract de administrare firma - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

contract de administrare firma

78 replies to this topic

#1 adr_pana

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 27 December 2006 - 08:52 PM

Intrebare:
Stiti cumva ce contributii se platesc la un contract de administrare firma? Eu am intrebat la administratia financiara la asistenta contribuabil si cei de acolo mi-am spus ca trebuie oprit doar impozitul pe salarii de 16% si atat. Se completeaza declaratia 100 si se fac platile pina pe 25 a lunii urmatoare. Ideea este ca cei de la vectorul fiscal nu mi-au primit declaratia 010 doar cu bifa pe impozit pe salarii si asimilate ci pentru toate obligatiile care se retin la un contract de munca. Este normal sa declar in fiecare luna in declaratia 100 toate obligatiile pe "0" mai putin la impozitul pe salarii si asimilate avand doar un contract de administrare firma. Va rog am nevoie urgent de un raspuns. Multumesc



#2 adrianan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:
  • Location:Cluj Napoca

Postat 28 December 2006 - 04:52 PM

In decl 100 se trece la rd 21




#3 mara2

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 23 February 2007 - 12:16 PM

va rog... cu disperare!: cum arata un stat de plata pt administratori? ce se scade din indemnizatie (450 lei) pt calculul impozitului? ce intra pe cheltuiala firmei? care sunt inregistrarile?



#4 iulia_jules

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 25 February 2007 - 08:22 PM

Vezi postareamara2, la Feb 23 2007, 12:16 PM, a spus:

va rog... cu disperare!: cum arata un stat de plata pt administratori? ce se scade din indemnizatie (450 lei) pt calculul impozitului? ce intra pe cheltuiala firmei? care sunt inregistrarile?

poate sa fie chiar si sub forma unui tabel,lista in excel, se scade cota de sanatate asigurat si se aplica 16% la suma rezultata.



#5 adidas

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 25 February 2007 - 11:13 PM

Pai depinde ce administreaza. Banuiesc ca este
1) administrator de societate comerciala PF. Atunci neste trecut pe stat de plata si se plateste tot tacamul
2) poate fi o societate cu contract ce administreaza ceva( banuiesc ca nu este cazul)
3) poate fi o persoana aleasa in aceasta functie ( in cazul ONG asoc/ fundatii) oare aici intra? habar nu am. daca intra aici atunci are de plata urmatoarele: a) sanatate angajat
b) impozit pe venit 16% din venitul net pt. ca nu are drept la deducere personala de baza.
c) la partea de angajator aici este de discutat, nu as vrea sa ma exprim, deocamdata



#6 miha33

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 28 February 2007 - 09:54 AM

Vezi postareaiulia_jules, la Feb 25 2007, 08:22 PM, a spus:

Vezi postareamara2, la Feb 23 2007, 12:16 PM, a spus:

va rog... cu disperare!: cum arata un stat de plata pt administratori? ce se scade din indemnizatie (450 lei) pt calculul impozitului? ce intra pe cheltuiala firmei? care sunt inregistrarile?

poate sa fie chiar si sub forma unui tabel,lista in excel, se scade cota de sanatate asigurat si se aplica 16% la suma rezultata.


pentru societate eu retin si declar cota de 0.85% fnuass, iar pentru salariat cota de sanatate 6%, si apoi impozit 16% la suma rezulatata



#7 tes

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 315 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 05 March 2007 - 04:44 PM

se poate face un singur stat pe un an intreg?
sau trebuie lunar?
si declaratia la casmb se face la fel ca la ceilalti angajati?



#8 andreea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Literatura, muzica, computere, masini....toate in egala masura.

Postat 05 March 2007 - 05:58 PM

mai nou (ian 07) statele pentru cenzori si persoane alese se fac trimestrial, decl 100 trimestrial, contributiile devin scadente la trimestru si celelalte declaratii (sanatate, ca altceva nu-i retin) se depun lunar si se fac la fel ca pentru orice alt angajat.



#9 nikolae

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 07 March 2007 - 03:17 PM

Vezi postareaandreea, la Mar 5 2007, 05:58 PM, a spus:

mai nou (ian 07) statele pentru cenzori si persoane alese se fac trimestrial, decl 100 trimestrial, contributiile devin scadente la trimestru si celelalte declaratii (sanatate, ca altceva nu-i retin) se depun lunar si se fac la fel ca pentru orice alt angajat.

Poti sa postezi, te rog, si baza legala? ma refer la statele trimestriale pt cenzori si CAdmin.



#10 LUMINITA VASILICA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Location:Deva

Postat 15 March 2007 - 11:33 AM

In afara de impozitul de 16% administratorul nu trebuie sa plateasca si sanatatea?



#11 kalina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 15 March 2007 - 12:32 PM

IMP SAL 16%- RETINERE LA SURSA

CAS 29% -
L.19/2000 ART 5 (1) PCT-4 + ART 18 (4)
L 487/2006 - ART 22

FD RISC ACC....1%
L.346/2002 - ART 6(1) B+ART.96+ART.102

SANATATE 6.5%
L.95/2000 - ART 257

CIB 0.85
L.95/2000 ART 256(5)

SOMAJ 3.25%
L.487/2006 ART 23 ; BAZA CALCUL ART.28 DIN L.76/2002

AM UITAT CEVA?



#12 michi dtru

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 276 Postari:

Postat 16 March 2007 - 03:00 PM

Caz concret: manager angajat cu contract de management, dar care are contract individual de munca la o alta societate.
1. La firma unde este angajat cu contract de management statul de plata/indemnizatie va contine aceleasi retineri (pensie, somaj, sanatate, impozit indemnizatie) ca si in cazul contractelor de munca?
2. Aceasta persoana trebuie sa fie persoana fizica autorizata inregistrata la Administratia fiscala?
3. Ar trebui sa fie incheiat si un contract pentru garantia costituita de acest manager?
4.Daca trebuie sa fie PFA inregistrata la Fisc, normal ar fi sa primesc factura de la aceata PFA si atunci pe lista de plata a indemnizatiei ii retin doar garantia!

Imi este neclara aceasta problema a angajarii managerului cu contract de management; am rugamintea sa ma ajutati daca aveti experienta in acest sens, inclusiv controale trecute cu bine. Sa indraznesc sa spun ca este si urgent?
Va multumesc anticipat! :pullhair:
mdtru



#13 mioara.fica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:
  • Location:craiova

Postat 20 March 2007 - 11:04 AM

AJUTOR URGENT! PTR.MEMBRII CONSILIULUI DE ADMINISTRATIE CALCULEZ 0,85% FNUASS?



#14 Constanta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 79 Postari:
  • Location:ploiesti
  • Interests:clarificarea aspectelor contabile

Postat 20 March 2007 - 08:43 PM

eu cred ca da . din cate stiu se aplica la fondul de salarii ...si indemnizatia administratorilor se include in fondul de salatii.
Atentie ca 0.85 este cheltuiala societatii , practic la membrii consiliului se retin doar impozit si sanatate. succes



#15 subsemnatul

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 114 Postari:

Postat 21 March 2007 - 05:59 PM

Vezi postareaConstanta, la Mar 20 2007, 08:43 PM, a spus:

eu cred ca da . din cate stiu se aplica la fondul de salarii ...si indemnizatia administratorilor se include in fondul de salatii.
Atentie ca 0.85 este cheltuiala societatii , practic la membrii consiliului se retin doar impozit si sanatate. succes

Indemnizatia administratorilor in fondul de salarii??? Nu cred! O inregistrezi in 621 si nu in 641.



#16 newold

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 335 Postari:
  • Gender:Female

Postat 27 March 2007 - 08:05 AM

Pentru inceput multumesc pentru contractul de mandat ca o sa am nevoie de el.

Veniturile obtinute in baza unui contract de mandat se declara prin declaratia speciala depusa de administrator pana la 31 mai anul urmator obtinerii veniturilor.
Din punctul de vedere al societatii se retin 10% care se vireaza la finante. Dupa depunerea declaratiei se face regularizarea si se emite o instiintare de plata pentru diferenta de 6%.

La casa de sanatate se declara contractul de mandat si se plateste 6.5% din valoarea venitului.

Casa de pensii primeste numai contracte de asigurare. Fiecare stabileste valoarea la care se incheie contractul.

Daca aveti alte pareri mi-ar fi de folos pentru ca sunt in stadiu de documentare. Multumesc.



#17 Alexk

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 30 March 2007 - 04:24 PM

Pentru membrii CA si cei ai Comisiei de Cenzori eu inregistrez cuantumul brut al indemnizatiei pe 621 D.

Cat despre retineri, le opresc 6,5% CASS si impozit 16%. Pe de alta parte, societatea vireaza 6% CASS si 0,85% contributia pentru concedii & indemnizatii, calculate la brutul indemnizatiilor.



#18 subsemnatul

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 114 Postari:

Postat 02 April 2007 - 10:30 AM

Vezi postareaAlexk, la Mar 30 2007, 05:24 PM, a spus:

Pentru membrii CA si cei ai Comisiei de Cenzori eu inregistrez cuantumul brut al indemnizatiei pe 621 D.

Cat despre retineri, le opresc 6,5% CASS si impozit 16%. Pe de alta parte, societatea vireaza 6% CASS si 0,85% contributia pentru concedii & indemnizatii, calculate la brutul indemnizatiilor.

Societatea nu are alte cheltuieli decat 621! Nu vireaza Cass 6% pt. indemnizatii si nici CCI (CCI este virata individual, de persoana fizica).



#19 Alexk

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2007 - 02:30 PM

Exista o norma din 07.06.2000 publicata in MO nr. 282 din 22.06.2000, privind modul de incasare a contributiilor la asigurarile sociale de sanatate. E cam veche prevederea, stiu, dar am verificat si nu este inca abrogata :) (e o perfomanta in sine)

Va citez din textul acestei norme, cu mentiunea ca se face referire la procentul de 7%, valabil atunci:

"A. Contribuția angajatorului
În sensul prezentelor norme se consideră angajator persoana fizică sau juridică și orice altă entitate în beneficiul căreia una sau mai multe persoane fizice prestează muncă în baza unui contract individual de muncă sau a unei convenții civile de prestări de servicii, încheiate potrivit legii.
1. Angajatorii au obligația să rețină și să vireze caselor de asigurări de sănătate contribuția pentru asigurările sociale de sănătate, în cotă de 7% raportată la fondul de salarii.
Prin fond de salarii, în sensul prezentelor norme, se înțelege suma veniturilor în bani și/sau în natură obținute de o persoană fizică pentru munca prestată în baza unui contract individual de muncă sau a unei convenții civile de prestări de servicii, încheiate potrivit legii, indiferent de perioada la care se referă.
În fondul de salarii se includ și indemnizațiile pentru plata concediilor medicale în caz de boală, prevenirea îmbolnăvirilor, întărirea și refacerea sănătății pentru primele 10 zile lucrătoare care, potrivit legii, se suportă din fondul de salarii al angajatorului.
Sunt asimilate veniturilor care fac parte din fondul de salarii și următoarele drepturi:
- indemnizațiile din activități desfășurate ca urmare a unei funcții de demnitate publică, stabilită potrivit legii;
- drepturile de soldă lunară, indemnizații, prime, premii, sporuri și alte drepturi ale cadrelor militare, acordate potrivit legii;
- indemnizația lunară brută cuvenită administratorilor la companii/societăți naționale, societăți comerciale la care statul sau o autoritate a administrației publice locale este acționar majoritar, precum și la regiile autonome;
- sumele primite de reprezentanții în adunarea generală a acționarilor, în consiliul de administrație și în comisia de cenzori;
- sumele primite de reprezentanții în organismele tripartite, conform legii;
- alte drepturi și indemnizații de natură salarială, acordate în bani și în natură de către angajator.
"

Pe aceasta prevedere mi-am bazat afirmatia si am procedat in consecinta si cu acesta contributie referitoare la concedii&indemnizatii. Va rog, daca aveti cunostinta de vreun normativ mai nou care infirma cele de mai sus, sa-l postati. Personal, mie mi-ar fi de mare ajutor.

Va multumesc



#20 Olguta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 469 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti
  • Interests:diverse

Postat 14 May 2007 - 11:19 AM

Pentru un director general si inca un director departament voi adauga o indemnizatie de conducere, pe langa salariul de baza.
Voi retine doar sanatatea si impozitul pe salarii?
Va multumesc






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL