Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Probleme cu Asociatia de locatari - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Probleme cu Asociatia de locatari

11 replies to this topic

#1 hardistul

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 21 March 2006 - 07:07 PM

As vrea sa va prezint o situatie,poate ma ajuta cineva.
Am o firma ( fac programe de contabilitate) la un parter de bloc .
Asoc de locatari a venit cu pretentia ca in baza HG 400/2003 sa contribui cu o suma de 20 EUR lunar( in afara intretinerii curente ) asa ca sunt firma.
Am platit si dupa o perioada mi-au venit cu un alt contract de 30 EUR ca sa-l semnez ca daca nu imi retrag acordul asociatiei ( necesar la primarie).Totodata mi-au marit si numarul de persoane ce figureaza la intretinere .Nu am fos de acord si mi-au adunat suma in fiecare luna la intretinere calculand si penalitati .
Ce parere aveti ?



#2 BDANAE

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:
  • Location:IASI
  • Interests:ctb, foto, pict, info

Postat 21 March 2006 - 08:08 PM

Se pare ca in conformitate cu H.G. 400/ 2003 asociatia de proprietari dispune de spatiile din cadrul asociatiei si poate hotari inchrierea lor si la tarif de Monte Carlo, insa daca nu ai incotro muta ti sediul social, nu ai ce face. Eventual baga niste clauze in contract avantajoase pt tine de genul pret ferm pe perioada contractului. Totusi programe de conta nu poti face oriunde exista un calculator, de ce iti trebuie neaparat spatiul de la parterul acelui bloc? Pune sediul la etajul 3 de exemplu. Asta pana faci o echipa care va lucra pt tine si vei avea propriul spatiu mai tarziu.




#3 hardistul

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 22 March 2006 - 11:22 PM

Poate nu am fost eu foarte explicit .eu sunt proprietarul apartamentului respectiv .



#4 ggf

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 397 Postari:

Postat 23 March 2006 - 09:07 AM

E ilegal ca asociatia de proprietari sa-ti pretinda plata utilitatilor la alt tarif decat cel existent .
O solutie pt tine ar fi sa te retragi din acea asociatie . Iti faci contracte cu separate pt toate utilitatile : apa , gaz , gunoi , etc.



#5 Bambucha

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Location:TARGOVISTE

Postat 24 March 2006 - 01:45 AM

Salut! Sunt administratorul unei asociatii de proprietari, dar nu din acela jegos si care pune bete in roate, fara sa stie ce trebuie de fapt sa faca el acolo (ma laud, nu-i asa?). Daca apartamentul este al tau sau chiar daca l-ai inchiriat, asociatia nu iti pote pretinde nici o suma de bani pentru nici un tip de contract. Ea dispune doar de inchirierea SPATIILOR COMUNE, ceea ce apartamentul tau nu este. Singura obligatie pe care ti=o pot impune reprezentantii asociatiei este sa platesti cheltuielile care se atribuie pe numarul de persoane(energie electrica, curatenie, gunoi si diferentele de index de apa) pentru inca "n" persoane in plus fata de cei declarati de tine, pe motivul (intemeiat de altfel) ca activitatea ta presupune un aflux de persoane care produc niste costuri suplimentare, desi, in cazul tau, lumina iti poate fii calculata tot la cate persoane declari, deoarece nu utilizezi ascensorul( un mare consumator, crede-ma). In rest nu au cu ce sa te impiedice, mai ales ca poti declara acel punct de lucru ca fiind destinat birourilor, primaria neavand ce sa caute in subiect in acest caz.



#6 Donatella

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:
  • Location:Arad
  • Interests:contabilitate

Postat 07 April 2006 - 08:38 PM

Hello! Am o SC care se ocupa de administrarea imobilelor, si ma confrunt de multe ori cu astfel de situatii. Daca asoc de prop ti-a dat acordul de infiintare a soc tale, retragerea acordului respectiv nu este floare la ureche. In primul rind, ceea ce platesti in functie de numarul de pers este energia electrica de pe casa scarilor, ingrijitorul, salubritatea si gazul, care in cazul tau nu se pune problema, deoarece pt clienti nu gatesti. Asoc de prop nu poate decide asupra apartamentului proprietate personala. Avind in vedere cele mentionate de tine, sunt de parere ca in cazul in care nu ajungeti la un consens, consulta un avocat, trimite-le o somatie ca daca nu se potolesc cu cererile aberante, veti ajunge in instanta, asta pt a-i speria putin. Oricum lor nu le trebuie asa ceva, decit daca detin fonduri. In general in cadrul asoc de prop, proprietarii sunt stat in stat, mai ales ca majoritatea sunt persoane in virsta. Ar mai fi o varianta pt tine ca soc. Incheie contracte de furnizare a energ electrice individual pe societate, dar vei avea tarif de soc com, pt salubrit oricum platesti pe firma, daca platesti, consumul gazului si al apei potabile este o problema costisitoare, deoarece iti impune bransament individual, dar se merita cu toate ca-l amortizezi destul de greu. Singura solutie favorabila pt tine ca pers ar fi intelegerea cu membrii asociatiei. Mult succes si nu te lasa mincat de viu.



#7 BIBI

    Membru activ

  • Validating
  • PipPipPip
  • 1336 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate, legislatie

Postat 08 April 2006 - 10:11 AM

Nu ceda in fata pretentiilor asociatiei pentru ca si tu, ca proprietar, ai un civant de spus.Asculta sfatul lui Bambucha.Daca apa este contorizata, plusul fata de contoare se repartizeaza proportional cu consumul si nu cu nr de persoane, e mai corect asa.
Citeste HG400/2003 - cheltuieli comune, drepturile si obligatiile asociatiei si proprietarilor.
Sunt destul de multi "specialisti" prin conducerile asociatiilor care stiu legea dupa ureche si pozeaza in mari intelepti.



#8 Bambucha

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Location:TARGOVISTE

Postat 08 April 2006 - 03:52 PM

Repartizarea diferentelor de apa proportional cu consumul este valabila doar atunci cand esti sigur de veridicitatea consumurilor declarate de catre proprietari. Dar in cazul in care ei au la dispozitie mai multe metode de a ocoli consumul real, nu este normal ca unei persoane care a declarat 7 metrii cubi sa ii adaugi o cota din diferente mai mare decat adaugi unei familii de patru persoane care declara 5 metrii cubi (de parca astia nici nu beau apa!).
NU SPERA SI NU AI TEAMA!



#9 BIBI

    Membru activ

  • Validating
  • PipPipPip
  • 1336 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate, legislatie

Postat 08 April 2006 - 04:48 PM

Poti fi sigur daca citirea o face chiar administratorul, iar la 3 sau 6 luni se verifica fiecare contuar, de comitet.



#10 Bambucha

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 25 Postari:
  • Location:TARGOVISTE

Postat 08 April 2006 - 07:52 PM

E buna varianta in cazul in care ai ingineri in comitet. Altfel, verificarea la trei sau la sase luni implica niste costuri suplimentare cu firmele de verificare metrologica (dar sa fie pe bune, sa vada si eventualii magneti care au fost pusi in timp pe apometru s.a.m.d.), bani cu care poti face alte lucruri utile. Cea mai buna varianta este scoaterea apometrelor din apartamente (fie pe casa scarii fie in subsol), astfel incat "manevrele" sa fie imposibile.
NU SPERA SI NU AI TEAMA!



#11 LUCK33RO

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1059 Postari:
  • Gender:Male

Postat 03 January 2007 - 09:06 PM

Tu chiar crezi ca poti pacali contoarele cu un magnet? Asta doar pensionarii ametiti pot sa mai abereze in halul asta :thumbup: . Daca contoarul are sigiliul intact poti sta linistit ca omul e ok!
Silencio Stampa!... ptr. delatii avem ID mess in profil!



#12 loredana19

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 116 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 03 April 2007 - 05:17 AM

Locuiesc intr-un bloc cu 9 scari .Citirea contoarelor se face de catre fiecare apartament pana la o anumita data, cand trebuie depusa situatia intr-o cutie postala.Fiecare scara are cate un responsabil care aduna aceste situatii si le trimite spre centralizare. Eu am respectat termenul de depunere, dar, cand s-a afisat intretinerea, sa cad pe spate, nu alta. Apaream cu un consum de 40 mc, 20 rece si 20 calda. Aflu in cele din urma ca s-a calculat asa, ptr ca, potrivit nu stiu carei legi, daca nu exista date despre consum, cel care calculeaza este obligat sa puna 5 mc de persoana. Respectiva persoana mi-a zis ca atunci cand o sa-i ajunga si situatia cu consumul, o sa faca reglarea, la luna urmatoare, dar luna asta sa platesc asa cum e.
Asa o fi cu legea respectiva. Dar mie nu mi se pare normal sa platesc ce nu am consumat. Si ma mai gandesc, nu cumva in felul asta platesc si pierderile pe care in mod normal le-ar fi platit cineva care nu are consumul contorizat?
Va rog mult sa ma sfatuiti cum si ce sa fac!
loredana






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL