Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
JURNAL TVA - urgent !!! - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


JURNAL TVA - urgent !!!

23 replies to this topic

#1 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 December 2004 - 10:35 AM

Buna, dragilor !

* Chiria pt. sediu, platita cu DPC unei pers. fizice pe baza contractului de inchiriere se trece in registrul de cumparari la "neimpozabile", nu-i asa ?
* Daca nu s-a trecut cateva luni, se poate regla numai in registrul de cumparari din luna curenta fara transfer in modulul de contabilitate unde este deja din lunile anterioare, DA ?
* Daca nu se mai trece deloc in registru ce se poate intampla ?
* Acelasi regim de inreg. in jurnal de cumparari = "neimpozabile" il au si chelt. nedeductibile care includ si tva-ul aferent, ca de ex. bonuri fiscale altele decat cele de benzina..., nu-i asa ?

Va rog mult, e F.F. urgent !!!

Multumesc anticipat.



#2 cecilia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 99 Postari:
  • Location:cluj napoca

Postat 28 December 2004 - 11:16 AM

buna,
la punctul 1 DA
la punctul 2 DA
la punctul 3 nu stiu ce intampla daca nu il treci deloc in registru
la punctul 4 DA

cluj napoca



#3 aNgelica pop

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 716 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BAIA MARE
  • Interests:temei legal

Postat 28 December 2004 - 11:44 AM

Avand in vedere ca registrul de cumparari este de fapt jurnalul de furnizori,eu trec doar ceea ce este pe facturi,chitante fiscale.Deci daca primesc factura pe chirie il trec automat in registrul de cumparari,dar sincer ordinul de plata casa il inregistrez 612=5311



#4 cameliatin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 248 Postari:

Postat 28 December 2004 - 12:35 PM

eu cred ca in registrul de cumparari se trec doar docum cu reg special , celelante docum nu au nici o relevanta.
am avut lunar cerere de rambursare /compensare tva si de fiecare data adm fin ne-a pus sa scoatem din jurnal bonurile de la casa de marcat care nu erau aferente conbustibilului care nu aveau factura,chiria cred ca este platita la pers fiz care nu iti emite factura deci daca nu o inregistrezi in jurnal nu e nici o tragedie pt ca pe pers fiz nu o verifica nimeni.



#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 December 2004 - 12:35 PM

Saru'-mana de raspunsuri, dragele mele.
M-am gandit si eu ca numai ce vine pe facturi, bf..., dar si ch. de intretinere + DPC pt. contractul de chirie sunt "intrari" si am fost mai catolica decat Papa trecandu-le si pe astea in jurnal IN LUNA ASTA, CA REGLARI JURNAL. Chiar era obligatoriu ? Asta-i dilema ! Si daca nu le-as fi trecut ce se putea intampla ? Ca nu cred sa aiba vreo influienta fiscala. Dar d.p.d.v. al corectitudinii completarii registrului de tva CHIAR ar putea fi probleme pe la controale daca aceste chelt. nu se inreg. la "neimpozabile"? Cred si eu ca nu, dar totusi...

Mai vreau pareri, va rog frumos, mai ales privind steluta 3. Please, please, nu ma lasati !

O zi buna.



#6 aNgelica pop

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 716 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BAIA MARE
  • Interests:temei legal

Postat 28 December 2004 - 12:43 PM

Continui totusi prin a spune ca in cartea verde scrie:in debitul ct 612 se inregistreaza cheltuielile cu redeventele,locatiile de gestiune si chiriile datorate sau platite(401,408,471,512,531,542).Consider ca este mai usor 612=531 pe baza op.casa si se pare ca nu este gresit deloc daca fac asa cf cartii verzi.Ce ziceti?



#7 cameliatin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 248 Postari:

Postat 28 December 2004 - 12:55 PM

probleme ai daca nu ai inregistrat toate facturile de vz in jurnalul de vz si daca ai dedus de 2 ori aceiasi factura.cand iti vine controlul verifica de obicei fact de la fz cu tva mare si nunai in cazul in care ai depus cerere de rambursare.de ex amenda poti sa primesti la control de tva daca nu ai toate conturile bancare declarate si sa stii ca nu toti inspectorii de la adm sunt bine pregatiti



#8 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 December 2004 - 12:59 PM

Angy, eu am o alta "tehnica" ... sa zic asa. Toate chelt. le trec prin furnizori (exceptand cele de salarii, comisioanele bancare si altele asemenea, evident) pt. a avea mai usor o imagine a chelt. in firma si asta pt. ca, de cele mai multe ori, patronul vrea sa stie cati bani a dat pe diferite categorii de chelt. Ca sa nu stau sa inmultesc chelt. cu tva pt. a obtine val. benzinei, consumabilelor, de ex., am dezvoltat contul de furnizori in mai multe conturi analitice pe tipuri de chelt. si astfel ii pot raspunde f. repede cat ne-a costat una sau alta... direct din balanta la zi. De aceea ma feresc sa trec chelt. direct prin caserie, nu pt. ca nu ai avea dreptate, Angy. In plus, asa ii pot face repejor si o evolutie a chelt. pe categorii, ceea ce se poate face si pe conturi de clasa 6, dar e mai ceruta situatia per. total (adica la Rc 401). Experienta m-a invatat asta si pana acum a fost cea mai buna solutie pt. mine.

Va pup.



#9 cameliatin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 248 Postari:

Postat 28 December 2004 - 12:59 PM

se verifica dupa cum ti-am spus doar docum cu regim special niciodata nu au verificat dispozitiile de plata din caserie . iar sumele care nu reprezinta deducere de tva pt ei nu au importanta



#10 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 December 2004 - 01:05 PM

Cami, si eu am aceeasi experienta ca tine si ca Angy, dar nu stiu ce m-a apucat acum cu problema asta. Am avut o strangere de inima si m-am ingrijorat ... degeaba, se pare ! O sa le scot din jurnal pe cele de chirie si intretinere... aveti dreptate. Nu era gresit nici daca le lasam, dar nu vreau sa fac reglari daca nu e necesar !

Va pup dulce, fetele, si va multumesc mult pt. ajutor. Sunteti niste scumpe !



#11 aNgelica pop

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 716 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BAIA MARE
  • Interests:temei legal

Postat 28 December 2004 - 01:22 PM

Otilia draga,ai dreptate !Fiecare patron are felul lui de a-ti cere raspunsuri rapide.....
Acum inteleg de ce ai intrebat!Nu eram lamurita de ce nu procedezi altfel.
Va pup dragele mele! :D



#12 andreipa2003

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 297 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Constanta
  • Interests:sa pot ajuta cu ce pot si cat mai multi daca doresc -indiferent profesia ce o are

Postat 28 December 2004 - 01:24 PM

Otilia,in registru de cumparari trebuie trecute numai documentele cu regim special pentru care legea ne da dreptul sa deducem TVA,nu si ordinele de plata,care dupa cum stim nu este document de deducere TVA.Si un alt lucru sa nu se uite :se poate deduce TVA conf.Codului Fiscal numai de pe documentele pana in 3 luni vechime de la eliberarrea lor.Va pup pe toti si va doresc un an nou fericit!!!LA MULTI ANI !!!
„Doar doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana. In legatura cu universul nu sunt sigur. Albert Einstein " , (attributed)



#13 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 December 2004 - 01:32 PM

Aveti dreptate, dragii mei ! Asa am facut pana acum, dar ieri m-am prostit un pic si am avut o teama nejustificata. M-am apucat sa fac reglari prin jurnal, dar o sa le sterg. Multumesc mult ca mi-ati adus inima la loc !

Mai am ceva, totusi, si nu va suparati ca insist putin, va rog !

1. In fact. de electricitate apare acea taxa radio-tv. O treceti in jurnal la "neimpozabile" ?
2. Am contract de inchiriere pe un mare spatiu = 2 apartamente facute din unul, cu doua intrari separate, cu dubla destinatie inscrisa si in contractul de inchiriere: o parte e locuinta sefului, iar cealalta parte e sediul de firma. Contractul e pe firma in intregime. Proprietarul e persoana fizica. Avand in vedere ca chelt. cu apartamentul in care sta sefu' sunt nedeductibile (firma e platitoare de impozit pe profit), fact. de electricitate, gaze aferente locuintei (vine cate 1 fact. separata pe fiecare ap.) sunt chelt. neded. in totalitate si atunci le mai trec in jurnalul de cumparari la "neimpozabile"?
Cu chelt. de intret. si chirie neded. sunt lamurita, deja... nu le trec in registru !

Ce ziceti, dragilor ?



#14 aNgelica pop

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 716 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BAIA MARE
  • Interests:temei legal

Postat 28 December 2004 - 01:38 PM

Draga mea,tot ce este pe facturi trec in registrul de cumparari.La facturile de electrica,acea taxa radio o trec la cumparari scutite de tva.



#15 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 December 2004 - 01:48 PM

Uf... am facut bine, atunci ! Am trecut toate acele fact. cu chelt neded. la "neimpozabile".

Cred ca trebuie sa-mi iau concediu, ca ma lasa "cerebelu" ... daca am inceput sa ma indoiesc de astfel de lucruri ! Iertati-ma ca v-am pus la treaba pt. asa ceva si va rog sa ma intelegeti ...

Multumesc inca o data si va pup pe toti !



#16 aNgelica pop

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 716 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BAIA MARE
  • Interests:temei legal

Postat 28 December 2004 - 02:07 PM

Otilia draga,Nu esti singura care incepe cu indoieli !Si pentru asta putem multumi "modificarilor la modificarile modificate!!" :evil: Oare este vreo lege,voi cunoasteti vreo lege care a fost emisa corect de la cap la coada?Eu n-am stiinta! Zambiti,dragii mei ,poate maine va fi mai bine! :)



#17 anagruion

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 291 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:timisoara

Postat 28 December 2004 - 02:35 PM

Draga OTILIA, iti doresc numai bine si sanatate in noul an!
revenind la subiect; eu inregistrez in Jurnal cumparari doar ce am factura, si atunci cand consider ca documentul nu este OK( le consider nedeductibile) factura o trec in jurnal cu toata valoarea inclusiv TVA la rubrica "scutuite TVA'. As avea totusi o alta intebare: fiind la inceput nu am avut inca un control si nu stiu cum vertifica cei de la finante. In fiecare luna imi verific rulajul ct.401 si ct. 4426, dar baza TVA nu pot verifica in balanta si jurnal( am si CL 3 si CL 6 sau mai am si alte conturi), Cum verifica ei oare??? La jurnalul de vanzari este mai usor; baza = CL 7 si ct. 419, si este mai usor.
Poate ma ajuta-ti, sigur a-ti avut controale. Va pup, si 'LA MULTI ANI!!



#18 arret

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 578 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 28 December 2004 - 03:09 PM

In jurnalul de cumparari se trec doar documentele fiscale care dau drept de deducere a TVA-ului,documentele fiscale care arata cheltuieli scutite de TVA(FACTURI FISCALE-nu mai exista chitante fiscale demulta vreme)
,CU DREPT DE DEDUCERE SAU FARA DREPT DE DEDUCERE(exact cum cere jurnalul de cumparari),celelalte cheltuieli se fac direct cu casa si,eu,pentru a sti sa raspund tot timpul patronilor la intrebarile lor ,am analitice "cat cuprinde"pe conturile de cheltuieli-atat ;CONNEX,ROMTEL,CHIRIE acolo si acolo(analitice) si tot asa;nu m-au prins niciodata fara raspuns si au reusit sa ia o hotarare pentru a reduce cheltuielile cu ceva anume(inutile sau de care se pot dispensa)
hai,ca bat campii:tot ce este factura trec in jurnal cu tva sau scutit;asa zice modul de completare a jurnalului;restul sunt nedeductibile ,nu scutite;cum treci o factura in care are si tigari sau cafea,pentru care tva este nedeductibil?in factura nu apare asa,dar este nedeductibil;
si voi acum,mai dati raspunsuri si "povesti" despre experientele avute si sunt sigur(a) ca vom face ce este bine,in final!LA MULTI ANI,si voua,la toti(nu este corecta exprimarea,stiu,dar asa imi place)



#19 cameliatin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 248 Postari:

Postat 28 December 2004 - 03:17 PM

Andrei unde (ce atricol) din codul fiscal prevede ca tva-ul nu se deduce la macturi mai vechi de 3 luni. eu nu am observat pana acum nici nu stiam ce sa fact cu fact mai vechi sa le trec in jurnal sa nu le trec .



#20 aNgelica pop

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 716 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BAIA MARE
  • Interests:temei legal

Postat 28 December 2004 - 03:20 PM

Pai daca asa iti place....sanatosi sa fim ca in rest ne descurcam noi! :D






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL