Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
facturi - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


facturi

19 replies to this topic

#1 Ana1

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 16 May 2006 - 04:23 PM

Cat este de legal sa inregistrez o factura care nu a venit in luna corespunzatoare dar la care nu am plic sa dovedesc deoarece a fost trimisa de la punctul de lucru cu intarziere. Cum sa procedez in acest caz ca sa fie cat mai legal?

Multumiri



#2 nicole33

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1373 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 17 May 2006 - 07:53 AM

O inregistrezi in luna urmatoare. Sper ca nu este o factura emisa de tine




#3 andreea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 580 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Literatura, muzica, computere, masini....toate in egala masura.

Postat 17 May 2006 - 08:15 AM

nu e grav. se mai intampla. din pacate la o firma la care am tinut eu conta se intampla asta regulat, in fiecare luna primeam intre 5-10 facturi netrecute in luna in care trebuia (precedenta). si partea proasta este ca patronii nu vor sa inteleaga ca asa nu se poate face contabilitate si sa vb cu partenerii lor sa le emita si trimita facturile mai repede. sau poate le mai tineau ei....
oricum nu te ambala.



#4 ggf

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 397 Postari:

Postat 17 May 2006 - 08:32 AM

Daca e vorba de facturi de primit de la furnizori , lucrurile se rezolva simplu , dupa cum spunea si andreea . O metoda simpla de justificare este aceea de a le trece intr-un registru intern de intrari , unde primesc un numar de inregistrare cu data primirii . Daca -i vorba de o factura emisa de tine , se complica putin situatia . La orice control , venitul respectiv va fi luat in calcul pentru stabilirea imoizitului pe profit/venit la data emiterii facturii , se vor calcula majorari si penalitati , etc . Idem pentru TVA de plata .



#5 kimba

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1675 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Tg Mures
  • Interests:to rule the world

Postat 18 May 2006 - 07:15 AM

Eu am aceasta problema lunar: transportul gunoiului se factureaza pe 28 a lunii si se aduce cand poate agentul, cand ne vine randul, energia se factureaza pe 31 si vine prin posta si mai sunt si alte cazuri.



#6 cmfarkas

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov, Sf.Gheorghe

Postat 18 May 2006 - 08:36 AM

Daca primesc factura din aprilie in luna mai si o inregistrez in registrul de intrere/iesiri la data primirii, nu mai pot s-o inregistrezi in contabilitate in luna aprilie, chiar daca programul de conta ma lasa?



#7 MarcNiculescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:
  • Location:BUCUREªTI
  • Interests:PERFECÞIONARE

Postat 19 May 2006 - 02:50 PM

Daca o factura emisa in luna aprilie este primita pina la intocmirea si depunerea Declaratiilor fiscale si a Decontului de TVA inregistrarea contabila se va face in luna aprilie, indiferent de data la care a fost inregistrata in Registrul de intrari/iesiri al Societatii.
Marcel



#8 adrianabb

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 114 Postari:

Postat 19 May 2006 - 03:26 PM

da.dar eu stiu pe cineva care a inregistrat in intai ale lunii urmatoare o factura care nu a primit-o la timp si pt 50 de lei vechi cat era tva-ul aferent ,a platit 10.mil amenda cu mentiunea ca s-a sustras de la plata tva. .......nu stiu cum sa va sfatuiesc.



#9 christina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 20 May 2006 - 07:49 AM

daca eu am predat decont 300 si factura a sosit dupa, pastrez plicul cu data pe el si inreg fact in luna urm.
numai ca, daca eu stiu ca tb sa-mi soseasca o factura de la un fz si nu a sosit in luna, sunt obligata sa constitui accrual. la accrual ai tva neexigibila. Chiar daca nu esti sigur de suma facturii se face o estimare, dar asa rezolvi si problema tva-ului.



#10 mihails2005

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 474 Postari:

Postat 08 August 2006 - 12:17 PM

Am si eu o rugaminte.In cazul datorita unor probleme create de vechiul administrator se doreste acum o parere oficiala trebuie cerut un control de fond,nu?Aveti vreo cerere pentru un astfel de caz? Cum s eprocedeaza.M/ar interesa si un model de cerere.multumesc



#11 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 08 August 2006 - 12:46 PM

Nu cred ca e bine sa ceri un control de fond ....Parerea mea ca puteti face un audit. Cu aceasta ocazie aflati ce e prin firma ,fara sa fiti obigati sa platiti cine stie ce amenzi...



#12 mihails2005

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 474 Postari:

Postat 08 August 2006 - 01:47 PM

pai poate asa se vor scoate probleme la iveala pt care va fi raspunzator vechiul administrator,nu?



#13 mihaelak

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 40 Postari:

Postat 08 August 2006 - 05:04 PM

am o situatie am incasat bani din vanzarea unor bunuri pe baza bon fiscal persoane fizice de obicei emitem si facturi de data asta s-a omis , luna s-a inhis ce pot sa mai fac le fac acum, consider incasari in avans ?
ce ma sfatuiti
si o alta intrebare ptr punct de lucru, magazin, este necesar ca pe facturi sa fie stampila pe care sa scrie punct de lucru? la datele firmei

multumesc



#14 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 08 August 2006 - 05:24 PM

Considera-le avansuri si le faci fac.acum



#15 diana-veronica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 201 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:targu mures

Postat 16 August 2006 - 09:19 AM

Tu inregistrezi veniturile din vanzari si tva colectat pe baza raportului, asa ca nu vad de ce sa inregistrezi o incasare in avans, din moment ce marfa ta e vanduta si scazuta din gestiune, iar cheltuiala respectiva este aferenta aceleiasi luni.



#16 RTT

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:

Postat 17 August 2006 - 02:44 PM

Vezi postareamihails2005, la Aug 8 2006, 01:17 PM, a spus:

Am si eu o rugaminte.In cazul datorita unor probleme create de vechiul administrator se doreste acum o parere oficiala trebuie cerut un control de fond,nu?Aveti vreo cerere pentru un astfel de caz? Cum s eprocedeaza.M/ar interesa si un model de cerere.multumesc


Eu am cerut control si pentru asta am depus o cerere la DGFPMB, ceva de genul

"Catre : DIRECTIA GENERALA A FINANTELOR PUBLICE – Mun. Bucuresti
Directia Control Fiscal – Serviciul 1



Subscrisa ..., cu sediul in ..., inregistrata la Registrul Comertului sub nr. ..., cod fiscal ..., reprezentata legal prin ..., in calitate de administrator, va rugam prin prezenta sa dispuneti efectuarea unui control fiscal de fond la societatea noastra, conform reglementarilor in vigoare.
Precizam ca va solicitam aceasta deoarece societatea noastra nu a fost niciodata verificata in fond de la infiintare pana in prezent.
Ramanand in asteptarea unui raspuns prompt din partea dvs, va multumim anticipat."


...sau ma rog catre Directia Jud a FP.

Problema e ca trebuie sa stai pe capul lor sa vina. Ei in mod normal sunt obligati sa-ti raspunda si daca nu ai avut niciodata control de fond ai un atu sa tragi de ei. Oricum, ai grija cum te comporti :rolleyes: ca sa nu te pui rau cu ei. poate mai ai nevoie si altadata.
Cred ca e bine sa ceri control pt ca in felul asta va acoperiti intreaga perioada trecuta si alt control nu o sa va mai poata cere socoteala pt perioada aia, nici de la finante nici de la garda.

Succes



#17 kristinaro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:
  • Location:BUCURESTI

Postat 09 May 2007 - 03:22 PM

Vezi postareachristina, la May 20 2006, 08:49 AM, a spus:

daca eu am predat decont 300 si factura a sosit dupa, pastrez plicul cu data pe el si inreg fact in luna urm.
numai ca, daca eu stiu ca tb sa-mi soseasca o factura de la un fz si nu a sosit in luna, sunt obligata sa constitui accrual. la accrual ai tva neexigibila. Chiar daca nu esti sigur de suma facturii se face o estimare, dar asa rezolvi si problema tva-ului.

Te rog mult sa-mi spui care sunt situatiile in care se constituie accrual si care este baza legala.



#18 anaderol

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 190 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 09 May 2007 - 03:55 PM

Persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA vor putea depune declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national in format electronic, pe suport electronic, insotita doar de prima pagina a declaratiei in formatul pe hartie, semnata si stampilata conform legii.

Formatul electronic al declaratiei se obtine prin utilizarea programului de asistenta elaborat de ANAF. Acest program este pus la dispozitia contribuabilior, gratuit, prin unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe pagina de internet a ANAF, la adresa http://anaf.mfinante.ro.

Declaratia se va depune semestrial, pana in data de 25 inclusiv a lunii urmatoare incheierii semestrului de raportare, la organul fiscal in aria caruia contribuabilul isi are domiciliul fiscal.

Informatiile din declaratiile informative vor fi pastrate in baza de date pe o perioada de 5 ani fiscali din anul depunerii declaratiei. La incheierea acestei perioade, informatiile vor fi arhivate si, la cerere, vor fi puse la dispozitia Directiei de metodologie si proceduri pentru inspectia fiscala.

Efectuarea verificarii incrucisate a declaratiilor depuse de catre persoanele inregistrate in scopuri de TVA va permite organelor fiscale sa realizeze un control eficient al acestor operatiuni, conducand astfel la diminuarea fraudei fiscale si va avea ca rezultat o crestere semnificativa a incasarilor la bugetul de stat, precum si o reducere a perioadei de timp necesare inspectiei fiscale pentru solutionarea solicitarilor de rambursare a sumelor negative din deconturile de TVA .



#19 MARILENA_2007

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 09 May 2007 - 04:03 PM

Raspuns pt. Mihaelak:
pe factura trebuie sa apara si punctul de lucru. Daca ai deja facturile si punctul de lucru a aparut dupa poti sa scrii cu pixul adresa punctului de lucru.
Noi facem facturi la punctul de lucru si pe factura aveam scris doar sediul social, la un control am primit amenda pt. lipsa adresei punctului de lucru.



#20 anagruion

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 291 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:timisoara

Postat 09 May 2007 - 08:12 PM

Vezi postareaadrianabb, la May 19 2006, 01:26 PM, a spus:

da.dar eu stiu pe cineva care a inregistrat in intai ale lunii urmatoare o factura care nu a primit-o la timp si pt 50 de lei vechi cat era tva-ul aferent ,a platit 10.mil amenda cu mentiunea ca s-a sustras de la plata tva. .......nu stiu cum sa va sfatuiesc.

Buna. Fiind TVA deductibil- nu stiu cum s-a sustras de la plata TVA?????






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL