Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Ajutor neclaritati --- microintreprindere - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Ajutor neclaritati --- microintreprindere

16 replies to this topic

#1 irina_ps

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 21 May 2006 - 03:19 PM

Am cautat informatii legate de microintreprinderi, dar nu am gasit ptr toate problemele solutii si din acest motiv cer ajutorul vostru.
1. Pot sa am cartea de munca la microintreprinderea mea si in acest caz rezolv problema angajarii unei persoane ?
2. Pot sa imi angajez o ruda pensionar "la limita de virsta + grupa" ? Ma incadrez in conditiile legi ?
3. Am intentia sa ofer consultanta in domeniu industrial , deci e mai bine sa nu platesc TVA ?
4. Trebuie sa angajez un contabil dar nu stiu in ce conditii si cam cit trebuie sa fie salariul acestuia?
5.E mai bine sa caut o firma ce sa imi ofere consultanta in contabilitate sau un contabil PFA ?
Multumesc anticipat ,
Irina



#2 ctanela

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1277 Postari:
  • Location:constanta

Postat 21 May 2006 - 04:49 PM

irina_ps a spus:

Am cautat informatii legate de microintreprinderi, dar nu am gasit ptr toate problemele solutii si din acest motiv cer ajutorul vostru.
1. Pot sa am cartea de munca la microintreprinderea mea si in acest caz rezolv problema angajarii unei persoane ?
2. Pot sa imi angajez o ruda pensionar "la limita de virsta + grupa" ? Ma incadrez in conditiile legi ?
3. Am intentia sa ofer consultanta in domeniu industrial , deci e mai bine sa nu platesc TVA ?
4. Trebuie sa angajez un contabil dar nu stiu in ce conditii si cam cit trebuie sa fie salariul acestuia?
5.E mai bine sa caut o firma ce sa imi ofere consultanta in contabilitate sau un contabil PFA ?
Multumesc anticipat ,
Irina
1. Poti, cu conditia sa nu fii asociat unic. In marea majoritate a cazurilor ITM nu accepta ca asociatul unic sa fie angajat la firma cu contract de munca.
2. Da.
3. Mai indicat: neplatitor de TVA.
4+5. Contabil iti trebuie cu siguranta. Forma de colaborare si costul trebuie sa le stabilesti prin solicitarea si compararea unor oferte. Nu conteaza pentru tine daca este SC sau PFA.
Succes. :wink:




#3 irina_ps

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 22 May 2006 - 10:42 PM

Daca ma asociez la ac microintreprinede cu sotul meu si avem fiecare 50-50%, pot sa ma angajez la ac firma ?
Irina



#4 dexter

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 228 Postari:
  • Location:Timis

Postat 22 May 2006 - 10:59 PM

Da. :wink:



#5 irina_ps

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 23 May 2006 - 10:48 PM

Este avantajos sa existe 2 asociati la o microintreprindere?
Actele necesare sint mai multe sau procesul de inregistrare si functionare este complicat in acest caz ?



#6 nicole33

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1373 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 24 May 2006 - 05:45 PM

depinde. avantaj-te poti angaja la propria firma.
dezav. decizia nu mai e doar a ta. beneficiile se impart intre asociati.
statut+contract de societate. Nu e mai greu de facut.



#7 irina_ps

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 27 May 2006 - 11:20 PM

Pot sa trec la deduceri cheltuieli legate de pregatirea profesionala cursuri ?
Dar cu asigurarile de viata sau un abonament la o clinica particulara ce se poate face ?
De fapt ce pot trece la deduceri ?
irina



#8 nicole33

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1373 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 28 May 2006 - 08:59 AM

in cazul microintreprinderilor, notiunea de cheltuiala deductibila nu-si mai are rostul. Poti trece ce vrei pe cheltuieli, in conditiile in care poti argumenta, in cazul unui control, cum ca acele cheltuieli au fost facute in interesul afacerii, pentru obtinerea de venituri.



#9 irina_ps

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 28 May 2006 - 10:50 PM

Am o mare nelamurire...totusi.
DAca infiintez o microintreprindere si vreu sa fiu platitor de TVA care va fii impozitul ce se va aplica ? Este de 16% pe profit? Este corect asa ?
Daca aleg sa platesc 3% impozit, inseamna ca nu platesc TVA-ul ?
Va rog mult sa ma lamuriti si pe mine.
Irina



#10 miha m

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 223 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov

Postat 29 May 2006 - 07:50 AM

Impozitul nu are legatura cu TVA-ul. Poti fi platitoare de TVA si de impozit pe venituri micro (3%) sau neplatitoare de TVA si platitoare de impozit pe venituri . Decizia de a fi platitoare de TVA sau nu se ia in functie de mai multi factori cum ar fi:
- cui prestezi serviciile - in general intreprinderile prefera sa cumpere ceva de la o firma platitoare, pentru ca sa aiba drept de deducere. Daca pretul il negociezi fara TVA (cum este si normal), faptul ca pe deasupra ii facturezi si TVA-ul nu te afecteza cu nimic (ba dimpotriva te ajuta pentru ca din TVA colectat o sa scazi cel adunat din cumparari si tot o sa ramai cu ceva in plus fata de situatia in care esti neplatitor)
- daca clientii sunt firme mici, pentru care conteaza foarte mult suma totala facturata si tu astimezi ca nu o sa ai prea multe cheltuieli de unde sa deduci TVA este mai avantajos sa fi neplatitor.
Apropo de microintreprinderi , probabil ca ai aftat ca se estimeaza ca nu vor mai exista de la 1.01.2007 asa ca nu are rost sa-ti faci prea multe planuri in acest sens.



#11 nicole33

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1373 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 29 May 2006 - 10:11 AM

fa-ti microintreprindere neplatitoare de tva si daca dispar micro de la anul (poate se amana, e doar un zvon) te vor trece ei automat la 16%. profita cat poti pana atunci.



#12 irina_ps

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 29 May 2006 - 09:35 PM

Numai ca cei cu care pot eu sa discut sint platitori de TVA si nu cred ca le convine sa lucreze cu neplatitorii....
Daci?
Irina



#13 nicole33

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1373 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 30 May 2006 - 12:23 AM

opteaza pt.platitor, dar daca nu ai cheltuieli mari, o sa cam ai de plata tva la stat



#14 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 19 June 2006 - 10:58 PM

Pe clienti nu-i deranjeaza ca nu esti platitoare de TVA, pt. ca vor platii cu 19% mai putin , iar tu oferi un serviciu ,care nu este" vandut" mai departe... Ai fost bine sfatuita



#15 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 26 June 2006 - 02:13 PM

Eu cred ca o firma care are ca obiect consultanta in dom industrial va presta servicii in special altor firme, deci cred ca ar fi mai avantajos sa fii platitor de TVA



#16 jimo

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 22 September 2006 - 03:43 PM

Vezi postareanicole33, la May 28 2006, 09:59 AM, a spus:

in cazul microintreprinderilor, notiunea de cheltuiala deductibila nu-si mai are rostul. Poti trece ce vrei pe cheltuieli, in conditiile in care poti argumenta, in cazul unui control, cum ca acele cheltuieli au fost facute in interesul afacerii, pentru obtinerea de venituri.

Si eu stiam ca deduceri se fac din profit deci daca micro plateste impozit pe venit intr-adevar nu-si are rostul notiunea. De aceea nu inteleg a doua fraza: ce rost mai are sa treci ceva pe cheltuieli daca nu se pot deduce? De ce s-ar interesa un control de aceste sume trecute pe cheltuieli?

multumesc



#17 nicole33

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1373 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 22 September 2006 - 04:51 PM

Vezi postareajimo, la Sep 22 2006, 04:43 PM, a spus:

[Si eu stiam ca deduceri se fac din profit deci daca micro plateste impozit pe venit intr-adevar nu-si are rostul notiunea. De aceea nu inteleg a doua fraza: ce rost mai are sa treci ceva pe cheltuieli daca nu se pot deduce? De ce s-ar interesa un control de aceste sume trecute pe cheltuieli?
simplu: avand cheltuieli mari la aceleasi venituri, reduci profitul care va fi repartizat pe dividende si, implicit, impozitul pe dividende datorat statului. situatia este similara in cazul in care esti platitor de tva si platesti mai putin statului.






Similar Topics Collapse

4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL