Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
bilant-trim I2006-politici contabile/ note explicative - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


bilant-trim I2006-politici contabile/ note explicative

12 replies to this topic

#1 mari_p_mari

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 55 Postari:

Postat 31 May 2006 - 08:37 PM

Cine ma poate ajuta in legatura cu bilantul aferent trim I 2006:
- cum arata politicile alea contabile si notele explicative???

Are cineva vreun exemplu?
Ce ati scris??

mari_p_mari@yahoo.com



#2 Cristina Vanghele

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 198 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:informare si cunoastere

Postat 31 May 2006 - 09:08 PM

Bilant pt trim I 2006 ? :shock:
Bilantul cu note explicative si politici contabile este doar pt inchidere an.




#3 mari_p_mari

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 55 Postari:

Postat 31 May 2006 - 09:27 PM

Eu lucrez la o institutie publica !!!!!

Bilantul aferent trimestrului I trebuie depus pana pe 1.06.2006 (conf normelor Min de Fin si cerintelor ordonatorului superior de credite) ...o sa intarzii desigur :)

Ordonatorul superior de credite ne cere aceste politici contabile si note explicative dar nu a precizat cu ce se mananca


Va multumesc



#4 Cristina Vanghele

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 198 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:informare si cunoastere

Postat 01 June 2006 - 07:51 AM

Ti-am trimis ceva pe email.



#5 mari_p_mari

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 55 Postari:

Postat 01 June 2006 - 06:53 PM

Multumesc

O sa incerc sa le adaptez pt institutie publica :)



#6 nedelcu_ gabriela

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Location:braila

Postat 01 June 2006 - 08:43 PM

informatiile le gasesti in OMFP 616/2006



#7 dorumocanu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 344 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:diverse

Postat 17 July 2006 - 12:23 PM

Bilantul la 31.03.2006 de unde il ai ????
"dreptul fiecaruia de a cunoaste"



#8 ovidium28

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:
  • Location:Alba

Postat 24 July 2006 - 04:27 PM

Cristina Vanghele a spus:

Ti-am trimis ceva pe email.


Trimite-mi si mie te rog un bilant sau mai bine zis raportul sau note explicative, ncic nu stiu cum sa le spun. As dori explicatiile care insotesc Anexele intocmite, toata vorbaria, daca se poate la adresa ovidium28@yahoo.com
Te rog mult si cat mai repede daca poti



#9 dmldone

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 262 Postari:
  • Location:Tg-Jiu
  • Interests:contabilitate

Postat 24 July 2006 - 06:59 PM

parca sunt si pe site la sectiunea de modele.



#10 dana dima

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 69 Postari:
  • Location:focsani

Postat 24 July 2006 - 07:58 PM

nu exista bilant trim i doar bilant prescustat pentru sem i in care nu sunt note explicative doar raport de gestiune
did



#11 ArtistU-=INDECO=-

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 28 July 2006 - 09:42 PM

inca nu tiai depus darea de seama?
din ce judet esti? si de la cine ai cumparat pacheul de programe?
daca nu ai programe incearca sati achizitionezi ca se lasa cu amenzi serioase nu numai ptr intarzieri cat si ptr date eronate?



#12 georgerad

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:
  • Location:Campia Turzii

Postat 27 August 2006 - 10:24 PM

Vezi postareamari_p_mari, la May 31 2006, 10:27 PM, a spus:

Eu lucrez la o institutie publica !!!!!

Bilantul aferent trimestrului I trebuie depus pana pe 1.06.2006 (conf normelor Min de Fin si cerintelor ordonatorului superior de credite) ...o sa intarzii desigur :)

Ordonatorul superior de credite ne cere aceste politici contabile si note explicative dar nu a precizat cu ce se mananca


Va multumesc

Banuiesc ca lucrezi la o scoala sau gradinita. Poate explicatiile vin cam tarziu dar cred ca o sa te ajute oricum, pt. ca, deocamdata se aplica si la Trim. 2, 3 etc. Mai multe explicatii si formulare gasesti chiar pe site-ul Ministerului Finantelor http://anaf.mfinante.ro/wps/portal/!ut...SDsJa:10id29ssj
E recomandat totusi sa folosesti un soft pt. institutii publice care sa te scoata din impas.


1
Anexa
Norme metodologice privind modelele situatiilor financiare trimestriale ale institutiilor publice in
anul 2006 precum si intocmirea, verificarea si centralizarea acestora
1. Intocmirea situatiilor financiare trimestriale
Potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr.82/1991 republicata, pentru institutiile publice, documentul
oficial de prezentare a situatiei patrimoniului aflat in administrarea statului si a unitatilor administrativteritoriale
si a executiei bugetului de venituri si cheltuieli il reprezinta situatia financiara.
Situatiile financiare trimestriale si anuale cuprind: bilantul, contul de rezultat patrimonial, situatia
fluxurilor de trezorerie, situatia modificarilor in structura activelor nete/capitalurilor, contul de executie
bugetara si alte anexe.
Situatiile financiare se intocmesc in moneda nationala, respectiv in lei, fara subdiviziunile leului.
Pentru necesitati proprii de informare si la solicitarea unor organisme internationale, se pot intocmi
situatii financiare si intr-o alta moneda.
Unitatile fara personalitate juridica, subordonate institutiei publice, organizeaza si conduc contabilitatea
operatiunilor economico-financiare pana la nivel de balanta de verificare, fara a intocmi situatii financiare.
Activitatea desfasurata in strainatate de unitatile fara personalitate juridica, subordonate institutiilor
publice din Romania, se include in situatiile financiare ale persoanei juridice romane si se raporteaza pe
teritoriul Romaniei.
Institutiile publice vor inscrie pe prima pagina a bilantului, datele de identificare (institutia, adresa, codul
postal, telefonul, codul de inregistrare fiscala, codul activitatii CAEN), citet, fara a se folosi prescurtari sau
initiale.
In conformitate cu prevederile art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 656/1997 privind aprobarea
Clasificarii activitatilor din economia nationala- CAEN, organele de specialitate ale administratiei publice
centrale si locale si institutiile publice subordonate au obligatia incadrarii activitatii desfasurate potrivit
Clasificarii activitatilor din economia nationala, actualizata prin Ordinul presedintelui Institutului National
de Statistica nr. 601/2002.
2. Semnarea si depunerea situatiilor financiare
Situatiile financiare se semneaza de conducatorul institutiei si de conducatorul compartimentului
financiar-contabil sau de alte persoane imputernicite sa indeplineasca aceaste functii.
Institutiile publice ai caror conducatori au calitatea de ordonatori de credite secundari sau tertiari, depun
un exemplar din situatiile financiare trimestriale si anuale la organul ierarhic superior, la termenele stabilite
de acesta.
Ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, alte autoritati publice,
institutii autonome si unitatile administrativ-teritoriale, ai caror conducatori au calitatea de ordonatori
principali de credite, depun la Ministerul Finantelor Publice sau directiile generale ale finantelor publice
judetene si a municipiului Bucuresti, dupa caz, un exemplar din situatiile financiare trimestriale si anuale,
potrivit normelor si la termenele stabilite de acesta.
Potrivit prevederilor art. 13 alin.(2) din Legea nr. 672/2002 privind auditul public intern, se recomanda
ca situatiile financiare anuale proprii ale ministerelor, celorlalte organe de specialitate ale administratiei
publice centrale si locale, ale altor autoritati publice, institutiilor publice autonome si ale institutiilor publice
subordonate sa fie insotite de un raport privind auditarea bilantului si a contului de executie bugetara,
intocmit in conditiile legii.
Situatiile financiare centralizate se depun la Ministerul Finantelor Publice de conducatorii
compartimentelor financiar-contabile sau de persoane cu atributii in activitatea de analiza si centralizare a
acestora care sa poata oferi informatiile necesare in legatura cu situatiile financiare prezentate.
Ministerele , celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, alte autoritati publice,
institutiile publice autonome au obligatia sa se prezinte la Directia generala a tehnologiei informatiei din
2
cadrul Ministerului Finantelor Publice pentru a primi gratuit discheta cu programul informatic de
contabilitate publica , respectiv de centralizare a situatiilor financiare pentru institutii publice, in vederea
depunerii situatiei financiare centralizate la Ministerul Finantelor Publice si pe suport magnetic.
Nerespectarea reglementarilor emise de Ministerul Finantelor Publice cu privire la intocmirea si
depunerea situatiilor financiare periodice stabilite potrivit legii constituie contraventie, conform prevederilor
art.41 pct.2 lit.e) din Legea contabilitatii nr.82/1991, republicata, si se sanctioneaza cu amenda de la 1000 lei
la 3000 lei (RON), daca perioada de intarziere pentru intocmirea si depunerea situatiilor financiare periodice
este cuprinsa intre 15 si 30 de zile lucratoare, si de la 1500 lei la 4500 lei (RON), daca perioada de intarziere
depaseste 30 de zile lucratoare, potrivit art.42 alin.(2), si se suporta de persoanele vinovate, potrivit alin.(5)
al aceluiasi articol.
Contraventiilor prevazute la art.41 din legea mai sus mentionata le sunt aplicabile dispozitiile Ordonantei
Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin
Legea nr.180/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
3. Componentele situatiilor financiare
Situatiile financiare care se intocmesc de institutiile publice la finele trimestrelor I,II, si III din anul
2006 se compun din urmatoarele:
Cod 01 Bilant
Cod 02 Contul de rezultat patrimonial
Cod 03 Situatia fluxurilor de trezorerie
Cod 04 Situatia fluxurilor de trezorerie
Anexa 5 Contul de executie a bugetului institutiei publice – Venituri
Anexa 6 Contul de executie a bugetului institutiei publice – Cheltuieli
Anexa 7 Contul de executie al institutiilor publice – Cheltuieli
Anexa 8 Contul de executie a bugetului institutiilor publice si
activitatilor finantate integral din venituri proprii (de
subordonare locala) – Venituri
Anexa 9 Contul de executie a bugetului institutiilor publice finantate din
venituri proprii si subventii (de subordonare locala) – Venituri
Anexa 10 Contul de executie a bugetului institutiilor publice si activitatilor
Finantate integral din venituri proprii (de subordonare locala) –
Cheltuieli
Anexa 11 Contul de executie a bugetului institutiilor publice finantate din
venituri proprii si subventii (de subordonare locala) – Cheltuieli
Anexa 12 Contul de executie a bugetului local – Venituri
Anexa 13 Contul de executie a bugetului local – Cheltuieli
Anexa 14a Disponibil din mijloace cu destinatie speciala
Anexa 14b Disponibil din mijloace cu destinatie speciala
Anexa 15 Contul de executie a bugetului creditelor externe
Anexa 16 Contul de executie a bugetului creditelor interne
Anexa 17 Contul de executie a bugetului fondurilor externe nerambursabile –
Venituri
Anexa 18 Contul de executie a bugetului fondurilor externe nerambursabile –
Cheltuieli
Anexa 19 Contul de executie a veniturilor si cheltuielilor evidentiate in afara
bugetului local – Venituri
Anexa 20 Contul de executie a veniturilor si cheltuielilor evidentiate in afara
bugetului local – Cheltuieli
Anexa 24 Situatia privind executia veniturilor si cheltuielilor bugetelor locale
pe unitati administrativ- teritoriale
Anexa 30 Plati restante
3
Anexa 31 Situatia actiunilor detinute de institutiile publice in numele statului
roman la societati comerciale, societati/companii nationale si
organisme internationale
Anexa 32 Situatia sumelor evidentiate in conturi in afara bilantului rezultate
din operatiuni ce decurg din administrarea veniturilor bugetului
general consolidat
Anexa 33 Situatia unor indicatori referitori la protectia copilului si a
persoanelor cu handicap
Anexa 40a Situatia activelor si datoriilor institutiilor publice din administratia
centrala
Anexa 40b Situatia activelor si datoriilor institutiilor publice din administratia
locala
Anexa 40c Situatia activelor si datoriilor institutiilor publice din domeniul
asigurarilor sociale (de stat, somaj, sanatate).
MODUL DE COMPLETARE A SITUATIILOR FINANCIARE
3.1. BILANT (Cod 01)
Bilantul este documentul contabil de sinteza prin care se prezinta elementele de active, datorii si
capitaluri proprii ale institutiei publice la sfarsitul perioadei de raportare, precum si in alte situatii prevazute
de lege. Prin diferenta dintre total active si total datorii se determina indicatorul active nete, care trebuie sa
fie egal cu capitalurile proprii.
Pentru fiecare element de bilant trebuie prezentata valoarea aferenta elementului respectiv pentru
exercitiul financiar precedent.
Daca valorile prezentate anterior nu sunt comparabile, absenta comparabilitatii trebuie prezentata in
notele explicative.
Un element de bilant pentru care nu exista valoare nu trebuie prezentat, cu exceptia cazului in care exista
un element corespondent pentru exercitiul financiar precedent.
Bilantul se intocmeste pe baza ultimei balante de verificare a conturilor sintetice, puse de acord cu
balanta conturilor analitice, incheiata dupa inregistrarea tuturor documentelor in care au fost consemnate
operatiunile economico-financiare aferente perioadei raportate.
Pentru completarea formularului, pe randuri, se fac urmatoarele precizari:
01 – se completeaza cu valoarea activelor fixe necorporale si activelor fixe necorporale in curs de executie
rezultata din insumarea soldurilor debitoare ale conturilor de active fixe necorporale, diminuata cu valoarea
amortizarilor si ajustarilor de depreciere aferente (ct. 203+205+206+208+233-280-290-293* );
02 - se completeaza cu valoarea activelor fixe corporale si activelor fixe corporale in curs de executie
rezultata din insumarea soldurilor debitoare ale conturilor de active fixe corporale, diminuata cu valoarea
amortizarilor si ajustarilor de depreciere aferente (ct. 213+214+231-281-291-293*);
03 - se inscrie valoarea activelor fixe corporale de natura terenurilor si cladirilor si activelor fixe corporale in
curs de executie rezultata din insumarea soldurilor debitoare ale conturilor de active fixe corporale
diminuata cu valoarea amortizarilor si ajustarilor de depreciere aferente (ct. 211+212+231-281-291-293*);
04 - se completeaza cu valoarea altor active ale statului din soldul debitor al contului 215;
05 -se completeaza cu valoarea activelor financiare necurente (investitii pe termen lung) sub forma de
actiuni, obligatiuni si alte creante imobilizate rezultata din insumarea soldurilor debitoare ale conturilor de
active financiare, diminuata cu valoarea ajustarilor pentru pierderea de valoare aferente (ct.260+265+267-
296);
06 - se completeaza cu valoarea creantelor necurente ce urmeaza a fi incasate dupa o perioada mai mare de
un an (conform legii sau contractului), rezultata din insumarea soldurilor debitoare ale conturilor
corespunzatoare diminuata cu valoarea ajustarilor de depreciere aferente (ct. 4112+4612-4912-4962);
07- se completeaza cu valoarea totala a activelor necurente rezultata din insumarea randurilor:
01+02+03+04+05+06;
4
08 - se completeaza cu valoarea stocurilor existente rezultata din insumarea soldurilor debitoare ale
conturilor de stocuri, ajustata cu valoarea diferentelor de pret si diminuata cu valoarea ajustarilor de
depreciere aferente
(ct. 301+302+303+304+305+307+309+331+332+341+345+346+347+349+351+354
+356+357+358+359+361+371+381+/-348+/-378-391-392-393-394-395-396-397-398);
10 - se completeaza cu valoarea creantelor curente provenind din operatiuni comerciale si avansuri ce
urmeaza a fi incasate pe o perioada mai mica de un an, rezultata din insumarea soldurilor debitoare ale
conturilor corespunzatoare diminuata cu valoarea ajustarilor pentru depreciere aferente
(ct. 232+234+409+4111+4118+413+418+425+4282+4611+473**+481+482+483-4911-4961+5187) ;
Referitor la conturile 481 si 482 se va avea in vedere eliminarea acestora din activele si datoriile
bilantului centralizat.
11- se completeaza cu valoarea creantelor bugetare detinute de institutie ce urmeaza a fi incasate pe o
perioada mai mica de un an, rezultata din insumarea soldurilor debitoare ale conturilor corespunzatoare
diminuata cu valoarea ajustarilor pentru depreciere aferente
(ct.431**+437**+4424+4428**+444**+446**+4482+463+464+465+4664+4665+
4681+4682+4684+4687-469-497);
Referitor la conturile 4424 si 4423 se va avea in vedere consolidarea acestora in bilantul centralizat.
12- se completeaza cu valoarea creantelor din operatiuni cu Comunitatea Europeana, rezultata din
insumarea soldurilor debitoare ale conturilor corespunzatoare
(ct. 4501+4511+4531+4541+4551+456+457+458) ;
13 – se completeaza cu valoarea investitiilor pe termen scurt (obligatiuni emise si rascumparate) diminuata
cu valoarea ajustarilor pentru pierderea de valoare aferente (ct. 505-595);
14- se completeaza cu valoarea totala a disponibilitatilor aflate in conturile de la trezorerie si banci, precum
si din casa, rezultata din insumarea randurilor: 15+17;
15 – se completeaza cu valoarea lichiditatilor existente in casa in conturile de la trezorerie, alte valori,
avansuri de trezorerie
(ct.510+5121+5125+5131+5141+5151+5161+5171+520+5211+5212+5221+5222+523+524+5251+
5252+5
253+526+527+528+5291+5292+5299+531+532+542+550+551+552+553+554+555+556+557+558+5
601+
5602+561+562+5711+5712+5713+5714+5741+5742+5743+5744) ;
17 - se completeaza cu valoarea lichiditatilor existente in conturile de la bancile comerciale
(ct. 5112+5121+5124+5125+5131+5132+5141+5142+5151+5152+5153+5161+
5162+5172+5411+5412+550+558+560);
19 - se completeaza cu valoarea cheltuielilor inregistrate in avans preluate din soldul debitor al contului
471;
20- se completeaza cu valoarea activelor curente rezultata din insumarea randurilor: 08+09+13+14+19 ;
21- se completeaza cu valoarea totala a activelor necurente si curente rezultata din insumarea randurilor
07+20;
24 – se completeaza cu valoarea datoriilor necurente rezultata din insumarea soldurilor creditoare ale
conturilor de decontari cu furnizorii de active fixe, creditorii si varsaminte de efectuat pentru active
financiare si investitii financiare, ce trebuie platite intr-o perioada mai mare de un an conform legii sau
contractului (ct.4042+269+4622+509);
25 – se completeaza cu valoarea rezultata din insumarea soldurilor creditoare ale conturilor de imprumuturi
ce trebuie platite intr-o perioada mai mare de un an, conform legii sau contractului (ct.
1612+1622+1632+1642+1652+166+1672+168-169) ;
26 - se completeaza cu valoarea provizioanelor constituite pe termen lung pentru litigii, garantii acordate
clientilor, etc., preluate din soldul creditor al contului 151;
27 – se completeaza cu totalul datoriilor necurente rezultate din insumarea randurilor: 24+25+26;
29 – se completeaza cu valoarea datoriilor curente rezultata din insumarea soldurilor creditoate ale conturilor
de datorii comerciale si avansuri ce trebuie platite intr-o perioada de pana la un an
(ct.401+403+4041+405+408+419+4621+473+481+482+483+269) ;
Referitor la conturile 481 si 482 se va avea in vedere eliminarea acestora din activele si datoriile
bilantului centralizat.
30 – se completeaza cu valoarea datoriilor catre bugetul de stat, bugete locale etc., rezultata din insumarea
soldurilor creditoare ale conturilor de datorii ;
5
(ct. 440+441+4423+4428+444+446+4481+4671+4672+4673+4674+4675);
Referitor la conturile 4424 si 4423 se va avea in vedere consolidarea acestora in bilantul centralizat.
31 - se completeaza cu valoarea rezultata din insumarea soldurilor creditoate ale conturilor de datorii catre
Comunitatea Europeana (ct.4502+4512+452+4532+4542+4552) ;
32 - se completeaza cu valoarea imprumuturilor pe termen scurt ce trebuie platite intr-o perioada de pana la
un an, rezultata din insumarea soldurilor creditoare ale conturilor de imprumuturi pe termen scurt
(ct.5186+5191+5192+5194+5195+5196+5197+5198);
33 – se completeaza cu valoarea imprumuturilor pe termen lung – sume ce trebuie platite in cursul
exercitiului curent- rezultata din insumarea soldurilor creditoare ale conturilor de imprumuturi termen lung
(ct.1611+1621+1631+1641+1651+1671+168-169);
34 - se completeaza cu valoarea datoriilor catre salariati si contributiile aferente rezultata din insumarea
soldurilor creditoare ale conturilor de salarii si contributii sociale
(ct. 421+423+426+427+4281+431+437+438);
35– se completeaza cu valoarea datoriilor reprezentand alte drepturi cuvenite altor categorii de persoane
(pensii, indemnizatii de somaj, burse) rezultata din insumarea soldurilor creditoare ale conturilor de datorii
(ct.422+424+429);
36 – se completeaza cu valoarea veniturilor inregistrate in avans, preluate din soldul creditor al contului
472;
37 - se completeaza cu valoarea datoriilor reprezentand provizioane constituite pe termen scurt pentru litigii,
garantii acordate clientilor, etc., preluate din soldul creditor al contului 151;
38 - se completeaza cu totalul datoriilor curente rezultate din insumarea randurilor:
28+32+33+34+35+36+37;
39- se completeaza cu totalul datoriilor curente si necurente rezultate din insumarea randurilor: 27+38;
40- se completeaza cu valoarea indicatorului “Active nete”, determinata ca diferenta intre total active si
total datorii, valoare care trebuie sa fie egala cu cea a capitalurilor proprii raportata la rd. 47;
42- se completeaza cu valoarea rezervelor si fondurilor constituite, rezultate din insumarea soldurilor
creditoare ale conturilor de rezerve si fonduri:
(ct.100+101+102+103+104+105+106+131+132+133+134+135+136+137+139);
43 - se completeaza cu soldul creditor al contului 117;
44 - se completeaza cu soldul debitor al contului 117;
45 - se completeaza cu soldul creditor al contului 121;
46 - se completeaza cu soldul debitor al contului 121;
47- se completeaza cu valoarea capitalurilor proprii rezultata din insumarea soldurilor creditoare ale
conturilor de rezerve si fonduri, rezultat reportat si rezultat patrimonial. Soldurile debitoare ale conturilor
reprezentand rezultatul reportat si rezultatul patrimonial (deficit), se scad (rd.42+43-44+45-46).
*) Conturi de repartizat dupa natura elementelor respective.
**) Solduri debitoare ale conturilor respective.
CONTUL DE REZULTAT PATRIMONIAL (Cod 02 )
Contul de rezultat patrimonial prezinta situatia veniturilor, finantarilor si cheltuielilor din cursul
exercitiului curent.
Veniturile si finantarile sunt prezentate pe feluri de venituri dupa natura sau sursa lor, indiferent daca au
fost incasate sau nu.
Cheltuielile sunt prezentate pe feluri de cheltuieli, dupa natura sau destinatia lor, indiferent daca au fost
platite sau nu.
In Contul de rezultat patrimonial sunt prezentate si veniturile calculate (ex. venituri din reluarea
provizioanelor si ajustarilor de valoare) care nu implica o incasare a acestora, precum si cheltuielile calculate
(ex. cheltuieli cu amortizarile, provizioanele si ajustarile de valoare) care nu implica o plata a acestora.
Pentru fiecare indicator din Contul de rezultat patrimonial trebuie prezentata atat valoarea indicatorului
din anul curent cat si valoarea aferenta pentru exercitiul financiar precedent.
Prin exceptie, in anul 2006 coloana “An precedent” nu se completeaza.
Rezultatul patrimonial este un rezultat economic care exprima performanta financiara a institutiei
publice, respectiv excedent sau deficit patrimonial. Acest rezultat se determina pe fiecare sursa de finantare
6
in parte: buget (de stat, local, asigurari sociale, somaj, sanatate), fonduri externe nerambursabile, venituri
proprii
sau venituri proprii si subventii.
Formularul prezinta totalitatea veniturilor realizate si a finantarilor, precum si a cheltuielilor
efectuate grupate pe activitati, astfel: operationale, financiare si extraordinare.
Datele se preiau din soldurile conturilor de venituri si finantari si din soldurile conturilor de cheltuieli,
cumulate de inceputul anului, inainte de inchidere.
Pentru completarea formularului, pe randuri se fac urmatoarele precizari:
02 – se completeaza cu sumele reprezentand venituri din impozite, taxe, contributii de asigurari, precum si
alte venituri ale bugetelor preluate din soldurile creditoare ale conturilor de venituri, inainte de inchidere
(ct. 730+731+732+733+734+735+736+739+745+746+750+751);
03 - se completeaza cu sumele reprezentand venituri din activitati economice preluate din soldurile
creditoare ale conturilor de venituri, inainte de inchidere
(ct. 701+702+703+704+705+706+707+708+/-709);
04 – se completeaza cu sumele reprezentand venituri din finantari de la buget sau de la alte entitati,
subventii, transferuri, alocatii bugetare cu destinatie speciala, preluate din soldurile creditoare ale conturilor
de venituri, inainte de inchidere (ct.770+771+772+773+774+776+778+779);
In Contul de rezultat patrimonial al bugetului local nu se va inscrie soldul creditor al contului 770. Acesta
se va inscrie numai in Contul de rezultat patrimonial al activitatii proprii a unitatii administrativ-teritoriale
si in Contul de rezultat patrimonial al institutiilor publice finantate din bugetele locale.
05 - se completeaza cu sumele reprezentand alte venituri operationale preluate din soldurile creditoare ale
conturilor de venituri, inainte de inchidere (ct.714+719+721+722+781);
06 – se completeaza cu totalul veniturilor operationale rezultate din insumarea randurilor: 02+03+04+05;
08 - se completeaza cu sumele reprezentand cheltuielile cu salariile si alte beneficii acordate salariatilor si
altor categorii de personal, precum si contributiile sociale aferente salariilor angajatilor, preluate din
soldurile debitoare ale conturilor de cheltuieli, inainte de inchidere (ct. 641+642+645+646+647);
09 – se completeaza cu sumele reprezentand subventiile si transferurile curente si de capital intre unitatile
administratiei publice, ajutoare sociale si alte cheltuieli, preluate din soldurile debitoare ale conturilor de
cheltuieli, inainte de inchidere ( ct.670+671+ 672+673+674+676+677+679) ;
10 – se completeaza cu sumele reprezentand valoarea consumului de materii prime, materiale consumabile,
energie, apa si alte cheltuieli materiale preluate din soldurile debitoare ale conturilor de cheltuieli, inainte de
inchidere
(ct.601+602+603+606+607+608+609+610+611+612+613+614+622+623+624+626+627+628+629)
;
11 – se completeaza cu sumele reprezentand valoarea cheltuielilor de capital, amortizarile si provizioanele
preluate din soldurile debitoare ale conturilor de cheltuieli, inainte de inchidere ( 681+682+689);
12 – se completeaza cu sumele reprezentand valoarea altor cheltuieli operationale preluate din soldurile
debitoare ale conturilor de cheltuieli, inainte de inchidere (ct. 635+654+658) ;
13 – se completeaza cu sumele reprezentand totalul cheltuielilor operationale rezultata din insumarea
randurilor: 08+09+10+11+12;
15 – se completeaza cu rezultatul favorabil obtinut din activitatea operationala – excedent- determinat ca
diferenta intre randul 06 ”Total venituri operationale” si randul 13 ”Total cheltuieli operationale”;
16 - se completeaza cu rezultatul nefavorabil din activitatea operationala – deficit - determinat ca diferenta
intre randul 13”Total cheltuieli operationale” si randul 06”Total venituri operationale;
17 – se completeaza cu sumele reprezentand venituri financiare preluate din soldurile creditoare ale
conturilor de venituri, inainte de inchidere (ct.763+764+765+766+767+768+769+786);
18- se completeaza cu sumele reprezentand cheltuieli financiare, care se preiau din soldurile debitoare ale
conturilor de cheltuieli, inainte de inchidere (ct. 663+664+665+666+667+668+669+686);
20 - se completeaza cu rezultatul favorabil obtinut din activitatea financiara – excedent - determinat ca
diferenta intre randul 17”Venituri financiare” si randul 18”Cheltuieli financiare”;
21 - se completeaza cu rezultatul nefavorabil obtinut din activitatea financiara – deficit - determinat ca
diferenta intre randul 18”Cheltuieli financiare” si randul 17”Venituri financiare”;
7
23 - se completeaza cu rezultatul din activitatea curenta – excedent - determinat ca suma dintre randul
15”Excedent” (din activitatea operationala) si randul 20”Excedent” (din activitatea financiara);
24 - se completeaza cu rezultatul din activitatea curenta – deficit - determinat ca suma dintre randul
16”Deficit” (din activitatea operationala) si randul 21”Deficit” (din activitatea financiara);
25– se completeaza cu sumele reprezentand venituri extraordinare preluate din soldurile creditoare ale
conturilor de venituri, inainte de inchidere (ct.790+791);
26 – se completeaza cu sumele reprezentand cheltuielile extraordinare preluate din soldurile debitoare al
conturilor de cheltuieli, inainte de inchidere (ct. 690+691) ;
28 - se completeaza cu rezultatul favorabil obtinut din activitatea extraordinara – excedent - determinat ca
diferenta intre randul 25”Venituri extraordinare” si randul 26”Cheltuieli extraordinare”;
29 - se completeaza cu rezultatul nefavorabil obtinut din activitatea extraordinara – deficit - determinat ca
diferenta intre randul 26”Cheltuieli extraordinare” si randul 25”Venituri extraordinare;
31 – se completeaza cu rezultatul patrimonial al exercitiului – excedent – determinat ca suma dintre randul
23”Excedent”(din activitatea curenta) si randul 28”Excedent” (din activitatea extraordinara);
32 - se completeaza cu rezultatul patrimonial al exercitiului – deficit – determinat ca suma dintre randul
24”Deficit” (din activitatea curenta) si randul 29”Deficit” (din activitatea extraordinara);
SITUATIA FLUXURILOR DE TREZORERIE (Cod 03 si 04)
Situatia Fluxurilor de trezorerie prezinta existenta si miscarile de numerar aflate in conturile de
disponibilitati din trezoreria statului, banci comerciale si casieria institutiilor publice prezentate in
urmatoarea structura:
- Fluxuri de trezorerie din activitatea operationala, care prezinta miscarile de numerar ( incasari si plati )
rezultate din activitatea curenta .
- Fluxuri de trezorerie din activitatea de investitii, care prezinta miscarile de numerar ( incasari si plati )
rezultate din achizitiile ori vanzarile de active fixe.
- Fluxuri de trezorerie din activitatea de finantare, care prezinta miscarile de numerar (incasari si plati )
rezultate din imprumuturi primite si rambursate, ori alte surse financiare.
Formularul se intocmeste distinct pentru conturile de disponibil deschise in trezoreria statului si pentru
contul “Casa in lei” (cod 03), precum si pentru conturile de disponibil deschise la bancile comerciale in lei
si valuta si pentru contul “Casa in valuta” (cod 04).
Formularul se completeaza cu informatiile privind incasarile si plati efectuate, preluate din rulajele
fiecarui cont de numerar.
In formularul “Situatia fluxurilor de trezorerie” (cod 03) coloanele se completeaza astfel:
-Coloana 1 se completeaza cu totalul numerarului in lei aflat in casieria institutiei si in conturile de
disponibilitati deschise la trezoreria statului;
-Coloana 2 se completeaza cu numerarul aflat in casieria institutiei evidentiat in contul 5311 “Casa in
lei”.
-Coloana 3 si urmatoarele coloane care se introduc in functie de necesitati, se completeaza pentru
fiecare cont de finantare bugetara (ct. 7701, 7702, 7703, 7704 si 7705) respectiv pentru fiecare cont de
disponibil deschis la trezoreria statului (560, 561, 562, 550 etc.).
Conturile de finantare bugetara nu intra in total. Soldul pentru aceste conturi se stabileste ca diferenta
intre plati si incasari.
La rd. 15 se raporteaza platile nete de casa, precum si soldul fiecarui cont de disponibil care trebuie sa
coincida cu soldurile conturilor deschise in trezorerie.
In formularul intocmit pentru conturile de disponibil deschise la trezoreria statului
randul 15”Numerar si echivalent de numerar la sfarsitul perioadei” se va detalia astfel:
din care:
- rd.16 – depozite –cu suma disponibilitatilor constituite in depozite la trezoreria statului potrivit
legii ( din fondul de rulment , din disponibilul institutiei publice finantate integral din venituri
proprii, etc.).
Institutiile publice au obligatia sa prezinte la unitatile de trezorerie a statului la care au deschise
conturile, “Situatia fluxurilor de trezorerie” (cod 03) pentru obtinerea vizei privind exactitatea
8
platilor de casa, a soldurilor conturilor de disponibilitati, dupa caz, pentru asigurarea concordantei
datelor din contabilitatea institutiei publice cu cele din contabilitatea unitatilor de trezorerie a
statului.
Situatia fluxurilor de trezorerie care nu corespunde cu datele din evidenta trezoreriei statului se
va restitui institutiei publice respective pentru a introduce corecturile corespunzatoare.
Viza trezoreriei statului se acorda pentru datele inscrise pe randurile 14, 15 si 16 coloana 3 si
urmatoarele ce se vor inscrie.
In formularul “Situatia fluxurilor de trezorerie” (cod 04) coloanele se completeaza astfel:
-Coloana 1 se completeaza cu totalul numerarului in valuta aflat in casieria institutiei si conturile de
disponibilitati in lei si in valuta deschise la banca.
-Coloana 2 se completeaza cu contravaloarea numerarului in valuta aflat in casieria institutiei si in
conturile de disponibilitati deschise la banci.
-Coloana 3 si urmatoarele coloane care se introduc in functie de necesitati se completeaza pentru fiecare
cont de disponibil deschis la unitatile bancare.
In formularul intocmit pentru conturile de disponibil deschise la banci comerciale, randul 15”Numerar si
echivalent de numerar la sfarsitul perioadei” se va detalia si se va completa astfel:
- rd.16 – depozite bancare- cu suma disponibilitatilor constituite in depozite la banci comerciale in lei si
in valuta, potrivit legii;
- rd.17 – disponibil la banci in strainatate- cu disponibilitatile in valuta aflate in conturi, la banci in
strainatate, potrivit legii, ale misiunilor in strainatate ale Ministerului Apararii Natioanale, Ministerului
Afacerilor Externe, etc.;
- rd.18 – cu diferentele din reevaluarea disponibilitatilor in valuta favorabile si nefavorabile, dupa
caz, determinate la finele perioadei de raportare.
CONTUL DE EXECUTIE BUGETARA
Contul de executie bugetara prezinta toate operatiunile financiare efectuate in exercitiul
financiar curent respectiv incasarile realizate si platile efectuate, in structura in care a fost aprobat
bugetul, precum si alte informatii necesare unei bune administrari a bugetului astfel :
a) informatii privind veniturile:
- prevederi bugetare initiale, prevederi bugetare trimestriale/ definitive
- drepturi constatate, total,
din care: - ani precedenti
- anul curent
- incasari realizate
- stingeri pe alte cai decat incasari
- drepturi constatate de incasat
B) informatii privind cheltuielile:
- credite bugetare initiale, credite bugetare trimestriale/ definitive
- angajamente bugetare
- angajamente legale
- plati efectuate
- angajamente legale de platit
- cheltuieli efective (costuri, consumuri sau utilizari de resurse).
a) informatii privind rezultatul executiei bugetare (incasari realizate minus plati efectuate).
Pentru intocmirea formularelor Conturilor de executie ale institutiilor publice se fac
urmatoarele precizari:
Conturile de executie bugetara se intocmesc pe baza datelor preluate din rulajele debitoare si
creditoare ale conturilor de finantare bugetara si de disponibil, care trebuie sa corespunda cu cele din
conturile deschise in trezorerie sau la banci, dupa caz.
9
1. La institutiile publice finantate din bugetul de stat, platile se preiau din soldul creditor al contului
7701 ”Finantarea de la bugetul de stat” – reprezentand plati nete de casa, pe structura bugetului
aprobat. Informatiile trebuie sa corespunda cu cele din contul de trezorerie 23 “Cheltuielile bugetului
de stat”;
Ministerul Finantelor Publice raporteaza veniturile incasate la bugetul de stat pe baza datelor din
contul 520 ”Disponibil al bugetului de stat” pe structura bugetului aprobat. Informatiile trebuie sa
corespunda cu cele din contul de trezorerie 20 “Veniturile bugetului de stat”.
2. La unitatile administrativ-teritoriale veniturile incasate se preiau din contul 5211 ”Disponibil al
bugetului local”, pe structura bugetului aprobat. Informatiile trebuie sa corespunda cu cele din contul
de trezorerie 21 ”Veniturile bugetelor locale”.
La institutiile publice finantate din bugetul local, platile se preiau din soldul creditor al contului
7702 ”Finantarea de la bugetele locale” – reprezentand plati nete de casa, pe structura bugetului
aprobat. Informatiile trebuie sa corespunda cu cele din contul de trezorerie 24 “Cheltuielile bugetelor
locale”;
3. La institutiile publice finantate integral din bugetul asigurarilor sociale de stat, veniturile incasate se
preiau din contul 5251 ”Disponibil al bugetului asigurarilor sociale de stat”, pe structura bugetului
aprobat. Informatiile trebuie sa corespunda cu cele din contul de trezorerie 22 ”Veniturile bugetului
asigurarilor sociale de stat”.
Din soldul creditor al contului 7703 ”Finantarea de la bugetul asigurarilor sociale de stat”– se
preiau platile nete de casa, pe structura bugetului aprobat. Informatiile trebuie sa corespunda cu cele
din contul de trezorerie 25 “Cheltuielile bugetului asigurarilor sociale de stat”;
4. La institutiile publice finantate integral din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de
sanatate, veniturile incasate se preiau din contul 5711 ”Disponibil din veniturile curente ale Fondului
national unic de asigurari sociale de sanatate”, pe structura bugetului aprobat. Informatiile trebuie sa
corespunda cu cele din contul de trezorerie 26 ”Veniturile bugetului Fondului national unic de
asigurari sociale de sanatate”.
Din soldul creditor al contului 7705 ”Finantarea din bugetul Fondului national unic de asigurari
sociale de sanatate” – se preiau platile nete de casa, pe structura bugetului aprobat. Informatiile
trebuie sa corespunda cu cele din contul de trezorerie 27 “Cheltuielile bugetului Fondului national unic
de asigurari sociale de sanatate”;
5.La institutiile publice finantate integral din bugetul asigurarilor pentru somaj, veniturile incasate se
preiau din contul 5741”Disponibil din veniturile curente ale bugetului asigurarilor pentru somaj”, pe
structura bugetului aprobat. Informatiile trebuie sa corespunda cu cele din contul de trezorerie
28”Veniturile bugetului asigurarilor pentru somaj”.
Din rulajul creditor al contului 7704”Finantarea din bugetul asigurarilor pentru somaj”– se preiau
platile nete de casa, pe structura bugetului aprobat. Informatiile trebuie sa corespunda cu cele din
contul de trezorerie 29 “Cheltuielile bugetului asigurarilor pentru somaj”.
6. La institutiile publice finantate integral din venituri proprii, contul de executie se intocmeste pe
baza datelor preluate din contul 560 ”Disponibil al institutiilor publice finantate din venituri proprii”,
pe structura bugetului aprobat. Informatiile trebuie sa corespunda cu cele din conturile deschise in
trezorerie.
7. La institutiile publice finantate din venituri proprii si subventii, contul de executie se intocmeste pe
baza datelor preluate din contul 561 ”Disponibil al institutiilor publice finantate din venituri proprii si
subventii”, pe structura bugetului aprobat. Informatiile trebuie sa corespunda cu cele din conturile
deschise in trezorerie.
8.Pentru activitatile finantate din venituri proprii, contul de executie se intocmeste pe baza datelor
preluate din contul 562 “Disponibil al activitatilor finantate din venituri proprii”, pe structura
bugetului aprobat. Informatiile trebuie sa corespunda cu cele din conturile deschise in trezorerie.
9. Pentru alte surse de finantare ca de exemplu: fonduri externe nerambursabile, credite externe,
credite interne, alocatii bugetare cu destinatie speciala, fonduri cu destinatie speciala, etc., contul de
executie se intocmeste pe baza datelor preluate din conturile de disponibil, care trebuie sa
corespunda cu cele din conturile deschise in trezorerie sau banci comerciale.
10. Cu privire la raportarea informatiilor privind drepturile constatate se vor avea in vedere urmatoarele:
10
-preluarea datelor din soldurile din anii precedenti si rulajele curente ale conturilor de creante
purtatoare de venituri ale bugetului general consolidat (ct. 463, 464, 411, 461, etc.,) dupa caz ;
-pentru veniturile incasate, fara evidentierea anticipata a drepturilor constatate (fara debit), urmare
nedeclararii si neinregistrarii in contabilitate a creantelor potrivit legii, coloana de drepturi constatate (total
si an current) se completeaza cu sume la nivelul incasarilor realizate;
-stingerea debitelor pe alte cai decat incasarea, are in vedere anularea sau prescriptia, conversia in
actiuni, etc.;
-drepturile constatate de incasat se determina ca diferenta intre totalul drepturilor incasate si
drepturile stinse si trebuie sa corespunda cu soldurile conturilor de creante de la sfarsitul perioadei de
raportare
Institutiile publice intocmesc urmatoarele conturi de executie si situatii:
1. Anexa 5 “Contul de executie a bugetului institutiei publice - Venituri” se intocmeste de catre
institutiile publice care au calitatea de creditori bugetari ai bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale
de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate,
precum si institutiile publice finantate din fonduri externe nerambursabile si institutiile publice finantate
integral sau partial din venituri proprii?activitati finantate integral din venituri proprii (altele decat cele de
subordonare locala) cu informatii privind veniturile realizate potrivit bugetului aprobat (clasificatia
functionala).
2. Anexa 6 “Contul de executie a bugetului institutiei publice – Cheltuieli” se intocmeste de catre
institutiile publice finantate din bugetului de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat,
bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, credite
externe, credite interne, fonduri externe nerambursabile, venituri proprii/ venituri proprii si subventii (altele
decat cele de subordonare locala) cu informatii privind cheltuielile realizate pe structura bugetului aprobat
(clasificatia functionala).
Detalierea cheltuielilor pe clasificatia economica se realizeaza pe capitole si subcapitole, articole si
alineate, in Anexa 7.
3.Anexa 7 “Contul de executie al institutiei publice – Cheltuieli”se intocmeste de institutiile publice
indiferent de subordonare si sursa de finantare a cheltuielilor pe structura bugetului aprobat cu detaliere pe
clasificatia economica. Se intocmeste distinct pe fiecare capitol si subcapitol de cheltuieli, pe articole si
alineate.
4. Anexa 8 “Contul de executie a bugetului institutiilor publice si activitatilor finantate integral din
venituri proprii (de subordonare locala)-Venituri” se intocmeste de institutiile publice si activitatile
finantate integral din venituri proprii, de subordonare locala, cu informatii privind veniturile realizate, pe
structura bugetului aprobat (clasificatia functionala).
5. Anexa 9 “Contul de executie a bugetului institutiilor publice finantate din venituri proprii si
subventii (de subordonare locala) – Venituri” se intocmeste de catre institutiile publice finantate din
venituri proprii si subventii de la bugetul local, cu informatii privind veniturile realizate si subventiile
primite de la bugetul local, pe structura bugetului aprobat (clasificatia functionala).
6. Anexa 10 “Contul de executie a bugetului institutiilor publice si activitatilor finantate integral din
venituri proprii ( de subordonare locala) – Cheltuieli” se intocmeste de catre institutii publice si
activitati finantate integral din venituri proprii, de subordonare locala, cu informatii privind cheltuielile
realizate, pe structura bugetului aprobat (clasificatia functionala). Detalierea cheltuielilor pe clasificatia
economica se realizeaza pe capitole, subcapitole, articole si alineate in Anexa 7.
7. Anexa 11 “Contul de executie a bugetului institutiilor publice finantate din venituri proprii si
subventii ( de subordonare locala)-Cheltuieli” se intocmeste de catre institutii publice si activitati
finantate integral din venituri proprii,. de subordonare locala, cu informatii privind cheltuielile realizate, pe
11
structura bugetului aprobat (clasificatia functionala). Detalierea cheltuielilor pe clasificatia economica se
realizeaza pe capitole, subcapitole, articole si, alienate in Anexa 7.
8. Anexa 12 “Contul de executie a bugetului local – Venituri” se intocmeste de catre unitatile
administrativ- teritoriale (comune, orase, municipii, judete), creditori bugetari ai bugetelor locale, cu
informatii privind veniturile, pe structura bugetelor aprobate (clasificatia functionala).
9. Anexa 13 “Contul de executie a bugetului local – Cheltuieli” se intocmeste de catre unitatile
administrativ- teritoriale (comune, orase, municipii, judete), si institutiile subordonate finantate din bugetul
local cu informatii privind cheltuielile, pe structura bugetelor aprobate (clasificatia functionala). Detalierea
cheltuielilor pe clasificatia economica se realizeaza pe capitole, subcapitole, articole si alineate, in Anexa 7.
10. Anexa 14a “Disponibil din mijloace cu destinatie speciala” se completeaza de catre institutiile publice
de subordonare centrala.
11. Anexa 14b “Disponibil din mijloace cu destinatie speciala” se completeaza de catre institutiile
publice de subordonare locala.
12. Anexa 15 “Contul de executie al bugetului creditelor externe- Cheltuieli” se intocmeste de unitatile
administrativ-teritoriale si institutiile subordonate care efectueaza cheltuieli din credite externe. Detalierea
cheltuielilor pe clasificatia economica se realizeaza pe capitole, subcapitole, articole si alienate in Anexa 7.
13. Anexa 16 “Contul de executie al bugetului creditelor interne- Cheltuieli” se intocmeste de unitatile
administrativ-teritoriale si institutiile subordonate care efectueaza cheltuieli din credite interne. Detalierea
cheltuielilor pe clasificatia economica se realizeaza pe capitole, subcapitole, articole si alienate in Anexa 7.
14.Anexa 17 “Contul de executie a bugetului fondurilor externe nerambursabile –Venituri” se
intocmeste de unitatile administrativ-teritoriale si institutiile subordonate cu informatii privind veniturile
realizate din fonduri externe nerambursabile, pe structura bugetului aprobat (clasificatia functionala).
15.Anexa 18 “Contul de executie a bugetului fondurilor externe nerambursabile –Cheltuieli” se
intocmeste de unitatile administrativ-teritoriale si institutiile subordonate cu informatii privind cheltuielile
efectuate din fonduri externe nerambursabile. Detalierea cheltuielilor pe clasificatia economica se realizeaza
pe capitole, subcapitole, articole si alienate in Anexa 7.
16. Anexa 19 “Contul de executie a veniturilor si cheltuielilor evidentiate in afara bugetului local –
Venituri” se intocmeste de unitatile administrativ-teritoriale si institutiile subordonate cu informatii privind
veniturile realizate din operatiuni in afara bugetelor locale (taxe speciale, amortizare active fixe, fondul de
rulment, etc.) pe structura bugetului aprobat (clasificatia functionala).
17. Anexa 20 “Contul de executie a veniturilor si cheltuielilor evidentiate in afara bugetului local-
Cheltuieli” se se intocmeste de unitatile administrativ-teritoriale si institutiile subordonate cu informatii
privind cheltuielile efectuate din operatiuni in afara bugetelor locale (taxe speciale, amortizare active fixe,
fondul de rulment, etc.) pe structura bugetului aprobat (clasificatia functionala). Detalierea cheltuielilor pe
clasificatia economica se realizeaza pe capitole, subcapitole, articole si alineate in Anexa 7.
18. Anexa 24 “Situatia privind executia veniturilor si cheltuielilor bugetului local pe unitati
administrativ-teritoriale”
Nu se completeaza de catre ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale. Se obtine ca rezultat al
prelucrarii automate a datelor la Directiile generale ale finantelor publice judetene.
19. Anexa 30 “Plati restante” se completeaza de catre toate institutiile publice indiferent de subordonare si
modul de finantare a cheltuielilor cu sumele reprezentand plati restante din: bugetul de stat, bugetele locale,
12
bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul Fondului national unic de
asigurari sociale de sanatate, credite externe, credite interne, fonduri externe nerambursabile, ale institutiilor
publice finantate integral sau partial din venturi proprii/activitati finantate integral din venituri proprii. Se
va completa un formular distinct pentru fiecare cod inscris in subsolul acestuia.
20. Anexa 31 “Situatia actiunilor detinute de institutiile publice in numele statului roman, la societati
comerciale, societati/companii nationale precum si in capitalul unor organisme internationale” se
intocmeste de catre institutiile publice care detin in numele statului roman actiuni la societati comerciale,
societati/companii nationale precum si in capitalul unor organisme internationale.
Se va raporta separat valoarea actiunilor cotate si a celor necotate. La raportarile trimestriale din
cursul anului 2006 acestea se vor inscrie la valoarea contabila (nominala) iar la finele exercitiului se vor
raporta la valoarea de piata, valoare care se va determina pe baza unor reglementari speciale elaborate de
Ministerul Finantelor Publice.
21. Anexa 32 “Situatia sumelor evidentiate in conturi in afara bilantului rezultate din operatiuni ce
decurg din administrarea veniturilor bugetului general consolidat” se intocmeste de catre creditorii
bugetari (Ministerul Finantelor Publice, Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale,
Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate) care, potrivit
legii, gestioneaza veniturile bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului asigurarilor
pentru somaj, bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in vederea raportarii prin
situatiile financiare a bunurilor sechestrate ca masura asiguratorie dispusa prin procedura administrativa si
ca modalitate de executare silita, a garantiilor depuse de contribuabili pentru inlesnirile acordate, etc.
Aceasta anexa se completeaza cu soldurile conturilor in afara bilantului specifice operatiunilor
respective.
22. Anexa 33 “Situatia unor indicatori referitori la protectia copilului si a persoanelor cu handicap”
Se intocmeste de unitatile administrativ-teritoriale.
23. - Anexa 40/a “Situatia activelor si datoriilor institutiilor publice din administratia centrala ”
Se completeaza de ministere si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, alte
autoritati publice, institutii publice autonome si institutii publice de subordonare centrala, indiferent de sursa
de finantare a cheltuielilor.
24. - Anexa 40/b “Situatia activelor si datoriilor institutiilor publice din administratia locala”
Se completeaza de comune, orase, municipii, judete si institutii publice de subordonare locala.
25. - Anexa 40/c “Situatia activelor si datoriilor institutiilor publice din domeniul asigurarilor sociale
(de stat, somaj, sanatate)”
Se completeaza de institutii si autoritati publice finantate din bugetul asigurarilor sociale de stat,
bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate.
Informatiile pentru care nu sunt nominalizate conturile contabile nu se completeaza de catre institutiile
publice.
Situatiile 40a, 40b si 40c sunt necesare pentru furnizarea indicatorilor privind conturile financiare
trimestriale ale administratiei publice la Uniunea Europeana.
NOTA: Anexele privind executia bugetului institutiilor publice trebuie sa fie insotite de lista cu
institutiile care au fost incluse in aceste anexe.
13
ALTE ANEXE LA SITUATIILE FINANCIARE: POLITICI CONTABILE SI NOTE
EXPLICATIVE
POLITICI CONTABILE
Conducerea fiecarei institutii publice trebuie sa stabileasca un set de proceduri pentru toate
operatiunile derulate, pornind de la intocmirea documentelor justificative pana la intocmirea situatiei
financiare trimestriale si anuale.
Aceste proceduri trebuie elaborate de catre specialisti in domeniul economic si tehnic, cunoscatori ai
specificului activitatii desfasurate si ai strategiei adoptate de institutie.
La elaborarea politicilor contabile trebuie respectate principiile de baza ale contabilitatii de
angajamente.
Politicile contabile trebuie elaborate astfel incat sa se asigure furnizarea, prin situatiile financiare, a
unor informatii care sa fie relevante pentru nevoile utilizatorilor in luarea deciziilor economice si credibile,
in sensul ca reprezinta fidel rezultatul patrimonial si pozitia financiara a institutiei publice, sunt neutre, sunt
prudente, sunt complete sub toate aspectele semnificative.
Modificarile politicii contabile sunt permise doar daca sunt cerute de lege sau au ca rezultat
informatii mai relevante sau mai credibile referitoare la operatiunile institutiei publice. Acest lucru trebuie
mentionat in notele explicative.
NOTE EXPLICATIVE
Notele explicative la situatiile financiare contin informatii referitoare la metodele de evaluare a
activelor, precum si orice informatii suplimentare care sunt relevante pentru necesitatile utilizatorilor in ceea
ce priveste pozitia financiara si rezultatele obtinute.
Notele explicative se prezinta sistematic. Pentru fiecare element semnificativ din bilant trebuie sa existe
informatii in notele explicative. Notele explicative la situatiile financiare trebuie sa includa cel putin
informatiile cerute cu privire la posturile importante din bilantul contabil. Se va mentiona totodata daca
situatiile financiare au fost intocmite in conformitate cu prevederile Legii contabilitatii nr. 82/1991
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu prevederile cuprinse in alte
reglementari.
Referitor la active fixe corporale, notele explicative trebuie sa prezinte, pentru fiecare grupa de active
corporale, urmatoarele informatii:
valoarea cheltuielilor efectuate pentru activele fixe corporale in curs de executie.
Pentru fiecare grupa din categoria activelor fixe, trebuie furnizate urmatoarele informatii in notele
explicative :
a) valorile corespunzatoare care privesc acest element, la inceputul si la incheierea exercitiului
financiar ; si
B) miscarile privind acest element, ocazionate de :
- modificarile valorii in cursul exercitiului financiar ;
- intrari de active in cursul exercitiului financiar ;
- iesiri de active in timpul exercitiului financiar respectiv ;
- transferurile de active catre si din acel element, efectuate in timpul exercitiului financiar.
La finele anului se va intocmi o anexa cu indicatori specifici, in structura stabilita de Ministerul
Finantelor Publice.
Referitor la stocuri, notele explicative prezinta structura stocurilor existente, metodele de evaluare la
intrarea si iesirea din gestiune, precum si metodele de evidenta a stocurilor, costul de achizitie sau costul
de productie al stocurilor evidentiate in bilant .
Daca in situatii exceptionale, se decide sa se schimbe metoda de evaluare si de evidenta pentru un
anumit element de stocuri, trebuie prezentate urmatoarele informatii:
- motivul schimbarii metodei;
14
- efectul financiar asupra rezultatului exercitiului.
Referitor la creante, notele explicative trebuie sa prezinte suma totala a creantelor, valoarea creantelor
in valuta, valoarea creantelor care devin scadente dupa mai mult de un an de la data incheierii
exercitiului financiar, suma probabila a creantelor care nu vor mai fi incasate, etc.
Referitor la datorii, notele explicative trebuie sa prezinte valoarea totala a datoriilor, valoarea datoriilor
in valuta, a datoriilor care au termen de plata dupa cinci ani de la data incheierii exercitiului financiar,
valoarea platilor restante si cauzele care le-au determinat, etc.
In vederea implementarii in bune conditiuni a prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr.
1917/2005 si ale prezentului ordin, termenul de predare la Ministerul Finantelor Publice – Directia
generala a contabilitatii publice si a sistemului de decontari in sectorul public – a situatiilor financiare la
finele trimestrului I este 15 iunie 2006.
CORELATII IN CADRUL FORMULARELOR
BILANT ( Cod 01)
Rd. 07 col. 1 si 2 = Rd. 01 la 06 col. 1 si 2
Rd. 09 col 1 si 2 = Rd. 10+11+12 col.1 si 2
Rd. 20 col. 1 si 2 = Rd. 08 +09+13+14+19 col. 1 si 2
Rd. 14 col. 1 si 2 = Rd. 15 +17 col 1 si 2
Rd. 21 col. 1 si 2 = Rd. 07 +20 col 1 si 2
Rd. 27 col. 1 si 2 = Rd. 24 +25+26 col 1 si 2
Rd. 28 col. 1 si 2 = Rd. 29 +30+31 col 1 si 2
Rd. 38 col. 1 si 2 = Rd. 28 +32 +33+34+35+36+37 col 1 si 2
Rd. 39 col. 1 si 2 = Rd. 27 +38 col 1 si 2
Rd. 40 col. 1 si 2 = Rd. 21 - 39 =Rd. 47 col. 1 si 2
Rd. 47 col. 1 si 2 = Rd. 42 + 43 – 44 + 45 – 46 col. 1 si 2
CONTUL DE REZULTAT PATRIMONIAL (Cod. 02)
Rd. 06 col. 1 si 2 = Rd. 02 la 05 col. 1 si 2
Rd. 13 col. 1 si 2 = Rd. 08 la 12 col. 1 si 2
Rd. 15 col. 1 si 2 = Rd. 06 - 13 col. 1 si 2
Rd. 16 col. 1 si 2 = Rd. 13 - 06 col. 1 si 2
Rd. 20 col.1 si 2 = Rd. 17 – 18 col. 1 si 2
Rd. 21 col.1 si 2 = Rd. 18 – 17 col. 1 si 2
Rd. 23 col.1 si 2 = Rd. 15+ 20-16-21 col. 1 si 2
Rd. 24 col.1 si 2 = Rd. 16+ 21-15-20 col. 1 si 2
Rd. 28 col.1 si 2 = Rd. 25 - 26 col. 1 si 2
Rd. 29 col.1 si 2 = Rd. 26 - 25 col. 1 si 2
Rd. 31 col.1 si 2 = Rd. 23+28-24-29 col. 1 si 2
Rd. 32 col.1 si 2 = Rd. 24 + 29-23-28 col. 1 si 2
15
SITUATIA FLUXURILOR DE TREZORERIE ( Cod 03/ 04 )
Rd. 04 = Rd. 02 – 03 col. 1, 2 , 3 ….n
Rd. 08 = Rd. 06 – 07 col. 1, 2 , 3 ….n
Rd. 12 = Rd. 10 – 11 col. 1, 2 , 3 ….n
Rd . 13 = Rd. 04+08+12
Rd. 15 = Rd. 13+ 14
Col. 1 (TOTAL)= col.2+4+5+….n
Conturile de finantare bugetara nu intra in total. Soldul pentru aceste conturi se stabileste ca diferenta
intre plati si incasari.
CORELATII INTRE FORMULARE
-Rd. 45 col. 2 din formularul BILANT (Cod 01 ) = Rd. 31 col.2 din formularul CONTUL DE
REZULTAT PATRIMONIAL (Cod.02);
-Rd. 46 col. 2 din formularul BILANT (Cod 01 ) = Rd. 32 col.2 din formularul CONTUL DE
REZULTAT PATRIMONIAL (Cod.02);
-Rd. 15 col. 1 (mai putin alte valori, avansuri de trezorerie si sume in curs de decontare) din
formularul BILANT (Cod 01 ) = Rd. 14 col. 1 Total din formularul SITUATIA FLUXURILOR DE
TREZORERIE (Cod 03);
-Rd. 15 col. 2 (mai putin alte valori, avansuri de trezorerie si sume in curs de decontare) din
formularul BILANT (Cod 01 ) = Rd. 15 col. 1 Total (mai putin finantarea bugetara) din formularul
SITUATIA FLUXURILOR DE TREZORERIE (Cod 03);
-Rd. 16 col. 2 din formularul BILANT (Cod 01)= Rd. 16 col. 1 Total din formularul SITUATIA
FLUXURILOR DE TREZORERIE (Cod 03);
-Rd. 17 col. 1 (mai putin sume in curs de decontare si cecuri de incasat) din formularul BILANT
(Cod 01 ) = Rd. 14 col. 1 Total din formularul SITUATIA FLUXURILOR DE TREZORERIE (Cod
04);
-Rd. 17 col. 2 (mai putin sume in curs de decontare si cecuri de incasat) din formularul BILANT
(Cod 01 ) = Rd. 15 col. 1 Total din formularul SITUATIA FLUXURILOR DE TREZORERIE (Cod
04);
- Rd. 18 col. 2 din formularul (Cod 01 ) = Rd. 16 col. 1 Total din formularul SITUATIA
FLUXURILOR DE TREZORERIE (Cod 04);



#13 alegrin

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 25 February 2007 - 07:43 PM

Vezi postareamari_p_mari, la May 31 2006, 10:37 PM, a spus:

Cine ma poate ajuta in legatura cu bilantul aferent trim I 2006:
- cum arata politicile alea contabile si notele explicative???

Are cineva vreun exemplu?
Ce ati scris??

mari_p_mari@yahoo.com
buna,
poti sa imi trimiti si mie un model de note explicative daca ai facut rost de ele cam ce ai scris in ele.
adresa mea de e-mail este: alexecostin74@yahoo.com

mersi mult.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL