Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
CHELTUIELI CE POT FI FACUTE PE P.F.A - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


CHELTUIELI CE POT FI FACUTE PE P.F.A

13 replies to this topic

#1 sintax

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 94 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 03 June 2006 - 01:47 PM

pe pfa ce fel de cheltuieli pot fi facute? toate cheltuielile mele de zii cu zii sau numai cele care au relevanta in indeplinirea activitatii mele?
Multam



#2 sintax

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 94 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 03 June 2006 - 01:50 PM

activitatea me aca pfa presupune multe calatorii deci inplicit cheltuieli cu benzina, cazare mancare, cine hotareste daca aceste cheltuieli sunt sau nu ptr. activitatea de pfa, sau cel care face controlul ia de buna tot ce-i spui tu?




#3 V V

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 05 June 2006 - 03:06 PM

Doar cele ce au relevanta in indeplinirea activitatii.
Nu stiu exact cum se stabileste la un control care au relevanta si care nu :)



#4 sintax

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 94 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 05 June 2006 - 05:53 PM

pai asta e problema. de unde stie un comunist imputit care au relevanta si care nu? :lol: m-am lasat putin purtat de val scuze ... am avut nishte intalniri nereusite cu anumite persoane de la adm. financiara



#5 lilianarodica

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1548 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 05 June 2006 - 07:16 PM

pentru sintax greseala recunoscuta e pe jumatate iertata.Va rog pe viitor nu va lasati pe forum purtat de val. Acum referitor la intrebarea Dvoastra exista chelt. deductibile si nedeductibile.
art.49 alin.i Cod Fiscal spune:
chelt efectuate ptr activ independenta, cat si in scopul personal al contribuabilului sau asociatilor, sunt deductibile numai pentru partea de cheltuiala carte este aferenta activitatii independente.



#6 sintax

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 94 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 05 June 2006 - 08:55 PM

multam frumos ptr. raspuns si scuze ptr. mai devreme. :oops: dar te enervezi cand vezi oameni care sunt platiti din banii nostri si care trebuie sa-ti raspunda la asemenea intrebari se fofileaza cum pot mai bine, vb pe ton superior si habar nu au ce spun e cam dificil sa te abtii.



#7 crisssti

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:
  • Location:Bucuresti, sector 3
  • Interests:pfa

Postat 08 June 2006 - 09:19 PM

OK, fara sa ne enervam. Putem reveni la intrebarea initiala? Mie mi-ar prinde bine cateva exemplificari din practica de zi cu zi. Sigur sunt cheltuieli care, dupa parerea mea, sigur pot fi catalogate drept cheltuieli care sunt facute pentru desfasurarea activitatii: benzina, consumabile pentru birou, telefon, un birou, pc, abonament Internet. Bun asta e simplu. Poate cineva va rog sa-mi spuna si alte cheltuieli care le-a facut si care au fost acceptate de fisc ca fiind deductibile?
De exemplu stiu ca pot face cheltuieli in limita a 2% (sau 4% ???) pentru protocol. Ce inseamna practic acest lucru? Cafea, mese la restaurant cu un client, sucuri si alte chestii d-astea?
Daca am declarat ca activitatea mea se desfasoara la sediul clientului POT sa fac un contract de comodat? Eventualele imbunatatiri aduse camerei respective (termopan, zugraveli, covor, mobila, electrocasnice, aer conditionat) pot fi considerate cheltuieli deductibile? (sigur in limita celor 15 milioane)

Si ma repet, ce alte cheltuieli se mai pot face astfel incat impozitul la stat sa fie cat mai mic. Activitatea mea este cea de intermediar in comert.

Multumesc frumos, anticipat,de raspunsul acordat



#8 crisssti

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:
  • Location:Bucuresti, sector 3
  • Interests:pfa

Postat 08 June 2006 - 09:26 PM

Puteti va rog sa-mi recomandati un articol de lege (banuiesc Codul Fiscal) in care se regasesc toate tipurile de cheltuieli deductibile pentru un pfa. Imi cer scuze m-am uitat prin Codul Fiscal dar, sincer, nu ma prea pricep :oops: Multumesc.



#9 mihaela_lica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:acumulare

Postat 08 June 2006 - 09:33 PM

Greu de spus.Spre exemplu unui client, cabinet de avocatura, spatiu proprietate PFA, 5 birouri, i-a considerat figiderul ca nefiind necesar pt desfasurarea activitatii.
Daca nici intr-un birou, unde prestezi servicii pt terti, nu este necesar un frigider inseamna ca ne sunt refuzate conditii minime de decenta.
lasa zilei de maine, grija zilei de maine...



#10 crisssti

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:
  • Location:Bucuresti, sector 3
  • Interests:pfa

Postat 08 June 2006 - 09:37 PM

E clar, voi plati impozit pe toti banii castigatzi. :lol: Dar am si eu o nelamurire totusi: un PFA cu 5 birouri? cum putea face fatza, ca, din cate stiu eu, un pfa nu are angajatzi.
Apropos: la sfarsit de an te duci cu toate facturile la fisc sa ti le verifice sau iti calculezi cu profitul si te duci la ei cu rezultatul si cu banii (daca exista vreo diferenta de plata)?



#11 mihaela_lica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:acumulare

Postat 08 June 2006 - 09:55 PM

Are avocati colaboratori, avocati stagiari repartizati de barou. Unii au cerut singuri control ca sa nu plateasca mai tarziu penalitati pe sumele deduse si neacceptate de inspector, altii nu au avut niciun control de 3-4ani de la infiintare. Pana pe 15 mai depui declaratia globala unde treci venituri, cheltuielile deductibile si respectiv venitul net si astepti sa-ti trimita ei nota de plata.
lasa zilei de maine, grija zilei de maine...



#12 crisssti

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:
  • Location:Bucuresti, sector 3
  • Interests:pfa

Postat 08 June 2006 - 10:04 PM

inca o intrebare daca tot suntem la capitolul asta te rog: trimestrial trebuie sa merg sa platesc impozitul p eprofitul estimat si la casa de sanatate. Sper c-am inteles corect. Bun, ok. Mie imi este orit un procent de 10 % la sursa (conform spuselor inspectorului fiscal - deocamdata nu am emis nicio factura). INTREBARE: impozitul pe profit se calculeaza trimestrial (asa cum se plateste) sau la sfarsit de an? Mai trebuie sa platesc trimestrial daca deja imi este retinuta o suma importanta din venituri 10 %? Daca, in urma platilor astora anticipate, la sfarsit de an (in cazul in care asha se calculeaza corect) observ ca am [platit mai mult impozit decat trebuia, cumimi pot recupera acei bani/

Exista notiunea de impozit pe dividende la pfa? Teoretic si logic n-ar trebui sa existe.

Multumesc



#13 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 12 June 2006 - 06:19 PM

Ai intuit corect ,singurul lucru bun la PFA sete lipsa termenului dvidende.
Nu dai socoteala la bani. Daca ai dat decl cu venituri anticipate ,probabil ca ai primit si o Decizie de impunere,cu sumele ce trebuiesc achitate
trimestrial.Chiar daca ti se retine la sursa 10%, la final de an ,prin decl 200,vei plati si diferenta pana la 16%.La fel se procedeaza si cu 6.5% sanatate.Te sfatuiesc sa achiti cash,nu prin op si depui si o decl.la sanatate
Eu pt anul curent nu am primit decizie de impunere si fiind f tarziu ,m-am dus la inspectorul de care apartineam (sector 2) sa intreb ce fac...Mi-a raspuns senin ca nu s-au prelucrat decl 200 de anul trecut,in consecinta sa platesc
o suma egala cu cea din dec 2005,s-au sa-mi calculez eu suma conform venitului net din 2005.
La cheltuieli poti adauga un PC, laptop, servieta,abonamente reviste specialitate,birou+scaun(chiar daca lucrezi la terti,acasa -ti faci calculele)

Bafta



#14 lex

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:
  • Location:romania

Postat 29 July 2006 - 10:48 AM

este vreo limita la deduceri in functie de venituri? citisem undeva ceva de genul la venitul pana in 50 mil ROL poti deduce doar 2,5 mil ROL. sau era vorba despre altceva?
deci daca imi cumpat un laptop il pot deduce integral?
si inca o intrebare: pot sa imi deduc cheltuieli daca am bon fiscal stampilat si semnat pe spate sau trebuie neaparat factura? unii zic da altii nu. am inteles ca la bon fiscal trebuie sa se scrie p[e spate si numele tau si cnp ul ca sa fie valabil. pot sa le scriu si eu dupa ce il primesc?






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL