O ilegalitate si/sau abuz, nesesizat de conducatorii Garzii financiare, dar nici de liderii sindicali !
Nici avocatii agentilor economici, nici judecatorii, nu au sesizat aceasta ilegalitate: Garda financiara a fost si este reprezentata ilegal in instante !!! prin exercitarea fără drept a profesiei de consilier juridic, fapta care se sancţionează conform legii penale.
Odata cu publicarea Legii nr. 514/2003 privind organizarea şi exercitarea profesiei de consilier juridic, si Comisariatului Regional al Garzii financiare Bucuresti ii reveneau obligatiile prevazute de dispozitiile art. 24 (2) din lege.
Art.24. - (1) Prezenta lege intră în vigoare de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) În termen de 60 zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, autorităţile publice, instituţiile şi toate celelalte persoane juridice de drept public sau privat vor opera modificările prevăzute de prezenta lege în încadrarea şi stabilirea statutului, a drepturilor şi obligaţiilor consilierilor juridici pe care îi au numiţi sau angajaţi în slujba lor.
Prin aliniatul (2) al art.24 legiuitorul impune un termen strict de operare a modificărilor suferite de condiţia consilierului juridic, fie el angajat sau numit.
Conform organigramei Garzii financiare Bucuresti, publicata pe site-ul oficial al Garzii financiare, si la data actuala aceasta nu are incadrata/angajata/numita nici o persoana in functia de consilier juridic.
Toţi subiecţii de drept descrişi în acest articol, deci si Garda financiara, sunt obligaţi să aibă în organigrama funcţional-administrativă consilieri juridici.
Desi nu este indeplinita aceasta dispozitie imperativa a legii, Garda financiara Bucuresti este reprezentata ilegal in instante de comisari care nu au calitatea de consilieri juridici.
Conform prevederilor Statutului din 06/03/2004, publicat in Monitorul Oficial, partea I nr. 684 din 29/07/2004 al profesiei de consilier juridic:
Art. 3. - Profesia de consilier juridic se exercită personal de către consilierul juridic înscris pe Tabloul profesional al consilierilor juridici definitivi sau stagiari, denumit în continuare Tablou, ţinut de către Colegiile Consilierilor Juridici din România.
Art. 22. - (1) Calitatea de consilier juridic - cu drept de exercitare a profesiei se dovedeşte cu
"Legitimaţia de consilier juridic" şi insigna profesiei, eliberate de fiecare colegiu consilierului juridic înscris în Tabloul Colegiului.
Art. 35. - (1) Consilierul juridic are dreptul să fie înscris în Tablou, cu drept de exercitare a profesiei, şi are dreptul să acorde consultanţă juridică, să redacteze, să contrasemneze, să avizeze pentru legalitate acte juridice, să asiste şi să reprezinte orice instituţie, autoritate publică, persoană juridică sau orice entitate interesată în toate domeniile de drept, în condiţiile Legii nr. 514/2003 şi ale prezentului statut.
Art. 46. - (1) După 90 de zile de la publicarea prezentului statut, consilierii juridici sunt obligaţi să poarte robă în faţa tuturor instanţelor judecătoreşti.
(2) Caracteristicile robei sunt identice cu cele ce privesc exercitarea profesiei de avocat, diferenţiindu-se prin însemnele proprii ale corpului profesional şi prin combinaţiile culorilor negru cu galben-auriu.
Art. 54. - Exercitarea activităţilor specifice profesiei de consilier juridic: consultanţă, asistenţă, reprezentare juridică, avizare pentru legalitate şi contrasemnare de acte juridice de către persoane neautorizate prin nerespectarea condiţiilor prevăzute de lege şi de prezentul statut reprezintă exercitare fără drept a profesiei de consilier juridic şi se sancţionează conform legii penale.
Art. 90. - Consilierul juridic este dator să îşi decline calitatea şi să îşi probeze identitatea cu actul "Legitimaţie de consilier juridic" în faţa tuturor instanţelor judecătoreşti de orice grad, instituţiilor şi autorităţilor statului şi a altor consilieri juridici şi avocaţi cu care intră în contact cu prilejul îndeplinirii actelor specifice profesiei.
Alte aspecte care consider ca pot fi dezvoltate in alte articole, pentru a avea o imagine reala a unei activitati desfasurate in favoarea contribuabilului de catre un organ al statului, organ care supravegheaza si care trebuie sa aplice puterea legii si nu legea puterii:
Afirmatia ca exista obligatia verificarii a peste 620.000 de agenti economici este putin exagerata: verificarea nu se face in ordine alfabetica, ci pe baza de sesizari sau ... tematica. Garda financiara efectueaza controale in mod operativ si inopinat, fara a mai avea competenta pe fiscalitate.
Controalele in mijlocul noptii sunt contrare propriilor reguli, asemena controale nocturne nu le face nici procuratura ! justificarea probabil e pentru neveste.
Este recunoscuta slaba preocupare fata de o dotare corespunzatoare, preocupare care e mostenire de la fiecare guvernare;
Se recunoaste ca nu se solicita drepturi salariale. Foarte corect, avand in vedere si cele mentionate de fiecare comisar in declaratia de avere !
Nu se mentioneaza in ce ar consta „protectia speciala” si fata de cine. Se cere si protectia fata de abuzurile sefilor ?
Inca nu a fost gasita solutia pentru ca „cei de la Garda dau amenzi doar ca sa-si ia sporurile”;
Ceva caracteristic celui care detine puterea: a inchide repede gura celor care au incercat sa critice activitatea Garzii. Critica fiind facuta de functionarii Finantelor, cunoscatori si competenti in domeniu, ca agentii economici nici nu cuteaza sa gandeasca asa ceva;
Se confirma faputul ca exista un plan de incasari la bugetul statului, un plan de amenzi si confiscari, respectiv „aproximativ 350.000 de euro pe zi neincasati cu titlu de amenzi si confiscari”, plan care prevede o crestere anuala de 20%;
Se confirma faptul ca, in viziunea comisarilor si a celor care ii conduc, nu exista prezumtia
de nevinovatie, toti agentii economici sau persoane fizice autorizate sunt considerati persoane autori ai contraventiilor sau evaziunii fiscale;
Senatorul Marius Marinescu face cateva afirmatii grave, afirmatii care nu au avut nici un drept la replica: „comisarii financiari se duc in control peste oameni de afaceri care-si vad de treaba, dar la mafioti nu se duc niciodata. ... inspectorii isi fac „planul” gasind chichite cu care sa-i tapeze cu mici amenzi, de 2-5 milioane de lei si din care mai scapa si la stat o treime. Dar de marii evazionisti nu se ating niciodata”.
O spune public un senator. Fara comentarii.
Pentru cei interesaţi:
Legea nr. 514/2003, privind organizarea si exercitarea profesiei de consilier juridic, publicata in M.O. nr 867/05.12.2003;
Statutul profesiei de consilier juridic, publicat in M.O. nr. 684/29.07.2004;
Aceasta postare a fost editata de tasciuc: 30 August 2006 - 08:32 PM
no name, no face, no number ....