Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Refacturare utilitati - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Refacturare utilitati

16 replies to this topic

#1 Nagy Andreea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 81 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 14 August 2006 - 11:40 AM

Sunt platitor de TVA cu cota 19%. Conform unui contract de inchiriere, trebuie sa refacturez utilitatile catre firma chiriasa. Dar pe aceste facturi de utilitati am si pozitii fara TVA (ex: taxe speciale, taxa radio&TV, etc.). Cum procedez? Facturez exact la fel ca pe factura de la furnizorul de utilitati?



#2 Sakura

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 242 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 August 2006 - 03:47 PM

Daca pui aceleasi sume (fara adaos), poti sa consideri ca fiind "decontare in numele clientului". Treci sumele la fel (cu/fara TVA), in contabilitate treci facturile prin 462 cum scrie la normele CF.




#3 LUCK33RO

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1059 Postari:
  • Gender:Male

Postat 14 August 2006 - 08:06 PM

Nu prea cred ca e bine asa...dar eu nu-s specialist...mai asteptam confirmari!
Silencio Stampa!... ptr. delatii avem ID mess in profil!



#4 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 14 August 2006 - 08:17 PM

Dupa parerea mea daca ai inchiriat tot spatiul respectiv, deci ai factura platita care apartine integral numai de spatiul respectiv, poti merge pe ideea de refacturare plati efectuate in numele clientului anexand si copia facturii originale. Daca insa factura respectiva cuprinde si consumul tau........, cred ca nu mai tine figura.
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#5 diana-veronica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 201 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:targu mures

Postat 16 August 2006 - 09:09 AM

De ce nu? Pentru partea ta de utilitati, inregistrezi cheltuiala si deduci tva-ul aferent (acolo unde e cazul), iar pentru partea chiriasului treci operatiunile prin contul 462.



#6 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 August 2006 - 12:28 PM

de acord cu sakura si diana :D

pt. si mai multa "lumina" fa-i o situatie cu cota parte din fiecare chelt. decontata si ataseaz-o, impreuna cu copia facturii/facturilor originale (initiale) ale furnizorilor de servicii. daca nu se poate separa consumul de energie electrica d.p.v. tehnic si nu ati stabilit nicicum altfel, imparte-l cf. suprafetei inchiriate = cota ( ai inchiriat 50% din spatiu = ii facturezi 50% din energia electrica), la intretinere e si mai usor de separat.



#7 Nagy Andreea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 81 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 23 August 2006 - 07:48 AM

Am gasit in norme: (2) Sumele achitate de furnizor/prestator în contul clientului se deconteazã acestuia pe baza unei facturi fiscale pe care se înscrie menþiunea "facturã de decontare - pentru plãþi în numele clientului", însoþitã de copii de pe facturile achitate în numele clientului. În factura fiscalã de decontare se evidenþiazã facturile fiscale sau alte documente legal aprobate care au fost achitate, baza de impozitare ºi taxa pe valoarea adãugatã aferentã. Furnizorul/prestatorul nu exercitã dreptul de deducere pentru sumele achitate în numele clientului ºi nu colecteazã taxa pe valoarea adãugatã din factura fiscalã de decontare. De asemenea, nu înregistreazã aceste sume în conturile de cheltuieli, respectiv de venituri, sumele respective contabilizându-se prin contul 462 "Creditori diverºi", inclusiv taxa pe valoarea adãugatã. Clientul are dreptul de deducere a taxei pe valoarea adãugatã înscrise în factura fiscalã de decontare, însoþitã de copiile de pe documentele fiscale în baza cãrora a fost întocmitã.

Eu refacturez mai departe in totalitate facturile, nu am partial consum propriu pt ca nu am activitate in acel spatiu. Insa nu am inregistrat prin contul 462, pt ca nu stiam ca se interpreteaza ca "plata in numele clientului".

Conform normelor inteleg ca se face:

La furnizor: 462 = 401 (factura de utilitati primita de la furnizorul de utilitati)
411 = 462 (refacturarea utilitatilor catre client)

La client: 605, 4426 = 401 (factura de decontare primita – utilitati refacturate)



#8 Sakura

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 242 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 August 2006 - 08:40 AM

Exact, ai inteles bine :D



#9 Ioan P.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 178 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 24 August 2006 - 02:36 PM

Pt. plati in numele clientului factura care o platesti trebuie sa fie emisa pe NUMELE CLIENTULUI. Nu poti sa faci factura de decontare in cazul in care facturile decontate sunt pe numele firmei tale. Adica ce decontezi daca facturile sunt ale tale.

Cazul tau este inchiriere si deci serviciul tau se compune din toata prestatia inclusiv utilitatile, la care adaugi TVA daca sunt scutite de TVA.

Ar fi excelent sa se poate aplica acest sistem. Adica ia cazul urmator. Cumpar un teren de la o pers fiz (deci fara TVA) si cand il vand fac factura de decontare si nu mai aplic TVA colectat.
Ioan Butariu
expert contabil



#10 nusaana

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 16 October 2006 - 12:04 PM

Vezi postareaSakura, la Aug 14 2006, 04:47 PM, a spus:

Daca pui aceleasi sume (fara adaos), poti sa consideri ca fiind "decontare in numele clientului". Treci sumele la fel (cu/fara TVA), in contabilitate treci facturile prin 462 cum scrie la normele CF.
Corect este sa facturezi cu tva tot. Am fost la un seminar cu reprezentanti MF si s-a dezbatut exact aceasta situatie. Vezi si facturi de leasing la care se refactureaza asigurarile-se factureaza cu tva.



#11 emaharangus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 91 Postari:
  • Gender:Female

Postat 19 March 2007 - 05:55 PM

cum procedati cu refacturarile de utilitati incepand cu 2007, adica cum intocmiti factura in cazul in care dati un spatiu in chirie si prin contract se stabileste obligativitatea platirii partiale a cheltuielilor cu utitatile?

anul trecut treceam ch cf art 137 CF - fact de decontare pt plati in numele clientului.
anul acesta s-a modificat articolul si sincera sa fiu nu prea inteleg nimic.


(3) In sensul art. 137 alin. (3). lit. e) din Codul fiscal sumele achitate de furnizor/prestator in numele si in contul clientului, reprezinta sumele achitate de o persoana, furnizorul/prestatorul, pentru facturi emise pe numele clientului. Emiterea facturii de decontare este optionala, in functie de cele convenite de parti in vederea recuperarii sumelor achitate. In situatia in care partile convin sa-si deconteze sumele achitate pe baza facturii de decontare, taxa nu va fi mentionata distinct, fiind inclusa in totalul sumei de recuperat. Factura de decontare se transmite clientului insotita de factura achitata in numele clientului si emisa pe numele acestuia din urma. Furnizorul/prestatorul nu exercita dreptul de deducere pentru sumele achitate in numele clientului si nu colecteaza taxa pe baza facturii de decontare. De asemenea, furnizorul/prestatorul nu inregistreaza aceste sume in conturile de cheltuieli, respectiv de venituri. Clientul isi va deduce in conditiile legii taxa pe baza facturii care a fost emisa pe numele sau, factura de decontare fiind doar un document care se anexeaza facturii achitate. In cazul in care furnizorul/prestatorul primeste o factura pe numele sau pentru livrari de bunuri prestari de servicii realizate in beneficiul altei persoane si emite o factura in nume propriu catre aceasta alta persoana, acestea nu sunt considerate plati in numele clientului si se aplica structura de comision prevazuta la pct. 6 alin. (2)-(4), sau dupa caz pct. 7 alin. (1), chiar daca nu exista un contract de comision intre parti.

eu trebuie sa emit factura de utilitati cu baza si tva pt a-si putea deduce chiriasul tva-ul dar dupa mine aici se intelege altceva.

va rog spuneti-mi cum intocmiti factura.

multumesc



#12 Mirela Postole

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 11 April 2007 - 09:30 PM

[quote name='emaharangus' date='Mar 19 2007, 05:55 PM' post='125805']
cum procedati cu refacturarile de utilitati incepand cu 2007, adica cum intocmiti factura in cazul in care dati un spatiu in chirie si prin contract se stabileste obligativitatea platirii partiale a cheltuielilor cu utitatile?

Cazul 1.
Eu proprietar (P) primesc factura de utilitati (ex. telefon) emisa de furnizor (F) pe numele clientului ©. Plata se face de la P catre F.
Emit factura pe care inscriu mentiunea "factura de decontare pentru plati in numele clientului" (P catre C), atasez copie dupa factura de la F catre C, si primesc banii inapoi de la C.
Inregistrare 462C = 401F, 401F = 5121, 411C=462C, 5121 = 411C

Acest sistem ar fi trebuit sa fie aplicat doar in cazul "administrarii de proprietate", cand chiriasul lasa la dispozitia mea o suma de bani (de aici contul 462, nu 461!) pentru ca eu sa ii platesc facturile din ea.
In practica, se intampla exact invers, eu platesc si ma rog de chirias sa imi restituie banii pt ce a consumat.

Cazul 2.
P primeste factura de utilitati (ex. energie electrica) emisa de F catre P (titular de contract cu Electrica). Plata se face de la P catre F.
In 2007 : inregistrez 605 si 4426 = 401 si 635 = 401 (taxa radio-tv) ; sau in loc de 605 si 635 se poate folosi un 6588 "Utilitati refacturate"
Emit factura catre C, aplicand TVA la intreaga baza de impozitare !
Inregistrez 411 = 7588 si 4427

TVA deductibila nu va fi intotdeauna egala cu TVA colectata.
De asemenea, daca refacturez asigurarea de cutremur a locuintei, nu am TVA deductibil in schimb voi avea TVA colectat.



#13 minodora_2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 229 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 11 April 2007 - 10:20 PM

Dar daca la nivel de conducere s au hotarat sa plateasca 200 E lunar pentru a achita aceste cheltuieli in numele lor,fiind o taxa fixa,si pe ei nu ii intereseaza ce facturi,cat e de plata..
Ce parere aveti?



#14 L'ady

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Tg. Mures

Postat 31 July 2007 - 11:07 AM

Pentru cei interesati am gasit pe internet o contestatie referitoare la TVA-ul aferent utilitatilor refacturate.

http://chat.mfinante.ro/ContestatiiSite.ns...36;FILE/D86.PDF

Sint de acord cu Mirela Postole insa nu sint lamurit daca este permisa facturarea utilitatilor prin prisma obiectului de activitate. Adica este suficient sa ai in obiect activitatea de inchiriere bunuri imobiliare sau mai trebuie si altceva ?!?



#15 delia draghia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 143 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 02 August 2007 - 02:16 PM

Mirela are dreptate, dar ce facem atunci cand chiria o plateste "P", iar furnizorul "F" este Asociatia de proprietari care taie chitanta. Cum procedeaza "P" in acest caz pentru a-si recupera suma de la clientul "C"?



#16 Roxana Viorica

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 03 August 2007 - 01:42 PM

Ciao, am si eu ceva nelamuriri in aceasta privinta. Apropo vreau sa va spun ca nu sunt contabila, dar am o firma mica de transport cu sediul la mine acasa. Chitanta cheltuielilor de la bloc o fac direct pe firma, nu stiu daca este legal(am intrebat-o pe contabila mea si a zis ca se poate ) si administratoarea m-a intrebat pe mine daca se poate, la care i-am raspuns ca da :lostit (13): , dar vreau sa stiu daca pot sa mai bag pe firma si alte cheltuieli, cum ar fi curentul, internetul, cablul TV si telefonul fix. Va multumesc anticipat si o zi buna sa aveti.



#17 miry44

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 03 August 2007 - 11:08 PM

Vezi postareaRoxana Viorica, la Aug 3 2007, 02:42 PM, a spus:

Ciao, am si eu ceva nelamuriri in aceasta privinta. Apropo vreau sa va spun ca nu sunt contabila, dar am o firma mica de transport cu sediul la mine acasa. Chitanta cheltuielilor de la bloc o fac direct pe firma, nu stiu daca este legal(am intrebat-o pe contabila mea si a zis ca se poate ) si administratoarea m-a intrebat pe mine daca se poate, la care i-am raspuns ca da :lostit (13): , dar vreau sa stiu daca pot sa mai bag pe firma si alte cheltuieli, cum ar fi curentul, internetul, cablul TV si telefonul fix. Va multumesc anticipat si o zi buna sa aveti.
Din cate stiu, se pot deduce cheltuielile respective daca facturile vin pe numele societatii...
In ce priveste intretinerea aceasta se poate trece pe cheltuieli daca aveti contract de inchiriere inregistrat la administratia de domiciliu.Cheltuiala cu intretinerea ce va fi trecuta pe cheltuieli va fi propotionala cu suprafata inchiriata....






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL