Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Nota de debitare-creditare - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Nota de debitare-creditare

3 replies to this topic

#1 Sakura

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 242 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 August 2006 - 10:57 AM

As vrea sa stiu daca cineva a mai folosit acest document ca justificativ a operatiunilor de decontare intre o unitate si subunitati si daca ma poate sfatui.Multumesc anticipat.
Situatia mea este urmatoarea: firma unde lucrez este sediu permanent al unei firme din S.U.A. S-au inregistrat si platit niste cheltuieli in SUA (facturi de la furnizori romani), dar care sunt cheltuieli ale sediului permanent. Firma de avocatura mi-a spus sa folosesc acest document intre mine si firma din SUA, ca sa aduc cheltuiala pe sediu permanent. Mi-au spus ca nu trebuie folosit invoice pentru ca nu sunt 2 firme diferite.
Intrebari:
1) Este ok sa folosesc acest document ca justificativ pentru cheltuieli? (sunt sume mari, peste 100.000 euro)
2) Daca da, fac aceste note de debitare creditare, dar in ce moneda si le intregistrez la ce curs?
3) Se mai pune problema impozitului pe nerezidenti?


Anexez baza legala despre nota de debitare-creditare din O1850/2004
" NOTĂ DE DEBITARE-CREDITARE
(Cod 14-6-1A)


1. Servește ca:
- document de înregistrare a operațiunilor de decontare intervenite între unitate și subunități care țin contabilitate proprie și între subunități ale aceleiași unități care țin contabilitate proprie;
- document justificativ de înregistrare în contabilitate.
2. Se întocmește în două exemplare, de compartimentul financiar-contabil, pe baza actelor justificative care stau la baza operațiunii.
3. Circulă:
- la conducătorul compartimentului financiar-contabil sau înlocuitorul său, pentru semnare (ambele exemplare);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrare (exemplarul 2);
- la unitatea sau subunitatea care participă la operațiunea de decontare, pentru înregistrare (exemplarul 1).
4. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil al părților participantele operațiunea de decontare (exemplarul 1 la destinatar și exemplarul 2 la emitent).
5. Conținutul minimal obligatoriu de informații al formularului este următorul:
- denumirea, numărul și data (ziua, luna, anul) întocmirii formularului;
- emitentul; destinatarul; conturi debitoare/creditoare; suma; data operațiunilor;
- semnături: persoana care întocmește documentul și compartimentul financiar-contabil. "



#2 Sakura

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 242 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 August 2006 - 02:12 PM

chiar nu a folosit nimeni acest document???




#3 lorenzo

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 786 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 29 August 2006 - 12:26 AM

Vezi postareaSakura, la Aug 24 2006, 11:57 AM, a spus:

As vrea sa stiu daca cineva a mai folosit acest document ca justificativ a operatiunilor de decontare intre o unitate si subunitati si daca ma poate sfatui.Multumesc anticipat.
Situatia mea este urmatoarea: firma unde lucrez este sediu permanent al unei firme din S.U.A. S-au inregistrat si platit niste cheltuieli in SUA (facturi de la furnizori romani), dar care sunt cheltuieli ale sediului permanent. Firma de avocatura mi-a spus sa folosesc acest document intre mine si firma din SUA, ca sa aduc cheltuiala pe sediu permanent. Mi-au spus ca nu trebuie folosit invoice pentru ca nu sunt 2 firme diferite.
Intrebari:
1) Este ok sa folosesc acest document ca justificativ pentru cheltuieli? (sunt sume mari, peste 100.000 euro)
2) Daca da, fac aceste note de debitare creditare, dar in ce moneda si le intregistrez la ce curs?
3) Se mai pune problema impozitului pe nerezidenti?

1) Da. Plus copii dupa doc.de la firma mama (ca sa justifici ca sunt chelt.sediului permanent din Ro).
2) in moneda tranzactiei realizate de firma mama x curs din ziua tranzactiei, chiar daca le inreg. dupa.
3) Nu.

6xx = 481

De avut in vedere Art.29 Cod Fiscal:

Art. 29. - (1) Persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania au obligatia de a plati impozitul pe profit pentru profitul impozabil care este atribuibil sediului permanent.
(2) Profitul impozabil se determina in conformitate cu regulile stabilite in cap. II al prezentului titlu, in urmatoarele conditii:
a) numai veniturile ce sunt atribuibile sediului permanent se includ in veniturile impozabile;
b.) numai cheltuielile efectuate in scopul obtinerii acestor venituri se includ in cheltuielile deductibile.@
(3) Profitul impozabil al sediului permanent se determina prin tratarea acestuia ca persoana separata si prin utilizarea regulilor preturilor de transfer la stabilirea pretului de piata al unui transfer facut intre persoana juridica straina si sediul sau permanent. Atunci cand sediul permanent nu detine o factura pentru cheltuielile alocate lui de catre sediul sau principal, celelalte documente justificative trebuie sa includa dovezi privind suportarea efectiva a costurilor si alocarea rezonabila a acestor costuri catre sediul permanent utilizand regulile preturilor de transfer.@
(4) Inainte de a desfasura activitate printr-un sediu permanent in Romania, reprezentantul legal al persoanei juridice straine prevazute la alin. (1) trebuie sa inregistreze sediul permanent la autoritatea fiscala competenta.
__________
@Alineatul (2) a fost modificat prin art. I pct. 24 din O.G. nr. 83/2004.
- Alineatul (3) a fost modificat prin art. I pct. 3 din O.G. nr. 83/2004.
popescul



#4 Sakura

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 242 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 29 August 2006 - 09:28 AM

Multumesc pentru raspuns Lorenzo :058: , nu prea credeam ca o sa imi raspunda cineva.

As mai avea o nelamurire: Cei de la firma de avocatura mi-au spus ca pot justifica documentele cu "cheltuieli auditate" si atunci ar fi ok. Tu cand spui cand spui "copii dupa documente de la firma mama", la ce te referi? Acolo se inregistreaza chiar si spaga... :blush: si vouchere pe care fiecare spune ca a cheltuit suma de...fara sa aiba document justificativ... Presupun ca doar ceea ce este auditat e ok.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL