Situatia mea este urmatoarea: firma unde lucrez este sediu permanent al unei firme din S.U.A. S-au inregistrat si platit niste cheltuieli in SUA (facturi de la furnizori romani), dar care sunt cheltuieli ale sediului permanent. Firma de avocatura mi-a spus sa folosesc acest document intre mine si firma din SUA, ca sa aduc cheltuiala pe sediu permanent. Mi-au spus ca nu trebuie folosit invoice pentru ca nu sunt 2 firme diferite.
Intrebari:
1) Este ok sa folosesc acest document ca justificativ pentru cheltuieli? (sunt sume mari, peste 100.000 euro)
2) Daca da, fac aceste note de debitare creditare, dar in ce moneda si le intregistrez la ce curs?
3) Se mai pune problema impozitului pe nerezidenti?
Anexez baza legala despre nota de debitare-creditare din O1850/2004
" NOTĂ DE DEBITARE-CREDITARE
(Cod 14-6-1A)
1. Servește ca:
- document de înregistrare a operațiunilor de decontare intervenite între unitate și subunități care țin contabilitate proprie și între subunități ale aceleiași unități care țin contabilitate proprie;
- document justificativ de înregistrare în contabilitate.
2. Se întocmește în două exemplare, de compartimentul financiar-contabil, pe baza actelor justificative care stau la baza operațiunii.
3. Circulă:
- la conducătorul compartimentului financiar-contabil sau înlocuitorul său, pentru semnare (ambele exemplare);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrare (exemplarul 2);
- la unitatea sau subunitatea care participă la operațiunea de decontare, pentru înregistrare (exemplarul 1).
4. Se arhivează la compartimentul financiar-contabil al părților participantele operațiunea de decontare (exemplarul 1 la destinatar și exemplarul 2 la emitent).
5. Conținutul minimal obligatoriu de informații al formularului este următorul:
- denumirea, numărul și data (ziua, luna, anul) întocmirii formularului;
- emitentul; destinatarul; conturi debitoare/creditoare; suma; data operațiunilor;
- semnături: persoana care întocmește documentul și compartimentul financiar-contabil. "