Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
termen restituire carte de munca de catre fostul angajator - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


termen restituire carte de munca de catre fostul angajator

6 replies to this topic

#1 popescu_busteni

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:
  • Location:busteni

Postat 25 August 2006 - 10:02 AM

Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema: avem un nou angajat care lucreaza de la 1 august, la fostul angajator ultima zi lucrata a fost 30 iulie, angajator care are sediul in Bucuresti si intarzie cartea de munca. Exista vreun termen prevazut de lege in care angajatorul este obligat sa restituie cartea de munca fostului angajat? Cum se poate rezolva situatia daca mai intarzie acea carte de munca in ceea ce priveste vechimea, salariul etc.?

Multumesc din suflet.

O zi placuta tuturor!



#2 julia607

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 414 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 25 August 2006 - 10:39 AM

Intrebare: fostul angajator completeaza el carnetele de munca? Sau sunt completate de ITM?

La firma mea, cand fac lichidarea, inregistrez dispozitia de desfacere CM la ITM, obtin programare, fac copie a acestui document pe care i-o dau salariatului, iar acesta isi poate ridica singur carnetul de munca de la ITM pe baza acestei hartii si a actului ce identitate. Dup-aia poate-l sa depuna la noul angajator sau sa faca ce vrea.

La angajari, cand nu am carnetul de munca, solicit o declaratie de la angajat ca se gaseste la firma X in vederea inchiderii sau unde e carnetul, urmand a-l depune ulterior la ITM.

Daca firma retine carnetul de munca in mod abuziv, printr-o sesizare la ITM se poate rezolva problema.

Nu stiu daca exista un termen limita de eliberare a carnetului adus la zi. Logic ar fi dupa 25 ale lunii urm, data limita de depunere a statelor pe luna incheiata. Mai punem 1-2 zile pt completare, verificare, ajunge la aproape o luna dupa desfacerea contractului de munca.

Nu stiu daca te ajuta informatiile astea, dar poate iti dau o idee de cum sa rezolvi problema.

Julia S



#3 nicoletalaz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:

Postat 25 August 2006 - 11:46 AM

Exista vreun termen prevazut de lege in care angajatorul este obligat sa restituie cartea de munca fostului angajat?

Din decretul 92/1976
Art. 6

(1)Modificarile intervenite in executarea contractului de munca, dupa intocmirea carnetului de munca, se inscriu in acesta in termen de 15 zile de la data producerii lor.

Iar art 4 :
(2)La incetarea activitatii sau in caz de transferare, carnetul de munca se inmineaza titularului, completat cu toate inscrierile la zi.
Parerea mea e ca in 15 zile carnetul de munca ar trebui restituit...dar...
nicol



#4 Andreea`

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1952 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 25 August 2006 - 12:05 PM

"nu exista termen!'
nu am o baza legala, este afirmatia facuta de un inspector de la ITM la un control "prin sondaj" in urma sesizarii facute de un fost angajat ca nu i-am restituit cartea de munca.. in urma discutiilor purtate cu dna inspectoare am solicitat informatii privind subiectul restituirii cartii de munca dupa inchiderea contractului.. raspunsul a fost "nu exista termen" dar fara a preciza o baza legala :)

mai mult dna cu pricina a afirmat ca nu este responsabilitatea ITMului sa verifice daca salariatul a solicitat si a ridicat cartea de munca de la fostul angajator

de asemenea nu este responsabilitatea firmei daca fostul angajat nu a venit sa-si ridice cartea de munca dupa incheierea contractului.



#5 popescu_busteni

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:
  • Location:busteni

Postat 25 August 2006 - 12:05 PM

Va multumesc!



#6 ggk

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 10 September 2006 - 06:04 PM

In cazul unei firme cu un singur angajat a carui carte de munca este la ITM ce
documente trebuie intocmite pentru ridicarea cartii de munca ?

Daca firma ramane fara nici un angajat, ce anume trebuie sa fac pentru a nu
mai depune lunar declaratia 100 (dar si celelalte sanatate, cas, somaj)...

Multumesc!

Aceasta postare a fost editata de ggk: 10 September 2006 - 06:05 PM




#7 julia607

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 414 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 10 September 2006 - 10:38 PM

Ridicarea cartii de munca in ce conditii?

Imprumut? O cerere facuta de titular si ridicarea se face pe baza buletinului acestuia si pe baza semna turii lui.

Desfacere contract munca? Pe baza dispozitiei de incetare a contractului de munca, la data programarii, tot de catre salariat si pe baza de act identitate.

Daca firma nu mai are salariati, se depune la Adm fin o declaratie 010 pt modificarea vectorului fiscal, prin care se scot din evidenta contributiile aferente salariilor, iar la Sanatate, Somaj, CAS o adresa prin care se aduce la cunostinta ca firma nu mai are salariati. La itm nu e necesar, ca apare desfacerea contractului de munca acolo.
Julia S






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL