Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
nu stiu cum sa fac - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


nu stiu cum sa fac

10 replies to this topic

#1 slilianas

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Location:vaslui
  • Interests:licenta

Postat 09 September 2006 - 10:42 AM

am achizitionat un program soft, la care am platit un avans, dupa care am de achitat zece rate lunare.care este monogragfia contabila, pentru achizitie program, pentru avans si pentru fiecare rata in parte.
multumesc



#2 helga

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 111 Postari:
  • Location:cluj

Postat 09 September 2006 - 11:37 AM

inreg avansului
234=5311
4426=5311

primirea facturii

233=404
4426=404

receptia programului

208=233


decontare factura

404=5311
404=234
404=4426


amotizare

6811=2808

scoatere evidenta

2808-=208

nimeni nu gandeste pentru tine



#3 slilianas

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Location:vaslui
  • Interests:licenta

Postat 09 September 2006 - 12:50 PM

tot nu imi este prea clar
mi s-a emis initial un avans pe o suma de 684 € +tva , pe care l-am achitat.
apoi am primit programul, dar fara o factura cu o valoare totala a softului
in contract am- val avans -684 €+tva
si zece rate lunare de cate 274 € fiecare
dupa ce achit rata, mi se emite o factura cu contravaloarea ratei
mi se pare cam incalcita treaba, si chiar nu stiu cum sa procedez, poate ma descalciti si pe mine



#4 slilianas

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Location:vaslui
  • Interests:licenta

Postat 11 September 2006 - 09:41 AM

se poate sa ma ajute cineva? chiar nu ma descurc. multumesc



#5 marian.apetre

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 939 Postari:
  • Gender:Male

Postat 11 September 2006 - 12:31 PM

Dupa modul cum au fost emise facturile, nu este nici cal nici magar.
Contract cu plata in rate presupune ca furnizorul sa emita factura, la livrare, cu valoarea totala a bunului.
Verifica din nou clauzele contractuale. S-ar putea sa fie ceva similar unui leasing financiar.



#6 ggf

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 397 Postari:

Postat 11 September 2006 - 03:50 PM

Ai un contract , in care este specificata valoarea integrala a bunului , asa ca , la primirea acestuia ii vei face receptie conform contractului ( bine ar fi ca in contract sa fie specificata data livrarii )
Asadar , 208 = 408 cu valaorea fara TVA a contractului
Avansul : 408 ; 4426 = 404
si 404 = 5121 (5311) , plata facturii .
La fel inregistrezi factura lunara de rata . Fiind stabilita o valoare in EUR , vor aparea desigur diferente de curs favorabile ( 665 = 408 ) sau nefavorabile ( 408=765 )
Lunar , inregistrezi amortizarea .

Nu-i tocmai corect , dar cred ca-i singura solutie dat fiind modul in care s-a procedat cu livrarea bunului si facturarea . Mai mult de atat , aceste inregistrari sunt ok numai daca in contract nu ai specificate dobanzi , sau alte balarii :D



#7 slilianas

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Location:vaslui
  • Interests:licenta

Postat 12 September 2006 - 01:54 PM

am procedat asemanator, doar ca in loc de 408 am folosit 167.nu stiu cat de corect este.
problema este ca in contract valoarea este in euro fara a se specifica vreun curs anume.plata o fac in euro la cursul zilei in care efectuez plata.



#8 draghici

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 156 Postari:
  • Location:Cluj

Postat 13 September 2006 - 12:40 PM

Vezi postareaslilianas, la Sep 12 2006, 02:54 PM, a spus:

am procedat asemanator, doar ca in loc de 408 am folosit 167.nu stiu cat de corect este.
problema este ca in contract valoarea este in euro fara a se specifica vreun curs anume.plata o fac in euro la cursul zilei in care efectuez plata.
Eu nu cred ca e bine folosit 167 ci 408.
Intrebare in contab. furnizorului care ar fi inregistrarile?
ddd



#9 halmagean cristian

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:
  • Location:oradea

Postat 18 September 2006 - 12:29 PM

Vezi postareaslilianas, la Sep 12 2006, 02:54 PM, a spus:

am procedat asemanator, doar ca in loc de 408 am folosit 167.nu stiu cat de corect este.
problema este ca in contract valoarea este in euro fara a se specifica vreun curs anume.plata o fac in euro la cursul zilei in care efectuez plata.
Dupa parerea mea ai procedat corect.
Modul de lucru este asemanator cu cel al contractelor de leasing. Se inregistreaza pe 167 intreaga valoarea softului la cursul BNR al contractului. In continuare, pentru cele 10 rate se vor opera facturile primite diminuand valoarea lui 167 treptat, concomitent inregistrand eventualele diferente de curs.
In ceea ce priveste modul de lucru al furnizorului de soft este absolut normal ceea ce face atata timp cat el nu poate emite factura pe toata valoarea softului decat daca se plateste pe loc. Nimeni nu este de acord sa plateasca TVA pentru ceva ce va incasa peste 10 luni.



#10 ggf

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 397 Postari:

Postat 18 September 2006 - 01:23 PM

Folosirea contului 167 este corecta in cazul contractelor de leasing financiar , in care caz bunul se pune la dispozitie , nu se livreaza , el ramanand in proprietatea societatii de leasing . Mai pe babeste , societatea de leasing iti imprumuta acel bun , pt a-l folosi , iar la sfarsitul contractului poti alege sa-l treci in proprietatea ta sau nu .
In speta de fata , s-a procedat incorect din start , furnizorul era obligat sa factureze la data livrarii efective , pt ca a transferat proprietatea acelui bun catre clientul sau inca din acel moment .
Vezi functiunea contului 167.
Si , e bine uneori sa vezi operatiunea in ansamblu , nu doar pe bucati .



#11 andra9_80

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:

Postat 04 October 2006 - 08:36 AM

Vezi postareaggf, la Sep 18 2006, 02:23 PM, a spus:

Folosirea contului 167 este corecta in cazul contractelor de leasing financiar , in care caz bunul se pune la dispozitie , nu se livreaza , el ramanand in proprietatea societatii de leasing . Mai pe babeste , societatea de leasing iti imprumuta acel bun , pt a-l folosi , iar la sfarsitul contractului poti alege sa-l treci in proprietatea ta sau nu .
In speta de fata , s-a procedat incorect din start , furnizorul era obligat sa factureze la data livrarii efective , pt ca a transferat proprietatea acelui bun catre clientul sau inca din acel moment .
Vezi functiunea contului 167.
Si , e bine uneori sa vezi operatiunea in ansamblu , nu doar pe bucati .

intrebare intrebatoare , sincer ma cam roade
ratele nu reprezinta totushi avansuri din suma finala?
nu era mai simplu ca pt fiecare suma de bani stabilita prin contract sa se emita facturi de avans , urmate de stornare la final si emiterea unei facturi finale?
intreb si eu ..
:unsure:






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL