Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Listare laser facturi tipizate - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Listare laser facturi tipizate

4 replies to this topic

#1 Mdanut

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 26 September 2006 - 10:55 AM

Doresc sa folosesc facturi prin listare la imprimanta cu laser.
Cunosc legislatia in vigoare referitoare la acest caz si am fost si la finante cluj si din tot ce mi-au explicat
ei ca trebuie sa fac adresa la ei pt aprobare plaja de numere. atata tot.
Pe forum a fost un subiect referitor la intrebarea mea, de acu cateva luni bune, dar evaziv sa rapsuns.

Daca ma puteti ajuta cu rapunsuri concrete la urmatoarele intrebari, ar fi minunat si va multumesc de pe acuma
1. Modelul facturile pe care vreau sa le folosesc (ex fct de curent ) il pot stabili eu avand in vedere respectarea normelor legale privind facutrile tipizate? Din soft listez absoult tot incluzand modelul facturii si completare acestuia, sau pentru model se face comanda la o tipografie urmand ulterior sa imprim ce doresc sa listez.
2. Facturile se listeaza la imprimanta cu laser pe suport de hartie simpla, in 2 exemplare?
3. Aprobarea plajelor de numere e conditionata de un anumit numar de comanda? de ex daca folosesc intr-un an 600 facturi.
4. Softul folosit trebuie sa fie aprobat de finante? sau poate fi facut de mine sau de o firma care realizeaza programe de contabilitate.



#2 marian.apetre

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 939 Postari:
  • Gender:Male

Postat 26 September 2006 - 11:15 AM

OMFP.1077/1998
Art. 2. - (1) Pentru aprobarea excepțiilor de la utilizarea formularelor pretipărite, respectiv de la utilizarea tehnicii de calcul la editarea formularelor cu regim special, persoanele juridice prevăzute la art.1 din Legea contabilității nr.82/1991 vor prezenta un dosar care să conțină următoarele:
a) notă justificativă,din care să reiasă motivele solicitării;
B) declarație pe propria răspundere, din care să rezulte că sistemele informatice financiar-contabile utilizate respectă prevederile „Criteriilor minimale privind programele informatice utilizate în domeniul financiar-contabil“, prevăzute în anexa la Normele metodologice privind întocmirea, verificarea și centralizarea bilanțurilor contabile ale agenților economici pe anul 1997;
c) copie de pe contractul, pe termen nelimitat, cu titlu oneros, dintre furnizorul programului informatic și beneficiar sau o confirmare, în scris, din partea furnizorului programului informatic, din care să reiasă obligația acestuia de a asigura întreținerea sistemului informatic în conformitate cu modificările intervenite în reglementările financiar-contabile;
d) modelele formularelor editate cu ajutorul sistemului informatic și/sau eventualele aprobări pentru utilizarea altor modele de formulare cu regim special decât cele prevăzute în anexa nr.1A la Hotărârea Guvernului nr. 831/1997;
e) în condițiile în care programul informatic folosit este realizat de către unitate, o copie de pe mențiunile înregistrate în registrul comerțului privind obiectul de activitate, în sensul includerii în acesta a activității de realizare și furnizare de programe informatice;
f) declarație pe propria răspundere, din care să reiasă, pe de o parte, că nu li s-a întocmit nici un dosar de control în care s-au menționat abateri în privința întocmirii documentelor cu regim special care stau la baza determinării veniturilor și, implicit, a calculului impozitelor și taxelor datorate, iar pe de altă parte, că sunt respectate prevederile art.11 alin.1 și 2 din Legea contabilității nr. 82/1991, cu modificările ulterioare.
(2) În situația pierderii exemplarelor originale, editarea duplicatelor se va efectua în două exemplare, în afara excepțiilor prevăzute în acest sens, la solicitarea expresă a beneficiarilor, menționându-se pe duplicate numărul dosarului de reconstituire și/sau numărul intern folosit pentru evidența contabilă și fiscală, după caz, precum și numărul și data documentului prin care i s-a comunicat Regiei Autonome „Imprimeria Națională“ pierderea, sustragerea sau distrugerea documentului original. Comunicarea către Regia Autonomă „Imprimeria Națională“ se face periodic, dar nu mai târziu de expirarea trimestrului.
(3) Dosarul va fi prezentat direcțiilor generale ale finanțelor publice și controlului financiar de stat județene, - respectiv a municipiului București, care vor analiza cererea respectivă și vor răspunde solicitantului în termenul legal.
(4) Prezentarea de dosare incomplete atrage după sine respingerea cererii.
(5) Nu se aprobă cereri pentru întocmirea documentelor în condițiile art.1 alin.(10) paragraful 2 din Hotărârea Guvernului nr. 831/1997, pentru următoarele activități:
- comerțul cu amănuntul;
- comerțul angro cu băuturi alcoolice, tutun și cafea.
(6) În situația aprobării editării cu ajutorul tehnicii de calcul a formularelor cu regim special de către direcțiile generale ale finanțelor publice și controlului financiar de stat județene, respectiv a municipiului București, seriile și plajele de numere se vor acorda de către Regia Autonomă „Imprimeria Națională“.
Art. 3. - (1) În situația în care, ulterior primirii aprobării pentru utilizarea tehnicii de calcul la editarea formularelor cu regim special, nu mai sunt întrunite toate cerințele care au stat la baza aprobării, persoanele juridice care au primit aprobarea suspendă editarea formularelor în condițiile art. 1 alin. (10) paragraful 2 din Hotărârea Guvernului nr. 831/1997 până la data îndeplinirii condițiilor impuse de prevederile art. 2 din prezentul ordin.
(2) În cazul în care persoanele juridice prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991 nu suspendă activitatea de utilizare a tehnicii de calcul la editarea formularelor cu regim special potrivit alin.(1), acestea vor fi sancționate în conformitate cu prevederile Legii contabilității nr. 82/1991, cu modificările ulterioare, și, totodată, direcțiile generale ale finanțelor publice și controlului financiar de stat județene, respectiv a municipiului București, le vor retrage aprobarea de a utiliza tehnica de calcul în conformitate cu prevederile art. 1 alin. (10) paragraful 2 din Hotărârea Guvernului nr. 831/1997.
Art. 4. - În situația în care agenții economici utilizatori ai tehnicii de calcul pentru completarea formularelor cu regim special au în dotare imprimante tip LASER, cu jet de cerneală sau imprimantă rapidă cu bandă de caractere, se va proceda astfel:
1. agenții economici vor face comandă specială Regiei Autonome „Imprimeria Națională“ sau tipografiilor agreate pentru tipărirea formularelor respective. Aceste formulare vor fi personalizate din tipografie cu datele de identificare ale agentului economic respectiv, toate formularele având aceeași culoare;
2. formularele pretipărite, primite de la Regia Autonomă „Imprimeria Națională“ sau de la tipografiile agreate, vor avea imprimat pe fiecare filă câte un număr fiscal diferit, iar același număr intern al formularului va fi imprimat pe toate exemplarele unui set. Unui număr intern îi vor corespunde atâtea numere fiscale în câte exemplare se întocmește formularul respectiv. Aceste numere fiscale vor fi în ordine crescătoare, unul după altul, în condițiile în care nu apar erori de listare la imprimantă. Filele de facturi deteriorate se vor păstra în conformitate cu normele legale în vigoare;
3. agenții economici vor ține evidența financiar-contabilă după numărul intern al formularului respectiv;
4. seriile și plajele de numere pentru formularele cu regim special, listate pe imprimantă tip LASER, cu jet de cerneală sau pe imprimantă rapidă cu bandă de caractere, se vor acorda de către Regia Autonomă „Imprimeria Națională“. În subsolul paginii acestor formulare se va face mențiunea „Formular pretipărit pentru imprimantă tip LASER, cu jet de cerneală sau imprimantă rapidă cu bandă de caractere“;
5. agenții economici vor înștiința organul fiscal la care sunt înregistrați despre utilizarea acestor tipuri de imprimante.
Art. 5. – (1) În cazul în care formularele cu regim special se întocmesc pe mai multe pagini cu numere fiscale diferite, unui număr intern corespunzându-i mai multe numere fiscale, în funcție de numărul paginilor completate, înregistrarea în evidența financiar-contabilă se va face după numărul intern dat de utilizatorii formularelor.
(2) Pentru evitarea confuziei dintre numărul intern folosit pentru evidența contabilă și fiscală, dat de utilizatorii formularelor cu regim special, și numărul fiscal pretipărit, la cererea utilizatorilor, pretipărirea seriei și a numărului fiscal se poate face în alt loc decât colțul din dreapta sus al formularului cu regim special, cum ar fi: colțul din stânga sus, lateral stânga sau versoul paginii (numai dacă se pretipăresc și alte informații pentru beneficiari).
(3) Agenții economici care desfășoară activitate de gospodărie comunală și locativă, activitate de televiziune prin cablu, activitate de prestări de servicii, precum și alte activități similare, al căror specific nu necesită crearea unui compartiment de desfacere, care ar determina întocmirea și arhivarea în cadrul acestuia a unuia dintre cele trei exemplare ale facturii fiscale, întocmirea facturilor fiscale se poate face în două exemplare.
(4) În condițiile în care la baza înregistrării veniturilor stau facturile fiscale pretipărite, înseriate și numerotate de către Regia Autonomă „Imprimeria Națională“ sau de către alte tipografii agreate de aceasta, emiterea chitanței de încasare a contravalorii produselor și a serviciilor facturate se poate realiza cu ajutorul tehnicii de calcul, fără a mai fi necesară utilizarea formularului pretipărit.

Aceasta postare a fost editata de marian.apetre: 26 September 2006 - 11:15 AM




#3 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 26 September 2006 - 12:34 PM

pt.dl.marian.apetre: puteti atasa OMFP de care vorbiti?(din 1998 cu acest nr. nu am gasit)
ce am gasit pe tema facturilor cu acest nr. este Ordin nr. 1077 din 06/08/2003
Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 580 din 14/08/2003 privind condițiile în care se pot edita, într-un singur exemplar, facturile fiscale cu regim special de tipărire, înseriere și numerotare, utilizate în activitatea financiară și contabilă

Fisiere atasate


Bea



#4 Bea

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 546 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 26 September 2006 - 12:50 PM

am gasit, ati vrut sa spuneti OMFP_1177/1998, care a fost modificat prin OMFP1714/2005...?
atasez, pentru Mdanut:

Fisiere atasate


Bea



#5 Mdanut

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 26 September 2006 - 10:23 PM

multumesc pt ce mi ati trimis au fost de folos.
Din ce am citit am retinut urmatoarele:

Eu persoana juridica depun la administratia financiara arondata un dosar care contine:

* notă justificativă,din care să reiasă motivele solicitării;
*modelele formularelor propuse, redactate în trei exemplare, lizibil și fără prescurtări, cu respectarea conținutului minim de informații;
* declarație pe propria răspundere, din care să rezulte că sistemele informatice financiar-contabile utilizate respectă prevederile „
* copie de pe contractul, pe termen nelimitat, cu titlu oneros, dintre furnizorul programului informatic și beneficiar sau o confirmare,
* modelele formularelor editate cu ajutorul sistemului informatic și/sau eventualele aprobări pentru utilizarea altor modele de formulare cu regim special decât cele prevăzute în anexa nr.1A la Hotărârea Guvernului nr. 831/1997;
* declarație pe propria răspundere, din care să reiasă, pe de o parte, că nu li s-a întocmit nici un dosar de control în care s-au menționat abateri în privința întocmirii documentelor cu regim special care stau la baza determinării veniturilor.

Depun acest dosar si dansi hotarasc daca imi aproba sau nu dosarul.

Daca dosarul va fi aprobat atuncea eu,persoana juridica, primesc o plaja de numere pe care le folosesc
si imprim direct de pe calculator la imprimanta modelul de factura cu completarea acestuia cu date.
Am inteles bine? :rolleyes:






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL