Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
soft conta autorizat ? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


soft conta autorizat ?

30 replies to this topic

#21 eugen ursache

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 517 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:agricultura, lemne fiare si motoare

Postat 30 October 2007 - 10:44 AM

Am dat intamplator peste acest topic, este adevarat ca este mai vechi, dar problema este interesanta:
In topic se face confuzie intre licenta soft de conta (sau de orice altceva) si autorizare.
Licenta este obligatorie cf legii drepturilor de autor pt orice soft pe care il folosim; autoritatea care verifica existenta licentelor este, asa cum s-a mentionat, ORDA.
Autorizarea softului de conta este cu totul altceva. In anii 90 (92-95) a fost emisa o reglementare in acest sens de catre MF, nu stiu exact nr si data (poate ne ajuta vreun jurist), in care se specifica foarte clar ce conditii trebuie sa indeplineasca un soft de conta pt a putea fi autorizat de MF si ca firmele ar fi obligate sa foloseasca doar softuri autorizate. Din cate imi aduc aminte, singurul soft care a reusit atunci sa se autorizeze a fost CIEL ul.
Ulterior, ca multe alte aberatii emise in acea perioada, a cazut in uitare, dar nu m-ar mira sa fie inca in vigoare! Si sa-si aduca aminte vreun destept de la MF de asta! Sa vezi atunci nebunie... Nebunia cu autorizarea caselor de marcat (daca va aduceti aminte) -
"memoria fiscala a casei de marcat e o chestie pe care o poti scoate din din carcasa casei, o poti arunca intr-o galeata cu apa, apoi ii poti da foc si dupa ce se stinge focul o pui la loc in carcasa si datele inregistrate pe ea sunt intacte" - citat dintr-un cretinism al unui director din MF di acea perioada!!!
Motan m-as fi dorit sa fiu / cu gheare si mustete lungi, / cu coada-n sus, cu blana-n dungi, / c-un ochi verzui si-un ochi capriu. // Pisicile de prin vecini / sa le gonesc pe la pricini, / sa-mi fete fiecare-un fiu / c-un ochi verzui si-un ochi capriu (Nichita Stanescu)



#22 cypher

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 02 February 2008 - 12:48 AM

salut,
de vreo 4 ore bune imi bat capul cu instalarea ciel-ului pe vista si nu reusesc. am inceput sa caut forum-uri si l-am gasit pe asta. poate ma lamuriti voi ...am urmat toti pasii prezenti pe site-ul lor (celor de la ciel) si tot degeaba...am facut si update-urile pentru sql server 2000 (chiar am instalat si sql server 2005) si cred ca mai rau am facut. tin sa mentionez ca habar nu am cu ce se mananca softul asta (ciel) sau ca as avea habar despre contabilitate...partea proasta este ca trebuie sa instalez ciel-ul "neaparat" pe vista. si vista si ciel sunt cu licenta dar la ora asta nu cred ca e careva (de la suport tehnic) dispus sa raspunda la telefon si maine dimineata calculatorul trebuie sa fie operational...deja ma gandesc la o formatare si trecere pe xp (licenta si la asta)...cand am vazut cate licente are persoana in cauza m-am crucit (ca tot se vorbea de licente prin zona). ca sa nu mai lungesc vorba, intrebarea mea este urmatoarea:
cine a instalat ciel pe vista si mai ales a avut si norocul sa-i functioneze soft-ul, sa ma lumineze si pe mine....
va multumesc

Aceasta postare a fost editata de cypher: 02 February 2008 - 12:49 AM




#23 razvanivan

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 25 February 2008 - 12:00 PM

Ai reusit?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 09 July 2008 - 02:04 PM
citare integrala mesaj anterior




#24 kangoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:
  • Location:oradea

Postat 06 March 2009 - 11:03 AM

Buna tuturor,

M-ar interesa sa stiu daca exista si-n cazul aplicatiilor de contabilitate (+facturare ) necesitatea certificarii/omologarii aplicatiei in cazul in care emit facturi (+alte documente) pe hartie.
Stiu ca pentru emiterea in format electronic exista (L260/2007) dar pentru cazul emiterii pe hartie nu am gasit (inca).
Va multumesc mult.

PS. Sper ca am postat la sectiunea corecta .



#25 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 06 March 2009 - 11:33 AM

Toate programele de întocmit facturi trebuie să fie certificate, pentru că trebuie să garanteze că nici o factură făcută nu se poate șterge, fără a se lăsa urme evidente, și nici nu se pot da același număr, indiferent de dată la două sau mai multe facturi. Toate acestea cînd lucrezi manual poți! Dar verificatorul, supervizorul, inspecția văzând după ce procedee lucrezi, își va defini prpriile sale procedee de control. În schimb dacă vede că se fac pe calculator, s-ar putea să mai uite să mai pună întrebări, doar că inadvertențele s-ar putea să fie reperate și atunci...nu vă văd bine!
P.S. Referitor la certificare, nu mă exprim dar cunosc pretenția informaticienilor programatori de a-și certifica propriile lor produse softuri, și chiar de a le înregistra la OSIM.



#26 kangoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:
  • Location:oradea

Postat 06 March 2009 - 11:38 AM

Multumesc. Si care ar fi actul normativ care cere certificarea/autorizarea programele de întocmit facturi ?



#27 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 06 March 2009 - 12:31 PM

UN OMFP care reglementa și rezervarea numerelor de regim special de MFP. Aceste ordine, inclusiv formularistica reglementată, pentru a se alinia Europei au fost abrogate. Ceea ce nu înseamnă că nu sunt valabile ca aplicare, Doar că Europa ne consideră majori și vaccinați, și zice că fiecare agent economic să-și reglementeze propria activitate corespunzător propriilor necesități. Toamai de aceea am spus că cine va verifica, certifica trebuie să știe ce și cum va verifica. Procedurile sunt diferite. Verificați-vă programul: Aveți o factură făcută? Eliberată.Pusă la dosar. Anulați-o! Ați reușit. Mai faceți o altă factură cu același număr dar cu alte sume, alt client.. Și acum ați reușit!...programul dvs. de facturare permite să falsificați tot ce doriți! Deci ...

Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 06 March 2009 - 12:32 PM




#28 kangoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:
  • Location:oradea

Postat 06 March 2009 - 01:52 PM

Merci.
Acuma, daca cineva tot doreste, si stie, poate modifica un numar de factura ca-i permite programul ca nu.
Ma refeream mai degraba la situatia in care pentru a putea utiliza o aplicatie de facturare (fie si proprie) e nevoie ca acesta sa fie certificata (autorizata, etc.) de un oragnism national/insititutie (finante , ceccar) etc. in sensul ca aplicatia trebuie pusa pe un CD si trimisa spre verificare/certificare, sau ceva asemanator .



#29 duelconstruct

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 09 March 2009 - 09:39 PM

Vezi postareakangoo, la Mar 6 2009, 01:03 PM, a spus:

Buna tuturor,

M-ar interesa sa stiu daca exista si-n cazul aplicatiilor de contabilitate (+facturare ) necesitatea certificarii/omologarii aplicatiei in cazul in care emit facturi (+alte documente) pe hartie.
Stiu ca pentru emiterea in format electronic exista (L260/2007) dar pentru cazul emiterii pe hartie nu am gasit (inca).
Va multumesc mult.

PS. Sper ca am postat la sectiunea corecta .

Pentru programele care ajuta la emiterea facturilor in format "pe hartie" nu este nevoie de nici un fel de certificare. Daca doriti puteti sa faceti facturi in MsWord sau Excel sau puteti sa le desenati cu pixul pe o coala. Sau puteti sa folositi formulare pretiparite. Toate variantele sunt la fel de valabile si legale.
Singurele prevederi referitoare la facturare sunt prevazute de Ordinul 2226/2006 si de Codul Fiscal si Normele de aplicare a acestuia. Toate celelalte prevederi anterioare au fost abrogate in mod expres prin Legea nr. 343 din 17/07/2006.
Nici numerele de facturi nu trebuie raportate undeva, procedura de numerotare, de altfel foarte simpla, este prevazuta tot in Ordinul 2226 - Anexa 4.

Folosirea unui program oarecare doar va ajuta sa faceti mai usor acest lucru. Nu certificarea/inregistrarea ci ergonomia programului, forma de prezentare a documentelor emise sau eventualele situatii care se pot elabora reprezinta diferentele dintre un program sau altul. Si bineinteles pretul, atat a programului in sine cat si cheltuielile ulterioare (pentru actualizari, suport etc).

Pe de alta parte, strict pentru protejarea drepturilor intelectuale ale celor care creaza astfel de programe, este necesara inregistrarea, atat a producatorului cat si a programului la Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor (ORDA), respectiv in Registrul National al Programelor de Calculator. Dar asta este alta poveste care nu are nici o legatura cu emiterea facturilor ci cu programele informatice in general, fie ca este vorba despre programe de facturare, jocuri sau alt gen de programe informatice.
Pentru ca poate fi interesant pentru completarea raspunsului, in poza atasata veti gasi imaginea unui astfel de certificat din care, pentru a nu fi acuzat de reclama in favoarea cuiva, am sters datele de identificare:
Imagine postata

In afara de ORDA nu exista in Romania nici un alt organism de certificare/inregistrare a programelor de facturare, contabilitate sau de orice alt fel.

In alta ordine de idei, codul sursa nu este verificat de ORDA in sensul ca programul sa functioneze intr-un fel sau altul sau "să garanteze că nici o factură făcută nu se poate șterge" ci este pur si simplu inregistrat pentru a servi ca "martor" in situatia eventualelor litigii privind dreptul de autor.

Vezi postareaMares Stefan, la Mar 6 2009, 01:03 PM, a spus:

UN OMFP care reglementa și rezervarea numerelor de regim special de MFP. Aceste ordine, inclusiv formularistica reglementată, pentru a se alinia Europei au fost abrogate. Ceea ce nu înseamnă că nu sunt valabile ca aplicare
Poate nu ar strica sa detaliati expresia "...au fost abrogate ceea ce nu inseamna ca nu sunt valabile ca aplicare"

Vezi postareaMares Stefan, la Mar 6 2009, 01:03 PM, a spus:

Toate programele de întocmit facturi trebuie să fie certificate, pentru că trebuie să garanteze că nici o factură făcută nu se poate șterge, fără a se lăsa urme evidente, și nici nu se pot da același număr, indiferent de dată la două sau mai multe facturi.

Codul fiscal:
Corectarea documentelor
Art. 159. - (1) Corectarea informatiilor înscrise în facturi sau în alte documente care tin loc de factura se efectueaza astfel:
a) în cazul în care documentul nu a fost transmis catre beneficiar, acesta se anuleaza si se emite un nou document;
........................................................................

Aceasta postare a fost editata de duelconstruct: 09 March 2009 - 09:40 PM




#30 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 10 March 2009 - 08:20 PM

Vezi postareaduelconstruct, la Mar 9 2009, 09:39 PM, a spus:

Pentru programele care ajuta la emiterea facturilor in format "pe hartie" nu este nevoie de nici un fel de certificare.
Asa este, dar aplicatia respectiva trebuia inregistrata obligator la ORDA (de catre firma producatoare sau PFA-ul producator) in Registrul roman pentru drepturile de autor, in cazul in care programul respectiv a fost comercializat si tu detii doar dreptul de utilizare (sub forma unei licente). In cazul in care esti angajat si ai realizat singur respectiva aplicatie dreptul de autor apartine angajatorului si nu trebuie inregistrat. Pentru cazul in care programul de calculator a fost distribuit gratuit ( programe de tip freeware, freesoftware, public damain) nu ai nici o obligatie de inregistrare.



#31 kangoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:
  • Location:oradea

Postat 10 March 2009 - 11:23 PM

Va multumesc mult






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL