Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fără facturi fiscale că-s complicate! - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


Fără facturi fiscale că-s complicate!

29 replies to this topic

#21 madi1205

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 44 Postari:
  • Location:Constanta

Postat 06 December 2006 - 01:32 PM

am fost ieri,05.12.2006, la un seminat organizat de cei de la deloitte unde s-a facut precizarea ca facturile fiscale in format actual pot fi folosite si dupa 01.01.2007



#22 Andi_cmn

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 77 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:Contabilitate

Postat 06 December 2006 - 01:41 PM

De la 1 ianuarie, fără facturi securizate 06/12/2006
Facturile fiscale nu vor mai fi obligatorii din 1 ianuarie 2007. Schimbarea va provoca pierderi de milioane de euro tipografiilor acreditate și distribuitorilor, și riscă să semene harababură în sistem. Chiar și Imprimeria Națională își va diminua cifra de afaceri cu 6-7,5%.

„Cifra de afaceri pe care o realizăm din tipărirea formularelor cu regim special reprezintă în acest moment aproximativ 30% din total. Ponderea a scăzut de-a lungul anilor. În parte, a fost o diminuare voită, pentru că știam că, odată cu 1 ianuarie 2007, se va renunța la această formă a formularelor fiscale“, spune Cristina Stan, reprezentanta tipografiei Publirom.

„Și noi suntem afectați de noile modificări de natură fiscală. Tipărirea formularelor personalizate cu regim special are o pondere, pentru imprimeria noastră, de 16% din totalul cifrei de afaceri, ceea ce înseamnă 500.000 de lei“, declară Camelia Butu, director imprimeria Mirton din Timișoara. Silviu Verba, administrator la GrafoPrint Timișoara, este mult mai drastic: „Noi facem 4% din totalul facturilor din România. Pierdem bani, dar mai grav este că, de la 1 ianuarie, se va deschide sezonul la evaziune fiscală. Sistemul actual care implică sectorul privat în combaterea infracțiunilor economice va fi distrus.“
Începând cu data aderării, dispare regimul special al facturilor fiscale. Prin urmare, acestea nu vor mai fi obligatorii. Ceea ce înseamnă că facturile fiscale nu vor mai fi tipărite doar cu avizul Imprimeriei Naționale. Mai mult, acestea pot fi tipărite pe imprimantă, în orice birou, de către firma emitentă.
Să fim bine înțeleși, facturile în sine nu dispar! Ele vor putea fi emise electronic sau pe hârtie, cu respectarea unor cerințe cuprinse în legislație. La achizițiile intracomunitare, se vor folosi facturile electronice, în vreme ce la tranzacțiile locale se vor utiliza facturile fiscale obișnuite. Este de presupus că o mare majoritate a firmelor vor lucra cu facturi tipărite. „Este o măsură care ne aliniază la normele UE. Dar nu știu în ce măsură nu atât firmele, cât inspectorii fiscali se vor obișnui să lucreze în noul sistem“, a spus Daniel Anghel, director Tax & Legal services, PriceWaterhouseCoopers.
Garda Financiară afirmă că, deși va presupune un volum mai mare de lucru, controlul agenților economici nu va fi afectat. „Vom avea o perioadă cu controale încrucișate (și la furnizor, și la cumpărător, n. red.) mai multe“, a declarat Adrian Cucu, comisar-șef Garda Financiară.
Din anul 2003, piața formularelor tipizate în regim special de tipărire privind activitatea financiară și contabilă s-a liberalizat, în prezent fiind peste 50 de tipografii abilitate, dintre care cinci sunt cu capital de stat „Imprimeria Băncii Naționale“, Fabrica de Timbre, Poligrafia „Bucureștii Noi“, Tipografia Filaret și imprimeria „Coresi“ Ardealul. Imprimeria Națională gestionează sistemul național de înseriere și numerotare. De asemenea, deține din 2005 baza de date a agenților economici și a delegaților care cumpără facturi. Baza de informații este accesată de ANAF, Garda Financiară, Poliție, Parchet. „Sistemul în sine a permis oprirea de la achiziția de formulare a agenților economici inactivi, comunicați lunar de ANAF“, spune Dan Docan, directorul general al Imprimeriei Naționale. Inactivii au fost considerați principala sursă de facturi în alb, folosite pentru acoperirea unor cheltuieli nejustificate. „Piața neagră a dat înapoi în ultimii ani“, afirmă Adrian Cucu, fără să precizeze însă gradul de reușită sau dimensiunile pieței în discuție.
Soluții
de criză
Potrivit unor surse din industrie, cele peste 50 de imprimerii care tipăresc facturi fiscale realizează, din această activitate, o cifră de afaceri de 30 de milioane de euro anual. Chiar dacă lovitura pare teribilă, foarte puțini trăiesc numai din facturi, majoritatea anticipând sincopa și pregătindu-se pentru a contracara scăderea veniturilor. „Ne-am orientat deja spre investiții în utilaje pentru tipărituri cât mai variate“, a spus Camelia Butu, director la Imprimeria Mirton. „Formularele fiscale se vor păstra, și o parte din clienți vor alege în continuare să tipărească la noi, însă nu se va mai utiliza hârtia securizată și înserierea centralizată la Imprimeria Națională“, a conchis Cristina Stan, de la Publirom.
La o cifră de afaceri de 160 de milioane lei, pentru a recupera pierderile de 10-12 milioane după dispariția facturilor, Imprimeria Națională participă la licitația organizată de Casa Națională de Asigurări de Sănătate pentru Cardul European de Asigurări. De asemenea, în perioada imediat următoare, participă la două licitații internaționale, împreună cu corporația americană 3M, pentru tipărirea marcajelor la băuturi alcoolice și țigarete în Mexic, Turcia și Pakistan.
Amenințați serios, tipografii și-au strâns rândurile și susțin că este necesar în continuare un sistem de monitorizare a facturilor fiscale emise de agenții economici pe suport de hârtie, cu tehnică de calcul proprie. Măsura se poate implementa astfel încât sistemul actual și cel nou să funcționeze în paralel, perioadă în care Ministerul Finanțelor poate organiza activitatea după noile reguli.
Țările europene stopează evaziunea prin diverse metode, de exemplu, în Italia, există tipografii abilitate pentru realizarea facturilor cu sistem monitorizat de înseriere, în Grecia se instalează o „memorie fiscală“ între calculator și imprimanta care tipărește facturile, iar în Germania, există un sistem informatic care raportează seriile utilizate. Ministerul Finanțelor trebuie să intervină.

Sursa: Capital. ro /06.12.2006




#23 Elena Pana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 279 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 06 December 2006 - 04:25 PM

Si totusi, am inteles ca se va acorda o plansa de numere pt fiecare contribuabil in parte.
Cand se va putea intra in posesia acesteia. De unde si cum le vom lua?\
...... Vom mai putea folosi, de la 01.01.2007 facturile existente in stoc?



#24 andora

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:diverse

Postat 06 December 2006 - 11:07 PM

din moment ce fiecare firma isi va face propriile facturi,de ce sa nu putem sa le folosim pe cele de acum,cu conditia stergerii seriei si nr.fiscal exzistent si adaugand unul din nr.primite de la Imprimeria Nationala?



#25 GAMA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 675 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov
  • Interests:Dialogul este cea mai buna cale de a ajunge mai repede la solutii pozitive

Postat 07 December 2006 - 01:27 AM

cu certitudine se va permite folosirea in continuare a stocului eistent,poate cu unele modificari,cel putin pana se va stabili o metodologie de lucru cu aceste documente,asa ceva trebuie sa existe,dar inca nu sunt pregatiti cum trebuie,deci trebuie sa mai lase in circulatie formularele existente. Suntem aproape de sfarsitul anului si nu au aparut inca normele la codul fiscal,asa ca... :thumbup:



#26 aikido

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 224 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:BUH

Postat 07 December 2006 - 12:07 PM

Dupa ce am dat o caruta de bani pe imprimanta cu ace (special pt facturi) acum am luat una laser (tot pt facturi, dar A4 ne-autocopiative).
Imi imaginez ce va fi DUPE 1 ianuarie, cand ne vom trezi din betia aderarii la UE si integrarea spirituala in mirificul absolut haos procedural din Romanistan.
A fine is a tax for doing wrong. A tax is a fine for doing well.



#27 Guest_conectarenet_*

  • Guests

Postat 04 January 2007 - 03:10 PM

HEI... ceva mai clar.. pentru incepatori.. se poate?


vreu sa emit o factura.. daca respect pozitiile actuale ale facturii fiscale existente (mai scriu si "factura fiscala" sau doar factura?), si daca pun in loc de serie si numar, un cod de firma si punct lucru de genul:
tara, judet, firma, cod postal punct lucru +nr de evidenta.. (ROCTMLCO900248xxxxx, spre exemplu, unde xxxxx este nr factura), este bine?

p.s. ... nu toti suntem juristi, contabili sau economisti ...



#28 Nelu_A

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 04 January 2007 - 07:34 PM

carnetele de facturi existente in stoc se pot folosi in continuare, pana la epuizarea acestora si FARA a se sterge sau modifica in nici un fel vreunul din elementele acestora de identificare.

facturile personalizate se vor emite de catre fiecare firma numai DUPA obtinerea plajei de numere de la IN.

Simplu... aveti rabdare, cetateni... unde va credeti? Gata, vreti deja sa ajungeti din urma UE intr-o singura saptamana? Unde esti tu, Brucane, sa ne spui cat mai dureaza?



#29 ina_cont

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 98 Postari:
  • Location:constanta
  • Interests:contabilitate

Postat 04 January 2007 - 09:33 PM

" 1. Persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii vor desemna, prin decizie interna scrisa, o persoana sau mai multe, dupa caz, care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente facturilor emise de societate.

2. Factura va avea un numar de ordine, in baza uneia sau mai multor serii, numar ce trebuie sa fie secvential, stabilit de societate, astfel incat sa se asigure necesarul in functie de numarul de facturi emis.

Anual, se stabileste numarul de la care se va emite prima factura.

In alocarea numerelor se va tine cont de structura organizatorica, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc.

3. Persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, vor emite proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul de la care se emite prima factura. "

Vezi ordin 2226/2006,MO 1056
Count your life by friends,not years!



#30 ars_alina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Location:iasi

Postat 06 January 2007 - 11:44 AM

Nu va grabiti sa cumparati imprimante laser, inca se pot folosi imprimantele cu ace, cine a spus ca nu se mai pot folosi autocopiativele?ca nu se mai dau plaje de nr de la IN asta e cu totul alta treaba si oricine isi poate pune ca serie si numar ce doreste, eu de ex am sa pun ca serie la facturi fiscale FFxxxx(unde poate fi codul fiscal al firmei) si ca numar de la 000001 - ca idee :lostit (13):






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL