Este primul meu mesaj pe acest forum, asa ca va spus "Bine v-am gasit!".
Am si eu cateva (destule) nelamuriri legate de constituirea si functionarea unei PFA. Sper sa ma puteti ajuta. :)
Momentan am un SRL. Pentru activitatea pe care o desfasor sunt convins ca statutul de PFA mi-ar fi de ajuns. Ma sperie taxele care urmeaza sa creasca din 2007 (medic de medicina muncii, spatii pentru nefumatori, etc). Asadara, as dori sa obtin titlul de PFA.
1) Exista PFA platitoare si neplatitoare de TVA? Daca da, care este diferenta intre ele?
2) In cazul unei PFA, e nevoie de contabilitate? Daca da, e nevoie de un contabil, sau se poate folosi un program de contabilitate? Daca da, care? Care sunt documentele care trebuie predate la sfarsitul anului fiscal? (facturi, chitante, etc - citeam pe aici cum ca unui membru i s-a spus ca nu e nevoie sa pastreze facturile si chitantele...)
3) Are dreptul PFA sa emita factuta fiscala? (Din cate stiu eu, pentru factura fiscala trebuie un CUI si un nr. de inregistrare in Reg. Comertului)
4) Care sunt taxele si impozitele pe care le plateste PFA si cum se pot deduce anumite cheltuieli? Este la fel ca si in cazul unui SRL?
5) Daca sunt angajat cu carte de munca, mai e nevoie sa platesc taxele pentru sanatate si pensii? Logic ar fi sa nu trebuiasca, dar, totusi, intreb. :)
As mai avea si alte intrebari, dar nu vreau sa va plictisesc prea tare.
Multumesc.
Numai bine!