Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
deductibilitate chelt. - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


deductibilitate chelt.

30 replies to this topic

#21 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 November 2006 - 03:14 PM

cred ca e f. buna expunerea ta priv. chelt. de lux, ggf ! :ok:



#22 Gabriela Giurca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 58 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 19 February 2007 - 01:54 PM

Am nevoie de parerile voastre privind deductibilitatea cheltuielilor de administrare (management ) in urmatorul caz:
SRL , 2 asociati 50% fiecare , salariati in firma cu contracte individuale de munca ca : director general si respectiv director executiv.
In acelasi timp , pastrand calitatea de salariati si functiile respective,incheie amandoi contracte de administrare(management )cu propria firma,stabilesc o suma anuala de cca 85.000 e pentru aceste servicii. Dpv.juridic este ok.Ma intreb daca dpv fiscal sunt ok cheltuielile ( salarii + administrare).Voi ce credeti?

gabriela mihaela



#23 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 February 2007 - 12:57 PM

Gabi, iarta-ma, dar mie mi se pare un non-sens aceasta situatie !!!

pai, ca directori, tocmai asta au de facut, managementul firmei !!! asta inseamna ca se suprapun atributiile din fisa postului cu cele din contract , pt. D-zeu !! sincer, la logica si la bunul simt, nu vad cum ar putea fi legal un astfel de contract (nu am studii de drept, am doar niste notiuni elementare), insa din pacate, nu intotdeauna legea are la baza aceste 2 elemente... eu zic ca e un conflict de interese aici.

dpv fiscal, situatia arata ca o repartizare de dividende in avans ( ceea ce e chiar penal ) si fara plata impozitelor aferente, mai ales daca firma e platitoare de impoz. pe profit (ceea ce e tot penal fiind vb de evaziune fiscala cu buna-stiinta) .

parerea mea ... :lostit (13):



#24 Gabriela Giurca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 58 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 20 February 2007 - 04:30 PM

Vezi postareaALUPEI OTILIA, la Feb 20 2007, 12:57 PM, a spus:

Gabi, iarta-ma, dar mie mi se pare un non-sens aceasta situatie !!!

pai, ca directori, tocmai asta au de facut, managementul firmei !!! asta inseamna ca se suprapun atributiile din fisa postului cu cele din contract , pt. D-zeu !! sincer, la logica si la bunul simt, nu vad cum ar putea fi legal un astfel de contract (nu am studii de drept, am doar niste notiuni elementare), insa din pacate, nu intotdeauna legea are la baza aceste 2 elemente... eu zic ca e un conflict de interese aici.

dpv fiscal, situatia arata ca o repartizare de dividende in avans ( ceea ce e chiar penal ) si fara plata impozitelor aferente, mai ales daca firma e platitoare de impoz. pe profit (ceea ce e tot penal fiind vb de evaziune fiscala cu buna-stiinta) .

parerea mea ... :lostit (13):

Otilia,multumesc mult pentru opinie ! Sa stii ca dpv juridic este chiar OK,nu exista nimic care sa interzica.Este un contract de vointa a partilor,bla,bla.
Dpv.contabil ar fi ok,dar fiscal sunt total de acord cu tine.A fost si punctul meu de vedere... Patronii au fost consiliati ( ca intotdeauna) de "casa de avocatura",care si-a asumat raspunderea pt.legalitate ( ei merg de regula pe principiul "unde legea nu interzice,care v'azica e voie").Sunt de acord cu asta,dar fiscal as fi facut cum stiu eu si le-am spus-o( chiar au fost de acord,ideea nu era de eludare a impozitelor,pentru ca sunt dintre cei care chiar platesc intocmai si la timp,scopul este de alta natura).Nu voiam sa gresesc,interpretand prea "habotnic"
Multumesc mult!
gabriela mihaela



#25 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 February 2007 - 05:03 PM

cu toata placerea :biggrin:

Gabi, eu tot zic ca nu e in regula sa ai si contract de management atata vreme cat ai CIM ca director ... nu stiu cum poate fi legal asa ceva, dar te cred cand spui ca e fiindca nu am studiile necesare sa te contraczic, ma rog - nu pe tine ci acea casa de avocatura.

sa vedem ce zic si alti colegi... eeiii ?? ce parere aveti, dragilor, de o ghidusie din asta : director cu CIM si contract separat de management ?? :biggrin:



#26 anca_b

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 20 February 2007 - 08:43 PM

ma poate ajuta si pe mine cineva la o poblema legata de chelt deductibile?
in declartaia 101 - la randul 29 - apare: chelt cu amortizarea contabila, rand care se aduna la total chelt neded.
Sa inteleg ca, chelt cu amortiz nu sunt deductibile?



#27 ocoleanuionut

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 318 Postari:

Postat 20 February 2007 - 09:19 PM

• Rândul 14 - se completează cu suma reprezentând amortizarea fiscală determinată conform prevederilor art. 24 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare. Se include la această poziție și suma rezultată din aplicarea facilității fiscale reprezentând deducerea suplimentară de amortizare de 20% din valoarea de intrare a mijloacelor fixe și/sau a brevetelor de invenție amortizabile, potrivit legii, pentru investițiile realizate până la 30 aprilie 2005, inclusiv.


• Rândul 29 - se înscrie valoarea cheltuielilor cu amortizarea, înregistrată în contabilitate.

de expl amortizarea fiscala poate fi mai mare decat cea contabila!!!(o masina amort accelerat in primul an --asta in caz ca numai avem si alte mijl fxe)

Amortizarea fiscala reprezinta recuperarea din punct de vedere fiscal prin deducerea amortizarii cheltuielilor aferente achizitionarii, producerii, construirii, asamblarii, instalarii sau imbunatatirii mijloacelor fixe amortizabile potrivit prevederilor Codului fiscal. Durata de utilizare in care se recupereaza, din punct de vedere fiscal, valoarea de intrare a mijloacelor fixe pe calea amortizarii reprezinta durata normala de functionare. In consecinta, durata normala de functionare este mai redusa decat durata de viata fizica a mijlocului fix respectiv.

Prevederile Legii nr. 15/1994 privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare nu se aplica la calculul profitului impozabil, cu exceptia acelor prevederi prin care se stipuleaza ca stabilirea valorii de intrare, a duratelor normale de functionare, precum si clasificatia mijloacelor fixe se face prin hotarari ale Guvernului.




Din punct de vedere fiscal, sunt acceptate oricare dintre metodele de amortizare - liniara, degresiva, accelerata -, fara a mai fi necesara vreo notificare sau aprobare din partea organelor fiscale. Trebuie tinut cont insa de urmatoarele reguli:

a) in cazul constructiilor, se aplica doar metoda de amortizare liniara;
b) in cazul echipamentelor tehnologice, respectiv al masinilor, uneltelor si instalatiilor, precum si pentru computere si echipamente periferice ale acestora, contribuabilul poate opta pentru metoda de amortizare liniara, degresiva sau accelerata;
c) in cazul oricarui alt mijloc fix, amortizabil, contribuabilul poate opta pentru metoda de amortizare liniara sau degresiva.

Cheltuielile aferente achizitionarii de brevete, drepturi de autor, licente, marci de comert sau fabrica si alte valori similare, precum si cheltuielile de dezvoltare, care din punct de vedere contabil reprezinta imobilizari necorporale, se recupereaza prin intermediul deducerilor de amortizare liniara pe perioada contractului sau pe durata de utilizare, dupa caz. Cheltuielile aferente achizitionarii sau producerii programelor informatice se recupereaza prin intermediul deducerilor de amortizare liniara pe o perioada de trei ani. Pentru brevetele de inventie se poate utiliza si metoda de amortizare degresiva sau accelerata.

Amortizarea fiscala se calculeaza incepand cu luna urmatoare celei in care mijlocul fix amortizabil se pune in functiune. Pentru cheltuielile cu investitiile efectuate la mijloacele fixe concesionate, inchiriate sau luate in locatie de gestiune de cel care a efectuat investitia, amortizarea fiscala se calculeaza pe perioada contractului sau pe durata normala de utilizare, dupa caz. In situatia in care durata normala de utilizare ramasa este mai mica decat perioada contractului recuperarea cheltuielilor de investitii se face pe durata normala de utilizare ramasa. Cheltuielile cu investitiile efectuate pentru amenajarea terenurilor se vor amortiza, liniar, pe o perioada de zece ani.

Mijloacele de transport achizitionate dupa data de 1 ianuarie 2004 pot fi amortizate si in functie de numarul de kilometri sau numarul de ore de functionare prevazut in cartile tehnice. In acest caz, amortizarea se determina prin raportarea valorii de intrare a mijlocului fix la numarul de kilometri sau numarul de ore de functionare prevazute in cartile tehnice, rezultand astfel amortizarea/km sau pe ora de functionare. Amortizarea lunara se determina prin inmultirea numarului de kilometri parcursi sau a numarului de ore de functionare efectuate in fiecare luna cu amortizarea/km sau pe ora de functionare. In cazul autoturismelor folosite de angajatii cu functii de conducere si de administrare ai persoanei juridice, cheltuielile cu amortizarea sunt deductibile, limitat la cel mult un singur autoturism aferent fiecarei persoane

ocoleanui



#28 LiliNeagoe

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 52 Postari:

Postat 12 March 2007 - 08:25 PM

Hello! Am si eu o nelamurire. Firma la care lucrez are sediul luat in comodat de la insusi prprietarul firmei. Si pentru aceasta cladire am facut asigurare pe care o plateste firma. Intrebarea mea este: cheltuiala cu asigurarea cladirii si terenului este deductibila sau nu? Mie mi se pare logic sa fie si din cate am inteles eu dupa ce am citit Codul Fiscal asa ar fi dar la cat de explicita este cartulia asta... :pullhair: Va multumesc frumos de pe acum si astept raspunsul vostru. :pullhair:



#29 LiliNeagoe

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 52 Postari:

Postat 20 March 2007 - 06:33 PM

Nu-mi raspunde si mie nimeni? :pullhair: :pullhair:



#30 oti71

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 166 Postari:
  • Location:Sf.Gheorghe

Postat 13 April 2007 - 11:10 AM

Am si eu o problema in legatura ce chelt.ded si neded.

In anii precedenti am avut clienti incert( toti dati in judecata) , pentru care am creat provizion , toate nedeductibile fiscal.
La 31.12.2006 am prescris unii dintre ei ( dar nu din cauza falimentului, ci din cauza ca nu sunt de gasiti, sau nu au bunuri urmaribile , sau sunt in inchisoare si dosarele au fost inchise) . Am reluat provizionul creat cu ani in urma si conform CF.ar trebui sa fie venit neimpozabil. Dar prescrierea ce este ? Deductibil sau nedeductibil? Cf.scrie asa : chelt nedeductibile sunt: " pierderile inregistrate la scoaterea din evidenta a creantelor incerte sau in litigiu , neincasate , pentru partea neacoperita de provizion."
Conform CF este deductibil , ptr.ca este acoperit de provizion si aici vine dilema mea:
1. - creat provizion - neded.fsical , deci a fost impozitat
- daca as fi incasat - anulare provizion si venit neimpozabil, iar efectul ar fi nul.
2 - dar s-a prescris : - s-a anulat provizionul, care coform CF . neimpozabil
- s-a pus pe chelt pierderea din scoaterea din gest., care conform CF. este deductibil.Daca fac asa : o data deduc acelasi suma la cheltuieli, deci nu-l impozitez, dar nici venitul nu-l impozitez, ceea ce nu cred ca e ok. sau
3 - pierderea din prescriere clienti este deductibil, pentru ca este acoperit de provizion, iar venitul din anulare provizion este si ea deductibil, si astfel in anul 2006 efectul este nul.
Sper ca nu v-am bagat in ceata totala, va rog mult parerea voastra.
Multumesc!



#31 Olguta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 469 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti
  • Interests:diverse

Postat 13 April 2007 - 01:34 PM

Vezi postareaGabriela Giurca, la Feb 19 2007, 02:54 PM, a spus:

Am nevoie de parerile voastre privind deductibilitatea cheltuielilor de administrare (management ) in urmatorul caz:
SRL , 2 asociati 50% fiecare , salariati in firma cu contracte individuale de munca ca : director general si respectiv director executiv.
In acelasi timp , pastrand calitatea de salariati si functiile respective,incheie amandoi contracte de administrare(management )cu propria firma,stabilesc o suma anuala de cca 85.000 e pentru aceste servicii. Dpv.juridic este ok.Ma intreb daca dpv fiscal sunt ok cheltuielile ( salarii + administrare).Voi ce credeti?
am aceasi situatie si e ok, mi-a spus si mie juristul. Ba poate incheia si alte contracte (de prestari servicii etc)






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL