Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
pentru cei cu mai multa experinta - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


pentru cei cu mai multa experinta

5 replies to this topic

#1 riciu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 24 November 2006 - 03:42 PM

M-am angajat la o firma care vinde in regim en gros. Gestiunea s-a tinut in firma de administrator care facea nir-urile si scadea pe baza facturilor iesirile de marfa. Contabilitatea financiara s-a tinut pe un alt calc, pe un alt program, de un alt contabil. in momentul in care am venit in firma am inceput sa culeg datele din balanta pe calc. din firma care are si conta financiara. Problema cea mai mare ar fi ca stocurile din balanta nu imi corespund cu stocurile din programul de gestiune si faptul ca situatia reala a furnizorilor si clentilor nu corespunde cu cea din balanta. Spun situatia reala pentru ca in firma s-a tinut de mana o situatia a platilor catre furnizori si a incasarilor de la clienti. Am verificat aceasta situatie si este se pare cea reala. Va rog spuneti-mi cum aduc soldurile furnizorilor si clientilor la zi in balanta, diferenta fiind in ambele cazuri mai mare in balanta. in 401 am cu 15000 ron mai mult si in 4111 am cu 18000 ron mai mult decat situatia reala.
nu se stie de unde provine aceasta diferenta. Sumele sunt mari si nu stiu zau ce va fi la un control.
Contabilul a motivat ca nici cand a preluat el nu au fost soldurile exacte si mai mult de atat, anul trecut a avut probleme cu calculatorul si a pierdut baza de date. Nu a avut listat tot ce trebuia pentru a reface baza de date.
Am mare nevoie de sfatul cuiva cu experinta . :thumbup:



#2 IULIANA1207

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 755 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 24 November 2006 - 03:53 PM

In primul rand as trimite tuturor clientilor si furnizorilor extase pentru confirmarea soldurilor, nu se stie ce surprize vei avea aici. Apoi as face o verificare macar pe cateva luni in urma a modului in care s-au facut inregistrarile contabile care au afectat cele doua posturi(clienti si furnizori). Daca la sfarsitul anului vei primi de la furnizori pe care nu ii ai in evidenta extrase de cont le vei lua si pe acestea in calcul. Apoi, nu cred ca ai alta solutie decat ca diferentele care vor ramane sa le reglezi pur si simplu. Poate te mai ajuta cineva.

iuliana



#3 riciu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 24 November 2006 - 04:27 PM

si daca inregistrarile contabile pe lunile din urma ar fi eronate cum as proceda?



#4 lilianarodica

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1548 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 24 November 2006 - 04:59 PM

Banuiesc ca ai auzit de in termen utilizat ff mult in contabilitate, STORNO,dar numai dupa ce faci o componenta exacta a soldurilor.
Succes :good:



#5 GAMA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 675 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov
  • Interests:Dialogul este cea mai buna cale de a ajunge mai repede la solutii pozitive

Postat 24 November 2006 - 05:07 PM

Daca tot s-au tinut fise de cont manuale,nu ai altceva de facut decat sa le punctezi cu evidenta contabila(pe rulaje totale in luna) si acolo unde nu corespund,vei lua frumusel fiecare docum.in parte si astfel vei putea vedea care nu a fost inreg.in cele doua variante. Poate in conta este bine si nu in sit.manuala,desi tu spui ca aceea ar fi corecta. Vezi care docum.nu au fost inreg.(sau au fost inreg.eronat,sau dublate)in evid.cont,fa un tabel de diferente intre evid.manuala si cea din calculator,apoi vei inregistra(sau storna) docum.care constituie diferenta.
In ceea ce priveste gestiunea,trebuie neaparat facut inventar cantitativ,cu liste manuale,apoi listele le evaluezi si poti stabili diferenta exacta intre scriptic si faptic. Si aceea se poate depista,daca faci sapaturi.
Iar daca sumele nu sunt semnificative,vei inregistra difer.in urma inventarierii(plus sau minus). Poate reusesti sa faci toate acestea inainte de a se termina anul fiscal.



#6 lilianarodica

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1548 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 24 November 2006 - 05:30 PM

Faptul ca stocul scriptic(din contabilitate) nu corespunde cu cel faptic(existent pe teren) este intalnit frecvent la comercianti, deoarece nu emit facturi si bonuri fiscale pentru toata marfa vanduta. Te sfatuiesc sa-l informezi si pe patron in scris pentru ca VERBA VOLANT ,apoi urgent sa se faca inventariere pentru a se inregistra diferentele constatate .






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL