Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
taxe - Oficiul de cadastru, notariat - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


taxe - Oficiul de cadastru, notariat

11 replies to this topic

#1 ALINA BUBU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 189 Postari:

Postat 07 December 2006 - 01:28 PM

Va rog ajutati-ma si pe mine cu cateva inregistrari.
S-a facut legalizarea unui contract de garantie imobiliara (ipoteca cladire) la un notariat. Am incheierea de autentificare pe care sunt trecute urmatoarele taxe pentru care am primit chitante :
1. Taxa eliberata de Biroul notarial de 12 lei cf chit;
2. Onorariu de 2213.4 lei conf fact si bf
3. taxa pentru serviciile Oficiului de Cadastru Bucuresti de 120 lei.

Ma puteti ajuta cu inregistrarile corecte pentru fiecare dintre cele 3 taxe va rog? Banuiesc cam care ar fi acelea dar nu as vrea sa gresesc.
Si inca ceva cum inregistrez polita in suma de 3.388.40 lei privind asigurarea cladirii si continutului valabila de la 08.12.2006 la 07.12.2007 pentru care am si chitanta ?
Este corect sa fac asa :
635 = 5311 282.37 pentru luna decembrie
471 analitic = 5311 3.106.03 diferenta platita in avans
635 = 471 282.37 lunar pana la expirare

Multumesc frumos.

Scuze am vrut sa zic 613 nu 635.



#2 Daiana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 303 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 07 December 2006 - 01:35 PM

taxele 635, onorariu 628. Asigurarea este ok




#3 ALINA BUBU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 189 Postari:

Postat 07 December 2006 - 02:15 PM

Multumesc fff mult. o zi buna



#4 Rubinni

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 18 January 2007 - 09:12 PM

exista in planul de conturi 622 - cheltuieli privind comisioanele si onorariile



#5 iulie012006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 431 Postari:
  • Location:romania

Postat 14 September 2007 - 11:00 PM

Imi poate spune cineva daca incepand cu 01.01.2007 nu cumva cheltuielile cu taxe notariale si alte onorarii nu intra in valoarea imobilului cumparat? Sau ce regim au aceste taxe notariale?



#6 Jojo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 213 Postari:

Postat 15 September 2007 - 07:56 AM

Vezi postareaALINA BUBU, la Dec 7 2006, 02:28 PM, a spus:

Va rog ajutati-ma si pe mine cu cateva inregistrari.
S-a facut legalizarea unui contract de garantie imobiliara (ipoteca cladire) la un notariat. Am incheierea de autentificare pe care sunt trecute urmatoarele taxe pentru care am primit chitante :
1. Taxa eliberata de Biroul notarial de 12 lei cf chit;
2. Onorariu de 2213.4 lei conf fact si bf
3. taxa pentru serviciile Oficiului de Cadastru Bucuresti de 120 lei.

Ma puteti ajuta cu inregistrarile corecte pentru fiecare dintre cele 3 taxe va rog? Banuiesc cam care ar fi acelea dar nu as vrea sa gresesc.
Si inca ceva cum inregistrez polita in suma de 3.388.40 lei privind asigurarea cladirii si continutului valabila de la 08.12.2006 la 07.12.2007 pentru care am si chitanta ?
Este corect sa fac asa :
635 = 5311 282.37 pentru luna decembrie
471 analitic = 5311 3.106.03 diferenta platita in avans
635 = 471 282.37 lunar pana la expirare

Multumesc frumos.

Scuze am vrut sa zic 613 nu 635.

Cheltuielile cu primele de asigurare1.471=401 cu valoarea politei 2.Achitarea 401=5311 cu val politei daca a fost achitata cu numerar 3. 613=471 cu 282,37 lunar pana se termina valoarea totala si se inchide 471 apoi la sfarsit 121=613 cu toata valoarea. Cred ca asa ar trebui.Pentru taxe 635=401 si cand faci plata 401=5311.

Ct.471 nu are corespondenta direct cu ct 5311 asa ca trebuie sa folosesti 401

Aceasta postare a fost editata de Jojo: 15 September 2007 - 08:01 AM




#7 Jojo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 213 Postari:

Postat 15 September 2007 - 08:19 AM

daca este permisa marirea valorii imobilului cu taxele atunci 212=446 si 446=5311.Nu stiu daca la transferurile de proprietate se includ cheltuielile in valoarea imobilului .Mai caut si daca aflu iti spun. Dar la tine este ipoteca..........sincer nu cred

Aceasta postare a fost editata de Jojo: 15 September 2007 - 08:20 AM




#8 iulie012006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 431 Postari:
  • Location:romania

Postat 15 September 2007 - 08:21 PM

Jojo eu ma refeream la vanzarea unui imobil in mod normal, nu cu ipoteci si alte cele. Asa am inteles ca la vanzare se includ cheltuielile cu taxele notariale in valoarea cladirii, sau mai bine zis eu ca firma daca cumpar o cladire atunci inregistrez 212=404 si in valoarea lui 212 voi cuprinde nu doar pretul pe care eu l-am platit ci si cheltuielile notariale. Oare asa o fi?



#9 Jojo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 213 Postari:

Postat 16 September 2007 - 09:55 AM

Norma IAS 16 recomandă ca bază de evaluare de referință pentru imobilizărilor corporale
costurile istorice, dar acestea diferă în funcție de modul în care activele au fost procurate: prin
achiziție; prin producție în regie proprie; prin schimb.
Imobilizările corporale care intră în patrimoniul întreprinderii prin achiziție se evaluează la
costul său de achiziție. Costul de achiziție al activelor corporale este format din:
a) prețul de cumpărare, din care se scad reducerile comerciale (rabaturile, remizele și
ristururile);
b) taxele vamale;
c) taxele definitive, care, conform legii, nu pot fi recuperate ulterior prin cerere de
rambursare adresată administrației financiare;
d) cheltuieli de punere în funcțiune a activului corporal, care cuprind: cheltuieli de transport
și manipulare; cheltuieli de instalare; etc


ASTA LAMURESTE SITUATIA!



#10 Jojo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 213 Postari:

Postat 16 September 2007 - 10:09 AM

Cheltuielile administrative, precum și cele de pregătire a producției nu concură la formarea
prețului activului corporal, decât în situația în care au fost efectuate în legătură directă cu achiziția
sau punerea sa în funcțiune.
Achiziția imobilizărilor corporale se poate face cu plata imediată sau eșalonată într-un
număr de rate sau cu plata integrală la un anumit termen ulterior. Indiferent de modalitatea practică
de achiziție, înregistrarea în contabilitatea a activului corporal se face la prețul de pe factura emisă
de furnizor. În cazul achiziției pe credit comercial care presupune achitarea de dobânzi către
furnizor, acestea se înregistrează pe cheltuieli și nu concură la formarea prețului imobilizării
corporale achiziționate.
Imobilizările corporale intrate în patrimoniul întreprinderii ca urmare a producerii lor în
regie proprie se înregistrează în contabilitate la costul de producție, neinfluențat de marja de profit
aplicabilă clienților în cazul comercializării lor. În condițiile normei IAS 23 „Costurile
împrumuturilor”, dobânzile împrumuturilor contractate pentru realizarea acestor imobilizări se pot
PDF created with FinePrint pdfFactory Pro trial version http://www.pdffactory.comPage 22

Capitolul 5 – Influența normelor internaționale de raportare financiară asupra indicatorilor de performanță
204
capitaliza prin includerea în costul activelor corporale produse. În aceeași manieră, valoarea
subvențiilor acordate întreprinderii pentru realizarea de imobilizări corporale în regie proprie poate
fi capitalizată, respectându-se prevederile normei IAS 20 „Contabilizarea subvențiilor publice și
informațiile de furnizat privind ajutorul public”.
Dacă imobilizările corporale intră în patrimoniul întreprinderii printr-un schimb de active
corporale, există două situații, după cum imobilizarea ieșită din patrimoniu are o natură similară sau
diferită de cea a activului intrat:
- dacă imobilizarea corporală ieșită din patrimoniul întreprinderii este similară cu cea
obținută prin schimb, sub aspectul naturii sale și a valorii, activul corporal nou intrat în patrimoniu
se înregistrează în contabilitate la valoarea contabilă netă a activului cedat.
- în cazul în care valoarea contabilă netă a imobilizării corporale cedate o depășește pe cea a
activului corporal primit, înregistrarea în contabilitate se face la valoarea cea mai mică dintre cele
două.
Norma IAS 16 recomandă, în cazul cheltuielilor determinate de activele corporale după
punerea acestora în funcțiune, capitalizarea lor numai când există probabilitatea obținerii de către
întreprindere, ca urmare a efectuării lor, a unor avantaje superioare celor inițial prevăzute.
Cheltuielile prin care se reușește doar atingerea nivelului de performanță inițial estimat pentru
activul corporal nou intrat în patrimoniu nu vor putea fi capitalizate și vor face parte dintre
cheltuielile de exploatare ale exercițiului financiar. Dintre cheltuielile care pot conduce la creșterea
nivelului avantajelor obținute de întreprindere, norma IAS 16 exemplifică pe cele referitoare la:
mărirea capacității de producție a activului sau a duratei sale de utilizare; îmbunătățirea calității
produselor; introducerea de proceduri de producție care reduc nivelul cheltuielilor de exploatare.
În cazul activelor corporale care sunt formate din componente ce se înregistrează în
contabilitate distinct și se amortizează pe durate diferite, cheltuielile generate de înlocuirea acestora
ulterior punerii în funcțiune determină apariția de noi active corporale.



#11 iulie012006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 431 Postari:
  • Location:romania

Postat 16 September 2007 - 09:57 PM

Mersi jojo, insa dupa ce am citit ce mi-ai scris tu si dupa ce am citit si eu(cam tot ce ai gasit si tu) tot nu stiu daca am intles bine si ma intreb daca cheltuielile cu taxele notariale cu taxele judiciare de timbru intra in valoarea activului achizitionat. Dupa cate am inteles eu, intra. Si se inregistreaza 212=446? Oare?



#12 lucis

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 575 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:lucis

Postat 08 December 2007 - 12:26 PM

Am si eu niste probleme:1.Am obtinut un credit(Full option) pe termen=120 luni-deci termen lung, dar garantia la acest credit este- "Garantie imobiliara-Ipoteca de rang 1" un imobil - propriete a administratorului si asociatului din firma.Cum inregistrez in conta acestea? poate a mai avut cineva asa credit si ma ajuta si pe mine.Va multumesc

Aceasta postare a fost editata de lucis: 08 December 2007 - 12:31 PM







Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL