Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Factura albastra pierduta (trimisa prin posta) - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Factura albastra pierduta (trimisa prin posta)

13 replies to this topic

#1 roninblue

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:

Postat 08 December 2006 - 06:24 PM

In urma emiterii unei facturi proforma prin email am incasat prin banca (ordin de plata) suma de la client in cursul lunii precedente.

Dupa aceea, in aceiasi luna am trimis prin posta catre client exemplarul albastru al facturii in original.
Astazi clientul ma sunat si a zis ca nu a primit factura albastra...

A mai intalnit cineva aceasta situatie si stie cum sa procedez? pot sa trimit o copie xerox sau poate exemplarul verde?



#2 Daiana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 303 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 08 December 2006 - 09:18 PM

Ca totul sa fie ok fa o copie legalizata a facturii si pune-o la posta cu confirmare de primire sau prioripost.




#3 Dzsygy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 154 Postari:
  • Location:Zalau

Postat 08 December 2006 - 09:51 PM

Vezi postarearoninblue, la Dec 8 2006, 06:24 PM, a spus:

.... pot sa trimit o copie xerox sau poate exemplarul verde?

In nici un caz EXEMPLARU VERDE, asta se pastraza la cotor.

ori copie legalizata sau o copie XEROX, cu mentiunea Conform cu original, semnat si stampilat.
Poate ca banii vorbesc, dar cu auzul nu stau prea bine, pentru ca niciodata nu vin cind ii chem.



#4 roninblue

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:

Postat 10 December 2006 - 12:18 AM

multumesc, o sa trimit pana la urma o copie xerox stampilata si semnata cu mentiunea conform cu originalul



#5 Andi_cmn

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 77 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:Contabilitate

Postat 10 December 2006 - 09:27 AM

Ideal ar fii sa trimiti plicul cu confirmare de primire.



#6 ionut.20

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:

Postat 10 December 2006 - 04:12 PM

copie legalizata nu nu se poate face pt ca exemplarul nu este complet(lipseste albastra),anulata nu poate fi din acealsi motiv, iar sa faci o copie serox conform cu originalul iar e gresit complet!!aminteste-ti de legea inscrisa pe fiecare document tipizat' iar seroxu tau nu reprezinta document justificativ si drept urmare nu are valoare!!!iar cheltuiala in cazul clientului tau va trebui facuta nedeductibila!!cazul cel mai rau este pt clientul tau el va trebui sa adune cioburile!!pastreaza confirmarea postala! te va ajuta!



#7 Daiana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 303 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 10 December 2006 - 04:20 PM

Trebuie legalizata copia neaparat



#8 ionut.20

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:

Postat 10 December 2006 - 06:52 PM

la legalizat trebuie sa scrie conform cu originalu !!!notarul nu are cum sa stie daca toate sunt facute la fel ca sa fie legalizate trebuiesc sa fie toate 3 exemplarele de fata !!!!!;):P



#9 zeno

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Codlea

Postat 11 December 2006 - 12:44 AM

Eu cred ca se poate face copie xerox,cu semnatura si stampila in original pt.conformitate.



#10 violetam

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 52 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Braila

Postat 11 December 2006 - 03:44 PM

Vezi postareazeno, la Dec 11 2006, 12:44 AM, a spus:

Eu cred ca se poate face copie xerox,cu semnatura si stampila in original pt.conformitate.
Si eu cred la fel.



#11 ddragos16

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:

Postat 11 December 2006 - 04:20 PM

Vezi postareaionut.20, la Dec 10 2006, 02:12 PM, a spus:

copie legalizata nu nu se poate face pt ca exemplarul nu este complet(lipseste albastra),anulata nu poate fi din acealsi motiv, iar sa faci o copie serox conform cu originalul iar e gresit complet!!aminteste-ti de legea inscrisa pe fiecare document tipizat' iar seroxu tau nu reprezinta document justificativ si drept urmare nu are valoare!!!iar cheltuiala in cazul clientului tau va trebui facuta nedeductibila!!cazul cel mai rau este pt clientul tau el va trebui sa adune cioburile!!pastreaza confirmarea postala! te va ajuta!

trebuie sa faca o copie xerox si sa treaca mentiunea "reconstituit". este un act normativ in vigoare care precizeaza in mod clar cum, ce documente se intocmesc si de catre cine la pierderea unui/unor acte contabile.
Hai Steaua!



#12 roninblue

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:

Postat 11 December 2006 - 06:17 PM

nashpa rau contabilitatea in tara asta... poate cu noul cod fiscal o sa fie mai simplu...

Deci se pare ca pot sa xeroxez factura rosie sau verde (pe care le am), scriu pe ele "conform cu originalul" si "reconstituit" le stampilez/semnez si le trimit din nou cu confirmare de primire?



#13 Cristian Mazilu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 73 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara, Romania

Postat 08 January 2007 - 08:54 AM

La mine, la fel, am trimis o factura la o mare firma colaboratoare, la care, culmea, se pare ca a ajuns doar o parte din factura (un sfert). Mi s-a cerut sa trimit copie xerox, semnata si stampilata conform cu originalul. Parerea mea ca e ok asa.



#14 malena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 52 Postari:

Postat 08 January 2007 - 09:25 AM

Reconstituirea se face conform ORDIN 1850/2004 http://www.fincont.info/images/infolex/ORD...r_contabile.doc


31. În cazul în care documentul dispărut a fost emis de altă unitate, reconstituirea se va face de unitatea emitentă, prin realizarea unei copii de pe documentul existent la unitatea emitentă. În acest caz, unitatea emitentă va trimite unității solicitatoare, în termen de cel mult 10 zile de la primirea cererii, documentul reconstituit.
32. Documentele reconstituite vor purta în mod obligatoriu și vizibil mențiunea "RECONSTITUIT", cu specificarea numărului și datei dispoziției pe baza căreia s-a făcut reconstituirea.
Documentele reconstituite conform prezentelor norme constituie baza legală pentru efectuarea înregistrărilor în contabilitate.
Nu se pot reconstitui documentele de cheltuieli nenominale (bonuri, bilete de călătorie nenominale etc.) pierdute, sustrase sau distruse înainte de a fi înregistrate în contabilitate. În acest caz, vinovații de pierderea, sustragerea sau distrugerea documentelor suportă paguba adusă unității, salariaților sau altor unități, sumele respective recuperându-se potrivit prevederilor legale.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL