Postat 09 February 2006 - 06:02 PM
Ia uitati aici la ART. 3 :
HOTĂRÂRE ( a fost aprobata in data de 03.02.2006 si se va publica in curand in MO)
Privind întocmirea și completarea registrului general de evidență a salariaților
În temeiul art. 108 din Constituție și al art. 34 alin.(7) din Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii, cu modificările și completările ulterioare,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre
ART. 1
Prezenta hotărâre stabilește metodologia de întocmire a registrului general de evidență a salariaților, înregistrările care se efectuează, precum și orice alte elemente în legătură cu acesta.
ART. 2
(1) Încadrarea în muncă a unei persoane se realizează, potrivit Codului muncii, numai prin încheierea unui contract individual de muncă. în temeiul căruia persoana fizică, denumită salariat, se obligă să presteze munca pentru și sub autoritatea unui angajator, persoană fizică sau juridică, în schimbul unei remunerații denumite salariu
(2) Fiecare angajator are obligația de a înființa un registru general de evidență a salariaților, denumit în continuare registru.
(3) Angajatorii care au înființate sucursale, agenții, reprezentanțe sau alte asemenea unități fără personalitate juridică, cărora le-au delegat competența încadrării personalului prin încheierea de contracte individuale de muncă, pot delega acestora și competența înființării registrului.
(4) Nu au obligația înființării registrului misiunile diplomatice, oficiile consulare străine cu sediul în România, precum și reprezentanțele din România ale persoanelor juridice străine pentru perioadele în care contractele individuale de muncă încheiate cu cetățenii români se înregistrează la Inspectoratul Teritorial de Muncă al municipiului București.
ART.3
(1) Registrul se întocmește în în formă electronică.
(2) Registrul se completează în ordinea angajării și cuprinde următoarele elemente, conform modelului prevăzut în Anexa nr.1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre:
a) elementele de identificare ale tuturor salariaților : nume, prenume, CNP;
B) data angajării;
c) funcția/ocupația conform specificației COR sau a altor acte normative;
d) tipul contractului individual de muncă;
e) data și temeiul încetării contractului individual de muncă;
(3) Registrul se poate transmite inspectoratului teritorial de munca on-line (sub semnatura electronică).
(4) Dacă angajatorul nu deține semnătură electronică, din motive de securitate a datelor, registrul se depune pe suport electronic însoțit de o adresă de înaintare semnată de angajator.
(5) La primirea registrului în formă electronică, inspectoratul teritorial de muncă va verifica dacă sunt îndeplinite cerințele prevăzute la alin. (2) și va notifica angajatorului, în termen de 15 zile, înregistrarea sau neînregistrarea motivată a acestuia.
(6) Evidența registrelor transmise de angajatori la inspectoratul teritorial de muncă se ține într-o bază de date special constituită.
ART. 4
(1) Angajatorul are obligația de a transmite, în termen de 90 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, registrul în formă electronică la inspectoratul de muncă în a cărui rază teritorială își are sediul sau domiciliul, după caz.
(2) După îndeplinirea obligației prevăzută la alin. (1), angajatorul va transmite registrul la inspectoratul de muncă în a cărui rază teritorială își are sediul sau domiciliul, numai în cazul în care intervin modificări ale elementelor prevăzute la art. 3 alin. (2) din prezenta hotărâre.
(3) Registrul se va transmite la inspectoratul de muncă în a cărui rază teritorială își are sediul sau domiciliul, conform prevederilor alin. (2), până la data de 25 a lunii următoare celei în care au intervenit modificări ale elementelor prevăzute la art. 3 alin. (2) din prezenta hotărâre.
ART. 5
Unitățile fără personalitate juridică ce au competența înființării registrului îl înregistrează la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială își au sediul, cu îndeplinirea obligațiilor prevăzute de prezenta hotărâre.
ART. 6
Registrul se păstrează în baza electronică de date a angajatorului ori, după caz, la sediul sucursalei, agenției, reprezentanței sau altor asemenea unități fără personalitate juridică.
ART. 7
(1) Angajatorul are obligația întocmirii unui dosar personal pentru fiecare dintre salariați.
(2) Dosarul personal al salariatului cuprinde cel puțin: actele necesare angajării, contractul individual de muncă care va cuprinde salariul și elementele constitutive ale acestuia potrivit legii, actele adiționale și celelalte acte referitoare la executarea, modificarea, suspendarea și încetarea contractelor individuale de muncă, precum și orice alte documente care certifică legalitatea și corectitudinea completărilor din registru.
(3) La solicitarea salariatului, angajatorul este obligat să îi elibereze copii, certificate de reprezentantul legal al acestuia sau de persoana împuternicită de angajator pentru conformitate cu originalul, ale dosarului personal, ale paginii/paginilor din registrul electronic care cuprinde/cuprind înscrierile referitoare la persoana sa și/sau un document care să ateste activitatea desfășurată de către acesta, vechimea în muncă, în meserie și în specialitate.
(4) Registrul electronic și dosarele personale ale fiecărui salariat se vor păstra în condiții care să asigure securitatea datelor și să îndeplinească condițiile necesare pentru păstrarea lor îndelungată și corespunzătoare.
ART. 8
În termen de 15 zile lucrătoare de la încetarea activității angajatorului, registrul se transmite în formă electronică la inspectoratul teritorial de muncă la care a fost înregistrat, completat cu toate înregistrările la zi.
ART. 9
(1) Constituie contravenții următoarele fapte săvârșite de angajatori, persoane fizice sau juridice:
a) neînființarea registrului, neînregistrarea și/sau netransmiterea acestuia la inspectoratul teritorial de muncă în termenele și forma prevăzute de prezenta hotărâre;
B) refuzul de a pune la dispoziție inspectorului de muncă baza electronică de date, precum și dosarul personal al salariaților;
c) necompletarea registrului în conformitate cu prevederile prezentei hotărâri;
(2) Contravențiile prevăzute la alin. (1) lit. a) - c) se sancționează cu amendă de la 2000 RON la 5000 RON.
(3) Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se fac de către inspectorii de muncă.
(4) Contravențiilor prevăzute la alin. (1) le sunt aplicabile dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările ulterioare.
(5) Contravenientul poate achita pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia jumătate din minimul amenzii prevăzute la alin. (2), (3) și (4), inspectorul de muncă făcând mențiune despre această posibilitate în procesul-verbal.
ART. 10
(1) În termen de 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial a prezentei Hotărâri, Inspecția Muncii va elabora programul informatic pentru completarea și transmiterea registrului, de către angajatori.
(2) Programul informatic va conține toate elementele prevăzute la art. 3 alin. (2) și va fi distribuit gratuit angajatorilor care au obligația întocmirii registrului, conform art. 2 din prezenta hotărâre.
ART. 11
Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea de Guvern nr. 247 din 4 martie 2003 privind întocmirea și completarea registrului general de evidență a salariaților.