Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Taxare inversa - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Taxare inversa

361 replies to this topic

#1 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 19 December 2006 - 11:05 PM

Mai lucreaza cineva in domeniul constructii-montaj?
De la anul si activitatile de constructii-montaj intra la taxarea inversa la TVA.
Sa vedem daca inteleg bine mersul:
Achizitii:
30xx=401
4426=401
si se plateste efectiv total valoare (inclusiv TVA), ca si pana acum.
Facturare :
4111xx=704
4426=4427
si se incaseaza efectiv doar val.fara TVA.
Deci TVA-ul platit catre furnizori va trebui sa recuperez prin rambursari de la buget, nu? Si asta inseamna controale lunare, nu? Ca doar lunar voi depune cereri de rambursare avand in vedere sumele mari care se vor constitui luna de luna.
Cei care ati mai lucrat cu rambursari de TVA.............Cum se procedeaza? Care sunt pasi? Daca nu am avut control fiscal pana acum, de cand se va face primul control? La controlul pt. TVA la ce se uita, numai la aspecte referitoare la TVA sau si altele? Si in general ce implica o rambursare de TVA???
Scuze de multimea de intrebari, dar inca nu am avut caz de rambursari de TVA si de la anu va trebui sa fie la ordinea zilei pentru mine.
A.... si apropo, oare toata grupa CAEN 45 va trebui sa aplice "masurile de simplificare"?

Mersi anticipat.

Aceasta postare a fost editata de Ocsi: 19 December 2006 - 11:06 PM

Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#2 IULIANA1207

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 755 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 20 December 2006 - 09:06 AM

Acum aud prima data! Ma poti ajuta cu detalii? Act normativ, ceva? Recunosc, nu sunt prea la curent, am o perioada grea in alt plan si nu mai stiu foarte multe despre schimbarile legislative.

iuliana



#3 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 20 December 2006 - 08:25 PM

Din CF:



"Mãsuri de simplificare
Art. 160. - (1) Furnizorii ºi beneficiarii bunurilor/serviciilor prevãzute la alin. (2) au obligaþia sã aplice mãsurile de simplificare prevãzute de prezentul articol. Condiþia obligatorie pentru aplicarea mãsurilor de simplificare este ca atât furnizorul, cât ºi beneficiarul sã fie înregistraþi în scopuri de TVA, conform art. 153.
(2) Bunurile ºi serviciile pentru livrarea sau prestarea cãrora se aplicã mãsurile de simplificare sunt:
a) deºeurile ºi materiile prime secundare, rezultate din valorificarea acestora, astfel cum sunt definite de Ordonanþa de urgenþã a Guvernului nr. 16/2001 privind gestionarea deºeurilor industriale reciclabile, republicatã, cu modificãrile ulterioare;
b) clãdirile, pãrþile de clãdire ºi terenurile de orice fel, pentru a cãror livrare se aplicã regimul de taxare;
c) lucrãrile de construcþii-montaj;
d) bunurile ºi/sau serviciile livrate ori prestate de sau cãtre persoanele aflate în stare de faliment declaratã prin hotãrâre definitivã ºi irevocabilã;
e) materialul lemnos, conform prevederilor din norme.
(3) Pe facturile emise pentru livrãrile de bunuri prevãzute la alin. (2) furnizorii sunt obligaþi sã înscrie menþiunea «taxare inversã», fãrã sã înscrie taxa aferentã. Pe facturile primite de la furnizori, beneficiarii vor înscrie taxa aferentã, pe care o evidenþiazã atât ca taxã colectatã, cât ºi ca taxã deductibilã în decontul de taxã. Pentru operaþiunile supuse mãsurilor de simplificare nu se face plata taxei între furnizor ºi beneficiar.
(4) Beneficiarii care sunt persoane impozabile cu regim mixt aplicã ºi prevederile art. 147, în funcþie de destinaþia achiziþiilor respective.
(5) De aplicarea prevederilor prezentului articol sunt responsabili atât furnizorii/prestatorii, cât ºi beneficiarii. În situaþia în care furnizorul/prestatorul nu a menþionat «taxare inversã» în facturile emise pentru bunurile/serviciile care se încadreazã la alin. (2), beneficiarul este obligat sã aplice taxare inversã, sã nu facã plata taxei cãtre furnizor/prestator, sã înscrie din proprie iniþiativã menþiunea «taxare inversã» în facturã ºi sã îndeplineascã obligaþiile prevãzute la alin. (3).
(articol modificat prin art. I pct. 138 din Legea nr. 343/2006 (publicatã la 1 august 2006), în vigoare de la 1 ianuarie 2007)
"
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#4 Ioan P.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 178 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Arad

Postat 22 December 2006 - 06:43 PM

Da prin taxare inversa vei avea TVA de rambursat pe care il ceri prin decont TVA+declaratie pe propria raspundere. In functie de riscul calculat de Finante (in functie de suma de rambursat, comportament fiscal) vei avea cu control anticipat sau ulterior. In mod sigur la inceput va fi cu control anticipat. Se vor uita la facturile din care reiese TVA dedus, in special daca ai avut dreptul sa deduci TVA. In acest sens sa ai contracte pt prest de servicii si lucrari executate, jurnal de cump/vz, soldul TVA de rambursat analitic distinct, form cu reg special, reg unic de control, etc.
Ioan Butariu
expert contabil



#5 lyv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 278 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 22 December 2006 - 07:23 PM

Si pe mine ma intereseaza si nu am mai avut rambursare. Dar, important e daca ne puteti spune perioada de unde incepe sa verifice . Mersi

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 09 January 2009 - 05:04 PM
citare mesaj anterior




#6 GAMA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 675 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov
  • Interests:Dialogul este cea mai buna cale de a ajunge mai repede la solutii pozitive

Postat 22 December 2006 - 08:39 PM

Conf.legii(daca nu s-a mai schimbat ceva si nu stiu) ar trebui sa va verifice pe ultimii 5 ani(daca firma exista de atunci)-in cazul in care nu ati mai avut nici un control. Dar de obicei,perioadele mai vechi se verifica prin sondaj(nefiind control de fond) si mai in amanunt ultimii 3 ani.
Atentie la regimul special,acolo se cer situatii clare de justificare a utilizarii respectivelor documente,iar pt.TVA deductibil se verifica foarte minutios documentele care justifica deducerea TVA(bonurile fiscale acceptate doar pt.inreg.cheltuielii sa nu fie cumva cuprinse,iar cele pt.combustibil sa fie in regula-denumire firma,cod fiscal,nr.auto si,bineinteles stampila furnizorului pe verso).



#7 Ocsi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 766 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Excursii, internet, filme S.F. etc.

Postat 22 December 2006 - 09:10 PM

Multumesc pentru raspuns.

Firma e din 1999, volumul de acte e destul de mare (cateva sute de doc. de achizitie lunar). Chiar vor verifica in amanunt pe 3 ani??? Ar dura vreo cateva zile sau chiar 1-2 saptamani! Firma inca nu a avut control fiscal.
Cele scrise mai sus reprezinta doar o parere,
daca o iei de buna, o faci pe riscul tau.



#8 Mad X

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 66 Postari:
  • Location:constanta
  • Interests:contabile

Postat 22 December 2006 - 09:19 PM

parerea mea ,uitandu-ma pe CAEN ,este ca, se aplica la tot 45.



#9 lyv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 278 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 22 December 2006 - 09:25 PM

Vezi postareaOcsi, la Dec 22 2006, 10:10 PM, a spus:

Multumesc pentru raspuns.

Firma e din 1999, volumul de acte e destul de mare (cateva sute de doc. de achizitie lunar). Chiar vor verifica in amanunt pe 3 ani??? Ar dura vreo cateva zile sau chiar 1-2 saptamani! Firma inca nu a avut control fiscal.
La fel si la mine OCSI. Si eu sunt din Oradea. Daca cerem rambursare in aceeasi perioada o sa le blocam serviciul TVA de la Administratie.
Multumesc si eu pt. raspuns, nu mai intreb nimic pan" la anu, ca ma trec fiori cu rambursarea asta, mai ales ca la mine stiu cum sta treaba cu niste ghidusenii.



#10 ad

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 245 Postari:
  • Location:CONSTANTA

Postat 26 December 2006 - 07:07 PM

Deci eu am avut rambursare acum o saptamana.Am pregatit jurnal cumparari,vanzari,balanta,decont.Am facut o si tuatie cu baza TVA v+c pe 5 ani , o situatie a documentelor cu regim special ( nr.F,provenienta,data achizitie,buc.,nr.anulate/pe cauze).Pentru a cere rambursare trebuie sa ai peste 50 mil.,sa bifezi in decontul 300 ca doresti rambursare,sa depui o cerere tipizata odata cu decontul(in trei ex)care este tipizata la administratie si sa astepti.Se verifica contractele pentru diversi furnizori:chirii,prestari,etc , controlul este f.usor nu va speriati ! nu se leaga de modul de contare , se mai da jos cate ceva ( ex.TVA de pe F:masa revelion),Cheltuieli care nu genereaza venituri.Greul intervine daca nu aveti fisa platitorului identica cu balanta . Alte contributii neachitate in termen se scad din ceea ce aveti de primit .Eventual daca sunt neconcordante intre decont si jurnale , chiar daca sunt regularizate in lunile urmatoare , puteti primi si o amenda intre 2/10 mil.care se poate scadea din suma sau plati anticipat in urma procesului verbal .

Nu va speriati ca le blocati activitatea , sunt echipe de cate 2 inspectori si sunt f.multi. :thumbup:



#11 monix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 61 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 26 December 2006 - 09:06 PM

Citez din varianta finala nepublicata inca (dar adoptata in 23.12.06) a Normelor de aplicare a Codului fiscal:

(2) În înţelesul art. 160 din Codul fiscal, prin clădire se întelege orice construcţie legată
nemijlocit de sol, având una sau mai multe încăperi, şi care serveşte la adăpostirea de
oameni, de animale şi/sau de bunuri mobile corporale.
(3) Prin lucrări de construcţii-montaj, în sensul art. 160 alin. (2) lit.c) din Codul fiscal, se
înteleg lucrările de construcţie, reparare, modernizare, transformare şi demolare legate de
un bun imobil.


Intrebare: masurile de simplificare se aplica si la lucrari de constructii montaj de alta natura cum ar fi de exemplu o lucrare de canalizare, termoficare sau alte asemenea lucrari executate de firme de constructii industriale ( care nu au legatura cu un imobil) ?

Aceasta postare a fost editata de monix: 26 December 2006 - 09:08 PM




#12 lyv

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 278 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:oradea

Postat 26 December 2006 - 11:39 PM

Nu va speriati ca le blocati activitatea , sunt echipe de cate 2 inspectori si sunt f.multi. :thumbup:
[/quote]
Multumim AD. Un pic m-am mai linistit



#13 ellys

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 28 December 2006 - 06:28 PM

Referitor la taxarea inversa la lucrarile de constructii-montaj, reprezentatntii finantelor au spus ca se aplica aceasta la intreaga valoare a facturii de constructii-montaj emisa de constructor, respectiv manopera + materiale.
Asteptam si normele !



#14 calinfurdui

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 05 January 2007 - 08:42 AM

Buna
Are cineva mai multe detalii in legatura cu taxarea inversa pt lucrarile de constructii momtaj?
(ce e bun imobil- un pod sau un drum de exemplu poate fi considerat bun imobil dupa principiul imobil=legat de sol??).
Daca s-ar aplica articolul asta ar insemna ca la o firma de constructii vom avea TVA de rambursat pt fiecare lucrare???In felu' asta statul nu pierde?
Sincer, nu-mi prea vine sa cred...



#15 Guest_stanescuema_*

  • Guests

Postat 05 January 2007 - 10:03 AM

si eu sunt interesata
dc aveti info noi....



#16 monix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 61 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 05 January 2007 - 12:11 PM

Vezi http://www.mfinante....renta/norme.htm
Sunt lamuriri la taxare inversa din vremea de cand au aparut masurile simplificate (2004)

Citez


"CONTINUTUL NORMELOR METODOLOGICE, PENTRU PARTEA CE PRIVESTE APLICAREA MASURILOR DE SIMPLIFICARE IN DOMENIUL TAXEI PE VALOAREA ADAUGATA

(1) Conditia obligatorie prevazuta la alin.(1) al art. 1601 pentru aplicarea masurilor de simplificare, respectiv a taxarii inverse, este ca atat furnizorul cat si beneficiarul sa fie persoane inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata. Nu se aplica taxare inversa in cazul in care vanzatorul sau cumparatorul nu sunt persoane inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, pentru aceste operatiuni aplicandu-se regimul normal de taxa pe valoarea adaugata. Inregistrarea contabila 4426=4427 atat la cumparator cat si la furnizor este denumita autolichidarea taxei pe valoarea adaugata. In cazul vanzatorului deducerea taxei pe valoarea adaugata la nivelul taxei colectate este similara cu incasarea acesteia, iar la cumparator colectarea taxei pe valoarea adaugata la nivelul taxei inscrise in factura de achizitii este echivalenta cu plata acesteia. Taxarea inversa se poate aplica la fiecare stadiu al circuitului economic, indiferent prin cate verigi se trece, dar se stopeaza atunci cand nu mai sunt indeplinite conditiile de la alin.(1) al art. 1601, respectiv una din parti nu este inregistrata ca platitor de taxa pe valoarea adaugata. De exemplu in cazul unei cladiri cumparate de o persoana inregistrata ca platitor de taxa pe valoarea adaugata de la un alt platitor de taxa pe valoarea adaugata, se aplica taxare inversa, dar in situatia in care cladirea sau o parte de cladire este vanduta unei persoane fizice, sau oricarei alte entitati neinregistrate ca platitor de taxa pe valoarea adaugata, nu se mai aplica taxarea inversa, ci regimul normal de taxa pe valoarea adaugata, respectiv furnizorul colecteaza taxa pe valoarea adaugata si are dreptul s-o incaseze de la cumparator."

Ca o mica lamurire la notiunea de Taxare inversa.



#17 Guest_stanescuema_*

  • Guests

Postat 05 January 2007 - 01:57 PM

ma refeream la noile modif ale cf

138 art.160 va avea urmat cuprins:

citez
"Masuri de simplificare
...
(2) Bunurile si serviciile pentru livrarea sau prestarea carora se aplica masurile simplificate sunt:
a)..
b)..
c) lucrari de constructii-montaj
...


ps scuze ca nu citez mai mult, sunt intr-un studiu continuu de la revelion incoace


:lostit (13):



#18 Guest_stanescuema_*

  • Guests

Postat 05 January 2007 - 05:03 PM

eu zic ca la cod caen 4521 trebuie sa aplic masurile simplificate: taxare inversa
mai e cineva de acord cu asta?



#19 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 11 January 2007 - 02:07 PM

Vezi postareastanescuema, la Jan 5 2007, 05:03 PM, a spus:

eu zic ca la cod caen 4521 trebuie sa aplic masurile simplificate: taxare inversa
mai e cineva de acord cu asta?



cod CAEN 45 - Constructii
Aceasta diviziune include constructiile generale si speciale pentru cladiri si de geniu civil, lucrari de instalatii pentru cladiri si finisaje ale cladirilor. Diviziunea include lucrari noi, reparatii, completari si modificari; ridicarea de cladiri sau structuri din prefabricate, pe santier si de asemenea, constructiile cu caracter temporar.
Constructiile generale reprezinta realizarea de cladiri integrale, cladiri pentru birouri, magazine si alte cladiri publice si utilitare, cladiri pentru ferme etc., constructii ingineresti (sau de geniu civil), cum ar fi: autostrazi, drumuri, strazi, poduri, tuneluri, cai ferate, aerodromuri, porturi si alte proiecte marine sau fluviale, sisteme de irigatii, sisteme de canalizare, dispozitive industriale, conducte si linii electrice, baze sportive etc.
Aceasta activitate se poate desfasura pe cont propriu, pe baza de onorarii sau contract. Portiuni din lucrari, sau uneori, intreaga activitate, practic, pot fi efectuate de catre subcontractori.
Constructiile speciale includ constructia unor parti ale cladirilor si lucrarilor de geniu civil, sau pregatirea in acest scop. De obicei, este vorba de specializarea intr-un singur aspect comun diferitelor structuri, necesitand calificare sau echipament specializat. Sunt incluse activitati ca: fixarea pilonilor, lucrari de fundatii, forarea puturilor, lucrari de armare, lucrari de betoane, zidarii, fixarea elementelor prefabricate, schelarie, fixarea acoperisului etc. Aici este inclusa realizarea structurilor de otel, cu conditia ca piesele componente sa nu fie produse de aceeasi unitate.
In majoritatea cazurilor, constructiile speciale sunt executate prin subcontractare, iar reparatiile de constructii sunt efectuate, in special, pentru posesorul proprietatii.
Lucrarile de instalatii pentru cladiri includ instalarea tuturor tipurilor de utilitati care fac constructia sa functioneze. Aceste activitati sunt, de obicei, efectuate la locul constructiei, desi parti ale lucrarii pot fi executate intr-un atelier. Sunt incluse activitati ca lucrarile tehnico-sanitare, instalarea sistemelor de incalzire si de aer conditionat, antene, sisteme de alarma si alte lucrari electrice, sisteme de aspersoare, lifturi si scari rulante etc. Sunt de asemenea incluse lucrarile de izolatii (hidro si termo-izolatii, izolatie fonica), lucrarile de instalatii frigorifice comerciale, instalarea iluminatului si a sistemelor de semnalizare pentru drumuri, cai ferate, aeroporturi, porturi etc. Sunt incluse, de asemenea, reparatiile la lucrarile mai sus mentionate.
Activitatile de finisare a cladirilor cuprind acele activitati care contribuie la finalizarea sau finisarea unei constructii, cum ar fi: montari de geamuri, tencuieli, vopsitorie, zugraveli, pardoseli sau captusirea peretilor cu placi de ceramica sau cu alte materiale, ca: parchet, tapet, mocheta etc.; lustruirea pardoselilor, lucrari de dulgherie fina, lucrari acustice, curatarea exteriorului etc. Sunt incluse de asemenea reparatiile la lucrarile mai sus mentionate.
Aceasta diviziune exclude:
- instalarea de peluze si gradini si activitati de intretinere a arborilor, vezi 01.41;
- fabricarea materialelor de constructii, vezi sectiunea C si D;
- activitati de constructii legate direct de extractia petrolului si a gazelor naturale, vezi 11.20. Constructia de cladiri, drumuri etc. pe terenul de extractie ramane, insa, in aceasta clasa.
- inaltarea sau instalarea echipamentului industrial, vezi sectiunea D (de ex. instalarea de furnale, turbine etc.);
- ridicarea de cladiri sau structuri complet prefabricate este clasificata in categoria industriala relevanta, in functie de materialul principal folosit, cu exceptia betonului, caz in care ramane clasificata aici;
- instalarea elementelor de tamplarie sau dulgherie autofabricate este clasificata in categoria industriala relevanta, in functie de materialul folosit de ex. in cazul lemnului in 20.30 (Fabricarea de elemente de dulgherie si tamplarie pentru constructii)
- constructii metalice din parti componente auto-fabricate, vezi 28.11;
- activitatile de urbanism si inginerie sunt clasificate in clasa 74.20 (Activitati de consultanta in urbanism, inginerie si alte servicii tehnice);
- activitati de proiectare pentru constructii, vezi 74.20;
- activitati de curatare a ferestrelor, in interior si exterior, a cosurilor, cazanelor cu aburi, a interioarelor etc., vezi 74.70


alte completari?
Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#20 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 11 January 2007 - 02:29 PM

Fisier atasat  norme_la_art._161.doc   114.5K   644 downloadscred ca aceasta noutate adusa codului fiscal si implicit noua "celor care ne ocupam de treburile altora", nu este nicidecum o problema simpla. am discutat ieri cu un coleg din constructii si mi-a spus ca mai asteapta precizari pt ca se teme sa nu o dea in bara inca de la inceput. Problema este ca ar trebui citite si normele referitoare la art.161 unde zic eu sunt explicate unele (nu stiu daca toate) aspecte cu privire la constructiile pre si post aderare. eu zic sa fim foarte atenti (ca doar nu's prosti sa dea ceva din care sa iasa in pierdere)

succes
Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL