Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 11

Salt la continut


NOILE FACTURI - OMFP 2226 privind utilizarea unor formulare financiar-contabile


427 replies to this topic

#201 cornell

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Gender:Male

Postat 10 January 2007 - 11:49 PM

Cornell nu te supara dar n-am inteles ce ai vrut sa spui cu:

" urmaresti gestiunea ca atare a acestor formulare si vrei sa ai un control asupra celor care le folosesc vei face Bon consum pe carnete si vei scrie pe coperta ca numar intern inceputul si sfarsitul carnetului, cel care-l utilizeaza completand la rand numarul care urmeaza
daca formularele vechi de facturi le-ai dat in consum in 2006 e bine sa revezi consumul readucand cele nefolosite in stoc, pentru a avea ce consuma in 2007"

Mi se pare normal ca facturilor pe care le ai in stoc sa le emiti in continuare bon de consum, cred ca la asta te referi, iar de numerotat sa le numerotezi conform seriilor si numerelor alese de tine.

Am inteles bine?
[/quote]


da e bine, eu spuneam ca daca firma e mica nu e nevoie neaparat de a face bon de consum la fiecare factura ce o consum ci poti sa scoti mai multe odata, pe cand daca ai mai multe persoane desemnate sa intocmeasca facturi, vei face bon fiecaruia ca sa urmaresti folosirea lor.

oricum sa nu uitam ca semestrial toate facturile emise se vor comunica in format electronic la finante sub forma unui tabel, probabil va aparea si un program informatic.
nu vorbi rau despre tine - vei fi aprobat deindata



#202 Speedy`

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Romana

Postat 11 January 2007 - 12:16 AM

Vezi postareaflexi, la Jan 5 2007, 06:03 PM, a spus:

nu i-ai intrebat ce facem cu cele vechi si cu chitantele?
Cele vechi le folosim pana la epuizare dupa care nu o sa mai comandam decat chitantiere...dar din cate mi-au spus vin nepersonalizate

Vezi postareait_mihai, la Jan 11 2007, 01:28 AM, a spus:

Factura si chitanta pot fi scrise dintr-un program informatic sau cu ajutorul word, excel, write, calc (ultimile 2 din openoffice) sau cu orice altceva, inclusiv cu mana; pe coli a4 sau a5, hartie continua sau cotoare cu foi autocopiative, pretiparite sau nu, preinseriate si numerotate sau nu.
O mica remarca....facturile nu le poti face de mana!
Ele vor trebui intocmite pe calculator sau comandate dar nu personalizat!

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 11 January 2007 - 10:58 AM




#203 LUCK33RO

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1059 Postari:
  • Gender:Male

Postat 11 January 2007 - 01:38 AM

Vezi postareaIULIANA1207, la Jan 10 2007, 04:15 PM, a spus:

Noul Cod Fiscal spune ca nu mai este obligatorie stampilarea si semnarea facturilor.
e vorba sa nu fie semnat si stampilat de furnizor...nici beneficiarul nu mai trebuie sa semneze?
Scrie undeva ca nu le poti face de mana?...totusi sunt situatii in care nu ai calculator la tine :)

Aceasta postare a fost editata de LUCK33RO: 11 January 2007 - 01:40 AM

Silencio Stampa!... ptr. delatii avem ID mess in profil!



#204 leila

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 173 Postari:
  • Location:iasi

Postat 11 January 2007 - 08:31 AM

am intrebat si eu la o firma care se ocupa de tiparirea formularelor si mi-a spus ca ei tiparesc facturi doar ca tu vii cu seria si numarul intern (dat de firma) pt aceste formulare.



#205 tenache

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 11 January 2007 - 11:37 AM

Vezi postareaLUCK33RO, la Jan 11 2007, 01:38 AM, a spus:

e vorba sa nu fie semnat si stampilat de furnizor...nici beneficiarul nu mai trebuie sa semneze?
Scrie undeva ca nu le poti face de mana?...totusi sunt situatii in care nu ai calculator la tine :)
Cred ca ar trebui lamurit ce inseamna sa le "faci de mana". Factura are o parte fixa : chenar, linii despartitoare pentru coloane, denumirile campurilor, atributele emitentului ....., si o parte variabila: atributele cumparatorului, produsele , serviciile , sumele, ..... . Sa "faci de mana" o factura se refera numai la completarea partii variabile. Pentru partea fixa este de bun simt sa o faci la imprimanta, tipografie, copiator ....
Cred ca obligatia de a nu face facturile de mana se refera la partea fixa si nu la cea variabila. Pentru partea variabila se poate adopta solutia de a o completa la imprimanta, manual sau orice alta varianta in functie de posibilitati.
Din pacate , cele de mai sus, nu reprezinta decit modul in care eu am interpretat legile. Nu am gasit nicaieri in vreo lege acest aspect reglementat in amanunt.



#206 LUCK33RO

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1059 Postari:
  • Gender:Male

Postat 11 January 2007 - 11:48 AM

Tipizatul normal ca il faci la calculator sau il cumperi... doar nu era sa desenezi tipizate cu pixul :))
Silencio Stampa!... ptr. delatii avem ID mess in profil!



#207 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 11 January 2007 - 11:57 AM

Vezi postareagbogdan, la Jan 10 2007, 09:19 PM, a spus:

poftiti stimabililor,
dupa ce am intors ordinul lu'peste pe toate partile am ajuns la urmatoarea solutie. cel putin in ce ma priveste, oricum imbunatatiri sunt binevenite.

Gasiti atasat un model factura .XLS

ATENTIE are 2 fise una ptr factura si una unde inregistrati clientii cu datele lor ptr a nu comleta de fiecare data factura.

Pur si simplu in factura in campul DENUMIRE CLIENT cand dati click se deschide un meniu de unde selectati firma dorita inregistrata in cealalta pagina, restul campurilor se actualizeaza automat.

sper ca va este de ajutor.

Bafta mare

ps. fiecare va personalizati factura cu sigla voastra si binenteles datele de la furnizor :)
de preferat introduceti sigla in format .WMF ptr o calitare cat mai buna


am descarcat factura dar nu inteleg de ce dispare butonul imediat ce pozitionez cursorul indiferent unde in factura?
Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#208 CristinaK

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:
  • Location:Oradea
  • Interests:Contabilitate

Postat 11 January 2007 - 12:43 PM

Vezi postareagbogdan, la Jan 10 2007, 10:19 PM, a spus:

poftiti stimabililor,
dupa ce am intors ordinul lu'peste pe toate partile am ajuns la urmatoarea solutie. cel putin in ce ma priveste, oricum imbunatatiri sunt binevenite.

Gasiti atasat un model factura .XLS

ATENTIE are 2 fise una ptr factura si una unde inregistrati clientii cu datele lor ptr a nu comleta de fiecare data factura.

Pur si simplu in factura in campul DENUMIRE CLIENT cand dati click se deschide un meniu de unde selectati firma dorita inregistrata in cealalta pagina, restul campurilor se actualizeaza automat.

sper ca va este de ajutor.

Bafta mare

ps. fiecare va personalizati factura cu sigla voastra si binenteles datele de la furnizor :)
de preferat introduceti sigla in format .WMF ptr o calitare cat mai buna

Multumim, Bogdan.


Vezi postareaanca2609, la Jan 10 2007, 10:22 PM, a spus:

Hai sa vedem cum ar trebui sa facem noi, exportatorii

Am facut azi o livrare intracomunitara , am intocmit INVOICE in Euro si CMR.
La invoice am pus nr. 200701 - E (de la euro).
Cred ca va trebui sa emit si o factura si in RON (inca nu stiu la ce curs) pe care o voi numerota 200701 - L
care va contine aceleasi date din invoice doar ca vor fi in limba romana si in lei.
Stie cineva mai mult despre acest subiect?

Eu m-am hotarat sa le emit bilingv si in moneda dubla. Adica FACTURA/INVOICE, DATA/DATE, etc si sa apara pe factura atat valoarea Euro, cat si RON.



#209 MariucaLuca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2007 - 01:01 PM

Salutare, lume! Sunt noua pe aici, dar va urmaresc de ceva vreme si pot spune ca m-ati ajutat foarte mult.
Am citit si eu vestitul Ordin 2226 si ma intreb cum vor urmari facturile false pentru ca in Codul fiscal scrie la art 155 alin 6: "Semnarea si stampilarea facturilor nu sunt obligatorii". Daca am inteles eu bine, vom avea parte de multe controale :lostit (13):



#210 titza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 195 Postari:

Postat 11 January 2007 - 01:34 PM

Art. 1551: Alte documente
(1) Persoana impozabilă sau persoana juridică neimpozabilă, obligată la plata taxei,
în condițiile art. 150 alin. (1) lit. b)-e) și g) și ale art. 151, trebuie să autofactureze,
până cel mai târziu în a 15-a zi lucrătoare a lunii următoare celei în care ia naștere
faptul generator al taxei, în cazul în care persoana respectivă nu se află în posesia
facturii emise de furnizor/ prestator.


Eu una sunt bulversata. Adica daca nu primesc factura de la furnizor ma autofacturez?? Chiar daca am servicii scutite de TVA?


Si chiar daca furnizorul este extern?



#211 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 11 January 2007 - 01:40 PM

Vezi postareaina78, la Jan 10 2007, 09:10 PM, a spus:

Mirela ai 90 de carnete??? Mie mi se par destul de multe... Oricum, spor la facturat.

Cornell nu te supara dar n-am inteles ce ai vrut sa spui cu:

" urmaresti gestiunea ca atare a acestor formulare si vrei sa ai un control asupra celor care le folosesc vei face Bon consum pe carnete si vei scrie pe coperta ca numar intern inceputul si sfarsitul carnetului, cel care-l utilizeaza completand la rand numarul care urmeaza
daca formularele vechi de facturi le-ai dat in consum in 2006 e bine sa revezi consumul readucand cele nefolosite in stoc, pentru a avea ce consuma in 2007"

Mi se pare normal ca facturilor pe care le ai in stoc sa le emiti in continuare bon de consum, cred ca la asta te referi, iar de numerotat sa le numerotezi conform seriilor si numerelor alese de tine.

Am inteles bine?


...da, mai am 90 de facturiere, dar nu-mi fac probleme, intr-o luna si un pic le termin...oricum am facut deja nota interna si...nu stiu daca o fi buna, dar macar pana ma mai lamuresc, trebuie sa aiba fiscul ce citi daca tine neaparat :lostit (13):



#212 Guest_TJZ_*

  • Guests

Postat 11 January 2007 - 04:18 PM

1. Referitor la modelul de factura trimis de gbogdan:

Multam fain dar vezi ca jos in el scrie: "varianta electronica valabila si fara semnatura si stampila" ceea ce este gresit conform Normelor CF, art. 73, prin care se stabilesc niste obligativitati cretine de:
a. incheiere de acord intre vanzator si cumparator privind facturarea electronica
b. notificare a adm. financiare ale vanzatorului si cumparatorului (a amandurora daca ambii sunt platitori de TVA, sau doar a celui platitor de TVA daca doar unul este, sau nenotificarea in cazul neplatitorilor de TVA) de catre cei doi, inaintea inceperea transmiterii facturilor in format electronic cu cel putin o luna calendaristica (how stupid is that?)
c. semnarea electronica a facturilor digitale cu un certificat digital calificat cf. legii 455/2001 (vezi http://ars.mcti.ro ) - ceea ce desigur incalca art. 155 alin. (6) care spune ca semnarea si stampilarea nu este obligatorie... dar de, prin norme devine obligatorie pentru cele electronice, precum si
d. pastrarea unui document centralizator pe hartie cu evidenta tuturor facturilor trimise electronic.

2. Referitor la continutul minimal obligatoriu al facturilor din OMFP 2226, nu uitati ca se aplica companiilor si legea 441/2006 care modifica 31/1990, si anume art. 38:
Articolul 74 va avea următorul cuprins:
„Art. 74. – (1) În orice factură, ofertă, comandă, tarif, prospect şi alte documente întrebuinţate în comerţ, emanând de la o societate, trebuie să se menţioneze denumirea, forma juridică, sediul social, numărul din registrul comerţului şi codul unic de înregistrare. Sunt exceptate bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice, care vor cuprinde elementele prevăzute de legislaţia din domeniu.

Aceasta postare a fost editata de TJZ: 11 January 2007 - 04:20 PM




#213 marcopolo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 149 Postari:

Postat 11 January 2007 - 04:31 PM

Vezi postareaTJZ, la Jan 11 2007, 04:18 PM, a spus:

1. Referitor la modelul de factura trimis de gbogdan:

Multam fain dar vezi ca jos in el scrie: "varianta electronica valabila si fara semnatura si stampila" ceea ce este gresit conform Normelor CF, art. 73, prin care se stabilesc niste obligativitati cretine de:
a. incheiere de acord intre vanzator si cumparator privind facturarea electronica
b. notificare a adm. financiare ale vanzatorului si cumparatorului (a amandurora daca ambii sunt platitori de TVA, sau doar a celui platitor de TVA daca doar unul este, sau nenotificarea in cazul neplatitorilor de TVA) de catre cei doi, inaintea inceperea transmiterii facturilor in format electronic cu cel putin o luna calendaristica (how stupid is that?)
c. semnarea electronica a facturilor digitale cu un certificat digital calificat cf. legii 455/2001 (vezi http://ars.mcti.ro ) - ceea ce desigur incalca art. 155 alin. (6) care spune ca semnarea si stampilarea nu este obligatorie... dar de, prin norme devine obligatorie pentru cele electronice, precum si
d. pastrarea unui document centralizator pe hartie cu evidenta tuturor facturilor trimise electronic.

2. Referitor la continutul minimal obligatoriu al facturilor din OMFP 2226, nu uitati ca se aplica companiilor si legea 441/2006 care modifica 31/1990, si anume art. 38:
Articolul 74 va avea următorul cuprins:
„Art. 74. – (1) În orice factură, ofertă, comandă, tarif, prospect și alte documente întrebuințate în comerț, emanând de la o societate, trebuie să se menționeze denumirea, forma juridică, sediul social, numărul din registrul comerțului și codul unic de înregistrare. Sunt exceptate bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice, care vor cuprinde elementele prevăzute de legislația din domeniu.


Pai in codul fiscal nu zice si de "J" . Parerea mea e ca nu mai trebuie trecut. Se contrazic lucrurile, adica trec Codul unic de inregistrare sau codul de inregistrare fiscala???
Ce legi sunt astea??



#214 Guest_TJZ_*

  • Guests

Postat 11 January 2007 - 05:31 PM

Vezi postareamarcopolo, la Jan 11 2007, 04:31 PM, a spus:

Vezi postareaTJZ, la Jan 11 2007, 04:18 PM, a spus:

2. Referitor la continutul minimal obligatoriu al facturilor din OMFP 2226, nu uitati ca se aplica companiilor si legea 441/2006 care modifica 31/1990, si anume art. 38:
Articolul 74 va avea următorul cuprins:
„Art. 74. – (1) În orice factură, ofertă, comandă, tarif, prospect și alte documente întrebuințate în comerț, emanând de la o societate, trebuie să se menționeze denumirea, forma juridică, sediul social, numărul din registrul comerțului și codul unic de înregistrare. Sunt exceptate bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice, care vor cuprinde elementele prevăzute de legislația din domeniu.


Pai in codul fiscal nu zice si de "J" . Parerea mea e ca nu mai trebuie trecut. Se contrazic lucrurile, adica trec Codul unic de inregistrare sau codul de inregistrare fiscala???
Ce legi sunt astea??

Codul fiscal nu zice si de J pentru ca vorbeste de facturi in general. Care pot fi emise si de PFA de orice fel, precum si de asociatii si fundatii.
Codul fiscal spune "Factura cuprinde in mod obligatoriu urmatoarele informatii". Nu spune "doar urmatoarele informatii". Prin urmare, la companii se completeaza automat cu 31/1990.

31/1990 - codul unic de inregistrare = cifrele, fara R (actualmente devenit RO)
codul de inregistrare fiscala = cifrele, iarasi, cu RO pentru platitorii de TVA.

Deci daca scrii codul de inregistrare fiscala (care e doar RO in loc de R, urmat de CUI) ai respectat ambele legi. Iar daca firma este neplatitoare de TVA, foarte simplu, doar CUI-ul vechi, ca nu s-a schimbat nimic.



#215 Christa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:

Postat 11 January 2007 - 05:54 PM

:lostit (13): OK, cu facturile sa zicem ca m-am mai lamurit dar cu chitantele cum sta treaba? :pullhair:
nu de alta dar am avut surpriza sa nu pot incasa niste bani pt ca persoana tine mortis sa-i emit o chitanta personalizata de care nu mai dispun



#216 gbogdan

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 2 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2007 - 06:20 PM

Vezi postarearobertantal, la Jan 11 2007, 11:57 AM, a spus:

Vezi postareagbogdan, la Jan 10 2007, 09:19 PM, a spus:

poftiti stimabililor,
dupa ce am intors ordinul lu'peste pe toate partile am ajuns la urmatoarea solutie. cel putin in ce ma priveste, oricum imbunatatiri sunt binevenite.

Gasiti atasat un model factura .XLS

ATENTIE are 2 fise una ptr factura si una unde inregistrati clientii cu datele lor ptr a nu comleta de fiecare data factura.

Pur si simplu in factura in campul DENUMIRE CLIENT cand dati click se deschide un meniu de unde selectati firma dorita inregistrata in cealalta pagina, restul campurilor se actualizeaza automat.

sper ca va este de ajutor.

Bafta mare

ps. fiecare va personalizati factura cu sigla voastra si binenteles datele de la furnizor :)
de preferat introduceti sigla in format .WMF ptr o calitare cat mai buna


am descarcat factura dar nu inteleg de ce dispare butonul imediat ce pozitionez cursorul indiferent unde in factura?
ptr ca butonul nu apare decat ptr a face posibila selectia societatii atat. dispare ptr a nu fi printabil, daca dai clic din nou pe campul unde este denumirea societatii apare iar butonul.

sper ca ti-am fost de ajutor

Vezi postareamarcopolo, la Jan 11 2007, 04:31 PM, a spus:

Vezi postareaTJZ, la Jan 11 2007, 04:18 PM, a spus:

1. Referitor la modelul de factura trimis de gbogdan:

Multam fain dar vezi ca jos in el scrie: "varianta electronica valabila si fara semnatura si stampila" ceea ce este gresit conform Normelor CF, art. 73, prin care se stabilesc niste obligativitati cretine de:
a. incheiere de acord intre vanzator si cumparator privind facturarea electronica
b. notificare a adm. financiare ale vanzatorului si cumparatorului (a amandurora daca ambii sunt platitori de TVA, sau doar a celui platitor de TVA daca doar unul este, sau nenotificarea in cazul neplatitorilor de TVA) de catre cei doi, inaintea inceperea transmiterii facturilor in format electronic cu cel putin o luna calendaristica (how stupid is that?)
c. semnarea electronica a facturilor digitale cu un certificat digital calificat cf. legii 455/2001 (vezi http://ars.mcti.ro ) - ceea ce desigur incalca art. 155 alin. (6) care spune ca semnarea si stampilarea nu este obligatorie... dar de, prin norme devine obligatorie pentru cele electronice, precum si
d. pastrarea unui document centralizator pe hartie cu evidenta tuturor facturilor trimise electronic.

2. Referitor la continutul minimal obligatoriu al facturilor din OMFP 2226, nu uitati ca se aplica companiilor si legea 441/2006 care modifica 31/1990, si anume art. 38:
Articolul 74 va avea următorul cuprins:
„Art. 74. – (1) În orice factură, ofertă, comandă, tarif, prospect și alte documente întrebuințate în comerț, emanând de la o societate, trebuie să se menționeze denumirea, forma juridică, sediul social, numărul din registrul comerțului și codul unic de înregistrare. Sunt exceptate bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice, care vor cuprinde elementele prevăzute de legislația din domeniu.


Pai in codul fiscal nu zice si de "J" . Parerea mea e ca nu mai trebuie trecut. Se contrazic lucrurile, adica trec Codul unic de inregistrare sau codul de inregistrare fiscala???
Ce legi sunt astea??

Corect de J nu zice nimic eu am preferat sa-l trec si gata ca nu ma deranjeaza un camp in plus.
In schimb observatia ta in legatura cu forma electronica este foarte buna. cred ca mie mi-a scapat acest aspect.
De aceea e bine sa ne consultam si sa corectam eventualele hibe.
SPOR



#217 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 11 January 2007 - 07:06 PM

Art. 5. - (1) Persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, vor asigura un regim intern de numerotare a facturii în conformitate cu prevederile cuprinse în anexa nr. 4 care face parte integrantă din prezentul ordin.
(2) Prevederile alin. (1) se aplică și altor formulare financiar-contabile care stau la baza înregistrării de venituri, cum ar fi: monetar, chitanță și altele, după caz, precum și avizului de însoțire a mărfii.



Deci, si chitanta va avea cam acelasi regim....



#218 Christa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:

Postat 11 January 2007 - 07:10 PM

Am gasit raspunsul intr-un alt topic pe aceeasi tema :biggrin:

Citez:
"La finalul OMFP 2226/2006 este art.10 care spune asa:

,,Art. 10. - Prevederile Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 989/2002 privind tipărirea, înserierea și numerotarea formularelor cu regim special și ale Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.849/2003 privind personalizarea formularelor tipizate cu regim special, comune pe economie, cu modificările și completările ulterioare, se abrogă începând cu data de 1 ianuarie 2007. ''

In anexa 1 din OMFP 1849 erau trecute urmatoarele documente:

NOMENCLATORUL formularelor tipizate, comune pe economie, cu regim special de tiparire, inscriere si numerotare
1. Aviz de insotire a marfii 14-3-6/A
2. Chitanta 14-4-1
Chitanta fiscala 14-4-2
3.Factura fiscala 14-4-10/A
Factura 14-4-10/aA
4. Bon de comanda chitanta (T.VA) 14-4-11
Bon de comanda-chitanta 14-4-11/a
5. Fisa de magazie a formularelor cu regim special 14-3-8/b

Cum acest act normativ este abrogat nu mai exista obligativitatea pretiparirii chitantei de catre Imprimeria Nationala. Astfel chitanta ramane regelemntata numai in HG 831/1997 si se va intocmi pe formulare neinseriate cu mijloace proprii asa cum era acum cativa ani"

Vezi postareamirela 0702, la Jan 11 2007, 07:06 PM, a spus:

Art. 5. - (1) Persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, vor asigura un regim intern de numerotare a facturii în conformitate cu prevederile cuprinse în anexa nr. 4 care face parte integrantă din prezentul ordin.
(2) Prevederile alin. (1) se aplică și altor formulare financiar-contabile care stau la baza înregistrării de venituri, cum ar fi: monetar, chitanță și altele, după caz, precum și avizului de însoțire a mărfii.



Deci, si chitanta va avea cam acelasi regim....

Multam fain
Deja am doua raspunsuri !:good:



#219 mm-miron

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 119 Postari:
  • Interests:legislatie

Postat 11 January 2007 - 09:08 PM

da poti sa iti faci comanda de formulare noi cum erau si pana acuma cele vechi , fara serie si numar binenteles ca nu mai primesti serii oricum personalizate cu datele firmei si nu iti mai bati capul atata, deschizi o fisa si inregistrezi seria si numerele care le atribui facturilor si e rezolvata problema, la fel faci si cu chitantele, si le numerotezi frumos pe toate si gata treaba rezolvata



#220 ggk

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 33 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2007 - 09:10 PM

Vezi postareaTJZ, la Jan 11 2007, 04:18 PM, a spus:

Pai in codul fiscal nu zice si de "J" . Parerea mea e ca nu mai trebuie trecut. Se contrazic lucrurile, adica trec Codul unic de inregistrare sau codul de inregistrare fiscala???
Ce legi sunt astea??


In codul fiscal nu zic insa in legea 31 republicata, da.

Aceasta postare a fost editata de ggk: 11 January 2007 - 09:13 PM







Similar Topics Collapse

85 useri citesc topicul

0 membri, 85 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL