Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
PFA- cheltuieli deductibile... sau nu? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


PFA- cheltuieli deductibile... sau nu?


156 replies to this topic

#1 gogu_ologu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:

Postat 21 December 2006 - 09:21 PM

Am si eu o nedumerire in legatura cu cheltuielile ce pot fi considerate deductibile pt PFA.
Sa zicem ca un PFA lucreaza in activitati in constructii, unde se murdareste datorita conditiilor de la fata locului - noroi etc
PFAul asta isi desfasoara activitatea in propriul apartament, unde bineinteles se spala cand vine din teren, isi spala hainele si echipamentul etc
PFAul foloseste apartamentul si pentru elaborarea documentatiei (partea teoretica) - lucreaza cu planse, unele destul de mari, face calcule, are 2 birouri, calculator etc. Mai desfasoara si activitati de protocol, de predare/primire a documentatiei, ca intr-un fel de birou notarial (dar la dimensiuni mai mici). Mai foloseste o mica parte din spatiu si pentru arhiva, intretinere si depozitare echipamente etc. Apartamentul are 60 de metri patrati.

PFAul propune sa treaca la cheltuieli deductibile cca 50% din intretinerea apartamentului, avand in vedere ca are de spalat destul de mult. In apartament mai locuieste o persoana (practic locuieste jumatate acolo), care insa nu foloseste utilitatile in aceeasi masura, neavand nevoie (pleaca dimineata vine seara etc)

Intrebare: cat poate pune PFAul la cheltuieli deductibile?

De asemena pe mine nu ma duce capul cum poate cineva de la finante de exemplu, sa deduca cum a fost folosit acel spatiu timp de cativa ani? Sa zicem ca sunt 2 oameni. Unul e arhitect si umple 2 camere cu planse si hartii, sotia e manager la firma, pleaca dimineata si vine seara. Sau in locul sotiei e mama, care evident ca nu foloseste jumatate din utilitati. Situatia se poate schimba, proportiile se pot schimba. Veti spune ca vine cineva si la data de ... face o inspectie... si daca pana acum 5 zile era altfel? Si dca si-a rearanjat omul casa? Si daca a iesit la pensie sau si-a incetat activitatea? Cum se determina aceste chestii, avand in vedere ca, daca e sa fie rau, un om poate sa te gaseasca cu casa in zugraveala si sa zica: ce domle, aici nu faci dumneata asa ceva?

Pe mine nu ma intereseaza sa fentez statul, dar nici sa deduc 20% din cheltuieli daca se folosesc pentru activitate 50% de exemplu. Pana si camerele se pot rearanja. Veti spune ca se estimeaza dupa volumul muncii, dar iarasi este fals. Un arhitect poate folosi eficient spatiul sau nu. Poate ca nu are calculator si e nevoit sa lucreze cu planse, ca pe vremuri, si atunci sa te tii ce spatiu ocupa. Poate lucreza la niste chestii mai mult timp si le tine desfacute prin casa. Evident ca daca spune ca tine o camera cu 3 planse e o chestie trasa de par, dar cum se apreciaza toate chestiile astea?

Sa luam de exemplu consumul de hartie: exista domenii unde se folosesc planse de hartie ca ciorne, care evident se arunca. Ciornele pot constitui 2/3 din volumul de hartie folosit, pt. ca nu exista date, se reitereaza, se reclaculeaza etc Mi se pare normal ca hartia pt ciorne sa fie deductibila. Poate veni cineva sa zica: "ce domle, dumneata nu folosesti atatea coli folosesti numai jumatate, prin urmare nu poti justifica restul"

Inca ceva: cheltuielile cu energia electrica pt. aerul conditionat din biroul PFAului din apartament sunt deductibile sau nu? Ca stiti ca aparatul consuma o gramada... Cum se apreciaza? La numarul de foi redactate * procentul de acoperire, pe perioada de vara ? :) Nici macar asta nu ar fi obiectiv, pentru ca poti lucra 10 ore si sa scoti o foaie, sau poti lucra 5 ore si sa scoti 5 foi. Mentionez ca e vorba tot de un PFA pensionar, care, obiectiv, lucreaza foarte greu in disconfort termic, accentuat de becuri si PC.



#2 master

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 67 Postari:
  • Location:Campulung
  • Interests:Comunicare...la 360grade!

Postat 05 January 2007 - 11:50 AM

Se pare ca raspunsul la aceasta intrebare si la altele pe aceeasi tema se gaseste in aceasta prevedere din codul fiscal:
Codul fiscal:
m) cheltuielile de funcționare, întreținere și reparații aferente unui sediu aflat în locuința proprietate personală a unei persoane fizice, folosită și în scop personal, deductibile în limita corespunzătoare suprafețelor puse la dispoziția societății în baza contractelor încheiate între părți, în acest scop;

Norme metodologice:
37. În cazul în care sediul unui contribuabil se află în locuința proprietate a unei persoane fizice, cheltuielile de funcționare, întreținere și reparații aferente sediului sunt deductibile în limita determinată pe baza raportului dintre suprafața pusă la dispoziție contribuabilului, menționată în contractul încheiat între părți, și suprafața totală a locuinței. Contribuabilul va justifica cheltuielile de funcționare, întreținere și reparații aferente sediului cu documente legale, cum sunt contractele încheiate cu furnizorii de utilități și alte documente.
Pare foarte limpede, nu-i asa?Depinde insa si de...nivelul de "perceptie" al inspectorilor fiscali, sa zicem asa!!

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 08 February 2007 - 06:01 PM




#3 dash

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 05 February 2007 - 06:18 PM

Si pentru mine cheltuielile deductibile la pfa incep sa devina o problema. As vrea sa stiu daca se pot deduce si mancarea, hainele, imbracamintea, asa cum mentioneaza expertul contabil din articolul de la adresa de mai jos. Ar fi chiar prea frumos! Eu sunt pfa liber profesionista si dupa muti ani de activitate am inca multe nelamuriri.

Multumesc pentru eventualele raspunsuri!



#4 dash

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 08 February 2007 - 05:42 PM

Vad ca adresa de pe net nu a aparut. Am sa dau citatul si sper sa ma lamureasca cineva ce vrea sa spuna respectivul expert contabil.

„Un PFA poate cheltui in limita a 60% din venituri. Acesta poate cheltui bani pe mincare, imbracaminte, medicamente pentru strictul necesar astfel incit sa fie apt de munca“, a explicat ... expert contabil.

Nu am lasat numele ca sa nu fie vreo problema, dar articolul a aparut intr-un ziar in septembrie 2006.

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 08 February 2007 - 06:01 PM




#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 February 2007 - 06:06 PM

dragilor,

va rog sa nu mai citati integral mesajele imediat anterioare, folositi butonul ADDREPLY nu REPLY.

ADDREPLY nu citeaza nici un mesaj (situat putin mai jos, sub ultima fereastra din seria mesajelor)
REPLY citeaza integral mesajul pe care se acceseaza acest buton

am mai vorbim noi despre asta.... :lostit (13):



#6 C_Cristiana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 26 Postari:

Postat 08 February 2007 - 09:35 PM

Cheltuielile cu contributia la asigurarile sociale obligatorii(pensii si sanatate) sunt deductibile pentru pfa sau nu?



#7 roxanali

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 09 February 2007 - 09:50 AM

Da, sunt deductibile.



#8 RadoiM.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 04 March 2007 - 07:25 PM

cred ca cel mai bine, toti cei care suntem pfa sa impartasim din experienta si cheltuielile fiecaruia ,

sa scriem o lista , o insiruire de cheltuieli / deduct si partial deduct ,

cred ca ar trebui sa fie si sticky postul ... asa intreaba toata lumea "cheltuiala asta e deductibila ? sau nu ? "

cred ca ne-ar ajuta enorm !!!

multumesc celor care citesc...



#9 zoltan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 115 Postari:
  • Location:Mures
  • Interests:ascunse :)

Postat 05 March 2007 - 10:18 AM

Va recomand sa aplicati judecata profesionala in ce masura ceea ce ati achizitionat foloseste intr-adevar activitatii de PFA.
Mancarea si imbracamintea nu au ce cauta pe cheltuieli (chiar am vazut un caz in care cineva s-a facut de ras punand chilotii pe PFA). Daca folositi spatiul de acasa sa zicem din 3 camere folositi doar 1, atunci puteti imparti cheltuielile de curent, gaz - proportional, faceti disp plata ptr PFA (pastrati copii xerox dupa chitantele originale)
Daca nu aveti masina si nu faceti comodat -bonuri benz, piese auto , folositi bonurile de taxi
Daca va luati obiecte de inventar judecati in ce masura foloseste activiitatii PFA - de ex. o masina de spalat NU foloseste, un aspirator DA, un mobilier - o biblioteca DA, dormitor NU
Cheltuielile cu consumabilele nu sunt o problema, o factura de mobil merge de asemenea (sa aveti contract pe PFA, daca nu faceti transfer).
Deci tot ceea ce este de bun simt si omeneste e folosit ptr activitate nici un inspector nu va poate lua.
daca esti dintre cei care au organizat/gandit examenul de Consultant fiscal....fereste-te de mine !!!



#10 coderamy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Piatra Neamt

Postat 05 March 2007 - 12:23 PM

Si eu am o intrebare...Firma persoana juridica vrea sa taie o chitanta pentru servicii transport marfa pentru o persoana fizica fara sa-i faca acesteia si factura, doar chitanta. Este legal? Si daca da, cum se face ? se trece valoarea de pe chitanta direct pe venituri fara sa deduc tva? Nu mi se pare chiar in regula... Va rog sa ma ajutati daca se poate. Multumesc!
ramy



#11 dash

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 06 March 2007 - 08:24 PM

E o idee buna sa impartasim din experienta fiecaruia si sa facem un fel de lista cu cheltuielile deductibile.
Dar situatiile sunt diferite de la caz la caz. Eu, de exemplu, sunt si salariata si pfa, traducator. Deci, contributiile obligatorii mi le plateste angajatorul.
Multa vreme nu am stiut ca pot sa trec la cheltuieli deductibile costul ochelarilor de vedere (doar lucrez la calculator, ceea ce mi-a afectat vederea!). Asta nu iti spune nici un functionar de la asistenta contribuabili, si bineinteles nici in codul fiscal. Doar daca afli cumva din alte surse sau iti vine ideea salvatoare. O colega mi-a spus odata ca va cere inspectorului fiscal sa o lase sa treaca la cheltuieli o pereche de pantofi, ca prea s-a plimbat pe la clienti si notariate! (asta a fost ca o gluma)

Daca stai sa te gandesti bine, orice activitate nu o poti desfasura daca nu mananci...! Sau, tot pentru cei care lucreaza la calculator,
ceva suplimente nutritive pentru ochi, memorie si concentrare, spondiloza...!

Deci, cum facem?



#12 estflobal

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 01 May 2007 - 07:57 PM

Vezi postareadash, la Feb 5 2007, 07:18 PM, a spus:

Si pentru mine cheltuielile deductibile la pfa incep sa devina o problema. As vrea sa stiu daca se pot deduce si mancarea, hainele, imbracamintea, asa cum mentioneaza expertul contabil din articolul de la adresa de mai jos. Ar fi chiar prea frumos! Eu sunt pfa liber profesionista si dupa muti ani de activitate am inca multe nelamuriri.

Multumesc pentru eventualele raspunsuri!



De ce nu cititi legea???

Vezi postareadash, la Mar 6 2007, 09:24 PM, a spus:

E o idee buna sa impartasim din experienta fiecaruia si sa facem un fel de lista cu cheltuielile deductibile.
Dar situatiile sunt diferite de la caz la caz. Eu, de exemplu, sunt si salariata si pfa, traducator. Deci, contributiile obligatorii mi le plateste angajatorul.
Multa vreme nu am stiut ca pot sa trec la cheltuieli deductibile costul ochelarilor de vedere (doar lucrez la calculator, ceea ce mi-a afectat vederea!). Asta nu iti spune nici un functionar de la asistenta contribuabili, si bineinteles nici in codul fiscal. Doar daca afli cumva din alte surse sau iti vine ideea salvatoare. O colega mi-a spus odata ca va cere inspectorului fiscal sa o lase sa treaca la cheltuieli o pereche de pantofi, ca prea s-a plimbat pe la clienti si notariate! (asta a fost ca o gluma)

Daca stai sa te gandesti bine, orice activitate nu o poti desfasura daca nu mananci...! Sau, tot pentru cei care lucreaza la calculator,
ceva suplimente nutritive pentru ochi, memorie si concentrare, spondiloza...!

Deci, cum facem?


CITITI ATENT SI VETI OBSERVA CHELTUIELI DEDUCTIBILE PT. PROTECTIA MUNCII !!

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 02 May 2007 - 04:49 PM




#13 pampu2001

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Oradea

Postat 02 May 2007 - 07:52 AM

Vezi postareadash, la Mar 6 2007, 08:24 PM, a spus:

Daca stai sa te gandesti bine, orice activitate nu o poti desfasura daca nu mananci...! Sau, tot pentru cei care lucreaza la calculator,
ceva suplimente nutritive pentru ochi, memorie si concentrare, spondiloza...!

Deci, cum facem?
Parerea mea este ca mancam si daca nu desfasuram nici o activitate, declarata sau nu. Oricum, produsele alimentare se considera cheltuieli privind protocolul, deductibile numai in masura in care activitatea desfasurata se incheie cu profit si in limita de 2%. Deci mancarea, cred eu, iese din discutie.
Nu vad de ce nu s-ar putea considera deductibile cheltuielile cu ochelarii, suplimentele nutritive... atata vreme cat au valori rezonabile. In general, daca o activitate se incheie cu profit, inspectorii nu sunt atat de severi cum ar fi in situatia in care a rezultat pierdere.



#14 estflobal

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 04 May 2007 - 09:05 PM

Problema cu cheltuielile cred ca e lamurita oarecum. ce nu stiu eu acum (dar tot aflu pana la urma) este faptul ca nu stiu daca noile facturi in format electronic trebuie declarate la AF, sau iti faci tu o declaratie cu numere dela...pana la?? o parafezi si o pui la dosar? Ma rog.. e mult mai simplu sa le scriu la calculator. In schimb am vazut o gramada de oferte pe net cu programe de facturi, etc(tip reclama)care pentru 1 mil vechi iti dau aceste programe. Nu stiu la ce naiba imi trebuiesc, intrucat eu am un model de factura electronica si scriu pe el de cate ori vreau sa emit facturi, schimbandu-i decat sr. si nr, continutul si hopa la imprimanta in trei exempl. Oare ce naiba e atata filozofie, de mai trb. sa-i platesc si pe altii pentru asta? Poate i se face cuiva mila si ma limpezeste la cap. Multumesc

Si eu sunt angajat la o SC cu norma intreaga si, in afara de asta am si un pfa. Pentru SC nu imi fac probleme cu impozitele. E trb. lor sa le plateasca. Problema e cu pfa-ul. Din cate stiu (nu sunt sigur) sanatatea e singura obligatorie. Nu stiu in ce lege se specifica insa acest lucru.
Cat despre experienta, stau slab la capitolul asta (privind legile pfa-ului in sine, a contabilitatii in general. Vreau sa stiu si eu in ce lege spune cum sa faci facturi in format electronic si regimul acestora (pas cu pas si cat mai detaliat). Daca nu trb sa fac decat o declaratie pt sr. nr de la ...pana la(fara sa mai ma duc la AF sa le declar, problema e OK, dar inca nu stiu sigur...declaratia e cadru? sau o faci tu de mana sau la calc? De asemenea, daca stie cineva cum e cu sanatatea (procedura ma interseaza)?
Multumesc.
Apropo!!! Un pfa poate sa faca consultanta pe baza de contracte pe perioade determinate cu SC-uri, etc?? Un zvonagiu mi-a zis ca nu. Cand l-am intrebat de baza legala.... (?). Inca odata va multumesc

Aceasta postare a fost editata de ALUPEI OTILIA: 10 May 2007 - 05:47 PM




#15 avocado

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 69 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:brasov
  • Interests:inregistrari contabile PFA

Postat 06 May 2007 - 12:57 PM

Va rog sa ma lamuriti si pe mine in ceea ce priveste cheltuielile deductibile integral sau limitat pentru avocati. Este vorba despre:
- taxa lunara de Barou si U.N.B.R. in valoare de 47 lei;
- contributie Casa de Asigurari a Avocatilor in cuantum de 10% din venitul brut.

Nelamurirea vine din studiul Codului fiscal si apoi a Normelor de aplicare. Astfel, din dispozitiile art. 48 alin (5) lit. j) si m) din Codul fiscal rezulta ca sunt deductibile limitat:
- " cheltuielile reprezentand contributii sociale obligatorii pentru salariati si contribuabili, potrivit legii" ,
- "cotizatii platite la asociatiile profesionale in limita a 2% din baza de calcul determinata conform alin. (6)",

dar la pct. 38 din Norme se prevede ca sunt cheltuieli deductibile (nefiind incluse la cheltuielile deductibile limitat de la pct. 39)
- " cheltuielile reprezentand contributiile pentru asigurarile sociale, pentru constituirea Fondului pentru plata ajutorului de somaj, pentru asigurarile sociale de sanatate, pentru accidente de munca si boli profesionale, precum si alte contributii obligatorii pentru contribuabil si angajatii acestuia",

iar la pct. 39 se arata ca sunt cheltuieli deductibile limitat
- "cheltuielile reprezentand cotizatii platite asociatiilor profesionale si contributii profesionale obligatorii platite organizatiilor profesionale din care fac parte contribuabilii si datorate potrivit legii".

Va rog sa ma ajutati pentru a-mi putea depune declaratia de venit pina la 15 mai a.c.
Multumesc!
corina_capota_avocat@yahoo.com
av. Corina Capota



#16 avocado

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 69 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:brasov
  • Interests:inregistrari contabile PFA

Postat 07 May 2007 - 10:35 AM

Chiar nu ma poate lamuri nimeni? :smile:
av. Corina Capota



#17 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 07 May 2007 - 11:20 AM

Vezi postareaavocata, la May 6 2007, 01:57 PM, a spus:

- taxa lunara de Barou si U.N.B.R. in valoare de 47 lei;
- contributie Casa de Asigurari a Avocatilor in cuantum de 10% din venitul brut.

Citeaza

Nelamurirea vine din studiul Codului fiscal si apoi a Normelor de aplicare. Astfel, din dispozitiile art. 48 alin (5) lit. j) si m) din Codul fiscal rezulta ca sunt deductibile limitat:
- " cheltuielile reprezentand contributii sociale obligatorii pentru salariati si contribuabili, potrivit legii" ,
- dar la pct. 38 din Norme se prevede ca sunt cheltuieli deductibile (nefiind incluse la cheltuielile deductibile limitat de la pct. 39)
- " cheltuielile reprezentand contributiile pentru asigurarile sociale, pentru constituirea Fondului pentru plata ajutorului de somaj, pentru asigurarile sociale de sanatate, pentru accidente de munca si boli profesionale, precum si alte contributii obligatorii pentru contribuabil si angajatii acestuia",
se refera strict la cele legiferate astfel cum prevad legile: pensiilor, somajului, sanatatii. altfel spus, deductibile sunt acele cheltuieli cu asigurarile sociale constituite in urma intocmirii unor contracte de asigurare: la casa de pensii (in cote le 19.5%+9.5%), la somaj (in cotele 2.5%+1%), la casa de sanatate (6%+6.5%), calculate la diferenta intre venitul brut realizat de avocati si cheltuielile deductibile (conform art. 48 alin 4 si limitate cf lit 5)

Citeaza

- "cotizatii platite la asociatiile profesionale in limita a 2% din baza de calcul determinata conform alin. (6)",
iar la pct. 39 se arata ca sunt cheltuieli deductibile limitat
- "cheltuielile reprezentand cotizatii platite asociatiilor profesionale si contributii profesionale obligatorii platite organizatiilor profesionale din care fac parte contribuabilii si datorate potrivit legii".
se calculeaza 2% la baza de calcul conform alin 6

p.s. orice asigurare facultativa la sanatate, alta decat cea reglementata pentru "stat" (6.5%+6) este deductibila in limita maxima a 200 euro/an (la cursul bnr) calculata indiferent de baza de calcul de la alin 6 sau de suma cheltuita pt asa ceva

Aceasta postare a fost editata de robertantal: 07 May 2007 - 11:22 AM

Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#18 avocado

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 69 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:brasov
  • Interests:inregistrari contabile PFA

Postat 07 May 2007 - 06:50 PM

Eu nu m-am referit la asigurarile de sanatate pe care le platesc personal la CASS si le deduc integral (respectiv 6,5% din venitul net) ci DOAR la cele doua cote profesionale:
- taxa de Barou si UNBR in suma fixa de 47 lei/luna;
- cota de 10% din venitul brut lunar.

Din art. 43 alin. 1 lit. a) din Norma metodologica/08.07.2004 privind organizarea și conducerea evidenței contabile în partidă simplă de către persoanele fizice care au calitatea de contribuabil în conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal (M.Of. nr. 642/2004) rezulta ca una din "condițiile generale pe care trebuie să le îndeplinească cheltuielile aferente veniturilor, pentru a putea fi deduse este ca acestea să fie efectuate în cadrul activităților desfășurate în scopul realizării venitului, justificate prin documente", iar in alin. 2 lit. a) se prevede ca sunt "cheltuieli efectuate în interesul direct al activității si cheltuielile reprezentând contribuțiile profesionale obligatorii datorate asociațiilor profesionale din care fac parte contribuabilii", astfel rezulta ca si cotele la care m-am referit sunt deductibile integral si nu limitat.
La art. 44 din Norma se prevad care sunt cheltuielile deductibile limitat in care nu se regasesc si aceste cote profesionale.
S-a modificat intre timp acest act normativ? :smile:
av. Corina Capota



#19 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 07 May 2007 - 07:50 PM

intrucat ai raspuns ca un avocat profesionist, am sa incerc sa-ti fiu la inaltinme, raspund incepand prin a te intreba: ce legatura are contabilitatea in partida simpla cu aspectul fiscal al codului fiscal, de vreme ce chiar in textul pe care l-ai postat scrie clar "...de către persoanele fizice care au calitatea de contribuabil în conformitate cu prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal ..."
Trebuie sa subliniez faptul ca: in profesia noastra, ca ne place sau nu, trebuie sa ne indreptam privirea si spre anumite limitari impuse de lege si in special cea fiscala, limitari care, din pacate nu se prea observa din modul in care ai postat cele doua intrebari.
Fara intentia de a jigni pe cineva sau de a-ti parea ca sunt arogant, te rog frumos sa faci acelasi lucru pe care l-ar face orice alt contabil sau expert contabil intr-un mod cat mai profesional cu putinta, de a incerca sa analizezi textul si contextul fata de care el este prezentat, putand in acest fel sa distingi o situatie in fata celeilalte (si ma refer aici la acele limitari ale cheltuielilor chiar fie ele in interesul activitatii pe care o desfasori).
In acest fel vei putea sa intelegi raspunsurile pe care le primesti pe acest forum, venite de la oricare dintre stimabilii si onoratii colegi precum si colege de breasla.
In masura in care se poate alfa un raspuns prin studiu individual (lucru laudabil pentru oricine, de altfel), se poate cel mult posta o intrebare referitoare la certitudinea intelegerii acestui fapt.
O seara buna si plina de realizari :wink: :smile:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 12 March 2009 - 04:44 PM
citare mesaj anterior

Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#20 marlen_dud

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 47 Postari:
  • Location:Onesti

Postat 08 May 2007 - 06:16 AM

Intrebare: Cheltuielile de infiintare pt. PFA (de la registru, primarie, s.a.) sunt deductibile sau nu? Va multumesc anticipat.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL