Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
despre contributii si un concediu medial - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


despre contributii si un concediu medial

24 replies to this topic

#21 mariana_flo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 206 Postari:
  • Location:bucuresti, sector 3
  • Interests:vreau sa fiu la curent cu noutatile in domeniu

Postat 13 January 2007 - 09:46 PM

acest fon de garantare de 0.25% se trece in declaratia 100? la ce pozitie?



#22 nicolaitza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 101 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:constanta

Postat 13 January 2007 - 10:11 PM

Vezi postareaphilo, la Jan 3 2007, 04:22 PM, a spus:

buna ziua si LA MULTI ANI !

sunt mai noua pe site ... sa nu va fie cu suparare, as avea doua intrebari pentru cunoscatori:

1. care sunt noile contributii la angajatori pe 2007? am gasit doar in relatarile din ziare , urmatoarele:
- CAS angajator scade cu 0.25 % , dar care dintre urmatoarele ? :
cf.legii 399/2006 si OG 91/2006
- CAS 19.65%,
- contrib.la concedii si indemnizatii: 0.85%
somaj angajator scade cu 0,25%, deci va fi
somaj angajator 2,25%
- sanatate angajator scade cu 1%, deci va fi
CASS angajator 6%
- fond de garantare a creantelor salariale era in proiectul de lege al bugetului, de 0,25%......se aplica din 1 ian.2007? se aplica la fondul brut de salarii?
Nu gasesc legea nicaieri , n-o fi fost publicata inca in Mo?

2. am un concediu medical in continuare pe decembrie, initialul era in noiembrie........baza de calcul sunt cele 6 luni pe care le-am folosit si pt noiembrie? sau iau alta baza de calcul care include luna noiembrie?
:lostit (13): multumesc anticipat celui care poate imi va raspunde


Vezi postareaphilo, la Jan 3 2007, 04:22 PM, a spus:

buna ziua si LA MULTI ANI !

sunt mai noua pe site ... sa nu va fie cu suparare, as avea doua intrebari pentru cunoscatori:

1. care sunt noile contributii la angajatori pe 2007? am gasit doar in relatarile din ziare , urmatoarele:
- CAS angajator scade cu 0.25 % , dar care dintre urmatoarele ? :
cf.legii 399/2006 si OG 91/2006
- CAS 19.65%,
- contrib.la concedii si indemnizatii: 0.85%
somaj angajator scade cu 0,25%, deci va fi
somaj angajator 2,25%
- sanatate angajator scade cu 1%, deci va fi
CASS angajator 6%
- fond de garantare a creantelor salariale era in proiectul de lege al bugetului, de 0,25%......se aplica din 1 ian.2007? se aplica la fondul brut de salarii?
Nu gasesc legea nicaieri , n-o fi fost publicata inca in Mo?

2. am un concediu medical in continuare pe decembrie, initialul era in noiembrie........baza de calcul sunt cele 6 luni pe care le-am folosit si pt noiembrie? sau iau alta baza de calcul care include luna noiembrie?
:pullhair: multumesc anticipat celui care poate imi va raspunde

baza de calcul ramane cea de la initial

Vezi postareaphilo, la Jan 3 2007, 04:22 PM, a spus:

buna ziua si LA MULTI ANI !

sunt mai noua pe site ... sa nu va fie cu suparare, as avea doua intrebari pentru cunoscatori:

1. care sunt noile contributii la angajatori pe 2007? am gasit doar in relatarile din ziare , urmatoarele:
- CAS angajator scade cu 0.25 % , dar care dintre urmatoarele ? :
cf.legii 399/2006 si OG 91/2006
- CAS 19.65%,
- contrib.la concedii si indemnizatii: 0.85%
somaj angajator scade cu 0,25%, deci va fi
somaj angajator 2,25%
- sanatate angajator scade cu 1%, deci va fi
CASS angajator 6%
- fond de garantare a creantelor salariale era in proiectul de lege al bugetului, de 0,25%......se aplica din 1 ian.2007? se aplica la fondul brut de salarii?
Nu gasesc legea nicaieri , n-o fi fost publicata inca in Mo?

2. am un concediu medical in continuare pe decembrie, initialul era in noiembrie........baza de calcul sunt cele 6 luni pe care le-am folosit si pt noiembrie? sau iau alta baza de calcul care include luna noiembrie?
:lnr (1): multumesc anticipat celui care poate imi va raspunde




#23 europolis

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:ialomita
  • Interests:muzica

Postat 14 January 2007 - 08:43 AM

unde vezi newmann in lege 1.75%???

Art. 23. - (1) In baza art. 29 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si a art. 7 din Legea nr. 200/2006, pentru anul 2007 se stabilesc urmatoarele cote ale contributiilor:
a) contributia datorata de angajatori la bugetul asigurarilor pentru somaj conform art. 26 din Legea nr.76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, este de 2%;
b) contributia individuala datorata la bugetul asigurarilor pentru somaj conform art. 27 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, este de 1%;
c) contributia datorata la bugetul asigurarilor pentru somaj conform art. 28 din Legea nr. 76/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, de catre persoanele asigurate in baza contractului de asigurare pentru somaj este de 3,25%;
d) contributia datorata de angajator la Fondul de garantare pentru plata creantelor salariale in conformitate cu art. 7 alin. (1) din Legea nr. 200/2006 este de 0,25%.
(2) Cotele prevazute la alin. (1) se aplica incepand cu drepturile salariale aferente lunii ianuarie 2007.
europolis



#24 newmann

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Location:Slatina

Postat 17 January 2007 - 11:36 AM

SI ASTA LA CE SE REFERA DACA ESTI AMABIL SA-I RASPUNZI?

La data intrării în vigoare a prevederilor prezentei legi cota contribuției datorate la bugetul asigurărilor pentru șomaj de angajatorii prevăzuți la alin. (1), stabilită potrivit legislației în vigoare, se diminuează cu 0,25 puncte procentuale.

ASTA ESTE DIN LEGEA 200/2006 IAR DATA DE INTRARE IN VIGOARE ESTE 01.01.2007!!!!
CE AR TREBUII SA NU INTELEG? CA LEGEA A FOST DATA CU REZERVA CA APLICAM CE NE VINE NOUA PE GURA SI PE NAS, NU?

Lege nr. 200 din 22/05/2006
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 453 din 25/05/2006
Intrare in vigoare: 01/01/2007
privind constituirea și utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale

Publicat în 25/05/2006
...
Art. 7. - (1) Angajatorii au obligația de a plăti lunar o contribuție la Fondul de garantare, în cotă de 0,25%, aplicată asupra fondului total de salarii brute lunare realizate de salariați.
(2) La data intrării în vigoare a prevederilor prezentei legi cota contribuției datorate la bugetul asigurărilor pentru șomaj de angajatorii prevăzuți la alin. (1), stabilită potrivit legislației în vigoare, se diminuează cu 0,25 puncte procentuale.
...


VRETI SI INTREAGA LEGE INCA O DATA?


Parlamentul României adoptă prezenta lege.


CAPITOLUL I
Dispoziții generale


Art. 1. - Prevederile prezentei legi reglementează condițiile privind constituirea, gestionarea, utilizarea și controlul Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale, denumit în continuare Fondul de garantare.
Art. 2. - Din Fondul de garantare se asigură plata creanțelor salariale ce rezultă din contractele individuale de muncă și din contractele colective de muncă încheiate de salariați cu angajatorii împotriva cărora au fost pronunțate hotărâri judecătorești definitive de deschidere a procedurii insolvenței și față de care a fost dispusă măsura ridicării totale sau parțiale a dreptului de administrare, denumiți în continuare angajatori în stare de insolvență.
Art. 3. - Constituirea, gestionarea și utilizarea Fondului de garantare are la bază următoarele principii:
a) principiul contributivității, conform căruia Fondul de garantare se constituie pe baza contribuțiilor datorate de angajatori;
b) principiul obligativității, potrivit căruia angajatorii au, conform legii, obligația de a participa la constituirea Fondului de garantare;
c) principiul repartiției, pe baza căruia fondul realizat se redistribuie pentru plata drepturilor salariale datorate de angajatorii în stare de insolvență;
d) universalitatea obligației de plată a creanțelor salariale, indiferent de îndeplinirea sau neîndeplinirea obligației de contribuție a angajatorilor;
e) Fondul de garantare este independent de resursele gestionate de instituția de administrare;
f) Fondul de garantare nu poate face obiectul măsurilor asigurătorii sau al executării silite.
Rectificat de Rectificare din 20/06/2006 la 20/06/2006


Art. 4. - În sensul prevederilor prezentei legi, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:
a) angajator - persoana fizică sau persoana juridică ce poate să angajeze forță de muncă pe bază de contract individual de muncă, în condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările și completările ulterioare;
b) angajator transnațional - angajatorul persoană fizică sau juridică ce desfășoară activități pe teritoriul României și cel puțin pe al unui alt stat membru al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European;
c) salariat - persoana fizică ce prestează muncă pentru și sub autoritatea unui angajator, în temeiul unui contract individual de muncă încheiat pentru normă întreagă sau cu timp parțial ori al unui contract de muncă la domiciliu, contract de muncă temporară sau de ucenicie la locul de muncă, indiferent de durata acestora;
d) creanțe salariale - drepturile salariale și alte drepturi bănești datorate și neplătite salariatului, care au fost stabilite în contractul individual de muncă și/sau în contractul colectiv de muncă.


CAPITOLUL II
Constituirea Fondului de garantare


Art. 5. - (1) Resursele financiare ale Fondului de garantare se constituie din:
a) contribuția angajatorilor;
b) venituri reprezentând dobânzi, majorări de întârziere pentru neachitarea în termenul de plată a contribuției la Fondul de garantare, precum și din alte sume provenite din surse admise de lege;
c) sume provenite din recuperarea debitelor create în condițiile prezentei legi, altele decât cele provenind din contribuțiile la Fondul de garantare.
(2) Resursele financiare constituite potrivit prevederilor alin. (1) se prevăd distinct la partea de venituri a bugetului asigurărilor pentru șomaj.
(3) Resursele financiare constituite potrivit alin. (1) sunt destinate în exclusivitate pentru finanțarea categoriilor de creanțe salariale prevăzute de prezenta lege, precum și pentru finanțarea cheltuielilor de gestionare a Fondului de garantare.
(4) Cheltuielile pentru finanțarea categoriilor de creanțe salariale prevăzute de prezenta lege, precum și pentru finanțarea cheltuielilor de gestionare a Fondului de garantare se prevăd distinct la partea de cheltuieli a bugetului asigurărilor pentru șomaj.
(5) În cazul în care veniturile Fondului de garantare depășesc cheltuielile efectuate potrivit prevederilor prezentei legi, excedentele anuale rezultate se reportează în anul următor și se pot utiliza pentru finanțarea cheltuielilor prevăzute la art. 13 alin. (1).
(6) Eventualele deficite înregistrate în situația în care veniturile sunt depășite de cheltuielile Fondului de garantare se acoperă din disponibilitățile înregistrate în anii precedenți.
Art. 6. - (1) Execuția de casă a sumelor aferente Fondului de garantare se realizează prin Trezoreria Statului.
(2) Disponibilitățile financiare ale Fondului de garantare se păstrează la Trezoreria Statului și sunt purtătoare de dobânzi.
Art. 7. - (1) Angajatorii au obligația de a plăti lunar o contribuție la Fondul de garantare, în cotă de 0,25%, aplicată asupra fondului total de salarii brute lunare realizate de salariați.
(2) La data intrării în vigoare a prevederilor prezentei legi cota contribuției datorate la bugetul asigurărilor pentru șomaj de angajatorii prevăzuți la alin. (1), stabilită potrivit legislației în vigoare, se diminuează cu 0,25 puncte procentuale.
Art. 8. - (1) Angajatorii au obligația de a declara lunar contribuția la Fondul de garantare la organul fiscal competent, până la data de 25 a lunii următoare celei pentru care se datorează drepturile salariale.
(2) Termenul de declarare a contribuției la Fondul de garantare constituie și termen de plată.
(3) Modelul și conținutul declarației privind obligațiile de plată la Fondul de garantare se aprobă prin ordin al ministrului finanțelor publice.
(4) Pentru neplata contribuției datorate la termenul prevăzut la alin. (1) și (2) se aplică majorări de întârziere, în condițiile prevăzute de Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Art. 9. - (1) Activitatea privind înregistrarea fiscală, declararea, stabilirea, verificarea, colectarea și soluționarea contestațiilor pentru contribuția la Fondul de garantare se realizează de Ministerul Finanțelor Publice prin Agenția Națională de Administrare Fiscală și unitățile sale subordonate, potrivit legii.
(2) Contribuția la Fondul de garantare se administrează potrivit dispozițiilor Ordonanței Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
(3) Organele fiscale prevăzute la alin. (1) vor proceda la actualizarea din oficiu a informațiilor conținute în vectorul fiscal din registrul contribuabilului, cu obligația referitoare la contribuția la Fondul de garantare.
(4) Sumele realizate din activitatea de colectare prevăzută la alin. (1) se varsă la Fondul de garantare.


CAPITOLUL III
Gestionarea Fondului de garantare


Art. 10. - Gestionarea Fondului de garantare se face de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, prin agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene și a municipiului București, denumite în continuare agenții teritoriale.
Art. 11. - În gestionarea Fondului de garantare agențiile teritoriale au următoarele atribuții:
a) primesc, examinează și soluționează cererile privind plata creanțelor salariale ce rezultă din contractele individuale de muncă și/sau contractele colective de muncă;
b) stabilesc cuantumul creanțelor salariale cuvenite salariaților și efectuează plata acestora;
c) recuperează debitele create în condițiile prezentei legi, altele decât cele provenind din contribuțiile la Fondul de garantare;
d) reprezintă interesele Fondului de garantare în relațiile cu instituțiile administrației publice centrale și locale, instanțele judecătorești, societăți sau organizații;
e) efectuează schimbul de informații cu instituțiile competente din statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spațiului Economic European.
Art. 12. - Cheltuielile de gestionare se suportă din resursele Fondului de garantare, în limita a 5% din venituri, în condițiile stabilite prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.


CAPITOLUL IV
Utilizarea Fondului de garantare


Art. 13. - (1) Din resursele Fondului de garantare se suportă, în limitele și în condițiile prevăzute în prezentul capitol, următoarele categorii de creanțe salariale:
a) salariile restante;
b) compensațiile bănești restante, datorate de angajatori pentru concediul de odihnă neefectuat de salariați, dar numai pentru maximum un an de muncă;
c) plățile compensatorii restante, în cuantumul stabilit în contractul colectiv de muncă și/sau în contractul individual de muncă, în cazul încetării raporturilor de muncă;
d) compensațiile restante pe care angajatorii au obligația de a le plăti, potrivit contractului colectiv de muncă și/sau contractului individual de muncă, în cazul accidentelor de muncă sau al bolilor profesionale;
e) indemnizațiile restante, pe care angajatorii au obligația, potrivit legii, de a le plăti pe durata întreruperii temporare a activității.
(2) Din Fondul de garantare nu se suportă contribuțiile sociale datorate de angajatorii în stare de insolvență.
Art. 14. - (1) Suma totală a creanțelor salariale suportate din Fondul de garantare nu poate depăși cuantumul a 3 salarii medii brute pe economie pentru fiecare salariat.
(2) Salariul avut în vedere la alin. (1) este salariul mediu brut pe economie comunicat de Institutul Național de Statistică în luna în care s-a deschis procedura insolvenței.
Art. 15. - (1) Creanțele salariale prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. a), c), d) și e) se suportă pentru o perioadă de 3 luni calendaristice.
(2) Perioada prevăzută la alin. (1) este perioada anterioară datei la care se solicită acordarea drepturilor și precedă sau succedă datei deschiderii procedurii insolvenței.
(3) O altă solicitare privind plata creanțelor salariale poate fi făcută numai dacă perioada prevăzută la alin. (2) este mai mică de 3 luni.
Art. 16. - Creanțele izvorâte din raporturi de muncă, plătite în cazul falimentului, potrivit legislației în vigoare, se diminuează cu sumele achitate din Fondul de garantare.
Art. 17. - În situația în care se pronunță închiderea procedurii de insolvență, ca urmare a redresării angajatorilor, aceștia sunt obligați să restituie sumele suportate din Fondul de garantare, în termen de 6 luni de la pronunțarea hotărârii de închidere a procedurii.
Art. 18. - Hotărârea de închidere a procedurii va fi notificată de îndată de judecătorul-sindic agenției teritoriale de ocupare a forței de muncă în a cărei rază se află sediul, domiciliul sau reședința angajatorului.
Art. 19. - (1) Stabilirea cuantumului creanțelor salariale cuvenite salariaților și efectuarea plății acestora se realizează de agențiile teritoriale, la cererea scrisă a administratorului sau lichidatorului angajatorului în stare de insolvență.
(2) Agenția teritorială poate proceda la stabilirea cuantumului creanțelor salariale cuvenite salariaților și la efectuarea plății acestora și în baza cererii formulate de către salariații angajatorului în stare de insolvență sau de organizațiile legal constituite ce reprezintă interesele acestora.
(3) Cererile prevăzute la alin. (1) și (2) vor fi însoțite de documente care să ateste că împotriva angajatorului a fost pronunțată o hotărâre judecătorească definitivă de deschidere a procedurii insolvenței și a fost dispusă măsura ridicării totale sau parțiale a dreptului de administrare.
(4) Înainte de a se adresa agenției teritoriale, salariații sau organizațiile legal constituite ce reprezintă interesele acestora trebuie să notifice în scris administratorul sau lichidatorul angajatorului în stare de insolvență, în vederea efectuării demersurilor necesare pentru plata creanțelor salariale potrivit alin. (1). O copie a notificării se va atașa la cererea adresată agenției teritoriale, potrivit alin. (2).
Art. 20. - (1) În cazul angajatorului transnațional în stare de insolvență, stabilirea cuantumului creanțelor salariale cuvenite salariaților care prestează în mod obișnuit muncă pe teritoriul României și efectuarea plății acestora se realizează de agenția teritorială în a cărei rază își desfășoară activitatea salariații.
(2) La stabilirea stării de insolvență se ia în considerare hotărârea pronunțată de autoritatea competentă dintr-un stat membru al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European, prin care se deschide procedura sau, după caz, prin care se constată că nu există bunuri în averea debitorului sau că sunt insuficiente pentru a justifica deschiderea procedurii insolvenței și se pronunță radierea acestuia din registrul în care este înmatriculat.
Art. 21. - (1) În situația în care, în urma examinării documentelor prevăzute la art. 19 alin. (1) și (3), se constată îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 2, agenția teritorială emite dispoziția privind stabilirea cuantumului creanțelor salariale suportate din Fondul de garantare pentru salariații angajatorului în stare de insolvență.
(2) Dispoziția prevăzută la alin. (1) se comunică administratorului sau lichidatorului angajatorului în stare de insolvență și constituie titlu de creanță, care devine titlu executoriu la data la care expiră termenul de plată, în situația prevăzută la art. 17.
(3) În cazul în care se constată că angajatorul nu îndeplinește condițiile prevăzute la art. 2, cererea prevăzută la art. 19 alin. (1) se respinge, prin dispoziția motivată a agenției teritoriale, care se comunică persoanelor prevăzute la art. 19.
Art. 22. - (1) În cazul în care angajatorii aflați în situația prevăzută la art. 17 nu restituie de bunăvoie sumele suportate din Fondul de garantare, agențiile teritoriale vor proceda la acțiuni de executare silită.
(2) Debitele create prin nerespectarea de către angajatorii prevăzuți la art. 17 a obligației de restituire a sumelor suportate din Fondul de garantare se recuperează de la aceștia în temeiul dispoziției prevăzute la art. 21 alin. (1).
(3) Activitatea de îndeplinire a măsurilor asigurătorii, precum și de efectuare a executării silite a debitelor prevăzute la alin. (2) se realizează potrivit prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare, de către personalul de specialitate din cadrul agențiilor pentru ocuparea forței de muncă, desemnat prin dispoziții ale directorilor executivi.


CAPITOLUL V
Sancțiuni


Art. 23. - (1) Constituie contravenții următoarele fapte:
a) necomunicarea datelor și informațiilor solicitate în scris de agențiile teritoriale, pentru îndeplinirea atribuțiilor prevăzute de prezenta lege;
b) comunicarea de date și informații incomplete sau eronate.
(2) Prevederile alin. (1) se completează cu dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 92/2003, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
Art. 24. - Contravențiile prevăzute la art. 23 alin. (1) se sancționează după cum urmează:
a) cu amendă de la 1.000 lei (RON) la 3.000 lei (RON), cea prevăzută la lit. a);
b) cu amendă de la 5.000 lei (RON) la 10.000 lei (RON), cea prevăzută la lit. b).
Art. 25. - Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor prevăzute la art. 23 alin. (1) și, respectiv, la art. 24 se realizează de organele de control ale agențiilor teritoriale.
Art. 26. - Dispozițiile referitoare la stabilirea și sancționarea contravențiilor se completează cu prevederile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare.
Art. 27. - Sumele încasate din amenzile contravenționale aplicate conform prezentei legi se fac venit la bugetul de stat.
Art. 28. - Litigiile privind aplicarea prevederilor prezentei legi se soluționează de instanțele judecătorești competente, potrivit legii.


CAPITOLUL VI
Dispoziții finale


Art. 29. - (1) Dispozițiile prezentei legi intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2007.
(2) Beneficiază de prevederile prezentei legi salariații angajatorilor pentru care starea de insolvență intervine după data de 1 ianuarie 2007.
(3) Sumele necesare pentru plata creanțelor salariale prevăzute la art. 13, precum și cheltuielile de gestionare a Fondului de garantare se suportă pentru anul 2007 din subvenția acordată de la bugetul de stat către bugetul asigurărilor pentru șomaj.
Art. 30. - În termen de 90 de zile de la publicarea prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I, Guvernul va aproba normele metodologice de aplicare a acesteia.
*
Prezenta lege transpune Directiva Consiliului nr. 80/987/CEE privind apropierea legislațiilor statelor membre referitoare la protecția salariaților în cazul insolvabilității angajatorului, publicată în Jurnalul Oficial al Comunităților Europene (JOCE) nr. L283 din 28 octombrie 1980, cu modificările aduse prin Directiva Parlamentului European și a Consiliului nr. 2002/74/CE, publicată în Jurnalul Oficial nr. L270 din 8 octombrie 2002.


Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 și ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.
PREȘEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR PREȘEDINTELE SENATULUI BOGDAN OLTEANU NICOLAE VĂCĂROIU



București, 22 mai 2006.
Nr. 200.


Normă metodologică din 21/12/2006
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 1038 din 28/12/2006
Intrare in vigoare: 01/01/2007
de aplicare a Legii nr. 200/2006 privind constituirea și utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale

Publicat în 28/12/2006

Prezentele norme metodologice, denumite în continuare norme, conțin prevederi pentru punerea în aplicare a dispozițiilor Legii nr. 200/2006 privind constituirea și utilizarea Fondului de garantare pentru piața creanțelor salariale, denumită în continuare lege.
Art. 1. - (1) Cota contribuției la Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale, denumit în continuare Fondul de garantare, datorată de angajatori potrivit art. 7 alin. (1) din lege, se aplică asupra fondului total de salarii brute lunare realizate de salariații încadrați în temeiul unui contract individual de muncă încheiat pentru normă întreagă sau cu timp parțial sau a unui contract de muncă la domiciliu, de muncă temporară sau de ucenicie la locul de muncă, indiferent de durata acestora.
(2) Fondul total de salarii brute lunare prevăzut la alin. (1) include:
a) salariile de bază;
b) salariile de bază aferente personalului român trimis în misiune permanentă în străinătate, corespunzătoare funcțiilor în care persoanele respective sunt încadrate în țară;
c) sporurile, adaosurile și indemnizațiile;
d) salariile de merit;
e) sumele realizate prin plata cu ora, gărzile, indemnizațiile clinice;
f) stimulentele și premiile de orice fel care se plătesc din fondul de salarii;
g) indemnizațiile pentru concediul de odihnă;
h) indemnizațiile pentru perioadele de incapacitate temporară de muncă, suportate de angajatori, conform legii, din fondul de salarii;
i) orice alte sume plătite din fondul de salarii, cu excepția compensațiilor acordate în condițiile legii și ale contractului colectiv de muncă, salariaților concediați pentru motive care nu țin de persoana lor.
Art. 2. - Fondul total de salarii brute lunare realizate asupra căruia angajatorii prevăzuți la art. 7 alin. (1) din lege datorează contribuția la bugetul asigurărilor pentru șomaj diminuată potrivit art. 7 alin. (2) din lege, este cel prevăzut la art. 13 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 174/2002, cu modificările și completările ulterioare.
Art. 3. - (1) Diminuarea cotei de contribuție, prevăzută la art. 7 alin. (2) din lege, nu se aplică contribuției datorate de angajatori la bugetul asigurărilor pentru șomaj, aferentă următoarelor categorii de persoane asigurate obligatoriu, prin efectul legii, în sistemul asigurărilor pentru șomaj:
a) funcționari publici și alte categorii persoane care desfășoară activități pe baza actului administrativ de numire;
b) persoane care își desfășoară activitatea în funcții elective sau care sunt numite în cadrul autorității executive, legislative ori judecătorești, pe durata mandatului;
c) soldați și gradați voluntari;
d) persoane care au raport de muncă în calitate de membru cooperator;
e) alte persoane care realizează venituri din activități desfășurate potrivit legii și care nu se regăsesc în una dintre situațiile prevăzute la lit. a)-d) sau la art. 1 alin. (1).
(2) Cota contribuției datorate de angajatori la bugetul asigurărilor pentru șomaj, care se aplică asupra fondului total de salarii brute lunare realizate de persoanele prevăzute la alin. (1), este cea prevăzută de art. 26 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, cu modificările și completările ulterioare.
Art. 4. - (1) Nivelul anual al cheltuielilor de gestionare a Fondului de garantare, prevăzute la art. 12 din lege, se stabilește în limita a 5% din resursele financiare ale Fondului de garantare, constituite potrivit art. 5 alin. (1) din lege.
(2) Cheltuielile prevăzute la art. 12 din lege constau în:
a) cheltuieli curente;
b) cheltuieli de capital.
Art. 5. - (1) Creanțele salariale prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. a), c), d) și e) din lege sunt aferente perioadei de 3 luni calendaristice prevăzute la art. 15 alin. (1) din lege, perioadă care este anterioară lunii în care se solicită acordarea drepturilor.
(2) Creanțele salariale prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) din lege se nasc la data încetării contractului individual de muncă și sunt aferente ultimelor 12 luni lucrate înainte de această dată.
Art. 6. - Contribuțiile sociale datorate de angajatorii în stare de insolvență, potrivit art. 13 alin. (2) din lege, sunt contribuția de asigurări sociale, contribuția de asigurări pentru șomaj, contribuția de asigurări pentru accidente de muncă și boli profesionale, contribuția pentru asigurări sociale de sănătate, inclusiv contribuția pentru concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate.
Art. 7. - (1) În situația în care creanțele salariaților angajatorului în stare de insolvență sunt anterioare lunii în care s-a deschis procedura insolvenței, perioada de 3 luni calendaristice prevăzută la art. 15 alin. (1) din lege precedă datei deschiderii procedurii.
(2) În situația în care creanțele salariaților angajatorului în stare de insolvență sunt ulterioare lunii în care s-a deschis procedura insolvenței, perioada prevăzută la art. 15 alin. (1) din lege succedă datei deschiderii procedurii.
Art. 8. - Creanțele salariate solicitate în condițiile prevăzute de art. 15 alin. (3) din lege se suportă pe perioada rămasă până la expirarea perioadei prevăzute la art. 15 alin. (1) din lege.
Art. 9. - (1) Cererile prevăzute la art. 19 din lege se întocmesc după modelul prevăzut în anexa nr. 1 la prezentele norme și se depun la agenția județeană pentru ocuparea forței de muncă sau a municipiului București, denumită în continuare agenție teritorială, în a cărei rază se află sediul, domiciliul sau reședința angajatorului.
(2) În cazul angajatorului transnațional în stare de insolvență, cererile prevăzute la alin. (1) se vor depune la agenția teritorială în a cărei rază își desfășoară activitatea salariații care prestează în mod obișnuit muncă pe teritoriul României.
Art. 10. - (1) Cererea prevăzută la art. 19 alin. (1) din lege trebuie însoțită de următoarele documente:
a) copie de pe hotărârea judecătorească definitivă de deschidere a procedurii de insolvență;
b) copie de pe hotărârea judecătorească prin care s-a dispus măsura ridicării parțiale sau totale a dreptului de administrare;
c) situația creanțelor salariale aferente perioadelor prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) și/sau art. 15 din lege, întocmită de administrator sau lichidator, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezentele norme;
d) copii de pe pontajele care atestă prestarea muncii de către salariați în perioadele prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) și/sau art. 15 din lege, pentru creanțele salariale prevăzute la art. 13 lit. a) și e) din lege;
e) copii de pe statele de plată care atestă existența creanțelor salariale aferente perioadelor prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) și/sau art. 15 din lege;
f) copie de pe contractul colectiv de muncă aplicabil la nivelul angajatorului în stare de insolvență;
g) copii de pe contractele individuale de muncă ale salariaților care au suferit accidente de muncă sau boli profesionale;
h) copii de pe certificatele medicale pe baza cărora se acordă, potrivit legii, indemnizația pentru incapacitate temporară de muncă datorată accidentelor de muncă și bolilor profesionale;
i) copii de pe procesele-verbale de cercetare a accidentelor de muncă, întocmite, potrivit legii, de autoritatea competentă;
j) copii de pe formularele de declarare finală a bolilor profesionale, întocmite, potrivit legii, de autoritatea competentă;
k) copii de pe fișele de lichidare ale persoanelor ale căror raporturi de muncă au încetat în perioadele prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) și/sau art. 15 din lege.
(2) În cazul angajatorului transnațional în stare de insolvență, cererea prevăzută la art. 19 alin. (1) din lege trebuie însoțită de o copie de pe hotărârea prevăzută la art. 20 alin. (2) din lege precum și de documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-k);
(3) Cererea prevăzută la art. 19 alin. (2) din lege trebuie însoțită de documentele prevăzute la alin. (1) lit. a) și b) precum și de o copie de pe notificarea adresată, potrivit art. 19 alin. (4) din lege, administratorului sau lichidatorului angajatorului în stare de insolvență, în vederea efectuării demersurilor necesare pentru plata creanțelor salariale.
(4) În cazul angajatorului transnațional în stare de insolvență, cererea prevăzută la art. 19 alin. (2) din lege trebuie însoțită de o copie de pe hotărârea judecătorească prevăzută la art. 20 alin. (2) din lege, de documentul prevăzut la alin. (1) lit. b) precum și de o copie de pe notificarea adresată, potrivit art. 19 alin. (4) din lege, administratorului sau lichidatorului angajatorului în stare de insolvență, în vederea efectuării demersurilor necesare pentru plata creanțelor salariale.
(5) În situațiile prevăzute la alin. (3) și (4), documentele prevăzute la alin. (1) lit. c)-k) se depun de administratorul sau lichidatorul angajatorului în stare de insolvență, la solicitarea scrisă formulată de agenția teritorială competentă potrivit art. 9.
Art. 11. - (1) Creanțele salariale avute în vedere la întocmirea situației prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. c), în valoare netă, rezultă din evidențele contabile ale angajatorului în stare de insolvență.
(2) În situația în care contractele individuale de muncă și/sau contractele colective de muncă încheiate de salariați cu angajatorii în stare de insolvență prevăd expres obligația plății în natură a unei părți din salariu iar executarea întocmai nu este posibilă, obligația se va transforma în echivalent bănesc.
(3) Creanțele salariale exprimate în valută vor fi transformate în lei, la cursul de schimb stabilit de Banca Națională a României existent la data deschiderii procedurii de insolvență.
(4) Administratorul sau lichidatorul angajatorului în stare de insolvență își asumă răspunderea pentru corectitudinea întocmirii situației prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. c) și pentru veridicitatea datelor înscrise în aceasta.
Art. 12. - Soluționarea cererilor prevăzute la art. 19 din lege se face în termen de 45 de zile de la data înregistrării acestora la agenția teritorială competentă, stabilită potrivit art. 9.
Art. 13. - (1) În situația în care se constată îndeplinirea de către angajator a condițiilor prevăzute la art. 2 din lege, agenția teritorială va emite dispoziția prevăzută la art. 21 alin. (1) din lege.
(2) Prin dispoziția prevăzută la alin. (1), întocmită conform modelului prezentat în anexa nr. 3 la prezentele norme, agenția teritorială va stabili, pe baza situației prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. c), cuantumul creanțelor salariale suportate din Fondul de garantare pentru fiecare dintre salariații angajatorului în stare de insolvență.
Art. 14. - (1) În cazul în care cuantumul creanțelor salariale aferente unui salariat, care rezultă din situația prevăzută la art. 10 alin. (1) lit. c), este mai mic de 3 salarii medii brute pe economie, cuantumul creanțelor salariale suportate din Fondul de garantare va fi egal cu cel evidențiat în situația prevăzută la art. 10 alin. (1) lit. c).
(2) În cazul în care cuantumul creanțelor salariale aferente unui salariat, care rezultă din situația prevăzută la art. 10 alin. (1) lit. c), este mai mare de 3 salarii medii brute pe economie, cuantumul creanțelor salariale suportate din Fondul de garantare va fi egal cu 3 salarii medii brute pe economie.
Art. 15. - (1) În situația în care se constată neîndeplinirea de către angajator a condițiilor prevăzute la art. 2 din lege, agenția teritorială va emite dispoziția prevăzută la art. 21 alin. (3) din lege.
(2) Prin dispoziția prevăzută la alin. (1), întocmită conform modelului prezentat în anexa nr. 4 la prezentele norme, agenția teritorială va respinge motivat cererile formulate potrivit art. 19 alin. (1) sau (2) din lege.
Art. 16. - Dispozițiile emise de agențiile teritoriale prevăzute la art. 21 alin. (1) și (3) din lege pot fi contestate de persoanele interesate la instanța judecătorească competentă potrivit legii.
Art. 17. - (1) Creanțele salariale suportate din Fondul de garantare se vor achita în lei, într-o singură tranșă, prin sistemul de plată general utilizat pentru plata drepturilor reprezentând indemnizația de șomaj.
(2) Plata creanțelor prevăzute la alin. (1) se va face salariaților angajatorului în stare de insolvență sau persoanelor împuternicite de aceștia, stabilite prin procură specială, autentificată potrivit legii.
Art. 18. - Pentru subvenția de la bugetul de stat acordată potrivit art. 29 alin. (3) din lege, trezoreria statului nu va calcula dobânzi.
Art. 19. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentele norme.


ANEXA Nr. 1
la norme


Către,
Agenția pentru ocuparea forței de muncă
a județului ................../municipiului București


CERERE
pentru stabilirea cuantumului și plata creanțelor ce se suportă
din Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale


În temeiul prevederilor art. 19 alin. ....... din Legea nr. 200/2006 privind constituirea și utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale, denumită în continuare lege, persoană fizică/persoană juridică/dl. (d-na)/organizația ................, cu sediul/domiciliul/reședința în .......... str. ............, nr. ...., bl. ..., sc. ...., et. ...., ap. ..., județul/sectorul ............................................... în calitate de administrator/lichidator/salariat(ă)/reprezentant al salariaților angajatorului în stare de insolvență .......................... cu sediul/domiciliul/reședința în ........., str. ............., nr. ...., bloc ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., județul/sectorul .........., vă solicit să procedați la stabilirea cuantumului și la plata creanțelor ce se suportă din Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale.


Anexăm prezentei cereri următoarele documente*):
[] copie de pe hotărârea judecătorească definitivă de deschidere a procedurii de insolvență;
[] copie de pe hotărârea judecătorească prin care s-a dispus măsura ridicării parțiale sau totale a dreptului de administrare;
[] copie de pe hotărârea prevăzută la art. 20 alin. (2) din lege;
[] copie de pe notificarea adresată administratorului sau lichidatorului angajatorului în stare de insolvență, în vederea efectuării demersurilor necesare pentru plata creanțelor salariale;
[] situația creanțelor salariale aferente perioadelor prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) și/sau art. 15 din lege, întocmită de administrator sau lichidator;
[] copii de pe pontajele care atestă prestarea muncii de către salariați în perioadele prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) și/sau art. 15 din lege, pentru creanțele salariale prevăzute la art. 13 lit. a) și e) din lege;
[] copii de pe statele de plată care atestă existența creanțelor salariale aferente perioadelor prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) și/sau art. 15 din lege;
[] copie de pe contractul colectiv de muncă aplicabil la nivelul angajatorului în stare de insolvență;
[] copii de pe contractele individuale de muncă ale salariaților care au suferit accidente de muncă sau boli profesionale;
[] copii de pe certificatele medicale pe baza cărora se acordă, potrivit legii, indemnizația pentru incapacitate temporară de muncă datorată accidentelor de muncă și bolilor profesionale;
[] copii de pe procesele-verbale de cercetare a accidentelor de muncă, întocmite, potrivit legii, de autoritatea competentă;
[] copii de pe formularele de declarare finală a bolilor profesionale, întocmite, potrivit legii, de autoritatea competentă;
[] copii de pe fișele de lichidare ale persoanelor ale căror raporturi de muncă au încetat în perioadele prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) și/sau art. 15 din lege.


Data
Semnătura solicitantului,
___________
*) Se bifează cu "x" căsuțele corespunzătoare documentelor anexate de solicitant.


ANEXA Nr. 2
la norme


Angajatorul în stare de insolvență:
Sediul/adresa:


SITUAȚIA*)
creanțelor salariate aferente perioadelor prevăzute la art. 13 alin. (1)
lit. b) și/sau art. 15 din Legea nr. 200/2006 privind constituirea și
utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariate
┌────┬──────────────┬──────┬────────────┬───────────────┬───────────────────────────────────────────│ │ │ │ │ │ |│ │ │ │ │ │ |│ │ │ │ │ ├──────────────────────────────────────────┬│Nr. │ Numele și │ │ │ Data │ Luna ......... |│crt.│ prenumele │C.N.P.│ Adresa │ încetării ├─────────────┬──────────────┬─────────────┼│ │ salariatului │ │ │raporturilor de│ Salarii │ Compensații │Indemnizații |│ │ │ │ │ muncă │ restante │ restante │ restante |│ │ │ │ │ │ (art. 13 │ (art. 13 │ (art. 13 |│ │ │ │ │ │ alin. (1) │ alin. (1) │ alin. (1) |│ │ │ │ │ │ lit. a) din │ lit. d) din │ lit. e) din |│ │ │ │ │ │ lege) │ lege) │ lege) |├────┼──────────────┼──────┼────────────┼───────────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼│0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 |├────┼──────────────┼──────┼────────────┼───────────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼├────┼──────────────┼──────┼────────────┼───────────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼├────┼──────────────┼──────┼────────────┼───────────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼├────┼──────────────┼──────┼────────────┼───────────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼├────┼──────────────┼──────┼────────────┼───────────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼├────┼──────────────┼──────┼────────────┼───────────────┼─────────────┼──────────────┼─────────────┼├────┴──────────────┴──────┴────────────┴───────────────┴─────────────┴──────────────┴─────────────┼│ |└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────┐| CREANȚE SALARIALE │ │| aferente perioadelor prevăzute la art. 13 alin. (1) lit. b) și/sau art. 15 (lei) │ │┬──────────────────────────────────┬──────────────────────────────────┬─────────┬─────────┤ TOTAL │| Luna ........ │ Luna ....... │ Compen- │ Plăți │creanțe/│┼─────────┬───────────┬────────────┼─────────┬───────────┬────────────┤ sații │ compen- │salariat│| Salarii │Compensații│Indemnizații│ Salarii │Compensații│Indemnizații│ bănești │ satorii │ (lei) │|restante │ restante │ restante │restante │ restante │ restante │restante │restante │ (total │|(art. 13 │ (art. 13 │ (art. 13 │(art. 13 │ (art. 13 │ (art. 13 │(art. 13 │(art. 13 │coloane │|alin. (1)│ alin. (1) │ alin. (1) │alin. (1)│ alin. (1) │ alin. (1) │alin. (1)│alin. (1)│ 5-15) │| lit. a) │lit. d) din│ lit. e) │ lit. a) │lit. d) din│ lit. e) │ lit. b) │ lit. c) │ │|din lege)│ lege) │ din lege) │din lege)│ lege) │ din lege) │din lege)│din lege)│ │┼─────────┼───────────┼────────────┼─────────┼───────────┼────────────┼─────────┼─────────┼────────┤| 8 │ 9 │ 10 │ 11 │ 12 │ 13 │ 14 │ 15 │ 16 │┼─────────┼───────────┼────────────┼─────────┼───────────┼────────────┼─────────┼─────────┼────────┤┼─────────┼───────────┼────────────┼─────────┼───────────┼────────────┼─────────┼─────────┼────────┤┼─────────┼───────────┼────────────┼─────────┼───────────┼────────────┼─────────┼─────────┼────────┤┼─────────┼───────────┼────────────┼─────────┼───────────┼────────────┼─────────┼─────────┼────────┤┼─────────┼───────────┼────────────┼─────────┼───────────┼────────────┼─────────┼─────────┼────────┤┼─────────┼───────────┼────────────┼─────────┼───────────┼────────────┼─────────┼─────────┼────────┤┼─────────┴───────────┴────────────┴─────────┴───────────┴────────────┴─────────┴─────────┼────────┤| TOTAL GENERAL (lei)│ │┴─────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┘ Data întocmirii: Administrator/lichidator



___________
*) Administratorul sau lichidatorul angajatorului în stare de insolvență își asumă răspunderea pentru corectitudinea întocmirii prezentei situații și pentru veridicitatea datelor înscrise în aceasta.
**) Creanțele salariate avute în vedere la întocmirea prezentei situații, în valoare netă, rezultă din evidențele contabile ale angajatorului în stare de insolvență.


ANEXA Nr. 3
la norme


Agenția pentru ocuparea forței de muncă
a județului .............../municipiului București


DISPOZIȚIE*)
nr. ........ din .............
privind stabilirea cuantumului și plata creanțelor
ce se suportă din Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale


Agenția pentru ocuparea forței de muncă .................., reprezentată prin director executiv ..........., numit în baza Ordinului/Deciziei nr. ............ având în vedere prevederile art. 21 alin. (1) din Legea nr. 200/2006 privind constituirea și utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale, denumită în continuare lege, constatând îndeplinirea condițiilor prevăzute de art. 2 din lege,


DISPUNE:


Art. 1. - Se stabilește dreptul la plata creanțelor salariale, în limitele și în condițiile prevăzute de lege, pentru salariații angajatorului în stare de insolvență .................. cu sediul/domiciliul/reședința în ..............., str. ................, nr. ......., bloc ......, sc. ....., et. ...., ap. ...., județul/sectorul ............, având codul de identificare fiscală ........... .
Art. 2. - Suma totală a creanțelor suportate din Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale, pentru fiecare salariat al angajatorului în stare de insolvență, este prevăzută în Anexele nr. ....... - ........ .
Art. 3. - Cuantumul total al creanțelor suportate din Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariate, pentru salariații angajatorului în stare de insolvență, rezultând din însumarea cuantumurilor prevăzute la art. 2 este de ............. lei.
Art. 4. - Cuantumul salariul mediu brut pe economie, comunicat de Institutul Național de Statistică în luna în care s-a deschis procedura insolvenței este de ............. lei.
Art. 5. - În situația prevăzută la art. 17 din lege, prezenta dispoziție constituie titlu de creanță, care devine titlu executoriu la data la care expiră termenul de plată.
Art. 6. - Cu drept de contestație în termen de 30 de zile de la comunicare, la instanța competentă potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.


Director executiv,
___________
*) Prezenta dispoziție, împreună cu anexele, se întocmește în 3 (trei) exemplare, dintre care: exemplarul 1 rămâne la agenția pentru ocuparea forței de muncă, exemplarul 2 se comunică administratorului sau lichidatorului angajatorului în stare de insolvență iar exemplarul 3 se transmite la compartimentul plăți.
O copie de pe prezenta dispoziție, însoțită de anexa corespunzătoare, se comunică fiecăruia dintre salariații angajatorului în stare de insolvență cărora li s-a stabilit dreptul la plata creanțelor salariate.


Agenția pentru ocuparea forței de muncă
a județului ................./municipiului București


Anexa nr. ...........
la Dispoziția nr. .............. din ................


Cuantumul creanțelor suportate din Fondul de garantare pentru
plata creanțelor salariale
┌───────────────────┬─────────┬─────────┬─────────────────────────────────┬────────────────────────┐│ │ │ │Cuantumul creanțelor salariatului│ ││Numele și prenumele│ │ │ angajatorului în stare de │Suma totală a creanțelor││ salariatului │ C.N.P. │ Adresa │ insolvență, prevăzut la poziția │suportate din Fondul de ││ angajatorului în │ │ │ nr. ......... din situația │ garantare pentru plata ││stare de insolvență│ │ │ întocmită de administrator sau │creanțelor salariale**) ││ │ │ │ lichidator*) │ │├───────────────────┼─────────┼─────────┼─────────────────────────────────┼────────────────────────┤└───────────────────┴─────────┴─────────┴─────────────────────────────────┴────────────────────────┘



*) Conform situației întocmite și depuse de administrator sau lichidator, potrivit art. 10 alin. (1) lit. c) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 200/2006 privind constituirea și utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale.
**) Suma totală a creanțelor salariale suportate din Fondul de garantare nu poate depăși cuantumul a 3 salarii medii brute pe economie, pentru fiecare salariat.
Cuantumul salariul mediu brut pe economie, comunicat de Institutul Național de Statistică în luna în care s-a deschis procedura insolvenței este de ... lei.


ANEXA Nr. 4
la norme


Agenția pentru ocuparea forței de muncă
a județului .........../municipiului București


DISPOZIȚIE*)
nr. ......... din ..........
privind respingerea cererii pentru stabilirea cuantumului și plata
creanțelor ce se suportă din Fondul de garantare pentru plata
creanțelor salariale


Agenția pentru ocuparea forței de muncă ........., reprezentată prin director executiv ........., numit în baza Ordinului/Deciziei nr. ......, având în vedere prevederile art. 21 alin. (3) din Legea nr. 200/2006 privind constituirea și utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanțelor salariale, denumită în continuare lege,


DISPUNE:


Art. 1. - Se respinge cererea înregistrată la agenția pentru ocuparea forței de muncă sub nr. ....../..... pentru stabilirea cuantumului și plata creanțelor salariale cuvenite salariaților angajatorului ............................... cu sediul/domiciliul/reședința în .................., str. ..........., nr. ......, bloc ......., sc. ....., et. ......, ap. ....., județul/sectorul ............. .
Art. 2. - Motivul respingerii cererii îl constituie neîndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 2 din lege.
Art. 3. - Cu drept de contestație în termen de 30 de zile de la comunicare, la instanța competentă potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare.


Director executiv,
___________
*) Se întocmește în 2 (două) exemplare, dintre care: exemplarul 1 rămâne la agenția pentru ocuparea forței de muncă iar exemplarul 2 se înmânează solicitanților prevăzuți la art. 19 alin. (1) și (2) din lege.



#25 adina_zgn

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 72 Postari:
  • Location:targoviste

Postat 02 February 2007 - 09:41 AM

Vezi postareacristalex, la Jan 11 2007, 11:57 PM, a spus:

Nimic despre noile tarife pt fondul de risc si accidente?

daca nu ai aflat pana acum consulta la legislatie este un topic cu fond de risc 2007 dar am inteles ca era numai o propunere, nu am auzit si de aprobare, desi cred ca astea vor ramane






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL