Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
LEGEA BUGETULUI ASIG SOC DE STAT - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


LEGEA BUGETULUI ASIG SOC DE STAT

22 replies to this topic

#21 Guest_TJZ_*

  • Guests

Postat 12 January 2007 - 11:53 PM

Vezi postareagherghi, la Jan 12 2007, 09:43 PM, a spus:

Va supun dezbaterii urmatoarea problema principiala.....Vi se pare corect, moral, legal, constitutional etc. ca angajatul sa plateasca contributie la sanatate mai mare decat angajatorul?? (6,5 % in loc de 6%). Nu-mi aduc aminte ff. exact cand s-a mai intamplat asta in istoria post-revolutionara, dar cu siguranta traim momente "magice"......
In curand cred ca se va impune salariatilor obligativitatea cotizarii la un fond de protectie a angajatorului impotriva riscului de faliment..... :lostit (13):

Stii ce, mie mi s-ar parea perfect normal o faza cam asa:
1. Angajatorul sa plateasca angajatului salariul.
2. Angajatorul sa plateasca ce taxe locale or fi pentru angajarea de personal. (taxe decente, nu furtul actual)
3. Angajatul sa-si plateasca singur ce plan de pensii vrea la ce fond de pensii vrea el, daca vrea el, pentru ca pe mine nu ma intereseaza. (angajatorul va ajunge sa cotizeze la fondul de pensii al salariatului ca si forma de beneficiu - cu conditia sa fie deductibil fiscal)
4. Angajatul sa-si plateasca singur ce asigurare de sanatate vrea. (angajatorul va ajunge sa ofere asigurare de sanatate ca beneficiu - cu conditia sa fie deductibil fiscal).
5. Anual, angajatul sa-si declare si plateasca singur impozitul pe venit.

De ce este comunismul si statul-parinte atat de venerat aici, in Romania?

In aceeasi ordine de idei, cred ca oricarui angajat din Romania i s-ar parea la fel de neimportant, moral, legal, constitutional si de interes minim daca plateste angajatorul 1% si angajatul 11.5%, avand in vedere ca salariile se negociaza la valoarea neta in Romania, nu bruta. Si statul oricum ia 47.5% (sau acum 45.5%) din "fondul de salarii", fapt care pe angajat nu-l intereseaza, pentru ca totul se negociaza la net.

Aceasta postare a fost editata de TJZ: 12 January 2007 - 11:54 PM




#22 mteddy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 67 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Filme bune, muzica

Postat 13 January 2007 - 12:11 AM

Este o propunere interesanta, acuma ca sa ne amuzam nitel, inainte de '89, si aici, angajatorul, adica intreprinderea platea 14% cota unica impozit, cel putin pe ultimii zece ani, si contributiile asig sociale cumulate 15.6%, pana in 22%, se pare ca pe ramuri de activitate. Iar salariatul avea doar netul, conform grilei de incadrare - desigur, ca valoare impusa normata, pe o economie complet de stat.

Insa nu se poate face acest lucru acuma, cu cumularea contributiilor, deoarece si in EU si in US, Canada, acestea sunt separate pe coduri bugetare distincte, cu un mic amendament, iata ce scrie pentru anul 2007, pe site-ul oficial al US, aprobate deja de pe 18 OCT 2006, verificati pentru conformitate la
http://www.ssa.gov/OACT/COLA/cbb.html

Social Security's Old-Age, Survivors, and Disability Insurance (OASDI) program limits the amount of earnings subject to taxation for a given year. The same annual limit also applies when those earnings are used in a benefit computation. This limit increases each year with increases in the national average wage index. We call this annual limit the contribution and benefit base. For earnings in 2007, this base is $97,500.
Taxation of earnings under Social Security The OASDI tax rate for wages paid in 2007 is set by statute at 6.2 percent for employees and employers, each. Thus, an individual with wages equal to or larger than $97,500 would contribute $6,045.00 to the OASDI program in 2007, and his or her employer would contribute the same amount. The OASDI tax rate for self-employment income in 2007 is 12.4 percent. (Tax rates of 1.45 percent for employees and employers, each, and 2.90 percent for self-employed persons, are applied to all earnings—without a taxable maximum—under Medicare's Hospital Insurance program.)

ca sa rezul simplu, 6.2% angajat / 6.2% angajator - la pensie publica, 1.43% angajat / 1.43% angajator la sanatate publica, si mai exista acolo maxim 0.3% somaj angajat si 0.3% angajator, total: 15.86 %, la contributiile sociale de stat. Evident ca exista deja si legea fondurilor private de ani buni acolo, si alea au cote mult mai inalte clar. E amuzant sa vedem totusi ceva paradoxal, ca ei au cotele, cum le aveamnoi inainte de '89, HAHAHAHAHAHA.

Sa ne amuzam mai departe cu anul 2006, la noi cel putin conform decl oficiale, de la sfarsit de an:
4 mil salariati carte munca, si doar 318,000 someri, dar s-a cotizat cu 3.5% pentru acestia - s-a adunat ceva banuti pe acolo, nu e rau.
la sanatate, 13.5% + 0.75% = 14.25%, care insa s-a luat si la contracte munca, si la conv civile, si la dividente, jocuri de noroc, orice alte venituri + pensii publice, mai mari de 950 RON.
La pensie a fost doar 30%, in schimb acolo avem ceva complicat in continuare, 4 mil activi, si 6 mil pensionari, inclusiv cei din agricultura. Oricum, s-a incasat de exemplu la fondul de sanatate clar cam dublu fata de fondul de pensii, aici, iarasi aratand ca aritmetica nu este tocmai o stiinta exacta, intrucat chiar daca ai 14.25% sanatate, si 30% la pensii, poti incasa mai SOLID pe primul decat pe al doilea.

Legat de conceptia etatista, de statalitate, aici nu avem ce face, ne inrudim cu francezii fie ca ne place, fie ca nu ne place, asta e. Si nu e vorba de comunism, sau altceva,deci nu ideologii, sau politici, ci realitati istorice. Intrebati pe aici, un mic sondaj, cati considera okay fondurile de pensii private, si 95% va vor spune, SUNT PERICULOASE ca pot exploda. De acord, da si Fondul Public de Pensii, prin APR-2006, era sa plezneasca anul trecut ........ SI ??????????? SO WHAT vorba englezului....

Mircea Teodorescu



#23 Guest_TJZ_*

  • Guests

Postat 13 January 2007 - 12:43 AM

@mteddy:

Eu din toata nebunia fiscala romana inteleg asa:
1. In Romania, cel mai important lucru pentru contribuabil este (prin lege) informarea statului prin intermediul minunatelor declaratii obligatorii. (la multe institutii, cat mai multe, sa fie multe). :thumbup:
2. Pentru a motiva angajarea a foarte multi oameni care nu-si au rostul, se cauta si descopera in mod constant noi si incitante metode de nevoie de suplimentare a personalului disponibil. Priviti ultima dementa cu cardul european de asigurari, care in loc sa-l comanzi pe net si sa-ti vina acasa, vor sa te duci la ei, sa le stai la cozi ca sa se simta ei bine, sa le dai cererea completata cum vor ei, sa le duci copie dupa buletinul tau ca s-o aiba ei, sa le dai o adeverinta de la angajator ca esti angajata - de ce BEEP avand in vedere faptul ca declaratiile la CNAS sunt extraordinar de explicite referitor la angajati, si desigur sa caute si ei in baza de date sa li se pupe lor toate porcariile, plus sa le dai 2,16 lei (cel mai probabil la alt ghiseu, la casierie) si apoi sa poata face un dosar minunat si sa-l arhiveze. Am descris destul de foarte corect, sunt sigur. Exista locuri unde se "face memo" pentru un geam spart si inlocuire geam, care trebuie semnat de foarte multi oameni. :lnr (3):
3. Statul roman nu este interesat de bunastarea romanilor (care sunt denumiti "aia" de catre parlamentari, pe holuri), ci alesii (care fac statul, de) sunt interesati doar de repetarea alegerii si, in rest, au o politica de "las-o ba ca merge-asa". Dovada: cred ca 3/4 din toti angajatii "la alb" din Romania au salariul minim pe economie. Motivul e clar: nimeni nu e de acord sa subventioneze nelimitat statul pentru ca ii ofera doar cozi si personal de cacao (cu mici exceptii, care sunt de-a dreptul raze de lumina in institutii si dupa ce ai dat peste jde japite nu-ti vine sa crezi ca exista si persoane "de treaba"). :lostit (13):
4. Codul Fiscal romanesc nu are drept scop incurajarea sau descurajarea unor anumite practici (cu exceptia taxei speciale pentru prima inmatriculare, care este perfect Europeana pana te uiti la cum se calculeaza - vezi ca au pus calculator la www.mfinante.ro), ci singurul scop al Codului Fiscal este de "a face bugetul". :sad:
5. Mentalitatea specific balcanica (desi n-avem Balcani aici ci doar Carpati) a reprezentantilor statului (angajatii institutiilor cu care avem de-a face) de "passing the buck" - ei nu raspund la nimic, se raspunde greu, raspunsuri normale primesti doar in scris semnate de nu stiu cati conducatori/conducatoare de atelaje de arat ca sa fie toti raspunzatori si astfel niciunul. :pullhair:
De asemenea, acesti angajati ai statului au si foarte marele defect ca se considera superiori restului populatiei - am exemple cu duiumul. :frusty: <== Aici mi i-am imaginat pe cativa dintre ei, daca eu as avea puteri paranormale :lnr (1):

Am ajuns 100% sigur ca "Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul". Nu are legatura cu Badea site-ul dar cred ca si el si noi si mai toata lumea e de acord ca lucrurile cam put pe-aici, prin Romanica.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL