Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
CURIOZITATI LEGISLATIVE? NU, REALITATI ! - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


CURIOZITATI LEGISLATIVE? NU, REALITATI !

1 reply to this topic

#1 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 09 January 2007 - 10:44 AM

Jos taxele! 09/01/2007 UE da in judecata statul roman pentru ca a incalcat legislatia europeana referitoare la taxa de inmatriculare auto.

Comisia Europeana va declansa, in cel mai scurt timp, procedurile de constatare a incalcarii obligatiilor de stat membru impotriva Romaniei pentru introducerea taxei de prima inmatriculare, considerata de Uniunea Europeana ca fiind in contradictie flagranta cu prevederile Tratatului UE. Guvernul a introdus aceasta taxa in noul Cod fiscal, in ciuda faptului ca oficialii europeni si-au manifestat in repetate randuri dezacordul.

UE ne da in judecata

Autoritatile romane au trecut pragul UE fara sa-si stearga bocancii de vechile naravuri autohtone. Astfel, abia s-au stins artificiile de la Revelionul integrarii, ca oficialii europeni au acuzat Bucurestiul ca si-a incalcat obligatiile de membru al comunitatii. Potrivit noului Cod Fiscal, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, romanii vor plati o noua taxa pentru autovehicule, de prima inmatriculare, menita a compensa eliminarea accizelor si a taxelor vamale. Taxa se calculeaza in functie de vechimea masinii, capacitatea cilindrica si gradul de poluare, avantajand clar masinile noi (Euro 4) fata de cele second-hand, pentru inmatricularea carora detinatorul ajunge sa achite o suma dubla sau tripla fata de pretul de achizitie al autovehiculului. La solicitarea ZIUA, reprezentantii Comisiei Europene la Bucuresti ne-au transmis pozitia Bruxelles-ului in aceasta privinta, chiar cerandu-si scuze pentru ca au intarziat transmiterea raspunsului cu o ora.

"Potrivit informatiilor pe care le detinem, Romania nu a modificat legislatia cu privire la taxarea autoturismelor second-hand", se arata in documentul primit la redactie. "Comisia Europeana isi mentine opinia conform careia acest text de lege este incompatibil cu Articolul 90 din Tratatul UE si cu jurisprudenta Curtii Europene de Justitie. Comisia va lua in considerare posibilitatea deschiderii in cel mai scurt timp, a procedurilor de constatare a incalcarii obligatiilor de stat membru impotriva Romaniei pentru adoptarea acestui text de lege. In privinta Poloniei sau a Ungariei - aflate intr-o situatie similara - Comisia a demarat procedurile de constatare a incalcarii Tratatului UE impotriva acestor doua state. Este de competenta Curtii Europene de Justitie sa decida daca legislatia in vigoare (n.r. - intr-o tara) este in conformitate cu Tratatul UE (asa cum argumenteaza tarile respective) sau nu ( asa cum sustine Comisia). In cazul in care Curtea decide ca legislatia autohtona nu este compatibila cu cea europeana, respectivul stat-membru va fi obligat sa-si revizuiasca legislatia in cauza", se mai arata in documentul transmis redactiei ZIUA. Ceea ce inseamna ca, pe langa modificarea sau chiar eliminarea acestei taxe de prima inmatriculare, Romania ar putea fi obligata si la plata unor penalitati usturatoare.

Liviu Dobrin: o taxa protectionista si anticoncurentiala

Inca in stadiul de proiect legislativ, taxa de prima inmatriculare a atras numeroase critici. Fostul secretar de stat in Ministerul Integrarii Europene Leonard Orban, in prezent comisar european, declara, in vara acestui an, ca prevederea referitoare la taxele pentru masinile second hand ar putea fi considerata o incalcare a Tratatului UE, ceea ce, in ultima instanta, ar putea atrage sanctiuni financiare "extrem de dure". Pe de alta parte, ministrul Finantelor Publice, Sebastian Vladescu, s-a pronuntat la acea vreme in favoarea mentinerii taxelor pentru inmatricularea autovehiculelor second-hand, chiar daca Comisia Europeana a criticat statele cu astfel de proceduri. In opinia presedintelui Autovit, Liviu Dobrin, taxa in cauza limiteaza dreptul de optiune al cetateanului roman, obligandu-l sa cumppere o masina noua si, evident, mai scumpa, in detrimentul uneia second-hand. "Se vede foarte clar ca nu este vorba de o taxa de protectie a mediului, asa cum s-a sustinut, ci ca este vorba de o taxa de protectie a importatorilor de masini noi fata de concurenta pe care ar putea-o reprezenta un import masiv de autoturisme second-hand din tarille UE. Se refera la protectia doar a importatorilor si nu a producatorilor interni, platitori de taxa datorita dotarii autoturismelor Logan cu Euro 3 si nu Euro 4, cu mult mai ieftin. E o taxa care a fost introdusa la presiunea Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme noi (APIA)", a afirmat Dobrin. Presedintele Autovit a aratat ca, in cursul anului 2006, o delegatie APIA s-a dus la ministrul de Finante, Sebastian Vladescu, care a intentionat initial sa introduca o taxa fiscala, care ar fi fost in contradictie cu normele UE, apoi a incercat sa introduca o taxa de mediu, lucru care iar nu s-a putut, si atunci s-a dat denumirea de taxa speciala. In opinia lui Dobrin, nu atat introducerea taxei de prima inmatriculare ar fi o problema, cat marimea ei care denota de fapt intentia de a prohibi importul de second-hand. "Asa privesc guvernantii nostri aceasta taxa, sub masca grijii pentru protectia mediului si sub masca unei temeri de a deveni groapa de gunoi a Europei. De fapt se protejeaza interesele unui grup restrans, a importatorilor si nu a producatorilor interni, ba chiar in dauna producatorilor. Noi toti vom plati amenzile pe care UE le va impune. Va pierde cetateanul roman caruia i se limiteaza drastic optiunea, fiind impins artificial spre a alege un autoturism nou in detrimentul unuia second", a mai spus Liviu Dobrin. Totodata, reprezentantul Autovit este de parere ca si Consiliul Concurentei ar trebui sa se autosesizeze in legatura cu acest caz. Presedintele APIA, Brent Valmar, a evitat sa faca declaratii cu privire la acest subiect, aflandu-se, pe parcursul zilei de ieri, ba in sedinte, ba in toiul altor convorbiri telefonice. "Aceasta taxa nu va face decat sa ne inaspreasca traiul tuturor, pentru ca masina nu mai este de mult un lux pentru romani, ci o necesitate. Iar cei mai multi romani nu isi permit sa cumpere o masina noua cu banii jos.", se arata intr-o petitie publicata pe forumul EuroNews si semnata de 1500 de alegatori..

RAR este european

Directorul tehnic al Registrului Auto Roman, Claudiu Mija, afirma, ca, din punctul de vedere al RAR, in ce priveste inmatricularea masinilor nu au aparut modificari semnificative. "De la 1 ianuarie, autoturismele care au fost inmatriculate ultima data intr-un stat membru al UE nu mai necesita procedura de omologare", ne-a declarat Mija. Astfel, datele trecute in cartea de identitate auto de catre institutia omoloaga RAR din tara respectiva sunt preluate ca atare, fara verificari tehnice suplimentare, lucru care simplifica obtinerea cartii de identitate. "In plus, pentru masinile aduse din tari membre, nu mai exista obligativitatea ca acestea sa indeplineasca standardul euro 3 - teoretic, ele pot fi inmatriculate in Romania chiar daca sunt non-euro, cu conditia sa respecte conditiile tehnice de functionare", a mai spus Mija.

Scuze UE pentru o ora de intarziere!

Ieri, la pranz, am solicitat un raspuns oficial de la Comisia Europeana la intrebarea "daca taxa de inmatriculare este in conformitate cu legile UE?"

In facsimil se poate lectura raspunsul soc: UE se pregateste sa cheme in judecata statul nostru pentru a fi amendata legea romaneasca antieuropeana. Deoarece raspunsul l-am primit la ora 16:45, cu o intarziere de o ora fata de termenul solicitat de noi, reprezentatul UE a tinut sa-si ceara scuze din prima fraza! Asa se respecta oamenii la case mari. Evident, daca am fi solicitat un raspuns de la o institutie din Romania, scrisoarea electronica ar fi intarziat zile, chiar saptamani sau nu am fi primit nici o declaratie oficiala, iar de scuze nici vorba. Inca o diferenta esentiala intre guvernantii nostri si cei din UE.

Formula taxei "magice"

Taxa de prima inmatriculare se aplica tuturor autoturismelor si autovehiculelor, inclusiv celor comerciale, cu exceptia celor special echipate pentru persoane cu handicap. Taxa se calculeaza dupa formula:

Taxa speciala = A x B x C x (100 - D)/100

A = capacitatea cilindrica

B = taxa prevazuta in coloana 3 din anexa 4 sau, dupa caz, in coloana 2 din anexa 4.1

C = coeficientul de corelare a taxei prevazut in coloana 2 de la anexa 5

D = coeficientul de reducere a taxei in functie de deprecierea autoturismului/autovehiculului, prevazut in coloana 3 de la anexa 5

Astfel, potrivit calculatorului de taxa de pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, pentru o masina cu o capacitate cilindrica de 3000 cmc, non-euro, mai veche de sase ani, taxa este de 30.337,77 lei (peste 300 milioane de lei vechi) sau 8586 euro, la cursul BNR de ieri. Pentru o masina Dacia Logan, de 1400 cmc, cu motor euro 4, noua, taxa speciala este de 160,65 euro sau 567,64 lei, la cursul de ieri al BNR.

Tentativa de salvare

Reamintim, Guvernul a modificat, la sfarsitul anului trecut, printr-o ordonanta de urgenta, 110/21 decembrie 2006, prevederile din Codul Fiscal referitoare la categoriile de incadrare a autoturismelor in functie de vechime, prima fiind pana la un an, inclusiv, iar cea de-a doua intre 1-2 ani, fata de varianta "pana la sase luni", respectiv "sase luni - doi ani" existenta in Codul Fiscal aprobat de Parlament la inceputul lunii iulie. O alta modificare se refera la introducerea unei noi anexe, 4.1, privind nivelul taxei speciale pentru microbuze, autobuze, autoutilitare si autospeciale de peste 7,5 tone si peste 12 tone (adica acele autovehicule cuprinse in categoriile N2, N3, M2 si M3). "Intra sub incidenta taxei speciale si autovehiculele comerciale cu masa totala maxima autorizata de peste 3,5 tone, inclusiv cele destinate transportului de persoane cu un numar de peste opt locuri pe scaune, in afara conducatorului auto, cu exceptia autovehiculelor speciale destinate lucrarilor de drumuri, de salubrizare, pentru industria petrolului, a macaralelor, precum si a autovehiculelor destinate a fi utilizate de fortele armate, fortele de securitate a statului, politie, jandarmerie, politie de frontiera, de serviciile de ambulanta si medicina, pentru care nivelul taxei speciale este prevazut in anexa 4.1", se arata in textul OUG 110/2006 de modificare a Codului Fiscal, care a intrat in vigoare de la 1 ianuarie 2007.

Sulfina Barbu: "Nu ne permitem sa fim cimitirul de masini vechi al UE"

"Sustinem in continuare taxa de prima inmatriculare", a declarat Sulfina Barbu, ministrul Mediului. Ea a precizat ca Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor (MMGA) a sustinut, timp de doi ani, programul de innoire a parcului auto din Romania, pentru imbunatatirea calitatii aerului. "Cat timp nu am fost membri ai UE am sustinut financiar eliminarea autovehiculelor puternic poluante. Acum, ca suntem stat membru nu ne putem permite sa devenim cimitir de masini vechi pentru UE", a spus Sulfina Barbu. Ministrul Mediului a precizat ca toate tarile comunitare au libertatea de a-si stabili taxele, asa cum a procedat si Romania in acest caz. "Cat priveste taxa de prima inmatriculare, Ministerul Mediului, Ministerul de Finante si Registrul Auto Roman au elaborat procedura de aplicare, dar valorile rezultate erau mai mici. Cea mai mare taxa era de 3500 de euro. Parlamentul este cel ce a modificat valorile, astfel ca s-a ajuns la noile valori de taxe, mai ridicate", a spus Barbu. "Nu sunt specialist in taxare, discutia este la nivelul valorii, dar taxa de prima inmatriculare este necesara pentru ca descurajeaza masinile poluante", a declarat ministrul Mediului. Sulfina Barbu a precizat ca Romania se poate apara in cazul in care Comisia Europeana va demara procedura de constatare a incalcarii obligatiilor de stat membru. "Ca prim pas pentru demararea acestei proceduri este ca CE sa notifice Romania. Pana acum, nu am primit nici o notificare", a completat ministrul Mediului, Sulfina Barbu. De remarcat, dupa aderarea la UE, in 2004, Polonia s-a confruntat cu un val de masini vechi din UE pentru ca era mai profitabil pentru cetatenii UE sa-si vanda masinile vechi decat sa plateasca taxa de dezmembrare, care era de peste 500 de euro.

Sursa: www.xxxxxxxxxx.ro / 09.01.2007

Aceasta postare a fost editata de floris: 21 January 2007 - 12:16 AM

Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#2 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 09 January 2007 - 02:19 PM

1 din 375: legea selectiei fiscale

Autor: Banii Nostri
Publicat la: 8 Ianuarie 2007

9.000 chemati, 24 alesi. Statul a incasat de pe urma examenului de consultant fiscal 1.000.000 de dolari.
Consultantul fiscal va fi Dumnezeul declaratiei de venit, platit cu 500 de euro pe ora.


Au platit 300 de lei taxa de inscriere. Au venit din toata tara ca sa-si depuna dosarul in Bucuresti, pentru ca numai in Capitala se putea sustine examenul. Au stat la coada, s-au inghesuit, au spart geamuri. Paznicii i-au admonestat ironic: "Sunteti contabili sau animale?".

O legiune de 9.000 de candidati, decimata de examen pana la doar 24 de admisi. Pe limba contabililor, doar 0, 26% au reusit, dupa sesiunea de examinare din noiembrie, sa ajunga consultanti fiscali.

O noua profesie, ceruta dupa intrarea in UE, careia nimeni nu stie sa-i schiteze exact "fisa postului". Nici macar Ministerul Finantelor care, pana una-alta, a incasat un milion de dolari din plata taxelor.

Tot spectrul economic

Candidatii au dat buluc la examen pe principiul ca o diploma este buna oricand la casa omului. Si, mai ales, pentru ca nu se stie ce le mai trece guvernantilor prin cap sa legifereze.

Chiar si guvernantii s-au repezit sa-si ia atestat de consultant fiscal. Onor ministrul Finantelor, liberalul Sebastian Vladescu (retras ulterior) sau vicepresedintele PNL, Dan Radu Rusanu. Alaturi de ei, o cohorta intreaga de angajati ai structurilor Ministerului Finantelor: directori, inspectori, comisari ai Garzii Financiare, vamesi. Expertii contabili si auditorii au completat spectrul economic care a navalit sa-si ia statutul de consultant fiscal. Multi chemati, putini alesi, cum se zice.

Printre cei alesi sunt unii mai alesi decat altii. Si ajungem aici la o precizare importanta: nu toata lumea a dat examen printr-un test-grila cu 40 de intrebari, raspunsul corect la 32 dintre ele aducand promovarea. Sunt candidati care au fost si vor fi examinati prin interviu, la sesiunile viitoare.

Legea le permite, pentru ca ei au experienta de minimum cinci ani la elaborarea si aplicarea legislatiei fiscale, administrarea si colectarea veniturilor publice, controlul fiscal, solutionarea contestatiilor, elaborarea si aplicarea reglementarilor contabile. Un profil care se pliaza perfect (nu si intamplator) muncii de zi cu zi a angajatilor din structurile Ministerului Finantelor.

"Ce nu ne omoara..."

Nu-i bai ca acesti oameni din structurile ministerului, ajunsi consultanti fiscali prin interviu, nu pot profesa daca sunt functionari publici. Sunt incompatibili. Este cazul Mihaelei Hutanu, directoare la Indrumare si Asistenta a Contribuabililor din Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF). Mihaela Hutanu, proaspat consultant fiscal, incearca sa-i incurajeze pe cei picati la examen cu un "ceea ce nu ne omoara ne face mai puternici".

Tot incompatibil este si directorul general de la Gestiunea Impozitelor si Contributiilor. Robert Hofnar este sincer. Nu vede, in acest moment, care este diferenta dintre consultantul fiscal si alte servicii de consultanta si expertiza financiar-contabila prestate pana acum de diverse firme specializate. Hofnar are o anumita ideea despre ceea ce poate face diferenta intre consultantul fiscal si alte profesii din acelasi registru, contabil sau auditor.

"Intr-un viitor nu foarte indepartat, declaratiile privind venitul global (celebrele IVG) nu vor putea fi depuse, de la o anumita suma declarata in sus, decat cu avizul unui consultant fiscal". Care consultant isi asuma raspunderea pentru cele inscrise in documentul pe baza caruia se va face impozitarea.
Depunerea IVG va fi o afacere pentru consultanti daca se va reveni de la cota unica la cotele graduale de impozitare.

Mina de aur

Daca excludem categoria "Ministerul Finantelor", multi dintre candidatii la ocupatia de consultant fiscal presteaza deja, cu sau fara firma, servicii de acest gen. Unii sunt convinsi ca atestatul de consultant fiscal este o mina de aur. Sorin R. este un astfel de caz. Vorbeste doar sub acoperirea anonimatului din cauza ca a picat examenul la limita, a depus contestatie si nu vrea sa se puna rau cu "cei de la minister".

"Firmele straine cu care lucrez nu accepta contract de management sau de orice alt tip, ci numai un contract al carui obiect il constituie consultanta fiscala. In cazul in care au probleme din cauza opiniei tale, ele se pot indrepta, in justitie, impotriva ta".

Sorin spune ca strainii vin cu contractele lor de consultanta, gata scrise, si in care nu poti schimba mai mult de cateva virgule neesentiale.

"Mie imi convine ca imi asum raspunderi pentru ca asa pot sa pretind si onorarii ca in Occident, de 500 de euro ora de consultanta fiscala", explica Sorin, a carui firma risca sa-si restranga activitatea daca nu-i reuseste contestatia.

Miza pe TVA

"Cred ca miza consultantei fiscale este noul regim vamal, cu o TVA complicata, care te va obliga sa ai un consultant care trebuie sa stie sa-ti incadreze operatiunea comerciala", spune Claudia Fleseriu, proprietara a unei firme de contabilitate si audit. Ea este constienta ca atributii care azi pot fi indeplinite de expertii contabili vor reveni exclusiv consultantilor fiscali.

Explicatia de mai sus, privind regimul vamal si TVA, poate fi la fel de buna si pentru modul in care arata testul-grila pentru examenul de consultant.

Un sfert dintre intrebarile chestionarelor de examen sunt din Codul vamal.

Este una dintre dificultatile acuzate de cei peste 8.600 de candidati picati la sesiunea din noiembrie.

Desfiintarea barierelor vamale dintre statele membre ale UE presupune reguli fiscale comune pentru toate tarile comunitare. Ceea ce nu simplifica lucrurile, dimpotriva.

"Sa mai invete!"

"Nu mi s-a parut dificil examenul, puteam sa fac mai multe puncte daca nu veneam direct de la Constanta in ziua examenului", spune Fuat Cadar, admis la limita, cu 80 de puncte din 100 posibile. Omul lucreaza la Finantele publice din Constanta si este o somitate locala. Este doctor in contabilitate si preda cursuri de Fiscalitate.

"Pe cei care vor sa devina consultanti fiscali ii sfatuiesc sa mai invete si sa ia examenul in serios. Oricum, nu ne trebuie foarte multi consultanti fiscali", adauga doctorul Fuat Cadar.

Castigatorul vrea discretie

Nu vrea poze, nu vrea publicitate. Prefera discretia, pentru ca deja se vorbeste prea mult despre el pe forumurile de discutii, unde se despica in patru examenul de consultant fiscal. Tudose-Goslan Nistor a promovat testul-grila cu 87,5 puncte. Crede ca s-a infaptuit cel putin o nedreptate prin interzicerea accesului la examen al absolventilor de Drept (legea prevede ca doar economistii pot participa). "Este incorect sa nu-i dai dreptul si avocatului sa aiba acces la profesie. In Germania, de exemplu, exista avocati fiscali".

Tudose-Goslan Nistor a fost contabil-sef la Uzinele de reparatii RATB, in 1993 a devenit independent, iar in 2000 a devenit auditor autorizat. In firma pe care a infiintat-o, Contarom, este acum unic asociat. Si-a spart profesia in trei: auditor, expert contabil si consultant fiscal. Spune ca o sa reziste cat poate, ca expert independent, nu se va asocia cu marii consultanti fiscali care vor veni in Romania dupa aderare. Pentru moment, trebuie sa reziste aluziilor forumistilor inraiti de esecul la examen.

Sotia lui Tudose-Goslan Nistor lucreaza in sistemul Finantelor si a fost admisa la examenul din octombrie. Apoi, doamna Tudose-Goslan a participat la comisiile de examinare pentru sesiunea din noiembrie, cand sotul ei a candidat cu succes.

Despre viitorul consultantei fiscale, premiantul din noiembrie crede ca "va fi ceva de lucru la asistenta acordata contribuabililor la declaratiile fiscale, va fi cel mai bine platita meserie din domeniu". Cat despre responsabilitatea consultantului, Tudose-Goslan Nistor este obisnuit.

"Ca auditor, am contracte cu clauze in care ma angajez sa platesc daune clientului daca expertiza mea este incorecta. Iar auditul este obligatoriu pentru firmele care au peste sapte milioane de euro cifra de afaceri si active de peste trei milioane de euro".


Cum faci firma

Se pune problema ce se va intampla cu firmele care azi presteaza consultanta fiscala fara sa aiba consultanti atestati. "Legea nu prevede conditia de detinere a majoritatii actiunilor de catre consultant. Insa in tabelul firmelor de consultanta fiscala va fi mentionata persoana cu acest statut care desfasoara activitatea in numele societatii.

Aceasta este, practic, singura conditie pentru a dobandi calitatea de societate de consultanta fiscala", spune directorul Global Tax Management, Justinian Cucu, de profesie jurist. El considera ca in reglementarile privind profesia de consultant fiscal vor mai interveni modificari legislative si procedurale.

Umilinta si frustrare

Sunt sentimente resimtite de majoritatea zdrobitoare a candidatilor la examenul de consultant fiscal.

"Dupa examenul acesta, pe care l-ati picat masiv, ce incredere mai pot sa am in voi?", ii spune, in gluma, un om de afaceri sotiei sale, expert contabil care a participat la testarea din noiembrie.

Modul in care s-a organizat si derulat examinarea, dar mai ales rezultatele, provoaca o mare frustrare tagmei contabililor si auditorilor din Romania. Pe forumurile lor de discutii poti urmari opinii precum "nu se doreste ca Romania sa aiba consultanti fiscali, pentru a se apela la consultantii straini, vezi cazul Petrom". Contestatiile, individuale sau colective au curs spre Ministerul Finantelor, considerat vinovat pentru ca incearca "sa confiste atributii apartinand unui grup in favoarea intereselor altui grup, insa nu prin metode concurentiale, ci prin act administrativ". Cu alte cuvinte, ca ia de la gura painea contabililor. Acestia din urma spun ca, potrivit standardelor si uzantelor internationale, activitatile de consultanta, consiliere si asistenta fiscala constituie apanajul profesiei contabile, mai precis al expertilor contabili si contabililor autorizati.

In Romania exista peste 45.000 de experti contabili si contabili autorizati care obtin in prezent peste 20% din veniturile lor din prestarea serviciilor fiscale. Spre comparatie, cifra de afaceri obtinuta din astfel de servicii reprezinta 31% in Spania si 70% in Suedia.

Monopol de stat

Contabilii mai acuza si instituirea unui monopol total al statului asupra fiscalitatii. Specialistul neutru aflat pe axa Fisc-contribuabil este acum expertul contabil, garantie a faptului ca statul nu face abuzuri, iar platitorul de taxe nu devine evazionist.

Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati (CECCAR) considera ca "exista interes ca acela care emite reglementarea fiscala si stabileste impozitul sa acorde si consultanta, iar in caz de litigiu sa efectueze si expertiza, creandu-se astfel un monopol total al statului si toate conditiile pentru abuzul de control, hartuiri fiscale, coruptie, evaziune si alte crime economice".

Acelasi CECCAR apreciaza ca reglementarea are consecinte asupra contribuabililor, mediului de afaceri si bugetului statului, oferind exemplul cresterii costurilor prin suprataxarea unor noi tarife si onorarii, care in prezent sunt asociate serviciilor contabile.

Ce este si ce poate consultantul

Consultantul fiscal este atestat de Ministerul Finantelor, in urma unui
examen. Apoi se inregistreaza la Camera Consultantilor Fiscali, care ii elibereaza carnetul profesional. Carnetul ii permite exercitarea profesiei si utilizarea titlului de consultant fiscal

Consultantul fiscal acorda asistenta la intocmirea declaratiilor de impozite si taxe sau in alte chestiuni fiscale: amenzi, penalitati si majorari. El reprezinta contribuabilul in fata organelor fiscale

Consultantul fiscal poate presta si ca expert contabil, ca auditor financiar sau poate preda cursuri de fiscalitate. El poate activa la mai multe firme cat timp nu ii sunt afectate obiectivitatea si independenta profesionala.

Scandal cifra cu cifra

300 lei este taxa de inscriere la examenul de consultant fiscal, platita Ministerului Finantelor de fiecare dintre cei 9.000 de candidati

Peste 20% din veniturile celor 45.000 de experti contabili si contabili din Romania provin din prestarea serviciilor fiscale

500 de euro este media cu care este taxata ora de consultanta fiscala in statele membre ale UE.


Acest document a fost printat de la adresa www.xxxxxxx.ro
xxxxxxxxxxxxx 2001-2007 © Drept de autor. Toate drepturile rezervate.
replaceTitles(); window.print();

Aceasta postare a fost editata de floris: 21 January 2007 - 12:16 AM

Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL