Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
administrator +angajat - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


administrator +angajat

19 replies to this topic

#1 livipetre

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 69 Postari:

Postat 25 January 2007 - 05:49 PM

Stie cineva daca si pentru SRL este valabila chestia cu administratorul numit prin actul condstitutiv ca nu poate fi si angajat, in cazul in care este un srl cu 3 asociati dintre care 2 sunt angajati in firma si unul nu?



#2 Cristina Vanghele

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 198 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:informare si cunoastere

Postat 25 January 2007 - 09:36 PM

Eu am inteles ca nu!... Zilele trecute, un prieten cu firma, administrator impreuna cu fratele lui intr-o firma (SRL), au fost la Registrul Comertului special sa intrebe cum e cu treaba asta si, d-na de acolo i-a spus ca poate sa isi faca linistit contract de munca. Au intampinat o avalansa de administratori cu carte de munca veniti sa se lamureasca cu subiectul asta, deja era alergica la intrebari pe tema!...

Deci, raspunsul meu este: poate avea carte de munca! :lostit (13):




#3 Kaspik

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:
  • Gender:Male

Postat 30 January 2007 - 12:01 AM

Eu unul nu m-as risca.



#4 ana1701

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 30 January 2007 - 09:54 AM

Vezi postareaCristina Vanghele, la Jan 25 2007, 11:36 PM, a spus:

Eu am inteles ca nu!... Zilele trecute, un prieten cu firma, administrator impreuna cu fratele lui intr-o firma (SRL), au fost la Registrul Comertului special sa intrebe cum e cu treaba asta si, d-na de acolo i-a spus ca poate sa isi faca linistit contract de munca. Au intampinat o avalansa de administratori cu carte de munca veniti sa se lamureasca cu subiectul asta, deja era alergica la intrebari pe tema!...

Deci, raspunsul meu este: poate avea carte de munca! :lostit (13):
.Conform noii legi, ma refer la Lg 441/2006 SRL daca au un asociat unic care este si administrator ,acesta nu are voie sa aiba carte de munca, in schimb daca sunt mai multi asociati acesta poate fi administrator si sa aiba si carnet de munca.

Aceasta postare a fost editata de ana1701: 30 January 2007 - 09:59 AM




#5 sisgog

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Oradea

Postat 31 January 2007 - 10:44 AM

Caz concret. In Bihor. SRL cu administrator unic. Administrator angajat cu carte de munca incepand din 2005, cand a infiintat firma. La ITM au comentat ca nu se poate angaja pe sine insusi, asa ca a facut un artificiu si a semnat contabilul pentru angajator. Asa ca l-au primit-contractul. La mijlocul lui 2006, au revenit cei de la ITM pe tema cine l-a angajat, spunand ca pers care a semnat pt firma nu poate sa-l angajeze pt ca nu are competenta, asa ca, pana la urma, si-a desfacut contractul de munca.

Insa s-ar putea sa existe o solutie. Administratorul numeste un director general sau un director resurse umane (adica da titulatura asta unei persoane angajate in firma- daca se poate), care va avea ca atributii si angajarea de personal. Nu vad de ce n-ar putea aceasta a doua persoana sa-i semneze contractul de munca?



#6 sogardro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 126 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 31 January 2007 - 12:37 PM

DECI:

Daca un ascociat unic este administrator in societate, acesta nu poate avea CM pe numele lui.
Daca exista 2 asociati sau mai multi in firma, unul poate sa fie administrator fara sa aiba pe numele lui CM, dar celalalt/-i poate/pot avea CM.
Daca un ascociat unic nu este administrator in societate, acesta poate avea CM pe numele lui, dar trebuie sa puna pe altcineva din afara societatii ca administrator.



#7 kathy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 124 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 21 February 2007 - 09:08 AM

Lamuriti-ma si pe mine
Sunt asociat unic si administrator, vreau sa-mi depun cartea de munca la alta firma X srl , stie cineva cum se procedeaza ??? Am inteles ca trb sa fac ctr de mandat etc, nu prea am inteles mare lucru,
daca are cineva modificarile ?
kathy



#8 kathy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 124 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 21 February 2007 - 09:43 AM

Vezi postareakathy, la Feb 21 2007, 07:08 PM, a spus:

Lamuriti-ma si pe mine
Sunt asociat unic si administrator, vreau sa-mi depun cartea de munca la alta firma X srl , stie cineva cum se procedeaza ??? Am inteles ca trb sa fac ctr de mandat etc, nu prea am inteles mare lucru,
daca are cineva modificarile ?

chiar nu stie nimeni? nu ati avut cazuri de genul asta?
kathy



#9 mariuca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 70 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:mangalia/constanta

Postat 26 February 2007 - 08:36 PM

Vezi postareakathy, la Feb 21 2007, 09:43 AM, a spus:

Vezi postareakathy, la Feb 21 2007, 07:08 PM, a spus:

Lamuriti-ma si pe mine
Sunt asociat unic si administrator, vreau sa-mi depun cartea de munca la alta firma X srl , stie cineva cum se procedeaza ??? Am inteles ca trb sa fac ctr de mandat etc, nu prea am inteles mare lucru,
daca are cineva modificarile ?

chiar nu stie nimeni? nu ati avut cazuri de genul asta?


Pentru asociat unic in firma, se opteaza pt contract de asigurat(pt pensie si santate).
Poti opta sa fii angajat la o alta firma, dar pe un post oarecare(in functie de specificul firmei)
exemplu concret:
sotul meu, are firma din 2004 unde este unic actionar si pana in ianuarie 2006 a fost angajat la o alta societate, intr-o functie...nu conteaza, unde avea si carnetul de munca.
Dupa ce a renuntat la acel loc de munca, pt ca el mergea la prg, am facut contrat cu casa de pensii si casa de sanatate si optional, pensie privata. :lostit (13):



#10 katie

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 March 2007 - 12:50 AM

Vezi postareamariuca, la Feb 26 2007, 08:36 PM, a spus:

Pentru asociat unic in firma, se opteaza pt contract de asigurat(pt pensie si santate).
Poti opta sa fii angajat la o alta firma, dar pe un post oarecare(in functie de specificul firmei)
exemplu concret:
sotul meu, are firma din 2004 unde este unic actionar si pana in ianuarie 2006 a fost angajat la o alta societate, intr-o functie...nu conteaza, unde avea si carnetul de munca.
Dupa ce a renuntat la acel loc de munca, pt ca el mergea la prg, am facut contrat cu casa de pensii si casa de sanatate si optional, pensie privata. :lostit (13):

Poti sa-mi spui si mie te rog mai multe detalii in legatura cu contractele de asigurare la pensii si sanatate?
Adica, si sotul meu este cam in aceeasi situatie, asociat si administrator al aceleiasi firme (nu este asociat unic, sunt doi, dar celelalt este deja angajat; firma este srl), si vreau sa-i fac contractele astea... dar nu stiu de unde sa incep. Am luat-o cu legea 19, dar am inteles de acolo ca asociatul trebuie sa-si plateasca singur asigurarile...
De fapt, chiar asta vreau sa stiu, cine ar plati contributiile in cazul asta si care sunt sumele la care se raporteaza???
Multumesc anticipat.... :pullhair:



#11 IULIANA1207

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 755 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 07 March 2007 - 09:40 AM

Vezi postareakatie, la Mar 7 2007, 12:50 AM, a spus:

Vezi postareamariuca, la Feb 26 2007, 08:36 PM, a spus:

Pentru asociat unic in firma, se opteaza pt contract de asigurat(pt pensie si santate).
Poti opta sa fii angajat la o alta firma, dar pe un post oarecare(in functie de specificul firmei)
exemplu concret:
sotul meu, are firma din 2004 unde este unic actionar si pana in ianuarie 2006 a fost angajat la o alta societate, intr-o functie...nu conteaza, unde avea si carnetul de munca.
Dupa ce a renuntat la acel loc de munca, pt ca el mergea la prg, am facut contrat cu casa de pensii si casa de sanatate si optional, pensie privata. :lostit (13):

Poti sa-mi spui si mie te rog mai multe detalii in legatura cu contractele de asigurare la pensii si sanatate?
Adica, si sotul meu este cam in aceeasi situatie, asociat si administrator al aceleiasi firme (nu este asociat unic, sunt doi, dar celelalt este deja angajat; firma este srl), si vreau sa-i fac contractele astea... dar nu stiu de unde sa incep. Am luat-o cu legea 19, dar am inteles de acolo ca asociatul trebuie sa-si plateasca singur asigurarile...
De fapt, chiar asta vreau sa stiu, cine ar plati contributiile in cazul asta si care sunt sumele la care se raporteaza???
Multumesc anticipat.... :pullhair:
Cred ca mai simplu ar fi sa-i faci contract de munca la firma la care este asociat. Nefiind asociat unic, la SRL nu este incompatibila calitatea de salariat cu cea de administrator. In aceste conditii calitatea de asigurat o dobandeste ca urmare a contractului individual de munca.
iuliana



#12 newold

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 335 Postari:
  • Gender:Female

Postat 07 March 2007 - 12:02 PM

Vezi postareaIULIANA1207, la Mar 7 2007, 11:40 AM, a spus:

Cred ca mai simplu ar fi sa-i faci contract de munca la firma la care este asociat. Nefiind asociat unic, la SRL nu este incompatibila calitatea de salariat cu cea de administrator. In aceste conditii calitatea de asigurat o dobandeste ca urmare a contractului individual de munca.
sustin! un beneficiu suplimentar ar fi ca deduci cheltuielile integral pe societate.



#13 yulia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 119 Postari:

Postat 07 March 2007 - 01:31 PM

Poate va ajuta acest raspuns primit de mine.
Spicuiri din raspunsul MMSSF – INSPECTIA MUNCII la intrebarea:
Administratorul poate avea carte de munca la un SRL?


„ Administratorul este persoana aleasa sau numita care nu stabileste raporturi juridice de munca cu societatea unde isi desfasoara activitatea, obligatiile si raspunderea acestuia fiind reglementate de dispozitiile referitoare la mandat.
Potrivit regulilor generale din teoria obligatiilor, mandatul nu da nastere unu raport de subordonare, specific raportului juridic de munca.
Neavand calitatea de salariat, administratorul primeste, pentru activitatea in cadrul societatii, o remuneratie stabiliata de AGA, care nu se supune dispozitiilor referitoare la salarizare.
Diferenta intre contractul de mandat si cel de munca:
- sub aspectul obiectului contractului, in timp ce salariatul se obliga sa presteze in principiu o serie de acte materiale, mandatarul incheie acte juridice in numele si pe seama mandatului;
- pentru munca prestata salariatul primeste un salariunegociat, in timp ce administratorul este renumerat cu o indemnizatie numai in baza unei hotarari a asociatilor.
- contractul de munca presupune existenta unei discipline a muncii, un anumit grad de subordonare, pe cand administratorul se bucura de o independenta in actiune in indeplinirea mandatului sau. „



Aceste explicatii de mai jos le-am cules de pe net.
Asociatii SRL-urilor trebuie sa-si angajeze administrator 06/03/2007

"Administratorul unic are anumite atributii stabilite prin lege, pe care nu poate oricine sa si le asume. De aceea, patronii erau si administratori. Nu va fi usor sa gasesti un administrator care sa-si asume aceste raspunderi. Probabil ca multi dintre asociatii unici vor renunta la contractele de munca" - Cristian Parvan, secretarul AOAR

Asociatul unic al unei societati comerciale cu raspundere limitata (SRL) poate avea calitatea de salariat al propriei firme, cu exceptia cazului in care este administrator unic sau membru al consiliului de administratie, este una dintre prevederile noii Legi a societatilor comerciale. Noile reglementari, care au creat numeroase dezbateri dupa publicarea in Monitorul Oficial, aduc o serie de noutati si in domeniul SRL-urilor.Daca pana la 1 decembrie 2006, data la care a intrat in vigoare acest act normativ, calitatea de asociat unic era compatibila cu cea de administrator unic sau membru al consiliului de administratie si in plus cu cea de salariat, acum lucrurile nu mai stau deloc asa. Ca sa fie si angajat, patronul trebuie sa-si numeasca un administrator unic din afara societatii, cu care sa incheie conform legii contract de administrare. Daca SRL-ul in cauza este condus de un consiliu de administratie, administratorul unic care se doreste a fi si salariat nu poate avea calitatea de membru. "Este vorba despre art. 196.1 alin.3, care reprezinta o noutate pentru mediul de afaceri deoarece pana acum asociatii unici care detineau si functia de administrator puteau avea contracte de munca. Incepand cu data intrarii in vigoare a noilor prevederi ale Legii societatilor comerciale, aceste contracte de munca trebuie sa inceteze, iar pentru asta este nevoie de o decizie de incetare care se inregistreaza la noi. In situatia in care asociatul unic renunta la calitatea de administrator si isi numeste un alt administrator, poate sa-si pastreze contractul de munca", ne-au declarat juristii de la Inspectia Muncii.

Reprezentantii Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR) sustin ca, prin aceasta prevedere, micile firme vor fi obligate fie sa mai aduca un om in societate, fie sa se renunte la calitatea de angajat pentru patron. "Administratorul unic are anumite atributii stabilite prin lege, pe care nu poate oricine sa si le asume. De aceea, patronii erau si administratori. Nu va fi usor sa gasesti un administrator care sa-si asume aceste raspunderi. Probabil ca multi dintre asociatii unici vor renunta la contractele de munca", spune Cristian Parvan, secretarul AOAR.

Legea mai prevede ca, daca asociatul unic al unui SRL este si administrator, poate sa se gandeasca la pensie de stat daca plateste lunar contributia la asigurari sociale si pe aceea pentru pensia suplimentara.

In ce-i priveste pe administratori, acestia nu pot detine o functie similara si la alte societati comerciale cu acelasi obiect de activitate, "nici sa faca acelasi fel de comert ori altul concurent pe cont propriu sau pe contul altei persoane fizice sau juridice, sub sanctiunea revocarii si raspunderii pentru daune", decat daca au aprobarea adunarii generale a actionarilor, se mai arata in actul normativ. (E.C.)



#14 katie

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 March 2007 - 10:57 PM

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri... Am citit si eu azi in legea 31:
" Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al srl al carui asociat unic este, cu exceptia cazului in care are calitatea de administrator unic sau de membru al consiliului de administratie" (art.196, alin3)
Dar cazul meu este asa: soc. are doi asociati, din care unul este deja angajat in firma cu doua ore, iar celalalt nu are carte de munca nicaieri si este si administrator. Nu stiu cum sa fac sa-l asigur si pe el. Am inteles ce mi-ati spus voi, nu va pun cuvintele la indoiala, dar mereu cand eu am pus problema asta mi s-a spus ca nu se mai angajeaza un asociat pe altul (ati inteles voi, adica sa fie amandoi angajati unul de catre altul), desi nimeni nu mi-a spus unde scrie asta. Deci voi ziceti ca se poate??? Ca ar fi super, pe mine asta m-ar interesa in primul rand, deducerea cheltuielior pe societate...



#15 yulia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 119 Postari:

Postat 08 March 2007 - 08:18 AM

[quote name='katie' date='Mar 7 2007, 10:57 PM' post='124449']
Pentru katie
Administratorul face parte din categoria persoanelor asigurate obligatoriu, prin efectul legii, atat in ce priveste asigurarile socialede stat(art.5 pct IV lit.b din lg 19/2000 cat si in ceea ce priveste asig soc de sanatate(art.1 alin.2 lit. b din OUG 158/2005. Pentru precizari in legatura cu modalitatea de asigurat aveti posibilitatea sa va adresati institutiiloR de stat (CNPAS, respectiv CNAS).
Raspunsul nu-mi apartine, l-am primit si eu de la MMSSF-INSPECTIA MUNCII. Daca vrei fa si tu o adresa la ei, dar cred ca vei primi tot acest raspuns.



#16 tonikuta

    Membru junior

  • Nou venit
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 12 March 2007 - 07:50 PM

Vezi postareakatie, la Mar 7 2007, 10:57 PM, a spus:

Dar cazul meu este asa: soc. are doi asociati, din care unul este deja angajat in firma cu doua ore, iar celalalt nu are carte de munca nicaieri si este si administrator. Nu stiu cum sa fac sa-l asigur si pe el.

Ca ar fi super, pe mine asta m-ar interesa in primul rand, deducerea cheltuielior pe societate...

si pe mine ma intereseaza exact aceeasi problema, ma confrunt direct cu ea. din ce am aflat si eu : cel care este cu carte de munca este oki, celuilalt care nu are carte de munca, i se face separat contract de asigurari ptr sanatate, cas , si am inteles ca de la amandoi poti deduce cheltuieli pe firma.

mi s-a explicta gresit? ma corecteaza cineva? in afara de salar se poate deconta orice si ptr cel de-al doilea asociat.

astept pareri.

pupici



#17 cornelia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 22 March 2007 - 08:44 PM

Vezi postareasogardro, la Jan 31 2007, 10:37 AM, a spus:

DECI:

Daca un ascociat unic este administrator in societate, acesta nu poate avea CM pe numele lui.
Daca exista 2 asociati sau mai multi in firma, unul poate sa fie administrator fara sa aiba pe numele lui CM, dar celalalt/-i poate/pot avea CM.
Daca un ascociat unic nu este administrator in societate, acesta poate avea CM pe numele lui, dar trebuie sa puna pe altcineva din afara societatii ca administrator.



nu te supara, unde scrie ca daca sunt mai multi asociati, intr-un srl, din care unul e si administrator, prin statut, acest administrator nu poate ocupa si functa de director general?
Cornelia



#18 gramaco

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 266 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 22 March 2007 - 11:43 PM

Alineatul 3 din Articolul 196^1 din Legea 31/1991 , se va modifica . Exista un proiect de lege care il modifica si va avea urmatoarea forma :
„(3) Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societății cu răspundere limitată al cărui asociat unic este.”

Se va renunta la restul textului : " cu excepția cazului în care are calitatea de administrator unic sau de membru al consiliului de administrație." din considerentul urmator :


- Eliminarea corespondenței SA-SRL în ceea ce privește statutul administratorilor, sistemul unitar și cel dualist de administrare aplicându-se doar SA-urilor.



#19 contamanu

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 14 April 2007 - 10:28 AM

Vezi postareagramaco a spus:

Alineatul 3 din Articolul 196^1 din Legea 31/1991 , se va modifica . Exista un proiect de lege care il modifica si va avea urmatoarea forma :
„(3) Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societăţii cu răspundere limitată al cărui asociat unic este.”

Se va renunta la restul textului : " cu excepţia cazului în care are calitatea de administrator unic sau de membru al consiliului de administraţie." din considerentul urmator :


- Eliminarea corespondenţei SA-SRL în ceea ce priveşte statutul administratorilor, sistemul unitar şi cel dualist de administrare aplicându-se doar SA-urilor.

Vezi postareacontamanu, la Apr 14 2007, 11:26 AM, a spus:

Vezi postareagramaco a spus:

Alineatul 3 din Articolul 196^1 din Legea 31/1991 , se va modifica . Exista un proiect de lege care il modifica si va avea urmatoarea forma :
„(3) Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societății cu răspundere limitată al cărui asociat unic este.”

Se va renunta la restul textului : " cu excepția cazului în care are calitatea de administrator unic sau de membru al consiliului de administrație." din considerentul urmator :


- Eliminarea corespondenței SA-SRL în ceea ce privește statutul administratorilor, sistemul unitar și cel dualist de administrare aplicându-se doar SA-urilor.





e o veste minunata! recapitulam: se renunta la ideea ca asociatul unic , care e si administratorul SRL nu poate avea CIM? E un aspect care incurca toate socotelile............dar e sigur?

Aceasta postare a fost editata de contamanu: 14 April 2007 - 10:27 AM




#20 deea77

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:

Postat 14 April 2007 - 08:07 PM

Referitor la aceast subiect, am o mare nelamurire, sa-mi spuneti si mie daca un administator, in afara contributiilor de 16% impozit si 6.5% sanatate este obligat sa-si faca ctr. de asigurare pt CAS, somaj, FNUASS, asta in conditiile in care este salariat cu CM la alta firma si deja plateste aceste contributii (CAS, somaj, FNUASS).
Va multumesc.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL