Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Ooperatiuni contabile - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Ooperatiuni contabile

8 replies to this topic

#1 helena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 28 January 2007 - 12:07 PM

Ajutor ! Am o intrebare si anume : am o firma care isi construieste in regie propie un sediu, firma nu are salariati, nu are inca activitate, cu aprovizionarea de materiale se ocupa administratorul si a facut contract de prestari sevicii cu o firma care lucreaza la constructie, practic plateste manopera.Eu am contabilizat asa :am trecut pe chelt. mater. consumabile adica 602 =401 si 4426=401(firma este platitoare de TVA), factura de la prestator:231=404 si 4426=404, iar la sfarsitul lunii am inregistrat veniturile corespunzatoare cheltuielilor efectuate ptr. investitia in curs , adica 231= 722( val.cont 602). Este corect???? Va multumesc.

Aceasta postare a fost editata de helena: 28 January 2007 - 12:11 PM




#2 Alina_C

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 28 January 2007 - 12:32 PM

Eu zic ca ar trebui sa iti duci toate cheltuielile in 231, nu 602, iar la sfarsitul constructiei, cand faci procesul verbal de punere in functiune faci inregistrarea 212=231.
Daca nu iti inregistrezi si materialele in 231 nu vei avea cladirea la valoarea reala, exact cat te-a costat.
Nu ar trebui sa iti inregistrezi venituri decat daca vei vinde apoi cladirea.

Cu respect,
Alinutza



#3 mi_ha_il

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 28 January 2007 - 07:11 PM

Vezi postareahelena, la Jan 28 2007, 02:07 PM, a spus:

Ajutor ! Am o intrebare si anume : am o firma care isi construieste in regie propie un sediu, firma nu are salariati, nu are inca activitate, cu aprovizionarea de materiale se ocupa administratorul si a facut contract de prestari sevicii cu o firma care lucreaza la constructie, practic plateste manopera.Eu am contabilizat asa :am trecut pe chelt. mater. consumabile adica 602 =401 si 4426=401(firma este platitoare de TVA), factura de la prestator:231=404 si 4426=404, iar la sfarsitul lunii am inregistrat veniturile corespunzatoare cheltuielilor efectuate ptr. investitia in curs , adica 231= 722( val.cont 602). Este corect???? Va multumesc.


Cheltuielile aferente constructiei - materiale+manopera- se inregistraza dupa natura:
ex: 6028=401 30 lei si 628=401 20 lei si se inchid in 121 total 50 lei
La sfarsitul lunii, cand vei sti cate chelt au fost efectuate pt constructie, se face:
231=722 50 lei si se inchide 722 prin 121 total 50 lei, astfel ca rezultatul este zero - nu este afectat.
Aceste inreg se efect in fiecare luna pana la terminarea constr. In soldul ct 231 vei avea o suma.
La receptia finala a lucrarii si darea in folos a constr se face:
212=231 cu suma din sold 231.
Cheltuieli cu constructia incep sa-ti apara odata cu amortizarea acesteia, luna urmatoare darii in folosinta.



#4 helena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 28 January 2007 - 07:20 PM

Vezi postareami_ha_il, la Jan 28 2007, 09:11 PM, a spus:

Vezi postareahelena, la Jan 28 2007, 02:07 PM, a spus:

Ajutor ! Am o intrebare si anume : am o firma care isi construieste in regie propie un sediu, firma nu are salariati, nu are inca activitate, cu aprovizionarea de materiale se ocupa administratorul si a facut contract de prestari sevicii cu o firma care lucreaza la constructie, practic plateste manopera.Eu am contabilizat asa :am trecut pe chelt. mater. consumabile adica 602 =401 si 4426=401(firma este platitoare de TVA), factura de la prestator:231=404 si 4426=404, iar la sfarsitul lunii am inregistrat veniturile corespunzatoare cheltuielilor efectuate ptr. investitia in curs , adica 231= 722( val.cont 602). Este corect???? Va multumesc.


Cheltuielile aferente constructiei - materiale+manopera- se inregistraza dupa natura:
ex: 6028=401 30 lei si 628=401 20 lei si se inchid in 121 total 50 lei
La sfarsitul lunii, cand vei sti cate chelt au fost efectuate pt constructie, se face:
231=722 50 lei si se inchide 722 prin 121 total 50 lei, astfel ca rezultatul este zero - nu este afectat.
Aceste inreg se efect in fiecare luna pana la terminarea constr. In soldul ct 231 vei avea o suma.
La receptia finala a lucrarii si darea in folos a constr se face:
212=231 cu suma din sold 231.
Cheltuieli cu constructia incep sa-ti apara odata cu amortizarea acesteia, luna urmatoare darii in folosinta.




#5 codrescudana

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 21 February 2007 - 11:49 AM

:biggrin: Va rog frumos ajutati-ma!!!!
Am nevoie de inregistrarile contabile care se fac pe baza unei facturi pe care scrie "TAXARE INVERSA", si notele contabile la beneficiar cat si la furnizor. :lostit (13):
Va multumesc.....in speranta ca se gandeste cineva la mine



#6 helena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 22 February 2007 - 07:33 PM

Vezi postareacodrescudana, la Feb 21 2007, 01:49 PM, a spus:

:biggrin: Va rog frumos ajutati-ma!!!!
Am nevoie de inregistrarile contabile care se fac pe baza unei facturi pe care scrie "TAXARE INVERSA", si notele contabile la beneficiar cat si la furnizor. :lostit (13):
Va multumesc.....in speranta ca se gandeste cineva la mine
Iti dau doua exemple:S.C. Gama SRL vinde un teren la firma S.C. Alfa SRL , iar operatiunile sunt:a) Inreg.contabile la S.C.Gama :461=7583; inreg.TVA deductibila concomitent cu TVA colectata:4426=4427; descarcarea din gestiune:6583=2111;incasarea creantei :5121=461.Inregistrarile contabile la S.C.Alfa :2111=404;inreg.TVA deductibila concomitent cu TVA colectata:4426=4427, plata datoriei :404=5121. In decontul de TVA treci factura si la TVA colectata si la TVA deductibila, la fel treci factura in jurnalul de cumparari cat si in cel de vanzare.



#7 codrescudana

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 01 March 2007 - 03:18 PM

Vezi postareahelena, la Feb 22 2007, 09:33 PM, a spus:

Vezi postareacodrescudana, la Feb 21 2007, 01:49 PM, a spus:

:biggrin: Va rog frumos ajutati-ma!!!!
Am nevoie de inregistrarile contabile care se fac pe baza unei facturi pe care scrie "TAXARE INVERSA", si notele contabile la beneficiar cat si la furnizor. :lostit (13):
Va multumesc.....in speranta ca se gandeste cineva la mine
Iti dau doua exemple:S.C. Gama SRL vinde un teren la firma S.C. Alfa SRL , iar operatiunile sunt:a) Inreg.contabile la S.C.Gama :461=7583; inreg.TVA deductibila concomitent cu TVA colectata:4426=4427; descarcarea din gestiune:6583=2111;incasarea creantei :5121=461.Inregistrarile contabile la S.C.Alfa :2111=404;inreg.TVA deductibila concomitent cu TVA colectata:4426=4427, plata datoriei :404=5121. In decontul de TVA treci factura si la TVA colectata si la TVA deductibila, la fel treci factura in jurnalul de cumparari cat si in cel de vanzare.


helena

Iti multumesc mult,
cu stima codrescudana



#8 ocoleanuionut

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 318 Postari:

Postat 01 March 2007 - 03:22 PM

pf

Fisiere atasate


ocoleanui



#9 codrescudana

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 01 March 2007 - 03:25 PM

Vezi postareahelena, la Feb 22 2007, 09:33 PM, a spus:

Vezi postareacodrescudana, la Feb 21 2007, 01:49 PM, a spus:

:biggrin: Va rog frumos ajutati-ma!!!!
Am nevoie de inregistrarile contabile care se fac pe baza unei facturi pe care scrie "TAXARE INVERSA", si notele contabile la beneficiar cat si la furnizor. :lostit (13):
Va multumesc.....in speranta ca se gandeste cineva la mine
Iti dau doua exemple:S.C. Gama SRL vinde un teren la firma S.C. Alfa SRL , iar operatiunile sunt:a) Inreg.contabile la S.C.Gama :461=7583; inreg.TVA deductibila concomitent cu TVA colectata:4426=4427; descarcarea din gestiune:6583=2111;incasarea creantei :5121=461.Inregistrarile contabile la S.C.Alfa :2111=404;inreg.TVA deductibila concomitent cu TVA colectata:4426=4427, plata datoriei :404=5121. In decontul de TVA treci factura si la TVA colectata si la TVA deductibila, la fel treci factura in jurnalul de cumparari cat si in cel de vanzare.

helena

Iti multumesc pt. ajutor!!!


Cu stima si respect pt. cei mai invatati decat mine,
codrescudana






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL