Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Norma de baza ? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Norma de baza ?

11 replies to this topic

#1 bibicu2007

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 31 January 2007 - 03:48 PM

Salut !


Am un salariat angajat cu o norma de 4 ore/zi cu carte de munca .
De curand s-a angajat si la alta firma cu o norma de 8 ore/zi .
Problema este ca doreste sa-i predau cartea de munca pt. a o duce la celalalt loc de munca(cel cu 8 ore/zi) .
Functia de baza unde si-o stabileste la cel cu norma de 4 ore/zi sau la cel cu 8 ore/zi ?
Stiu ca acolo unde isi declara functia de baza, acolo se gaseste si cartea de munca .
Problema mea este ca nu stiu ce sa fac . Sa-i dau cartea de munca sau nu ?
Si daca i-o dau nu trebuie cumva sa-i inchid cartea de munca .
Exista o baza legala in acest sens ?

Multumesc anticipat !



#2 rentz2000

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 117 Postari:

Postat 01 February 2007 - 08:12 AM

Am avut si eu aceisi situatie si in urma discutiilor de pe forum am procedat in felul urmator :
-Am pus angajatul sa dea o declaratie cum ca s-a angajat cu norma intreaga la alta societate unde urmeaza sa-si indeplineasca funcia de baza si ca doreste sa depuna la acea firma cartea de munca.
-Am predat cartea de munca si am incetat din acel moment scaderea deducerii la calculul impozitului pe salariu.




#3 rentz2000

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 117 Postari:

Postat 01 February 2007 - 08:31 AM

Am uitat sa adaug ca nu am inchis cartea de munca, am fost si am intrebat inspectoarea si mi-a zis ca din momnet ce angajatul ramane in continuare angajat si la firma cu timp partial nu trebuie inchisa cartea de munca. Numai daca si-ar fi dat demisia atunci s-ar fi inchis cartea de munca.
Cineva de pe form a spus ca nici nu ar fi trebuit trecut acest contract cu timp partial in cartea de munca ....
Cred ca cel mai bine ar fi sa intrebi si tu la randul tau inspectorul/ea, ca la noi e ca la nimeni ...



#4 bibicu2007

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 01 February 2007 - 02:38 PM

Ok . Multumesc !

L-am pus sa faca o cerere in care solicita incetarea contractului de munca individual .
I-am inchis cartea de munca in baza codului muncii , art.55, lit "b" si apoi il angajez din nou cu contract de munca cu timp partial .



#5 Iordachescu cristian

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 66 Postari:
  • Location:Craiova

Postat 01 February 2007 - 07:41 PM

Se inchide cartea de munca unde exista contractul cu 4 ore.Se face contractul de munca pentru firma unde este angajat cu 8 ore,firma care preia si cartea de munca.Se incheie un nou contarct de munca la vechea firma pentru 4 ore din aceeasi zi cind i-a fost inchisa cartea,contract care nu va mai fi inscris in carnetul de munca.Aici nu mai beneficieaza de deducere.



#6 Florian2005

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 392 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2007 - 08:08 PM

Vezi postareabibicu2007, la Feb 1 2007, 02:38 PM, a spus:

Ok . Multumesc !

L-am pus sa faca o cerere in care solicita incetarea contractului de munca individual .
I-am inchis cartea de munca in baza codului muncii , art.55, lit "b" si apoi il angajez din nou cu contract de munca cu timp partial .
Am avut aceeasi speta anul trecut si am procedat la fel! Cartea de munca a juns la locul de munca pe care l-a dorit sa fie functie de baza si unde a beneficiat de deducere! In prealabil l-am pus sa faca o cerere de angajare in care mi-a specificat locul e munca de baza!



#7 Alina2k5

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 01 February 2007 - 10:41 PM

Vezi postareabibicu2007, la Feb 1 2007, 04:38 PM, a spus:

Ok . Multumesc !

L-am pus sa faca o cerere in care solicita incetarea contractului de munca individual .
I-am inchis cartea de munca in baza codului muncii , art.55, lit "b" si apoi il angajez din nou cu contract de munca cu timp partial .



La functia de baza - 8 ore. La cel cu timp partial -4 ore. IN TOTAL 12 ORE pe zi !!!!
Se poate asa ceva ? :lostit (13):



#8 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 01 February 2007 - 10:48 PM

Vezi postareaAlina2k5, la Feb 1 2007, 10:41 PM, a spus:

La functia de baza - 8 ore. La cel cu timp partial -4 ore. IN TOTAL 12 ORE pe zi !!!!
Se poate asa ceva ? :lostit (13):
unde scrie ca e interzisa munca non-stop?
poti sa ai cate contracte de munca (in baza legii 53) vrei. unul de baza (poate fi si cu 2 ore) si restul partiale; daca ai studii superioare, e alternativa la expertul contabil si contabilul autorizat pana prin 2009 (sper!) - ma refer binenteles la meseria de contabil !!! - asta ca sa poti duce treaba pana la bilant inclusiv
Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#9 Alina2k5

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 02 February 2007 - 08:12 PM

daca tot ai adus vorba de contabil autorizat : unde se face cursul
cine elibereaza autorizatia ?
rog raspuns! :biggrin:



#10 Mihai Hr

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 05 April 2007 - 06:32 PM

Am si eu p problema asemanatoare dar mai complicata.
Din ianuarie am un angajat cu 2 ore care, pentru ca nu mai era angajat in alta parte, a primit functie de baza.
In februarie s-a angajat in alta parte cu 8 ore, si ....... evident....... a primit functie de baza si acolo.
Din punctul meu de vedere am hotarat sa desfac contractul la noi, dar ce fac cu statele care deja s-au depus.

In alta ordine de idei, de cand cu registrul salariatilor in format electronic, cu cate zile in urma se poate face o desfacere.

Multumesc anticipat.



#11 robertantal

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 868 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:orice

Postat 05 April 2007 - 08:03 PM

Vezi postareaAlina2k5, la Feb 2 2007, 09:12 PM, a spus:

daca tot ai adus vorba de contabil autorizat : unde se face cursul
cine elibereaza autorizatia ?
rog raspuns! :biggrin:
intra pe www.ceccar.ro sau www.ceccarbuc.ro
gasesti tot ce vrei despre subiect
Important in viata nu este ceea ce faci, ci sa faci bine ceea ce faci! Astfel, vei deveni un om mai bun ... Continua sa te straduiesti mai mult!



#12 DENISA GRIGORITA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 641 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:GALATI
  • Interests:INFORMARE

Postat 25 April 2007 - 12:14 PM

Vezi postareaMihai Hr, la Apr 5 2007, 06:32 PM, a spus:

Am si eu p problema asemanatoare dar mai complicata.
Din ianuarie am un angajat cu 2 ore care, pentru ca nu mai era angajat in alta parte, a primit functie de baza.
In februarie s-a angajat in alta parte cu 8 ore, si ....... evident....... a primit functie de baza si acolo.
Din punctul meu de vedere am hotarat sa desfac contractul la noi, dar ce fac cu statele care deja s-au depus.

In alta ordine de idei, de cand cu registrul salariatilor in format electronic, cu cate zile in urma se poate face o desfacere.

Multumesc anticipat.
Angajatul va aduce de la societatea unde are functia de baza o adeverinta, pe baza careia nu mai tii cont de deducere la calculul salariului. In alta ordine de idei, se intocmeste act aditional la contractul existent ori de cate ori se modifica cel initial (ex. functie, tip contract, din 2 ore poate deveni cu 4ore...pana la 8ore), deci nu trebuie sa inchizi un contract si apoi sa-i faci altul; in cazul tau nu e nici o problema i-ai facut state de plata-ok, ii lasi si contractul cu 2ore, chiar daca are si celalalt contract.
In registru comunici modificarea in 5zile si adaugarea in max 20zile, oricum citeste normele Revisal ca gasesti termenele exacte.
%%%




***






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL