Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Conta - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Conta

3 replies to this topic

#1 Lucian N

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 05 February 2007 - 06:08 PM

Va rog sa imi spuneti care sunt pasii ce trebuie facuti dupa ce a fost infiintata firma? Unde se depun declaratiile? La ce perioada? Ce trebuie procurat si de unde?
Este adevarata ca daca firma are o cifra de afaceri de sub 50000 EUR nu e neaparat nevoie contabilitatea sa fie tinuta de un contabil autorizat?

Va multumesc



#2 LUCK33RO

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1059 Postari:
  • Gender:Male

Postat 05 February 2007 - 07:44 PM

Ce curaj!!!... Ia-ti contabila, nu sta pe ganduri ca amenzile sunt uriase, legislatia e stufoasa si se schimba mereu si timpul pierdut cu toate astea il poti folosi sa faci bani nu hartogarie.
Nu o sa poti tine contabilitatea singur chiar si cu ajutorul d.p. acest forum! asta e o utopie + ca te papa controalele de viu, nu ai nici o sansa in fata lor!
PS: eu nu sunt contabil... :o)

Silencio Stampa!... ptr. delatii avem ID mess in profil!



#3 Lucian N

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 06 February 2007 - 10:36 AM

Am gasit pe un site:


imediat dupa infiintarea firmei trebuie sa ai :

> registrul jurnal ?
> registrul inventar ?
> registrul salariatilor ?
> registrul unic de control ?


daca firma este inregistrata ca microintreprindere, in termen de 60 de zile trebuie sa inregistrezi cel putin un contract individual de munca ?


pentru a evita amenzi datorate nerespectarii reglementarilor contabile, trebuie sa :

> inregistrezi registrul jurnal si registrul inventar - cu paginile stampilate, numerotate si legate cu un snur ?
> completezi si sa depui decontul privind tva, daca este inregistrata ca platitoare de tva si declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat ?
> achizitionezi registrul de evidenta fiscala in termen de 30 de zile de la data inregistrarii, daca esti inregistrat ca platitor de impozit pe profit?
> declari toate punctele de lucru in care isi desfasoara activitatea firma, in termen de 5 zile de la inregistrare ?
> depui declaratia pe proprie raspundere privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale ?
> achizitionezi registrul unic de control in termen de 30 de zile de la data inregistrarii ?
> inregistrezi registrul general de evidenta al salariatilor, numerotat, in termen de 10 zile lucratoare de la inceperea activitatii ?


Firma e infiintata de aproximativ o luna .. si inca o luna nu o sa aiba activitate.. puteti sa detaliati acele proceduri ce trebuie facute in 30 zile?

Va multumesc



#4 iren

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 112 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:contabilitate si Florenta (nu radeti, ca-s indragostita de orasul ala si am un interes la el)

Postat 06 February 2007 - 10:55 AM

Este foarte complicat, daca nu esti de "meserie". Trebuie sa stii cum te-ai infiintat, pt ca daca esti micro, tre sa angajezi mimim o persoana, de unde si necesitatea reg de evidenta a salariatilor, care acum se tine pe format electronic (deja depaseste pe cineva fara "experienta").
Daca esti imm, atunci cumperi reg evidenta fiscala.
Registrele obligatorii :inventar, jurnal, evid salariati, evidenta fiscala, unic de control.
reg inventar si jurnal nu se mai inreg la adm fin, dar tot trebuie numerotate si legate.
cand schimbi vectorul fiscal, trebuie sa depui declaratia de mentiuni 010 ......

Daca esti platitor de tva, depui decont trimestrial, prin urmare, nu chiar dupa prima luna doar daca prima luna de functionare este ultima luna a trimestrului (dec, martie, sept, iunie). Daca nu esti platitor de tva, tii sub control cifra de afaceri, pentru ca imediat cum o depasesti, te inregistrezi ca platitor de tva.

Adevarul este ca este prea greu de explicat de ce asa si nu altfel, asa ca votez si eu sa-ti angajezi un contabil bun care sa faca toate astea. Si asta imediat, nu mai astepta. Dupa o saptamana de umblat pe la institutii, o sa preferi sa platesti pe cineva care sa faca toate aceste lucruri.

Aceasta postare a fost editata de iren: 06 February 2007 - 10:59 AM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL